Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2005, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 14-12-2005 @ 15:14 :
Is dat ueberhaubt onderzocht?
Ofcourse .
Advertentie
Oud 14-12-2005, 14:19
Poolsjewist
Poolsjewist is offline
Citaat:
Joostje schreef op 14-12-2005 @ 15:16 :
Bijvoorbeeld The European Round Table.
Wat is dat precies?
Oud 14-12-2005, 14:21
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 10:59 :
'Holocaust is een mythe'
---------------------------------------------
Ik mag deze Sji'iet wel!
Laat de grappen die niet door de beugel kunnen nou maar aan mij over.

Je moet niet je goede reputatie op het spel zetten door dit soort onnozelen uitspraken te doen, daarvoor ben je volgens mij te goed.
Oud 14-12-2005, 14:22
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Poolsjewist schreef op 14-12-2005 @ 15:19 :
Wat is dat precies?
http://www.ert.be/home.htm
Oud 14-12-2005, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Foresight schreef op 14-12-2005 @ 15:21 :
Laat de grappen die niet door de beugel kunnen nou maar aan mij over.

Je moet niet je goede reputatie op het spel zetten door dit soort onnozelen uitspraken te doen, daarvoor ben je volgens mij te goed.
Ik miste je al.
Oud 14-12-2005, 14:24
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 15:16 :
Ofcourse .
ik zie nergens de uitkomst van een referendum, eerlijk gezegd.
Oud 14-12-2005, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 14-12-2005 @ 15:24 :
ik zie nergens de uitkomst van een referendum, eerlijk gezegd.
Zullen we er een houden?
Oud 14-12-2005, 14:27
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 15:26 :
Zullen we er een houden?
ik heb geen tijd
Oud 14-12-2005, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 14-12-2005 @ 15:27 :
ik heb geen tijd
Zeg dat stomme vrijwillgerswerk gedoe voor Amnesty op!
Oud 14-12-2005, 14:31
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 15:28 :
Zeg dat stomme vrijwillgerswerk gedoe voor Amnesty op!
nyet.

Maargoed, we zijn het er dus over eens dat er geen feitelijk bewijs bestaat voor de bewering dat de meerderheid van de palestijnse vluchtelingen van 1948 terugwillen naar Israel?
Oud 14-12-2005, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 14-12-2005 @ 15:31 :
nyet.

Maargoed, we zijn het er dus over eens dat er geen feitelijk bewijs bestaat voor de bewering dat de meerderheid van de palestijnse vluchtelingen van 1948 terugwillen naar Israel?
What? Natuurlijk ga ik daar wel vanuit. De vluchtelingen in Libanon, Syrie en Jordanie wonen nog steeds in kampen, ookal is aan een heleboel vluchtelingen een normaal huis etc. aangeboden. Zij hebben het idee dat wanneer zij voor een huis kiezen in een ander land, men er dan vanuit gaat dat ze daar hun toekomst dan zouden willen opbouwen. En dus niet meer voor hen op gaat komen.

Hieruit kun je dus wél concluderen dat ze terug willen.
Oud 14-12-2005, 14:45
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 15:40 :
What? Natuurlijk ga ik daar wel vanuit. De vluchtelingen in Libanon, Syrie en Jordanie wonen nog steeds in kampen, ookal is aan een heleboel vluchtelingen een normaal huis etc. aangeboden. Zij hebben het idee dat wanneer zij voor een huis kiezen in een ander land, men er dan vanuit gaat dat ze daar hun toekomst dan zouden willen opbouwen. En dus niet meer voor hen op gaat komen.

Voorzover mijn informatie gaat zijn de palestijnse vluchtelingen in de buurlanden, mede door gebrek aan middelen, alles behalve gastvrij ontvangen. Voor de rest zie ik niet echt concreet bewijs (hoewel ik me kan voorstellen dat die vluchtelingen overal naar toe zouden willen, om maar uit dat kamp weg te komen).
Oud 14-12-2005, 14:50
Verwijderd
Dan blijft dat (voorlopig) open staan.

