Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2005, 19:42
Verwijderd
Ik had een aantal van deze al eerder in het simpel art topic gezet, maar voor mijn doen zijn dit toch uitgewerkte schetsen. Verder zou ik er nog graag commentaar op willen hebben, vooral met de anatomie ben ik de laatste tijd erg bezig

Alvast bedankt

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2005, 20:15
lady of the dark
lady of the dark is offline
Goed bezig!
Oud 15-12-2005, 20:35
snarl
snarl is offline
leuk, het is gelukkig ook geen manga, er zit wel meer van jezelf in geloof ik. misschien iets minder plat maken, ga eens meer met schaduwen werken en zo..

dat zittende meisje/engeltje heeft wel grote voetjes..

Laatst gewijzigd op 15-12-2005 om 20:37.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 20:39
Verwijderd
Vroeger tekende ik wel vaak in manga, maar daar kon ik naar mijn gevoel te weinig mee. Sinds de zomervakantie probeer ik echt wat realistischer te tekenen.
Over de schaduwen, heeft iemand misschien wat tips? Ik doe het nu wel heel subtiel, maar dat komt niet echt door de scanner heen. Ik ben bang dat ik met te zware schaduwen de hele kleur verpest

EDIT: Voeten zijn inderdaad niet mijn sterkste punt Lang leve de zeemeerminnen ^^

Laatst gewijzigd op 16-12-2005 om 08:08.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 20:41
hmhm
hmhm is offline
Je bent oh zo goed, vooral dooorgaan!
Met die schaduwen, gewoon een beetje verder oefenen, doe het eens een keer heel overdreven.
Oud 15-12-2005, 20:45
Mucky
Mucky is offline
die beer is
de rest ook trouwens
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 20:58
Verwijderd
Ik vind je echt heel goed voor je leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 18:33
Nevertheless
Nevertheless is offline
Ik vind het echt verschrikkelijk leuk, je hebt echt je eigen stijltje en dat zie je niet veel bij mensen van jouw leeftijd. Ik vind die fletse kleuren (aquarel) echt prachtig, heel illustratief. Houden zo Ik denk dat als je gaat werken met te donkere kleuren dat je dan het vluchtige en lieve eruit haald, en dat zou zonde zijn Keep it up!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 19:13
Verwijderd
Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik dit weekend wel tijd kan maken om wat nieuwere werkjes in te scannen
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 19:37
Doodle!
Doodle! is offline
Ik vind vooral het water bij de beer echt prachtig.
Oud 17-12-2005, 20:42
Zwoek
Zwoek is offline
Die beer vind ik leuk Het water heb je ook mooi gedaan.

Teken je eerst bijvoorbeeld die beer en het water na en maak je het later zelf? Of teken je het meteen al helemaal zelf?
Oud 17-12-2005, 21:17
TommY_
TommY_ is offline
is die beer niet uit dat boek van christofoor? of ben ik nu een spel breker?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 06:51
Verwijderd
Christofoor Wie is dat? De beer heb ik nagetekend van een plaatje van een of andere site. Ik weet echt niet meer welke
Ik verzamel namelijk plaatjes op het internet
Aha, plaatje gevonden:

Het water heb ik niet geprobeerd na te tekenen, gewoon wat ruwe vormen en daarna wat proberen
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 15:22
TommY_
TommY_ is offline
christofoor...ik heb op een vrije school gezeten...sorry, het is een prenteboek uitgeverij, waaronder een over een beer, die erg veel leek op de pose die deze had, het was dus maar een gok
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 12:44
cheapquality
cheapquality is offline
die eenhoorn vind ik echt leuk
dag
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 14:47
TommY_
TommY_ is offline
Citaat:
cheapquality schreef op [pl=19849260]20-12-2005 @ 13:44 [

dag
?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 20:45
Verwijderd
Later dan verwacht, maar hier toch meer plaatjes:

Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 21:40
Mucky
Mucky is offline
De linkerbeer ziet eruit alsof 'ie drie poten heeft, de rechter ook maar hier valt het minder op. Ook mis ik een achtergrond, maar anders very nice.
2de heeel mooi ingekleurd maar haar dichtste voet ziet er nogal raar uit.
De derde is lekker dynamisch
Heel mooi gedaan
Met citaat reageren
Oud 23-12-2005, 13:05
Vice
Vice is offline
Ik vind die beer in het water erg mooi. Vooral hoe je zijn/haar haar hebt getekend. Het water vind ik ook heel magisch. Vooral mee doorgaan.
Oud 23-12-2005, 14:13
LaMazulu
LaMazulu is offline
Ik vind het best goed. Misschien is het leuk als je eens aandacht gaat besteden aan de omgeving, dat doet een hoop met een tekening.
Oud 23-12-2005, 17:44
duivelaartje
duivelaartje is offline
Knap hoor.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2005, 19:57
Rioto
14? doorgaan!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 21:59
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Citaat:
Tosf schreef op 15-12-2005 @ 21:39 :
Vroeger tekende ik wel vaak in manga, maar daar kon ik naar mijn gevoel te weinig mee. Sinds de zomervakantie probeer ik echt wat realistischer te tekenen.
Over de schaduwen, heeft iemand misschien wat tips? Ik doe het nu wel heel subtiel, maar dat komt niet echt door de scanner heen. Ik ben bang dat ik met te zware schaduwen de hele kleur verpest

EDIT: Voeten zijn inderdaad niet mijn sterkste punt Lang leve de zeemeerminnen ^^
Als je op een gegeven moment je werk naar een hoger niveau
wilt tillen door diepte in te brengen o.a. dmw schaduwen, probeer dan gewoon de dingen na te tekenen zoals je ze ziet. Het geposte plaatje van die beer is een prima voorbeeld. De beer die je hebt getekend is opzich leuk getekend, maar hij is niet goed NAgetekend. Je doet niets met de dynamiek, toonverschillen en allerbelangrijkst de schaduwen van de vacht.

Het is natuurlijk niet zo dat je moet streven naar een tekenstijl waarin je alles zo realistisch mogelijk natekend, je huidige stijl is prima en jouw eigen ding. Het is echter wel heel leerzaam om af en toe (eigenlijk zo veel mogelijk) dingen na te tekenen (van plaatjes of gewoon dingen op je bureau of mensen) zoals je ze ziet, en dit kan ook een oplossing zijn voor de problemen die je hebt met proporties en anatomie (voeten bijv.).

Het is ook erg cute dat je een plaatjesverzameling hebt enzo, maar op internet staan echt gigantische reference databases waar prima materiaal van gigantisch veel verschillende mensen/dieren/objecten staan waar iedereen plaatjes naar kan uploaden.

Talent heb je echter zeker anders had ik ook deze comments niet gegeven Vooral doorgaan.
Oud 26-12-2005, 21:54
Verwijderd
Bedankt voor al jullie commentaar Ik heb er echt veel aan. Ik heb net 2 uur ofzo zitten werken aan een tekening mét achtergrond en duidelijkere schaduwen (terwijl ik een film aan het kijken was hoor)
Hier is ie:

Ik heb de positie uit een boek (anatomie van gantasy figuren) nagetekend, met hier en daar wat kleine aanpassingen.
Ik ben zelf erg tevreden met het resultaat, het is beter geworden dan verwacht. Nog tips? Vooral op de achtergrond kan ik nog wat verbeteren
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 22:15
Sketch
Sketch is offline
je schaduwen zien er al een stuk beter uit dan bij de vorige tekeningen, maar je zou ze misschien nóg sterker kunnen maken. Zegmaar het verschil tussen een bewolkte lentedag (zoals het nu is) en een zonnige zomerdag. Het riet (dat is het toch?) kan ook wel wat extra schaduw gebruiken.

En aan de onderkant van bijvoorbeeld de rotsen een dikkere zwarte lijn tekenen, want daar is de schaduw écht zwart. Dan liggen ze ook wat meer op de grond. Zo ook bij de sandalen, en eventueel andere schaduwlijnen.

Haar achterste voet lijkt me iets te groot, en ze heeft dikke enkels. Hm, en het onderste puntje van haar jurkje heeft een huidkleur ipv blauw, en een puntje rots achternaast haar voorste voet is wel erg zwart.

Maar, erg goed hoor verder.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2005, 22:28
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Die beer is ontzettend mooi! Leuk, zo'n eigen stijltje!
Oud 26-12-2005, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 26-12-2005 @ 23:15 :
je schaduwen zien er al een stuk beter uit dan bij de vorige tekeningen, maar je zou ze misschien nóg sterker kunnen maken. Zegmaar het verschil tussen een bewolkte lentedag (zoals het nu is) en een zonnige zomerdag. Het riet (dat is het toch?) kan ook wel wat extra schaduw gebruiken.

En aan de onderkant van bijvoorbeeld de rotsen een dikkere zwarte lijn tekenen, want daar is de schaduw écht zwart. Dan liggen ze ook wat meer op de grond. Zo ook bij de sandalen, en eventueel andere schaduwlijnen.

Haar achterste voet lijkt me iets te groot, en ze heeft dikke enkels. Hm, en het onderste puntje van haar jurkje heeft een huidkleur ipv blauw, en een puntje rots achternaast haar voorste voet is wel erg zwart.

Maar, erg goed hoor verder.
Ja, ik zat daar ook al aan te denken. Maar ik ben bang dat het dan te extreem word En dat zwarte stukje rots is mijn handtekening Die heeft de scan niet overleefd vrees ik
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 09:28
Verwijderd
Deze heb ik ingescand en daarna in photoshop ingekleurd:

Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 09:57
TommY_
TommY_ is offline
Is wel aardig, al heb ik het zelf niet met photshop kleuren, gebruikt misschien eens ecoline, ook leuk effect.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 10:03
scrooping~paper
scrooping~paper is offline
Je tekent erg goed voor je leeftijd. Even over de tekening die je met PS hebt ingekleurd. Ik weet niet of je vaker daarmee tekeningen hebt ingekleurd, maar ik vind het erg jammer, dat het zo vlekkerig is geworden. De achtergrond vind ik wel erg leuk gedaan ^^ En haar haar is ook erg cool, maar ik zou wat meer oefenen met de huid als ik jou was Verder: Gewoon doorgaan, zoveel mogelijk blijven tekenen en natekenen en vooral veel nieuwe dingen uitproberen (bijvoorbeeld de ecoline die iemand al noemde)
Oud 05-01-2006, 16:35
HenkMul
HenkMul is offline
Ik vind het hele toffe tekeningen, het roept een bepaald gevoel in me op.
Oud 05-01-2006, 17:00
botulismf
botulismf is offline
Ze is 14.
Oud 05-01-2006, 17:37
Verwijderd
Citaat:
HenkMul schreef op 05-01-2006 @ 17:35 :
Ik vind het hele toffe tekeningen, het roept een bepaald gevoel in me op.
Kun je dat gevoel ook met woorden omschrijven?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 17:44
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 05-01-2006 @ 18:37 :
Kun je dat gevoel ook met woorden omschrijven?
Ja hoor, dat kan ik best: "Godsallejezus, wat lelijk."
Oud 05-01-2006, 22:00
FabDisaster
FabDisaster is offline
ik kom niet veel mensen van jouw leeftijd tegen die zo kunnen tekenen
goed hoor
hoe lang doe je dit al?
wat betreft de voeten (je zei dat je daar moeite mee had), gewoon veel blijven oefenen en er studie over doen dan komt het allemaal goed
Oud 05-01-2006, 23:14
niña
niña is offline
O ik vind dat regenboogmeisje heel erg leuk, mag ik het plaatje opslaan voor later chargebruik?
Oud 06-01-2006, 00:18
Fainne
Fainne is offline
Qua houdingen, plooien tekenen, achtergrond en weetikveel sta je al veel verder dan ik op m'n 14 Dus jij bent goed bezig
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 12:02
Verwijderd
Hallo mensen, ik ben een tijdje weggeweest vanwege problemen met mijn computer. Bedankt voor alle reacties

scrooping~paper: Dit is inderdaad mijn eerste serieuse poging om op photoshop iets in te kleuren. Ik ben er nog hard mee aan het werk ^^

HenkMul: Kun je dat gevoel ook onderbouwen?

FabDisaster: Ik teken al zolang als ik me kan herrinneren, maar sinds vorige zomervakantie probeer ik echt aan mijn anatomie etc. te werken. Daarvoor waren het meer paarden en cartoons ^^

niña: Wat is dat?

Fainne: Dankje, ik oefen nog altijd^^
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 18:33
Sifl
Sifl is offline
Fokking kut.
Oud 08-01-2006, 18:35
TommY_
TommY_ is offline
Citaat:
Sifl schreef op 08-01-2006 @ 19:33 :
Fokking kut.
Ja okay maar ze is 14 en die beren zijn wel mooi
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 19:14
maxwell
maxwell is offline
de poppetjes,, lijken allemaal wel heel erg op mekaar en hebben dikke enkels als je voeten beter wilt leren tekenen moet je toch een boek kopen of op het internet zoeken hoe zij beginnen,,

ook zijn bij de poppetjes de armen en benen dikker getekent terwijl de hoofden erg slank zijn,,

verder zijn de hoofden niet goed gevormd of loopt de haarlijn wat minder.. verder ziet het er netjes uit. ik zou alleen dan op de minpunten heel goed concentreren en proberen te verbeteren,,
Oud 12-01-2006, 14:30
katoot
katoot is offline
heejjj..
ik vind je laatste plaatje erg mooi, vooral omdat ik zelf ook veel teken (ik kan er alleen nog niets van) maar ik ben zelf heel erg bezig met de vormen van lichamen, en schaduw enzo. misschien moet jij dat ook doen: de benen en armen nét iets mee vormen enzo... verder vind ik de handen goed getekend, dat is vaak het moeilijkste... verder leuk gedaan!
groetjes, karen!
Oud 22-01-2006, 13:34
Silver_Rose
Silver_Rose is offline
paard is mooi!!!!!!!!!
ik zou hem alleen niet groen hebben gemaakt, alstie bruin was was t nog mooier geweest!!
Oud 22-01-2006, 14:26
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
christiiiejna schreef op 22-01-2006 @ 14:34 :
paard is mooi!!!!!!!!!
ik zou hem alleen niet groen hebben gemaakt, alstie bruin was was t nog mooier geweest!!
Het is een eenhoorn. Eenhoorns zijn niet bruin.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 14:55
Silver_Rose
Silver_Rose is offline
Citaat:
Sketch schreef op 22-01-2006 @ 15:26 :
Het is een eenhoorn. Eenhoorns zijn niet bruin.
Oh, jah sorry, wel groen.
Oud 23-01-2006, 15:01
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
christiiiejna schreef op 22-01-2006 @ 15:55 :
Oh, jah sorry, wel groen.

ontopic; ik vind ze heel erg leuk, echt duidelijk dat je eigen stijl hebt hou dat zo.. Maar ik zou idd wel die puntjes verbeteren mbt de enkels en de vormen van het hoofd. Ga zo door iig
Oud 24-01-2006, 16:22
Little Dutchess
Little Dutchess is offline
Ben ik nou werkelijk de enige, die dit écht niet mooi vind?

Ik vind het niet speciaal, nog mooi....

Het spijt me... Ik verbaas me alleen dat werkelijk íedereen het mooi schijnt te vinden. Misschien ligt het aan mij hahaha
Oud 24-01-2006, 16:39
TommY_
TommY_ is offline
ik vind ze ook niet perfect hoor, maar het is opzich wel een goede opstap naar echt tekenen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 17:03
maxwell
maxwell is offline
ik vind het ook niet mooi maar ik gaf alleen maar tips
Reageren

Regels voor berichten