Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2005, 21:54
Briseïs
Briseïs is offline
Ik vond het zo eng
Oud 19-12-2005, 11:17
Verwijderd
Ik ook, maar super gaaf ook Echt een goede ep
Oud 20-12-2005, 04:35
Thunder Child
Thunder Child is offline
Hey, nu snapt eindelijk iedereen mijn avatar
Oud 20-12-2005, 10:22
hasseltboy
hasseltboy is offline
Geweldig
Oud 20-12-2005, 14:10
innogen
innogen is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 18-12-2005 @ 22:54 :
Ik vond het zo eng
Oud 22-12-2005, 11:12
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Thunder Child schreef op 20-12-2005 @ 05:35 :
Hey, nu snapt eindelijk iedereen mijn avatar
Ik dacht altijd dat het Sayid was oeps...

Het was idd wel heel erg eng omg...

Ik zat steeds op het puntje van mn stoel, met een knoop in mn maag

Ik had btw helemaal niet opgemerkt dat die man Rutherford heette, en is het echt waar dat de vader van Shannon bij een auto-ongeluk om was gekomen?? Wow... zo koel dat alles verband met elkaar heeft...

Ik zag echt totaal niet aankomen dat die man in the hatch Dezmond was Pas toen hij weer 'brother' zei had ik het door! Toen keek ik de ep nog een keer met mn broertje, en toen die vent zn mond opendeed had hij t al door! "Oh, dat is die kerel uit dat stadion ja..." Totaal niet geschokt ofzo... Zucht!

Morgen alweer!
Oud 22-12-2005, 13:04
*Sbien
*Sbien is offline
weetje wat ik leuk vind..

Bij het nieuwe examenonderwerp gesch "van kind tot burger" hebben wij het nu over John Locke en Rousseau en die shit. jaa weet ik is al vaker ter sprake gekomen hier ergens, maar dat kan ik ff niet vinden en ik vind t gewoon leuk
Oud 22-12-2005, 15:14
XQseMe2
XQseMe2 is offline
hier even iets van al een tijdje terug, maar ik wil wel ns weten of anderen het ook is opgevallen.... :

het kind van Claire.
in de ondertiteling zie je de naam Aaron naar voren komen, maar weet iemand anders hier ook dat dat fout is en dat het de naam Erin moet zijn ??!

want later vroeg Sun aan haar of ze wist wat die naam betekende, maar Claire zei dat ze het niet wist.
waarom zou je willen weten wat de naam Aaron betekent, wat heeft dat te maken met de serie zelf?

maar als je gaat kijken naar wat de naam Erin betekent...dan zie je dat dat 'Eiland' is, en dat vind ik dus geen toeval !

iemand anders ook opgevallen?!
Oud 22-12-2005, 15:45
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 22-12-2005 @ 16:14 :
hier even iets van al een tijdje terug, maar ik wil wel ns weten of anderen het ook is opgevallen.... :

het kind van Claire.
in de ondertiteling zie je de naam Aaron naar voren komen, maar weet iemand anders hier ook dat dat fout is en dat het de naam Erin moet zijn ??!

want later vroeg Sun aan haar of ze wist wat die naam betekende, maar Claire zei dat ze het niet wist.
waarom zou je willen weten wat de naam Aaron betekent, wat heeft dat te maken met de serie zelf?

maar als je gaat kijken naar wat de naam Erin betekent...dan zie je dat dat 'Eiland' is, en dat vind ik dus geen toeval !

dat zoontje heet toch echt Aaron.
Oud 22-12-2005, 16:37
yavanna
yavanna is offline
nee in Amerika heet hij ook Aaron, op al die sites zeggen ze drieduizend keer dat hij Aaron heet. Bovendin is Erin een meisjesnaam geloof ik, Aaron is een jongen

heb even op een namensite gekeken: Aaron betekent "Mountain of strength."
Oud 22-12-2005, 18:30
Thunder Child
Thunder Child is offline
Citaat:

het kind van Claire.

Erin is een meisjesnaam.
En ook: moeilijk he, een Australisch accent
Oud 22-12-2005, 21:48
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Thunder Child schreef op 22-12-2005 @ 19:30 :
Erin is een meisjesnaam.
En ook: moeilijk he, een Australisch accent
Erin is ook een jongensnaam, raar maar waar
en dat australische accent...dacht juist dat dát de fout aangaf.

maar goed,
ik ken dus ook websites waarop gesproken wordt over Erin maar goed, het zal wel..
Oud 23-12-2005, 11:40
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ze vertaalden anders wel het aantal geld dat Hurley had verkeerd. Hij zei of 140 of 114 miljoen dollar, maar toch echt geen 144...
Oud 23-12-2005, 12:05
Subject
Subject is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 23-12-2005 @ 12:40 :
Ze vertaalden anders wel het aantal geld dat Hurley had verkeerd. Hij zei of 140 of 114 miljoen dollar, maar toch echt geen 144...
Klopt, viel mij ook meteen op.
Oud 23-12-2005, 12:24
lawallan
lawallan is offline
Aaron betekent ook wel ''de verlichte'' ik kan daar alleen geen logisch verband met lost uithalen, iemand anders wel?
Oud 23-12-2005, 12:30
Verwijderd
Citaat:

het kind van Claire.