Trouwens ook al zouden die vluchtelingen niet willen terugkeren (wat ik me niet kan voorstellen), die mogelijkheid zou er gewoon moeten zijn. Punt.
Oud 14-12-2005, 15:05
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 14:34 :

Maar aan de andere kant vind ik het geweldig om te zien hoe hij alle kritiek van de afgelopen tijd naast zich neerlegt en gewoon doet of z'n neus bloed. Hij laat zien dat-ie ballen heeft. Dat maakt hem in mijn ogen een geloofwaardige president.
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 14:39 :
Me dunkt dat een goed president zich niet mond dood laat maken en lekker door gaat met zijn, al dan niet genuanceerde, mening verkondigen.
Wow, je moet wel enorm respect voor Wilders en Hirsi Ali hebben en ze bijzonder geloofwaardig vinden.
Oud 14-12-2005, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 14-12-2005 @ 16:05 :
Wow, je moet wel enorm respect voor Wilders en Hirsi Ali hebben en ze bijzonder geloofwaardig vinden.
Neen, zij scheren graag gemeenschappen over één kam en verkondigen leugens. Ook hebben zij last van verschillende fobieen.

Deze Iraanse leider trekt enkel een holocaust in twijfel en heeft geen uitgesproken mening over joden. Hij denkt bij te kunnen dragen aan het vinden van een oplossing door te stellen dat Israel dan maar verplaatst moet worden naar Duitsland en/of Oostenrijk. Een niet al te snuggere oplossing (daar is het te laat voor).

Geloofwaardig zijn Ayaan en Geert niet, eerder krankzinnig.
Oud 14-12-2005, 15:12
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 16:11 :
Neen, zij scheren graag gemeenschappen over één kam en verkondigen leugens. Ook hebben zij last van verschillende fobieen.

Deze Iraanse leider trekt enkel een holocaust in twijfel en heeft geen uitgesproken mening over joden. Hij denkt bij te kunnen dragen aan het vinden van een oplossing door te stellen dat Israel dan maar verplaatst moet worden naar Duitsland en/of Oostenrijk. Een niet al te snuggere oplossing (daar is het te laat voor).

Nee, die Iranier is geheel onbevooroordeeld over joden
Oud 14-12-2005, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 14-12-2005 @ 16:12 :
Nee, die Iranier is geheel onbevooroordeeld over joden
Of bedoel je bevooroordeeld? En dat vind ik onzin. We kunnen het niet weten, daar hij kritiek levert op 'de Israelische staat' en niet op 'de joodse staat'.
Oud 14-12-2005, 15:30
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 16:11 :

Haha, over maten met twee maten gesproken. Wilders en Hirsi Ali denken ook bij te kunnen dragen aan een oplossing, en Ahmadinejad scheert net zo goed een gemeenschap over een kam en is totaal clueless mbt tot de holocaust. Een beetje kritisch denken kan echt geen kwaad hoor.
Oud 14-12-2005, 15:42
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 10:59 :
'Holocaust is een mythe'
Altijd lachen met die Ahmedinejad. Het is net een soort LPF, een soort 'a joke a day keeps the doctor away' op het nieuws.
Oud 14-12-2005, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 14-12-2005 @ 16:30 :
Haha, over maten met twee maten gesproken.
Welnee.
Citaat:

Wilders en Hirsi Ali denken ook bij te kunnen dragen aan een oplossing,
Dat denken ze inderdaad door te blijven schoppen. Extremisten werken elkaar alleen maar in de hand.
Citaat:
en Ahmadinejad scheert net zo goed een gemeenschap over een kam
O. Waar dan?
Citaat:

en is totaal clueless mbt tot de holocaust.
Ahmadinejad verkondigt geen leugens, hij trekt enkel iets in twijfel.

Citaat:

Een beetje kritisch denken kan echt geen kwaad hoor.
Vind ik ook.

Wat Ayaan, Geert en die Iranier wel gemeen hebben is dat ze populistisch bezig zijn.
Oud 14-12-2005, 18:18
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 16:43 :
Dat denken ze inderdaad door te blijven schoppen. Extremisten werken elkaar alleen maar in de hand.
In tegenstelling tot de gematigde iranier.
Oud 14-12-2005, 20:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 15:07 :
Tuurlijk, we zouden alles op alles moeten zetten om de Israelische staat te raken. Er zou eerst plaats moeten worden gemaakt voor gevluchte Palestijnen. Die gevluchte Palestijnen willen niets liever dan terugkeren naar eigen land.
Beide partijen gaven hun rechten daarop op toen ze naar de wapens grepen.

