Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2005, 11:09
Joenes
Joenes is offline
Gisteren weer eens gewoon in Tilburg naar de bioscoop gegaan (Midi voor de kenners). Normaal ga ik altijd naar Turnhout of Antwerpen. k stond even raar te kijken toen ik de prijs van een kaartje hoorde: 10 euro! Dat vind ik wel heel erg duur vergeleken met de 7 euro die je in Turnhout (Belgie) betaald.

Wat vinden jullie van de bioscoopprijzen? Duur, goedkoop? Ik ga in ieder geval voortaan weer naar Belgie.
Oud 28-12-2005, 11:16
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
zit er geen verschil in de prijs afhankelijk van de lengte van de film ?
Oud 28-12-2005, 11:16
freud
freud is offline
Ik ga altijd in België en betaal zelfs maar €5.
Oud 28-12-2005, 11:19
Joenes
Joenes is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 28-12-2005 @ 12:16 :
zit er geen verschil in de prijs afhankelijk van de lengte van de film ?
Er zal wel een toeslag opzitten. Maar dan nog.
Oud 28-12-2005, 11:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
10 euro? Zoveel betaal ik hier niet hoor. Meestal is het 8 euro. 9 euro voor een premiere geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 11:20
Verwijderd
om teeuwen te quoten "who gives a fuck ik kom daar nooit"
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 11:21
MTpower
MTpower is offline
In vlissingen is het:

Toegangsprijzen

Middagvoorstelling 7,00
Avondvoorstelling 8,00
Sneakpreview 5,50
Toeslag Lange Films 1,50
Kinderfeestje 10,00

Prijzen zijn in Euro's

Dat vind ik duur, als je 's avonds naar een lange film gaat betaal je 9,50 voor een kaartje!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 11:42
PV
PV is offline
-> Films TV & Radio

ontopic: Ik ga zelf meestal naar Cinema Heuvelpoort in Tilburg, met een ov-studentenkaart krijg je daar korting en dan betaal je 6.50.

Laatst gewijzigd op 28-12-2005 om 11:52.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 11:46
Verwijderd
Ik ga niet vaak naar de bioscoop, door de absurde prijzen, maar als ik ga, ga ik naar het Pathé Schouwburgplein in Rotterdam waar je voor een reguliere voorstelling dus gewoon € 8,75 betaalt.

Nou, dan zoek ik 'm liever via eMule.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 12:00
Verwijderd
Ik vind het bekijken van een film in de bioscoop in zijn algemeenheid duur. Vijf euro zou nog nét te doen zijn, maar eigenlijk vind ik 7,50 ook al teveel.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 12:08
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik ga nooit meer naar de bios. Maar als ik ga gebruik ik mijn CJP bonnen. Hier kost een kaartje 11 euro. Het is zeker duur jaa. En daarom kun je gelukkig ook gewoon van internet downloaden.
Oud 28-12-2005, 12:42
Igorrrai
Igorrrai is offline
Ik ga heeel vaak naar de bioscoop. Kaartje hier kost 7.50 en bij een lange film (King Kong bijvoorbeeld) 8.50.
Oud 28-12-2005, 12:42
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
MTpower schreef op 28-12-2005 @ 12:21 :
In vlissingen is het:

Toegangsprijzen
Middagvoorstelling 7,00
Avondvoorstelling 8,00
Sneakpreview 5,50
Toeslag Lange Films 1,50
Kinderfeestje 10,00
En natuurlijk nog de Film by the Sea door het jaar voorstelling: 8 Euro voor een kaart, 4 Euro als je 'vriend' bent.

Ik ga meestal (ook niet heel vaak hoor) naar het Schuttershoftheater hier in Middelburg en betaal daar met OV €5,50 per kaartje. Ze hebben daar alleen geen bier en pop-corn, maar met een zakje Maltesers/Rolo en een flesje water kom ik de avond ook wel door. En dan ga ik nog bijna altijd naar de film by the sae door her jaar voorstellingen, ik moet alleen nog vriend worden.
Oud 28-12-2005, 13:10
Verwijderd
Bioscoopbezoek is echt afgrijselijk duur. Zeker als je ook nog wat drinken erbij wilt hebben - wat met de droge lucht in een bioscoop niet zo gek is - ben je zo vijftien euro kwijt voor twee uurtjes film (en een halfuur reclame).
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 13:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Volgens mij kost het hier 9 euro. (Ik moet maar eens m'n cjp-bonnen gaan gebruiken. )
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 13:38
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
8,50 zegt mijn zusje.