Het kindje heet Aaron, zoals zus en zo ook al zegt. Namen ondertitelen gaan weinig fout; ze hebben een lijst met de cast en de namen, dus ja, de schrijfwijze is gewoon bekend.

In het koreaans hebben namen vaak een betekenis, in het engels ook wel, maar daar is de betekenis niet erg van belang meer (net zoals in het nederlands), ik denk dat Aaron gewoon gekozen is omdat Claire dat een mooie naam vond, niet omdat het iets mooi betekent.
Oud 23-12-2005, 15:09
innogen
innogen is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 23-12-2005 @ 12:40 :
ondertitels zijn meestal slecht
Oud 23-12-2005, 15:31
Verwijderd
Citaat:
L_angel schreef op 23-12-2005 @ 16:09 :
ondertitels zijn meestal slecht
idd, er word soms ook té veel niet vertaald. grappige dingen of gewoon belangrijke dingen. Beter gewoon goed luisteren, nog goed voor je Engels ook
Oud 23-12-2005, 21:30
niña
niña is offline
Gave ep. Ik zat echt te wachten tot Sawyer werd gepakt, en dat einde. Iehl.
Oud 24-12-2005, 07:36
lawallan
lawallan is offline
eerst duurt het 10 episodes voor het luik open is en dan nu schieten ze ook al niet erg op in het gebouw(?) goede serie maar ze mogen van mij soms wel iets meer vaart maken.

Het vlot stuk was echt goed, alhoewel ik michael ondertussen echt irritant begin te vinden.

Die others waren wel goed gedaan, kan niet wachten om te zien wat ze gaan doen.
Oud 24-12-2005, 13:45
Verwijderd
Ik vind het tempo juist super, enorm spannend, telkens een beetje nieuwe antwoorden en veel nieuwe vragen
Ep van gisteren vond ik ook echt goed
Oud 24-12-2005, 13:59
yavanna
yavanna is offline
't was weer spannend, maar ik vond het een beetje irritant dat ze dat ene stuk in het luik gingen herhalen, maar dan vanuit Locke/Kate. Schiet niet op zo... maarja.

Sawyer blijft grappig
en Micheal is irritant ja....
Oud 24-12-2005, 17:16
Zozo
Zozo is offline
Ik las in de gids dat 7 januari een nieuwe serie komt op de tijd van Lost...
Oud 24-12-2005, 17:58
Carn
Carn is offline
ja, in amerika beginnen de nieuwe uitzendingen van seizoen 2 pas in januari..dus zal wel ff duren voordat die hier op tv komen
Oud 24-12-2005, 19:00
Thunder Child
Thunder Child is offline
Citaat:
Zozo schreef op 24-12-2005 @ 18:16 :
Gelukkig maar, ik was bang dat jullie ons in zouden halen
Oud 24-12-2005, 20:54
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Zozo schreef op 24-12-2005 @ 18:16 :
Jammer, maar heb net de dvdbox van 1 gekregen, ga ik wel weer opnieuw kijken.
Oud 28-12-2005, 13:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Het was weer

Alleen vond ik die haai dom... En dxat stuk was veel te Jaws-achtig gefilmd, voorspelbaar...

Dat einde Maar gelukkig leeft Jin nog, ik zat het me de hele tijd af te vragen

Desmond is wel vaag, ik was er eerst van overtuigd dat het een 'other' was, maar ben er nu niet zo zeker meer van... Hij lijkt zelf ook niks te weten en al helemaal niet van de crash. En hij was in quarantaine, spannend!
Oud 28-12-2005, 13:37
Carn
Carn is offline
Citaat:
Chick Rock schreef op 28-12-2005 @ 14:28 :
Het was weer

Alleen vond ik die haai dom... En dxat stuk was veel te Jaws-achtig gefilmd, voorspelbaar...

Desmond is wel vaag, ik was er eerst van overtuigd dat het een 'other' was, maar ben er nu niet zo zeker meer van... Hij lijkt zelf ook niks te weten en al helemaal niet van de crash. En hij was in quarantaine, spannend!
En, wie heeft het Dharma logo gespot op de haai?