Eentje verloor en die moet nu op de blaren zitten, shit happens.
Oud 14-12-2005, 20:48
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 15:40 :

na 50 jaar konden ze toch ook al lang een neiuwe samenleving opbouwen
kijk naar de nerderlanders en andere vluchtelingen die een hele samenlveing in australie en cananda opbouwden.
Oud 14-12-2005, 21:03
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Slarotimov schreef op 14-12-2005 @ 21:48 :
na 50 jaar konden ze toch ook al lang een neiuwe samenleving opbouwen
kijk naar de nerderlanders en andere vluchtelingen die een hele samenlveing in australie en cananda opbouwden.
Omg, dude stfu
Oud 14-12-2005, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 14-12-2005 @ 15:45 :
Voorzover mijn informatie gaat zijn de palestijnse vluchtelingen in de buurlanden, mede door gebrek aan middelen, alles behalve gastvrij ontvangen. Voor de rest zie ik niet echt concreet bewijs (hoewel ik me kan voorstellen dat die vluchtelingen overal naar toe zouden willen, om maar uit dat kamp weg te komen).
vreemd dan dat al die landen palsetina in de oorlog volgden tegen israel
Oud 14-12-2005, 21:06
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 16:43 :
Ahmadinejad verkondigt geen leugens, hij trekt enkel iets in twijfel.
Hahahaha, net zoals Harun Yahya zeker.
Oud 14-12-2005, 21:12
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 14-12-2005 @ 22:03 :
Omg, dude stfu
Besef de onmetelijke onderbouwing.

Maar ondanks dat het enigzins ongenuanceerd was had hij een punt: waarom moeten de Palestijnen in tenten leven? Heeft hun vluchtland hen verboden iets op te bouwen?
Oud 15-12-2005, 02:49
Q8
Q8 is offline
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 14:34 :
Daarmee bedoel ik: Gekke Sji'iet
hahahaha, ik blijf maar lachen om je domme uitspraken.
S, bekeerd tot Moslima en weet gelijk het verschil tussen de verschillende stromingen binnen de Islam. Toe maar

"Gekke sji'iet", "Ik mag deze Sji'iet wel!"

Dit zegt denk ik genoeg over hoe jij over sji'ieten denkt.
Ach, ik wil hier verder geen woorden meer aan vuil maken maar gelukkig ziet de hele wereld elke dag op tv tot wat voor barbaarse dingen je geloofsgenoten in staat zijn. (zie Irak)
Note: Nee, ik doel hiermee niet op de goede Moslims maar eerder op de pschychopaten die de terreur in de naam van de Islam goedkeuren en mensen zoals jij die dit verheerlijken.

De enige echte reden die verklaart waarom de leden van de Arabische Oemma zichzelf dagelijks opblazen in Irak is omdat de sjiieten aan de macht zijn gekomen in Irak. Nee, de zgn. Amerikaanse bezetting van Irak en alle andere shit wordt als smoes gebruikt om de moorden te rechtvaardigen.

Eigenijk zou je de Joden best met de sji'ieten kunnen vergelijken. Ze hebben meer gemeen dan je zou denken. Ze zijn jarenlang vervolgd, vermoord en men heeft hen geprobeerd uit te roeien. Maar helaas voor de daders. Israel wordt met de dag sterker en alsof de Oemma nog niet genoeg problemen heeft grijpen de sjiieten de macht in Irak ook nog.

Ik probeer Ahmadinejad of Iran hier niet te verdedigen, integendeel.
Zoals hij Israel een tumor in het Midden Oosten noemde, verklaar ik het Iraanse regime een tumor voor de sji'ieten wereldwijd is. Zie Irak 1991: Irakezen worden niet bevrijd door de Amerikanen doordat ze bang zijn dat ze een sterk blok zullen vormen met de sjiieten in Iran.
De zgn. Mujahedeen in Afghanistan worden gesteund door de V.S. De sjiieten worden als radicaal bestempeld. De soennieten, zgn. gematigd Islamieten, zijn de partners van het westen en Israel. 9/11 heeft daar voorgoed verandering in gebracht. Een radicale omwenteling in het Amerikaanse buitenlandpolitiek. Misschien zou ik OBL juist dankbaar moeten zijn want was 9/11 er niet geweest dan zat Saddam nog op zijn troon?

Quote S: Israëlische experts hebben de afgelopen anderhalf jaar Koerdische veiligheidstroepen in het noorden van Irak getraind.

Ik kan dit alleen maar toejuichen! Is het soms verboden voor de Koerden om met Israel om te gaan en halal voor Osama Bin Laden (en co.), de CIA-agent, en jou grote voorbeeld?

Wanneer het Iraanse regime valt, dan bestaat er een groot kans dat de Koerden en Sji'ieten van Iran en Irak samen met Israel en de V.S een blok vormen tegen alle andere schurkenstaten in de regio. Yep, de dagen van de Arabische Oemma zijn geteld

Disclaimer: En misschien wordt mijn verhaal niet de waarheid in de toekomst, dan nog zijn de dagen van de Arabische Oemma geteld. (Peak-Oil, need I say more?)

Wordt vervolgd.
Oud 15-12-2005, 03:58
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Wanneer het Iraanse regime valt, dan bestaat er een groot kans dat de Koerden en Sji'ieten van Iran en Irak samen met Israel en de V.S een blok vormen tegen alle andere schurkenstaten in de regio.
Als Israel dan heeft toegestemd in een Palestijnse staat, dan is dat toch alleen maar positief. Ik denk echter liever niet in machtsblokken, benader dingen liever principieel. Ik wil graag dat de hele wereld democratisch wordt. Israel is democratie, laat er nou zo snel mogelijk een democratisch Palestina onstaan...
Steun hervormers in Jordanie. Steun de democratie in Libanon. Zet druk op Syrie...
En vooral: maak Saudi-Arabie en de Golfstaten duidelijk dat ze moeten hervormen. They are no longer our bastards!

Ik ben toch wel beetje optimistisch voor de langere termijn....
Oud 15-12-2005, 07:50
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-12-2005 @ 22:12 :
Besef de onmetelijke onderbouwing.

Maar ondanks dat het enigzins ongenuanceerd was had hij een punt: waarom moeten de Palestijnen in tenten leven? Heeft hun vluchtland hen verboden iets op te bouwen?
Zijn zij dat verplicht of zijn zij onrechtvaardig behandeld? Zij komen hun eigen land niet in, en elke jood ter wereld kan een Israelische identiteit krijgen. Ipv dat iemand zich uitlaat over dit racisme, zitten ze met ze allen te kankeren op de vluchtlanden.
Oud 15-12-2005, 08:07
Joostje
Joostje is offline
Arabische Oemma

En ik maar denken dat het midden oosten verdeeld was in kleine staatjes waar elke leider zijn best doet zoveel mogelijk macht naar zich toe te trekken
Oud 15-12-2005, 08:11
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 15:50 :
Trouwens ook al zouden die vluchtelingen niet willen terugkeren (wat ik me niet kan voorstellen), die mogelijkheid zou er gewoon moeten zijn. Punt.
Mja, de vraag is alleen of ze hun hele familie kunnen meenemen, en hoe je kunt controlerem wie er woonde.
Oud 15-12-2005, 11:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 15-12-2005 @ 08:50 :
Zijn zij dat verplicht of zijn zij onrechtvaardig behandeld? Zij komen hun eigen land niet in, en elke jood ter wereld kan een Israelische identiteit krijgen. Ipv dat iemand zich uitlaat over dit racisme, zitten ze met ze allen te kankeren op de vluchtlanden.
Je draait er om heen.

Waarom is er in 50 jaar in het Palestijnse kamp niets verbetert?
Oud 15-12-2005, 11:19
Verwijderd
Wat voor antwoord verwacht je nou op die vraag? Er is niets verbeterd omdat de Palestijnen lui zijn, of onderontwikkeld zijn, ofzo?
Oud 15-12-2005, 11:24
lamalo
lamalo is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 15-12-2005 @ 08:50 :
Waar staat dat Israel een Fort Jodendom is?
Oud 15-12-2005, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Q8 schreef op 15-12-2005 @ 03:49 :
hahahaha, ik blijf maar lachen om je domme uitspraken.
Hihihi, vertel!
Citaat:

S, bekeerd tot Moslima en weet gelijk het verschil tussen de verschillende stromingen binnen de Islam. Toe maar
Heb ik nergens beweerd, wel dat die Iraanse leider een Sji'iet is. Of wilde je dat soms ontkennen?
Citaat:

"Gekke sji'iet", "Ik mag deze Sji'iet wel!"
Eens.
Citaat:

Dit zegt denk ik genoeg over hoe jij over sji'ieten denkt.
Ach, ik wil hier verder geen woorden meer aan vuil maken maar gelukkig ziet de hele wereld elke dag op tv tot wat voor barbaarse dingen je geloofsgenoten in staat zijn. (zie Irak)
Je bedoelt de gekke Irakezen die, betaald door Amerikaanse soldaten, zichzelf met een zwaard van kant maken. Die er rondlopen als dolgeslagen idioten, zichzelf verminkend waarbij bloed uit hun lichaam stroomt alsof het de normaalste zaal van de wereld is. Ja, lekker volkje.

Citaat:

Note: Nee, ik doel hiermee niet op de goede Moslims maar eerder op de pschychopaten die de terreur in de naam van de Islam goedkeuren en mensen zoals jij die dit verheerlijken.
O wijze Q8, wanneer heb ik terreur (al dan niet in naam van Islam) goedgekeurd?
Citaat:

De enige echte reden die verklaart waarom de leden van de Arabische Oemma zichzelf dagelijks opblazen in Irak is omdat de sjiieten aan de macht zijn gekomen in Irak.
Dat is inderdaad een zorgwekkende ontwikkeling. Sji'ieten hebben een totaal verkeerd beeld waarmee niet alleen de Soennieten gevaar lopen in Irak, maar ook andere minderheden.
Citaat:
Nee, de zgn. Amerikaanse bezetting van Irak en alle andere shit wordt als smoes gebruikt om de moorden te rechtvaardigen.
Nee hoor, gelukkig zijn er genoeg Sji'ieten die de Amerikaanse bezetting ook niet zien zitten. Bovendien hebben Soennieten nooit ontkend liever niet een Sji'ietische regering te willen hebben. Gelijk hebben ze.
Citaat:

Eigenijk zou je de Joden best met de sji'ieten kunnen vergelijken. Ze hebben meer gemeen dan je zou denken. Ze zijn jarenlang vervolgd, vermoord en men heeft hen geprobeerd uit te roeien. Maar helaas voor de daders. Israel wordt met de dag sterker en alsof de Oemma nog niet genoeg problemen heeft grijpen de sjiieten de macht in Irak ook nog.
Ja, slachtoffertje spelen helpt bijna altijd, maar niet bij mij, sorry.
Citaat:

Ik probeer Ahmadinejad of Iran hier niet te verdedigen, integendeel.
Zoals hij Israel een tumor in het Midden Oosten noemde, verklaar ik het Iraanse regime een tumor voor de sji'ieten wereldwijd is. Zie Irak 1991: Irakezen worden niet bevrijd door de Amerikanen doordat ze bang zijn dat ze een sterk blok zullen vormen met de sjiieten in Iran.
Wat is jouw punt nu?
Citaat:

De zgn. Mujahedeen in Afghanistan worden gesteund door de V.S. De sjiieten worden als radicaal bestempeld. De soennieten, zgn. gematigd Islamieten, zijn de partners van het westen en Israel. 9/11 heeft daar voorgoed verandering in gebracht. Een radicale omwenteling in het Amerikaanse buitenlandpolitiek. Misschien zou ik OBL juist dankbaar moeten zijn want was 9/11 er niet geweest dan zat Saddam nog op zijn troon?
Hahahaha, ja Mujahideen worden gesteund door de Amerikanen om zich tegen hen te keren en aanslagen op Amerikaanse en Engelse militairen te plegen. Geloofwaardig ben je wel, kerel.
Citaat:

Quote S: Israëlische experts hebben de afgelopen anderhalf jaar Koerdische veiligheidstroepen in het noorden van Irak getraind.

Ik kan dit alleen maar toejuichen! Is het soms verboden voor de Koerden om met Israel om te gaan en halal voor Osama Bin Laden (en co.), de CIA-agent, en jou grote voorbeeld?
Pardon, wie is mijn grote voorbeeld?

En wat brabbel je hier nu allemaal? Osama Bin Laden werkt samen met Israel? Ik hoop dat je niet serieus bent.
Citaat:

Wanneer het Iraanse regime valt, dan bestaat er een groot kans dat de Koerden en Sji'ieten van Iran en Irak samen met Israel en de V.S een blok vormen tegen alle andere schurkenstaten in de regio. Yep, de dagen van de Arabische Oemma zijn geteld
Je vergeet alleen maar dat Irak ook tot de Arabische Oemma behoort.
En jongen, Iran samen werken met Israel en Amerika? Wake up!
Citaat:

Disclaimer: En misschien wordt mijn verhaal niet de waarheid in de toekomst, dan nog zijn de dagen van de Arabische Oemma geteld. (Peak-Oil, need I say more?)
En nu?
Citaat:

Wordt vervolgd.
Blijf ajb weg, of kom met ontopic posts ipv stront te borrelen, er valt geen touw vast te knopen aan het gebrabbel hierboven.

Je doet aannames die niet kloppen en legt me woorden in de mond. Zo ben ik niet gewend te discussieren. Ik hoop dat je in het vervolg je wat beter gaat inlichten alvorens uitspraken te doen die nergens op gebasseerd zijn dan enkel het onderbuikgevoel.

Laatst gewijzigd op 15-12-2005 om 12:08.
Oud 15-12-2005, 12:08
Verwijderd
Citaat:
lamalo schreef op 15-12-2005 @ 12:24 :
Israel is alleen bestemd voor joden. De Israelische regering hanteert een racistisch beleid van de eerste klas.
Oud 15-12-2005, 12:53
lamalo
lamalo is offline
Citaat:
S. schreef op 15-12-2005 @ 13:08 :
Israel is alleen bestemd voor joden.
Waarom wonen er dan niet-Joden?
Oud 15-12-2005, 12:54
Verwijderd
Citaat:
lamalo schreef op 15-12-2005 @ 13:53 :
Je bedoelt in Palestijnse gebieden?
Oud 15-12-2005, 13:27
Poolsjewist
Poolsjewist is offline
Citaat:
Omdat die mensen er al woonden vóór er sprake was van een joodse staat. Los van alles is het inderdaad zo dat Israel een rascistisch beleid voert t.o.v. immigranten (blanke christenen min of meer uitgesloten). En de oorspronkelijke bewoners moeten apart leven, krijgen slecht onderwijs en nauwelijks gezondheiszorg (Ik ken mensen die in dit vreselijke systeem van onderdrukking en onmenselijkheid hebben moeten leven). Lijkt dit niet heel erg op een bepaald systeem in een bepaald Afrikaans land? Enige verschil: toen je hoorde je de hele wereld, de VS incluis erover. Nu niet. En waarom niet? Ach, we zullen wel weer voor een stel jodenhaters uitgemaakt worden. Lekker makkelijk iemand de mond snoeren
Oud 15-12-2005, 14:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Poolsjewist schreef op 15-12-2005 @ 14:27 :
En de oorspronkelijke bewoners
Whuhahaha, da's echt een goeie.

Verder slaat een vergelijking met de apartheid uiteraard nergens op, aangezien het niet gaat om racisme, maar politieke zaken. Maar wat verwacht je ook anders van iemand die zelf al aan geeft kennissen te hebben onder de Palestijnen.
Oud 15-12-2005, 14:14
lamalo
lamalo is offline
Citaat:
S. schreef op 15-12-2005 @ 13:54 :
Je bedoelt in Palestijnse gebieden?
Nee
Oud 15-12-2005, 14:14
Verwijderd
Citaat:
lamalo schreef op 15-12-2005 @ 15:14 :
Nee
Wees dan wat duidelijker.
Oud 15-12-2005, 14:29
lamalo
lamalo is offline
Citaat:
S. schreef op 15-12-2005 @ 15:14 :
Wees dan wat duidelijker.
Ik dacht dat jij de westelijke jordaanoever niet als Israel zag, dus dat het dan wel duidelijk was. Sorry hoor.
Oud 15-12-2005, 15:19
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-12-2005 @ 12:04 :
Je draait er om heen.

Waarom is er in 50 jaar in het Palestijnse kamp niets verbetert?
Dat kan je toch ook zelf bedenken? Of wil je van mij horen dat het in hun genen zit oid?
Oud 15-12-2005, 15:22
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
lamalo schreef op 15-12-2005 @ 12:24 :
Maken ze geen onderscheid dan?
Oud 15-12-2005, 15:23
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Waarom wonen er christenen in Iran?
Oud 15-12-2005, 16:00
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-12-2005 @ 15:03 :

Verder slaat een vergelijking met de apartheid uiteraard nergens op, aangezien het niet gaat om racisme, maar politieke zaken. Maar wat verwacht je ook anders van iemand die zelf al aan geeft kennissen te hebben onder de Palestijnen.
Wees eens wat meer concreet? En die laatste opmerking slaat echt nergens op.
Oud 15-12-2005, 16:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 15-12-2005 @ 17:00 :
Wees eens wat meer concreet? En die laatste opmerking slaat echt nergens op.
Worden Palestijnen buiten Israel gehouden omdat ze van een ander ras zijn? ja/nee

Bovendien kun je lastig ontkennen dat iemand met kennissen in een bepaalde hoek zich bijna per definitie makkelijker opsteltd als die mensen in het geding komen.
Oud 15-12-2005, 16:35
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-12-2005 @ 17:29 :
Worden Palestijnen buiten Israel gehouden omdat ze van een ander ras zijn? ja/nee
ja. Volgens de israelische immigratiewetten zouden ze allang Israel binnen zijn gekomen als ze joods waren geweest.

Regels voor berichten