Tsja... Het is duur, maar alles is duur en zo
Oud 28-12-2005, 14:13
Ndimension
Ndimension is offline
Bioscopen zijn belachelijk duur (hier 8 euro). Heeeeeeel af en toe kijk ik wel eens een filmpje die het echt waard is (Star Wars, Matrix, King Kong). Maar voor bij voorbeeld (om maar eens een huidige film te noemen) In Her Shoes, betaal ik geen 8 euro. Die download en brand ik wel.
Oud 28-12-2005, 14:15
Verwijderd
Je moet in Tilburg ook gewoon naar de Cinecitta gaan, met voorkeur op maandag. 3 euro en je ziet een prachtfilm in een mooie zaal, zonder pauze, reclame etc.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 14:15
Ieke
Ieke is offline
Veel geld. Ik moest ook zoiets betalen voor de Potterfilm toen we hem in Deventer gingen kijken. Maar gisteren ben ik naar de nieuwe bioscoop in Zutphen geweest en dat kostte maar 7,5. Nog wel duur, maar al een stuk beter. Komt nog bij dat die bios een stuk beter van kwaliteit is dan die van Deventer.
Bij de Pathé hier betaal ik meestal in de richting van de €9, maar hangt er een beetje vanaf. Geloof dat het op dinsdagavond voor iets van 6 kan.
Oud 28-12-2005, 14:17
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 28-12-2005 @ 12:42 :
-> Films TV & Radio

ontopic: Ik ga zelf meestal naar Cinema Heuvelpoort in Tilburg, met een ov-studentenkaart krijg je daar korting en dan betaal je 6.50.
Dat vind ik dus echt de meest verschrikkelijke rotbioscoop die ik ken. Het is er lelijk, duur, commercieel en smerig.
Bovendien krijg je die korting in alle bioscopen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 14:17
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
eerlijk gezegd, vind ik 15 euro voor een leuke avond helemaal niet zo erg duur.
Oud 28-12-2005, 14:26
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 28-12-2005 @ 15:17 :
eerlijk gezegd, vind ik 15 euro voor een leuke avond helemaal niet zo erg duur.
Asjeblief zeg! Voor een filmpje. En dan is er nog niet eens de garantie op een leuke avond.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 14:30
Verwijderd
Juh, kun je net zo goed thuis op de bank neerploffen met een dvd en een berg eten.

Pathé in Groningen is geloof ik 7,50 normaal, 9 euro voor een lange film en 2 euro korting met OV-pas geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 15:54
PV
PV is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 28-12-2005 @ 15:17 :
Dat vind ik dus echt de meest verschrikkelijke rotbioscoop die ik ken. Het is er lelijk, duur, commercieel en smerig.
Bovendien krijg je die korting in alle bioscopen.
Smaken verschillen In Midi draait nooit zoveel en in Cinecitta meer oude films dus je komt sowieso al uit bij Heuvelpoort als je iets actueels wil zien. 't niet dat je heel veel keus hebt, of je moet naar een andere plaats reizen, dat heb ik er nou ook niet voor over.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 16:01
juno
juno is offline
Sinds wij een DVD speler hebben hebben we geen bioscoop meer van binnen gezien, moet ik toegeven...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2005, 16:13
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 28-12-2005 @ 16:54 :
Smaken verschillen In Midi draait nooit zoveel en in Cinecitta meer oude films dus je komt sowieso al uit bij Heuvelpoort als je iets actueels wil zien. 't niet dat je heel veel keus hebt, of je moet naar een andere plaats reizen, dat heb ik er nou ook niet voor over.
Smaken verschillen ja. Maar in de Cinecitta draaien doorgaans geen oude films hoor..
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 16:48
DanielC
DanielC is offline
Waar staat die "art-house" top 10 voor op de website van cinecitta?

Citaat:
MadameMinke schreef op 28-12-2005 @ 17:13 :
Smaken verschillen ja. Maar in de Cinecitta draaien doorgaans geen oude films hoor..
Als ik de lijst daar bekijk zijn het inderdaad niet persé oude films, maar ook geen films waar de 'normale' bioscoopganger zomaar naartoe zou gaan. En als die er zijn loopt het volgens mij ook ietswat achter. Sideways met wijnproeverij op de zondagochtend is wel erg cool. Ook Il Gattopardo zou ik wel eens op het witte doek willen zien. Maar om nu op zondagochtend naar Tilburg af te reizen gaat me ook wat ver.

[edit] Gaaf, ook Jules et Jim in de bios!

Laatst gewijzigd op 28-12-2005 om 16:54.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 16:52
Verwijderd
Citaat:
How2Pk schreef op 28-12-2005 @ 17:48 :
Waat staat die "art-house" top 10 voor op de website van cinecitta?
Geen idee..
Heb er ook weinig boodschap aan.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 17:04
DanielC
DanielC is offline
Wel raar, dat zomaar een art-house top 10 op hun site zetten maar die helemaal nergens op slaat.
Oud 28-12-2005, 17:08
MB
MB is offline
Citaat:
Morridin schreef op 28-12-2005 @ 15:30 :
Juh, kun je net zo goed thuis op de bank neerploffen met een dvd en een berg eten.
Een dvd bekijken is wel ff iets heel anders dan naar de bioscoop gaan. En een DVD huren kost ook al 3.50, dan zit ik liever voor die 4-6 euro meer in de bios, met een groot scherm en mooie geluidseffecten.

(een gebrande DVD kijken is net zoiets als via de achteringang naar binnen sluipen in de bios dus dat telt niet)
Oud 28-12-2005, 17:19
Verwijderd
Alleen de zondagochtendfilm-programmering (leuk galgje-woord ) in de Cinecitta loopt achter, de rest van de programmering niet zo, toch?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 17:21
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
MB schreef op 28-12-2005 @ 18:08 :
(een gebrande DVD kijken is net zoiets als via de achteringang naar binnen sluipen in de bios dus dat telt niet)

Een dvd bekijken is wel ff iets heel anders dan naar de bioscoop gaan. En een DVD huren kost ook al 3.50, dan zit ik liever voor die 4-6 euro meer in de bios, met een groot scherm en mooie geluidseffecten.
Nou, die vergelijking gaat niet helemaal op. Als je langs de achteringang naar binnengaat heb je nog steeds prima beeld en geluiskwaliteit, bij een gebrande flutvrsie natuurlijk niet.

Voorderest valt er ook nog wel wat voor te zeggen. De kwaliteit in de bioscoop is natuurlijk een stuk beter. Maar niet altijd nodig, vind ik. Zo zie ik een wat minder spectaculaire (qua actie e.d.) titel liever thuis, dan tussen een publiek van 15 jarige pubers die met M&M's en popcorn gooien, of een een gezellige club met meisjes die met elkaar lopen te kletsen over wie ze vorige week versierd hebben. Ook vind ik het comfort thuis wel erg lekker. Je kan doen en laten wat je wil, en in je boxer zitten! Maar een spectaculaire film als bijvoorbeeld een Lord of the Rings moet je natuurlijk in de bios zien.
Oud 28-12-2005, 17:26
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 28-12-2005 @ 18:08 :

Als je met meer bent hurt de 1 de film, de ander haalt het bier, weer andere halen het voer

Anyway, zelf kijk ik ook graag ''grote'' films in de bios, simpelweg omdat de beleving dan imo toch wat meer is met zo'n giga scherm. Hmm, met Sinterklaas van het werk een bioscoop bon gehad, misschien binnenkort maar naar King Kong

Verder ga ik eigelijk nauwelijks naar de bios. Afgelopen half jaar 2 keer en het jaar daarvoor 3 keer geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 18:10
Balance
Balance is offline
ik ga meestal met studentenkorting en betaal dan maar iets van 6 euro, dus volgens mij ben je aardig genept met die 10 euro
Oud 28-12-2005, 18:18
Dinalfos
Dinalfos is offline
Vroegah betaalde je in Utrecht een tientje(guldens) voor een biosbezoekje op een doordeweekse dag
Oud 28-12-2005, 18:24
juno
juno is offline
Ach, veel van de films die wij leuk vinden halen het niet tot de grote commerciele bioscopen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 18:36
Verwijderd
10 euro is wel erg veel

volgens mij betaal ik meestal 7 of 8 euro..
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 18:41
PV
PV is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 28-12-2005 @ 18:19 :
Alleen de zondagochtendfilm-programmering (leuk galgje-woord ) in de Cinecitta loopt achter, de rest van de programmering niet zo, toch?
Naja voor de 'grote' Hollywoodfilms moet je daar iig niet zijn dacht ik? Anders moet ik mijn mening bijstellen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 19:05
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
en dan nog steeds afvragen waarom zoveel mensen films downloaden
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 19:23
Verwijderd
Ik vind de bios ook aso duur, daarom misschien maar maar een bios abbonement nemen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 19:29
Freshh~
Freshh~ is offline
tering E10,- vind ik wel veel, dan mag je wel een verdomd goede stoel onder je reet hebben.
Maar ik vergeet elke keer dat ik cjp heb, scheelt weer een euro
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 19:38
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
boh dat zou ik echt niet betalen voor de bioscoop. in heerlen kost t maar iets van 6 euro, met schoolpasje 5 euro. en in maastricht waar ik nu woon 7,50. (en dat vind ik al best prijzig)
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 20:48
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik vind t best wel duur, gemiddeld toch wel rond de 7 tot 10 euro

in duitsland kost t maar 4 euro ( maar dan heb je t wel in t duits.. dat is natuurlijk wel minder.. haha )

Maar verder hier in Canada hebben ze speciale bioscopen waar zeg maar alleeen maar films draaien die al uit de normale bioscopen zijn.. ( maar nog niet op dvd ) en t kost maar 3 dollar

Denk dat zoiets wel goed zal lopen in Nederland
Oud 28-12-2005, 21:12
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 28-12-2005 @ 19:41 :
Naja voor de 'grote' Hollywoodfilms moet je daar iig niet zijn dacht ik? Anders moet ik mijn mening bijstellen.
Nee, dat is wel zo.
Alhoewel er wel Moulin Rouge, Lord of the Rings, Bridget Jones, Closer, Kill bill, The notebook en meer gedraaid hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 21:31
SaisPas
SaisPas is offline
Bij Pathe Arena IMAX betaalde ik laatst € 12 voor een kaartje. Maar dan krijg je wel een scherm van 164 m2 en 14.000 watt aan geluid. Wel heel gaaf met zo'n groot scherm.

Voor een keertje vind ik dat niet zo erg. Je hebt een leuk avondje uit, maar de meeste films kijk ik toch wel thuis.
Oud 28-12-2005, 22:14
Blubje
Blubje is offline
Ik vind de bioscoop erg duur. Ik ga wel vaak, maar vind t wel veel geld
Hier is t iets van 8 euro. Met OV of studentenkaart krijg je nog korting en dan is t 6,50. Sneak is 5 euro. Lange voorstelling 9 euro.
Maar ik ga meestal in Antwerpen en dan betaal ik 5,80 want ik heb een kinepolis studentenkaart.
Oud 28-12-2005, 22:32
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Maastricht: 7,50 Euro
Lanaken (Belgie): 5 Euro (+ relaxedere stoelen en goedkoper eten en zo)

Inderdaad een redelijk verschil tussen Nederland en Belgie ja. Jammer voor Nederlanders die niet vlak bij de Belgische grens wonen...
Oud 28-12-2005, 23:20
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Geen last meer van met m'n abo'tje .
Oud 28-12-2005, 23:28
Hanneke
Hanneke is offline
Afgelopen vrijdag naar Narnia geweest voor 1,35 p.p.
Maar dat was met cjp-korting, ckv-bonnen en een bioscoopbon van 2,50. Moesten uiteindelijk nog 5,50 betalen geloof ik.

Maar zonder al die poespas zouden we 7,50 moeten betalen waarvan 50 cent service-iets
Oud 28-12-2005, 23:46
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-12-2005 @ 13:18 :
Vroegah betaalde je in Utrecht een tientje(guldens) voor een biosbezoekje op een doordeweekse dag
Pfff, dat doet me terug denken aan het Rijksbioscoop tijdperk van 10-15 jaar terug.

2,50 (gulden) voor een film van 2-3 maanden oud, dat was pas lekker. Al ga ik tegenwoordig nog regelmatig naar de bios ondanks de (te) hoge prijzen.
Reageren

Regels voor berichten