Oud 28-12-2005, 13:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Carn schreef op 28-12-2005 @ 14:37 :

[afbeelding]
Nope niet gespot... Mn broertje had t ergens van internet, maar was het echt zo duidelijk te zien? Is me helemaal niet opgevallen
Oud 28-12-2005, 13:43
Carn
Carn is offline
nou ja ik denk dat je ook moest weten waar je moest kijken, hehe
Oud 28-12-2005, 14:05
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Chick Rock schreef op 28-12-2005 @ 14:28 :
Het was weer

Desmond zat niet in quarantaine, de rest van de wereld zat in quarantaine.
Oud 29-12-2005, 12:52
yavanna
yavanna is offline
Citaat:
Carn schreef op 28-12-2005 @ 14:37 :

[afbeelding]
Op de HAAI?
nee, ik zag hem wel in de bunker, maar niet op de haai das wel vaag. Hoe komt dat ding nou op een haai? tenzij het een robot was
maar dan is dat ook weer heel erg vaag.

Ik denk inderdaad ook dat 'de rest van de wereld' in quarantaine zou zitten, want desmond vroeg ook hoeveel mensen er ziek waren. Er zat dus een soort ziekte buiten ofzow
daar had Danielle het ook over
Oud 29-12-2005, 14:23
Carn
Carn is offline
Citaat:
yavanna schreef op 29-12-2005 @ 13:52 :
Op de HAAI?
nee, ik zag hem wel in de bunker, maar niet op de haai das wel vaag. Hoe komt dat ding nou op een haai? tenzij het een robot was
maar dan is dat ook weer heel erg vaag.
ach wie weet wat voor experimenten de hanso organisatie allemaal uitvoert op dat eiland
Oud 30-12-2005, 14:02
hasseltboy
hasseltboy is offline
En die mensen die Jin hadden vastgebonden, waren dat mensen uit het andere deel van het vliegtuig, die helemaal gek werden, net alsin Lord of the Flies?
Oud 30-12-2005, 14:27
Carn
Carn is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 30-12-2005 @ 15:02 :
En die mensen die Jin hadden vastgebonden, waren dat mensen uit het andere deel van het vliegtuig, die helemaal gek werden, net alsin Lord of the Flies?
die zijn alles behalve gek
Oud 30-12-2005, 14:31
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Carn schreef op 30-12-2005 @ 15:27 :
die zijn alles behalve gek
Wie?
Oud 30-12-2005, 21:34
Verwijderd
Wow, belangrijke aflevering. Jammer dat het nu voorlopig afgelopen is.
Oud 30-12-2005, 21:59
PV
PV is offline
Ook al de laatste
Oud 31-12-2005, 09:39
hasseltboy
hasseltboy is offline
Hoezo we stoppen gewoon even al je favoriete series!
Oud 31-12-2005, 12:04
yavanna
yavanna is offline
je krijgt nu ineens echt zoveel vragen, en geen antwoorden, en dan stoppen ze gewoon opeens waar slaat dat nou weer op...
dat nieuwe programma lijkt me ook weer niets...

wanneer begint het eigenlijk weer? of weten ze dat niet zeker?
Oud 31-12-2005, 13:35
Carn
Carn is offline
Citaat:
yavanna schreef op 31-12-2005 @ 13:04 :
je krijgt nu ineens echt zoveel vragen, en geen antwoorden, en dan stoppen ze gewoon opeens waar slaat dat nou weer op...
uh het is geen gtst waarin ze per dag 2 afleveringen filmen..in amerika beginnen volgende week pas de nieuwe afleveringen, ik vond het al knap dat seizoen twee uberhaupt al zo snel werd uitgezonden.
Oud 31-12-2005, 15:06
Thunder Child
Thunder Child is offline
En in Amerika zijn ook al meerdere stops geweest sinds de eerste aflevering van seizoen 2 begonnen is. 4 weken in oktober/november, en op het moment zitten we weer in een maand niks.
Dat is alleen maar goed, dan worden het tenminste geen afgeraffelde afleveringen.
Oud 31-12-2005, 17:43
yavanna
yavanna is offline
Citaat:
Carn schreef op 31-12-2005 @ 14:35 :
uh het is geen gtst waarin ze per dag 2 afleveringen filmen..in amerika beginnen volgende week pas de nieuwe afleveringen, ik vond het al knap dat seizoen twee uberhaupt al zo snel werd uitgezonden.
toch is het niet leuk dat ze stoppen...
natuurlijk duurt het filmen wel lang, maar er zijn nog een paar afleveringen over hoor

en ze stoppen op zo'n moment dat je weer allemaal nieuwe vragen krijgt (is ook logisch maja, tis toch irritant).

Ok, de afleveringen worden zo wel beter inderdaad...
Oud 03-01-2006, 12:16
BCR
BCR is offline
Het wordt steeds boeiender

Alleen WTF, ik snap weinig van dat experiment. Niemand is toch zo gek om jarenlang dat knopje in te drukken alleen vanwege zo'n videoboodschap? Als het toch een vooropgezet experiment is, zal de wereld echt niet vergaan, hoor
En hoe komt die Desmond in 1e instantie op dat eiland? En waarom laten die zogenaamde onderzoekers niets meer van zich horen? En hoe komt ie aan al dat eten?
En Locke is echt een freak

Dat meisje dat Sawyer, Micheal en Jin voor de gek hield, was wel tof
Oud 03-01-2006, 15:16
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik denk dus dat in latere afleveringen uitgelegd wordt
Oud 03-01-2006, 23:29
Retinite
Retinite is offline
Citaat:
BCR schreef op 03-01-2006 @ 13:16 :
Alleen WTF, ik snap weinig van dat experiment. Niemand is toch zo gek om jarenlang dat knopje in te drukken alleen vanwege zo'n videoboodschap? Als het toch een vooropgezet experiment is, zal de wereld echt niet vergaan, hoor
Ja dat denk jij, maar stel dat er nou wel wat gebeurt... je weet het niet precies hetzelfde dilemma als in de serie

btw is t niet logischer: Locke 12 uur knopje drukken, Jack 12 uur knopje indrukken ipv elke 108 minuten om en om... maar mssch vergaat de wereld dan ook... het is al niet pluis als Walt ijsberen en vogels kan 'summonen' door ze in een boek/strip te zien...
Oud 04-01-2006, 11:41
BCR
BCR is offline
Citaat:
Retinite schreef op 04-01-2006 @ 00:29 :
Ja dat denk jij, maar stel dat er nou wel wat gebeurt... je weet het niet precies hetzelfde dilemma als in de serie
Maar je snapt toch wel dat dat níet gebeurt Dat is gewoon onmogelijk, dus er is geen dilemma. Oke, dat Locke en Jack wel een beetje aan het twijfelen gebracht zijn, snap ik nog wel. Het is toch een vaag verhaal van Desmond en ze zitten sowieso al op een mysterieus eiland. Maar dat die Desmond dat jaren heeft volgehouden en dat vanaf het begin geloofde. Mja, misschien ook niet en is hij het na een tijdje gaan geloven en ben je dan zo gebrainwashed dat je niet meer beter weet.. Hm..

Oke, ik dwaal af

Citaat:
btw is t niet logischer: Locke 12 uur knopje drukken, Jack 12 uur knopje indrukken ipv elke 108 minuten om en om... maar mssch vergaat de wereld dan ook... het is al niet pluis als Walt ijsberen en vogels kan 'summonen' door ze in een boek/strip te zien...
Dat zou idd veel logischer zijn. Nu moeten ze de hele tijd heen en weer gaan lopen. En die Desmond heeft het knopje ook steeds in zn eentje ingedrukt zonder afwisseling en daarmee verging de wereld ook niet. Áls het knopje maar ingedrukt wordt.

En: Walt en summonen?! Ik wil t niet weten, want volgens mij is dat een spoiler!
Oud 04-01-2006, 12:31
Carn
Carn is offline
Citaat:
BCR schreef op 04-01-2006 @ 12:41 :
En: Walt en summonen?! Ik wil t niet weten, want volgens mij is dat een spoiler!
niet echt, het lijkt me wel duidelijk dat er een verband is tussen Walt's "fantasie" en de "realiteit" (stripboek met ijsbeer, vogelboek en die vogel die tegen het raam aan vliegt) .
Oud 04-01-2006, 12:48
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Carn schreef op 04-01-2006 @ 13:31 :
niet echt, het lijkt me wel duidelijk dat er een verband is tussen Walt's "fantasie" en de "realiteit" (stripboek met ijsbeer, vogelboek en die vogel die tegen het raam aan vliegt) .
Dat zegt me allemaal helemaal niets
Oud 04-01-2006, 12:52
yavanna
yavanna is offline
het klopt wel, was in die aflevering die over walt/micheal ging. Dat verhaal over hoe Walt en Micheal uiteindelijk met elkaar opgescheept zaten. Een hele tijd geleden, dat wel.

Toen zat Walt z'n huiswerk te maken over een vogel, en vervolgens vloog die kaboem tegen het raam aan.
Allemaal van die mysterieuze dingen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten