Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2006, 13:03
Mara
Mara is offline
Hoe lang zit jij al online? Al sinds 't begin der tijden of nog niet echt lang?
Welke ontwikkelingen heb je meegemaakt? Eerst een beetje surfen, daarna ook nog IM en later zelfs flink downloaden? Welke sites bezocht je en bezoek je tegenwoordig? Vertel!

Ikzelf zit online sinds m'n 11e of 12e. We hadden internet via 'de kabel' en dat ging ook echt via de kabel zoals tegenwoordig. Klein verschil was dat je een snelheid had van 3kb/sec. Telefoonlijnen waren toen nóg langzamer, dus ik was al lang blij. We hadden een downloadlimiet van 150 en later 300 mb

Ik zat eerst gewoon een beetje te surfen en spelletjes te doen online. Ik had ICQ en daar zat iedereen op. Later kwam MSN en was ICQ niet meer hip

Tegenwoordig bezoek ik niet zoveel sites meer. Sinds 2001 zit ik op dit forum en voor de rest gebruik ik 't internet vooral om contacten te onderhouden en informatie op te zoeken

Gelukkig hebben we nu ADSL, wat een verademing was dat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2006, 13:06
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Eerst hadden wij gewoon een telefoonlijn, toen internette ik dus ook niet zo veel (vond mijn papa niet leuk...). Maar toen hier in het grote Hasselt ADSL kwam hebben wij dat meteen genomen en nu internet ik veel.
Oud 06-01-2006, 13:07
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik weet het niet meer precies, wanneer wij internet kregen. Maar toen ik in de tweede of derde zat, ging ik veel naar www.striktgeheim.net en www.harrypotteronline.nl en sindsdien ging ik steeds meer internetten. En ow ja, ik ben ook een hele tijd actief geweest op www.mijnstempel.nl Boeken recenseren

Later kreeg ik mijn diaryland en toen ik in de vierde zat, mocht/ kreeg ik eindelijk msn. En daarna ging ik forummen en mja

Ow ja, we hebben altijd kabel gehad en sinds vorig jaar kregen we zo'n snelle verbinding, glasvezel en zo
Oud 06-01-2006, 13:09
maxwell
maxwell is offline
wij hadden sinds 98 een telefoonverbinding..
en dan altijd na 7en goedkoper internetten dus na 7en zaten we meestal achter internet.

sinds 2002 hebben wij adsl.. en ben er erg blij mee
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 13:16
Verwijderd
Nou, ik zeurde al in 2000 om internet, maar pas in mei 2001 kreeg ik m'n zin toen we verhuisden. Het werd een Chello Classic verbinding, dat destijds nog zo'n 100 gulden per maand kostte. Ik heb die verbinding 3 jaar gehad. In het begin ging ik naar sites als harrypotteronline en startpagina enzo, en ik ging stennis schoppen in IRC channels. Toen ik in 2004 weer verhuisde (maar nu naar m'n moeder) hadden we in eerste instantie geen internet, maar al spoedig werd een HCCnet ADSL Light verbinding gerealiseerd. Rond die tijd ging ik pas echt serieus forummen op scholieren.com. Verder ging ik muziek downloaden enzo. Toen ik in 2005 weer verhuisde (jaja, het wordt eentonig) kregen we weer Chello Classic van 49,95 euro dat wel toen naar 4096/1024 was geupgrade. Best wel snel internet dus. Ik ging me toen ook voor anime interesseren, dus zo'n snelle verbinding was geen overbodige luxe. Na een periode zonder internet in de afgelopen drie maanden heb ik per 14 december weer internet, namelijk KPN Direct ADSL Light van 35,95 euro per maand met 3076/512. Bevalt me prima moet ik zeggen, wel jammer dat er geen newsserver of e-mail is.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 13:16
Briseïs
Briseïs is offline
Ik weet niet meer hoe lang wij internet hebben. Wel dat we in het begin altijd van die gratis proefabonnementen hebben. En dat ik eht heel stoer vond toen ik icq had maar dat ik er toen achterkwam dat ik eigenlijk maar twee mensen kende die dat ook hadden. Op een gegeven moment hadden wij van dat kostenbeheersing gedoe, zodat je nog maar voor een bepaald bedrag per maand kon internetten, maar mn broertje en ik hadden al snel door hoe je dat kon omzeilen Verder heb ik heel veel tijd doorgebracht op clubs.nl, totdat je daar voor heel veel dingen moest gaan betalen, toen was het niet leuk meer. Dat was ergens begin 2002. Daarna er nog wel een tijdje rondgehangen omdat ik niets anders te doen had, tot ik scholieren.com ontdekte
Ik weet niet meer wanneer ik precies met muziek downloaden begon, in het begin iig met Napster, daarna met Kazaa en Kazaa Lite, en nu met Soulseek <3

Laatst gewijzigd op 06-01-2006 om 13:18.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 13:23
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-01-2006 @ 14:03 :
Klein verschil was dat je een snelheid had van 3kb/sec. Telefoonlijnen waren toen nóg langzamer, dus ik was al lang blij. We hadden een downloadlimiet van 150 en later 300 mb
Rendo de klooi zeker Die zijn er toen heel populair mee geworden!

Ik was 12 jaar toen ik zelf mijn eerste modempje kocht en zo de telefoonrekening van mijn ouders ging terroriseren.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 13:25
freud
freud is offline
Voor m'n vijftiende mocht ik niet internetten. Computer was alleen voor schoolwerk en dergelijke. En als ik wat moest opzoeken, moest ik naar de bieb, voor de old fashioned way. Ik surfte wel stiekem in mijn vaders kantoor als hij naar werk was.
Dan chatte ik vooral en stuurde e-cards en zo. Dat was met 'n telefoonlijn, dus uiteindelijk kwam ie er wel achter.

Dan kreeg ik een computer op m'n kamer en toen gebruikte ik 'm voor alles. Opzoekwerk (in de bieb hebben ze me nooit meer gespot ), contacten, alles. Met kabel dus, hij staat permanent aan als ik thuis ben.
Oud 06-01-2006, 13:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
Dukko schreef op 06-01-2006 @ 14:23 :
Rendo de klooi zeker Die zijn er toen heel populair mee geworden!
Ja
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 13:35
Verwijderd
Toen ik elf was stuurde ik mijn eerste e-mail; toen ik twaalfenhalf was opende ik een eigen email adres bij usanet. Ik zat een tijdje regelmatig te mailen en ik kwam ook op de hello you! chatbox; ik zat ongeveer 1 keer per week op internet.
Toen ik 14 was kregen we adsl en ging ik vaker emailen en was ik ook vaak op de ilse chatbox, meestal als mezelf maar ook wel eens als een verzonnen persoon met de nickname 'sexy slipje'; ik moest altijd erg lachen om de mannen en jongens die op die naam af sprongen. Toen ik bijna 15 was downloadde ik icq en had een account samen met m'n zus; ik zat toen ongeveer 3 keer per week op internet en leerde erg veel mensen kennen via icq, waarvan ik er 1 later ontmoet heb omdat hij nu al vrij lang de vriend van mijn zus is.
Ik was bijna 16 toen ik mijn usanet email adres wegdeed en een hotmail adres nam; ik ging ook msnen en gedurende het jaar dat ik 16 was bouwde ik mijn internetgebruik op tot ik er bijna elke dag minstens een uur achter zat. Ik had een pagina op cu2, dreamcommunity en icqueen, en ik msnde veel; ook heb ik me in dat jaar aangemeld op dit forum, maar ik postte er bijna nooit. Dit kabbelde voort tijdens mijn 17e levensjaar; vanaf dat ik bijna 18 was ging msn steeds minder de kern van mijn internetgebruik uitmaken en forummen steeds minder.
Ik zat vooral op scholieren.com, maar werd na verloop van tijd uitgenodigd voor het elite forum. Kort nadat het elite forum werd opgeheven werd ik uitgenodigd voor het evito forum, maar ik wou niet lid worden omdat het me te veel tijd zou kosten. Later ben ik er wel lid van geworden en ging ik daardoor minder forummen op scholieren.com; ook werd ik daardoor enthousiast voor kleine forumpjes en nu heb ik zelf ook een klein forumpje.
Rond diezelfde tijd kreeg ik eindelijk internet op mijn kamer, waardoor mijn internetgebruik een tijd lang nogal enorm was; maar na verloop van tijd leerde ik hier beter mee omgaan.
Ik ben nu lid van 5 forums en ik msn nauwelijks; ik besteed denk ik gemiddeld 1,5 uur per dag aan internet, in het weekend minder maar doordeweeks meer dan dat. Ik probeer het terug te brengen tot maximaal 1 uur per dag maar dat lukt niet want ik ben verslaafd.

Ohja en sinds een jaar ofzo doe ik aan meetings en dat is leuk

Laatst gewijzigd op 06-01-2006 om 18:16.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 13:36
Verwijderd
Citaat:
drilboor sjakie schreef op 06-01-2006 @ 14:06 :
Eerst hadden wij gewoon een telefoonlijn, toen internette ik dus ook niet zo veel (vond mijn papa niet leuk...). Maar toen hier in het grote Hasselt ADSL kwam hebben wij dat meteen genomen en nu internet ik veel.
Dat ja. Plus dat ik een geel forum heb ontdekt.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 13:38
Verwijderd
Het gele forum bijt en knabbelt aan je.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 13:52
luchtballon
luchtballon is offline
Eerst hadden we Het Net, en dat had toen alleen nog maar toegang tot een beperkt (nederlands) deel van internet. Maar dt is maar heel even geweest. Op welke sites ik kwam weet ik niet meer. We hadden internet via de telefoon en we hadden een programma dat we niet voor meer dan een bepaald bedrag mochten internetten en dat was flauw want toen praatte ik met interessante mensen op msn en dan kon dat ineens niet meer de rest van de maand. Ik denk dat ik 3 jaar geleden ofzo adsl kreeg. En die snelheid is steeds verhoogd.
Dit forum ken ik al heel lang, maar ik postte nooit. Ik speelde ook wel veel spelletjes. Oja, ik ging ook vaak naar de Ilse chat.
Oud 06-01-2006, 13:54
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Dat ga ik allemaal niet vertellen want het is een kutverhaal en niemand leest het toch.
Oud 06-01-2006, 13:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 06-01-2006 @ 14:54 :
Dat ga ik allemaal niet vertellen want het is een kutverhaal en niemand leest het toch.
Ik zou het lezen
Oud 06-01-2006, 14:05
Verwijderd
Ik heb pas sinds 1999 internet thuis. En altijd al Chello (kabel) gehad. In het begin was het aankloten omdat de verbinding vaak wegviel, en de jaren erna (tot aan 2005 toe) zijn er verscheidene problemen mee geweest. Maarja, nu ben ik redelijk tevreden over de kwaliteit van de verbinding.

Klasgenoten en vrienden kregen ook rond die tijd chello, en toen heb ik me vermaakt met ICQ (# 53851334, ik weet 'm nog! ). Dat werd steeds minder populair helaas, en toen de overstap gemaakt naar MSN.

Ook hadden we een IRC-kanaal, waar we vaak bijéén kwamen, o.a. om online af te spreken en potjes Half-Life Deathmatch / TFC te spelen.

Qua emailadressen ook veel gewisseld.
Muziekprogramma's / sharingprogramma''s: KazaA, Edonkey, DC++, IRC en Napster.

En sinds 2002 fervent forumbezoeker.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 14:09
Verwijderd
Ik denk dat we sinds 1999 (oid - misschien 1998) internet hebben...sinds 2000 zit ik hier op het forum en dat was wel redelijk snel nadat we internet kregen, geloof ik. Eerst hadden we internet via de telefoon, maar al vrij snel kregen we ADSL. Vroeger surfde ik veel op internet, verder veel forummen natuurlijk en veel msn'en en icq'en en tetrinetten en mailen. Nu gebruik ik internet vooral om informatie te zoeken en ook nog steeds voor het forum en mail en in mindere mate msn.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 14:12
Verwijderd
We kregen internet toen ik net 14 was, geloof ik. Via de telefoon. Al snel ontdekte ik chatrooms en niet veel later ook ICQ. Ik heb met heel veel mensen gesproken en uiteindelijk kwam ik ene Rogier tegen. Ik bleef vooral met hem veel mailen en ik zat vaak op icq. Dat ging zo een jaar door, met telkens hoge telefoonrekeningen. Op m'n 15de kregen we kabel, en dat was érg fijn. Ik bleef mailen, chatten en foto's van the X-Files zoeken. Ook was ik veel bezig met Napster.
Op m'n 16 ontdekte ik scholieren.com, denk ik. Ik kwam hier in het begin vrij vaak, en uiteindelijk vond ik dat het tijd was voor een nieuwe nick; Andijvie. (Daarvoor was het Muis, ofzo.)
Een jaartje later - op m'n 17de - ging ik samenwonen met Rogier, en kwam ik vooral op dit forum. Ik ontdekte kleinere fora en zat daar ook regelmatig. En op m'n 19de werd ik uitgenodigd door Sarah op haar forum, dat is nu bijna een jaar geleden.
Ik ging gedurende die vijf jaar internet ook steeds meer voor school/studie gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 14:22
Master HJ
Master HJ is offline
wat de communiceerbeer zegt
Oud 06-01-2006, 14:37
Rodion
Rodion is offline
Bij mijn vader op het werk hadden ze al heel vroeg internet. Daar surfde ik wel eens wat. Daarna kregen wij ook freeler, daarna zonnet e.d. Nu hebben we kpn, adsl ofzo (ik snap die afkortingen nooit). Dus ik zit nu lekker via het draadloze netwerk op mijn laptop te forummen. En wat onze forumbeer zegt: niemand leest deze kutverhalen toch.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 14:42
Quantes
Quantes is offline
We kregen internet toen ik 15 was (4 jaar geleden), tot voor 1 jaar via de telefoonlijn, nu adsl.
Ik deed er nooit zo heel veel mee, werkstukken maken, mailen, msn'en.

Nu vooral forummen, muziek downloaden, informatie voor mijn studie zoeken. Alleen de pech is dat we een datalimiet hebben :9
Oud 06-01-2006, 14:45
Verwijderd
Citaat:
kwibus schreef op 06-01-2006 @ 15:37 :
Bij mijn vader op het werk hadden ze al heel vroeg internet. Daar surfde ik wel eens wat. Daarna kregen wij ook freeler, daarna zonnet e.d. Nu hebben we kpn, adsl ofzo (ik snap die afkortingen nooit). Dus ik zit nu lekker via het draadloze netwerk op mijn laptop te forummen. En wat onze forumbeer zegt: niemand leest deze kutverhalen toch.
Ik lees ze wel.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 15:21
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
In 2000 kreeg ik internet, maar dan wel via de gewone telefoontikken wat natuurlijk heel duur was. Ik mocht er dan alleen in het weekend op.En dan ging ik altijd stiekem op internet als er niemand thuis was en dan kwam de telefoonrekening en zei ik altijd dat het een foutje was of dat mijn broer er op had gezeten. In die tijd deed ik veel msnen en spelletjes op pc.

Gelukkig heb ik sinds 2003 ADSL. Gaat een stuk vlugger en geen gezeik met torenhoge telefoonrekeningen! Ik zit nu zowat elke dag op internet en msn en download veel!
Oud 06-01-2006, 15:23
drilboor sjakie
Citaat:
jw1985 schreef op 06-01-2006 @ 14:36 :
Dat ja. Plus dat ik een geel forum heb ontdekt.
Heb jij niet ontdekt...
Oud 06-01-2006, 15:32
Verwijderd
Heel af en toe, later elke avond een uurtje (tegelijk via het netwerk), sinds ADSL is het niet meer goedgekomen. Mijn eerste e-mail adres was wel iddo@dds.nl, en ik had ook ICQ. Vooral door dit forum steeds meer gaan internetten ook :
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2006, 16:01
Dexter_M
Dexter_M is offline
We hebben nu sinds een paar jaar kabel ongeveer.
Ben ik nog begonnen om bij napster te downloaden
Toen Kazaa. en sinds 2.5 jaar download ik ongveer 30 - 50 gb per week met torrents.

Enigste reden om internet te hebben was downloaden
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 22:51
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Zit een jaar of 6 al actief op internet, de eerste twee keer nog met telefoonlijn, maar gelukkig een aantal jaar geleden kregen we dan eindelijk kabel. Hierdoor meer en meer gaan internetten, vooral veel meer MSN'en, de verslaving begon toe te nemen... ook 4 jaar geleden toen we pas kabel kregen veel darten op spelpunt.nl. Later verdween die trend weer en ging ik meer downloaden op Kazaa. Tot ongeveer een jaar geleden, door gebrek aan tijd. De laatste tijd houd ik het alleen maar op wat surfen en MSN'en. Toch wel 2 uurtjes per dag gemiddeld. S.com heb ik eigenlijk al in de periode dat we nog telefoonlijn hadden gevonden, toen ik voor werkstukken zocht en al vrij snel heb ik me dan ook hier aangemeld en ik zit er nog steeds.
Tja, al jaren verslaafd dus.
Oud 06-01-2006, 22:55
drilboor sjakie
wat betreft msn, daar heb ik echt een grondige hekel aan, vraag me niet waarom.
Oud 06-01-2006, 22:59
Balance
Balance is offline
In groep 8 kregen we Het Net. Daar vond ik niks aan en snapte ik ook niks van. Iets later kregen we toen echt internet. Gewoon via de telefoonlijn. Ik vond het nog steeds niet erg boeiend.
In de 1e klas begon ik af en toe te surfen op het net en maakte ik m'n eigen emailadres aan.
In de 2e klas vertelde een klasgenootje me over MSN. Ze was de enige uit de klas die het had en het leek me oersaai. Besloot het niet te nemen. Iets later veranderde ik van mening. In dat jaar kregen we ook kabel van Casema. Een regelrechte ramp. Je kon drinken halen, naar de wc gaan, telefoneren en huiswerk maken tegelijk: allemaal gedurende het laden van 1 pagina.
In de 3e klas (denk ik) kregen we adsl van Cistron en later XS4all en dat hebben we nog steeds. Bevalt uitstekend. Ik begon ook wat meer te msnen.

Later ging ik internet voor huiswerk gebruiken, nam m'n msn gebruik af, toe, af, toe, enzovoorts. Ik ging emailen, ontdekte een forum en daar bleef m'n internetgebruik hangen.
Oud 06-01-2006, 23:00
drilboor sjakie
Citaat:
Balance schreef op 06-01-2006 @ 23:59 :
ontdekte een forum en daar bleef m'n internetgebruik hangen.
Oud 06-01-2006, 23:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij hadden al vanuit het echte begin internet. Toen mijn ouders scheiden had alleen mijn vader nog internet en mijn moeder niet maar dat kregen we ook toen ik in de 3e ofzo zat. In het begin zat ik alleen op internet als ik iets op moest zoeken of om mailtjes te sturen. Later ging ik forummen op collegenet en toen dat er een tijdje uit lag ben ik hier terecht gekomen. Ik had wel pas heel laat msn.

We hebben heel even via de telefoon geinternet maar we kregen al snel kabel en dat hebben we nog steeds, met downloadlimiet helaas
Oud 07-01-2006, 00:46
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 06-01-2006 @ 14:38 :
Het gele forum bijt en knabbelt aan je.
T3h true.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 00:53
Vice
Vice is offline
We hebben thuis al ruim 8 jaar internet en ik heb al 6,5 mijn e-mailadres van yahoo. Op het begin zat ik alleen op internet om manga-plaatjes uit te printen. Ook ging ik wel eens chatten met comicchat.

Verder weet ik het eigenlijk niet. Ik heb nogal een slecht geheugen.
Oud 07-01-2006, 01:08
Warsocket
Warsocket is offline
pc's altijd al leuk gevonden
toen ik op de basisschool zat haddnals een van de weinige ene pc staat een heuse 486 met natuurlijk windows 3.11
toen kwam windows 95,98
toen hebben we via de telefoonlijk inet (56k)
en kabel toen maar 3 mensne in d ewijk het hadden (waarvan ik toen de helft moest dokken, dat was 5-6 jaar geleden)

en sindsdien nogsteeds @home (wat nu automatisch abbo breedband is geworden)
en sinds 2002 op dit forum

en ndertussen wat afgegamed met UT AOE2 NS(hl-mod) DOD(idem) America's army, Enemy teretory
en nu anarchy online (MMORPG)

en heel die rit ook geprogrammeert (batch files Visual Basic 4 heb ik nog gedaan)

dat was het ongeveer zo wel
Oud 07-01-2006, 01:08
PV
PV is offline
Wij kregen in 1998 internet. Eerst alleen m'n broer, via HetNet. Ik vond het toen zó'n raar idee dat je heel snel iets op kon vragen uit het buitenland. Ik begreep er niks van Toen internet op mijn pc aangesloten werd, ging ik eerst allerlei namen van bedrijven intikken met www. ervoor en .nl er achter. Ik had verder geen flauw idee wat ik met internet moest, dus tja. Zodoende kwam ik bij de site van de Rabobank uit, daar hadden ze een Jongeren-gedeelte met een chat. Zo'n slome waar het 5 seconden duurde voor je berichtje verscheen. Mijn nick daar was Sheila (uit the Bold). Ik ben daar een jaar of 2 blijven hangen, heb er een jongen leren kennen die ik nu nog steeds regelmatig IRL zie. Hele soaps hebben zich rond die chat afgespeeld, relaties die aan en uit gingen, de een ging er met de ander vandoor, harten werden gebroken (niet die van mij trouwens).
Ondertussen snapte ik ook wat meer van internet en kwam ik op IRC terecht, met programma's als Pirch98 en mIRC. Daar heb ik een tijdje op VideoNet gechat, en op de chat van de eerste versie van Big Brother. E-mailen vond ik ook helemaal geweldig, ik was soms een uur per dag mailtjes aan het tikken
Na HetNet kwam Demon, dat was met een modem waarop je in moest bellen (dat regelde mijn broer). Als hij genoeg van internet had werd ik er dus automatisch afgekickt. De telefoonrekening lag toen rond de 300 gulden per maand of 2 maanden ofzo
Ik had ook nog een eigen site gemaakt, met agendarijmpjes en songteksten, was best een populaire site (dacht ik). Die site bestaat al jaren niet meer, maar de agendarijmpjes kom ik via Google nog steeds tegen (netjes gejat van mijn site dus ).
MSN had ik niet, ICQ was toen dé messenger. Daar had ik toen de mensen van de Rabobank-chat in staan.
Muziek downloaden deed ik toen nog niet, dat snapte ik niet. Het allereerste liedje wat ik via de pc hoorde was Don't Speak van No Doubt, dat draaide ik dan ook de hele tijd, terwijl ik Patience speelde
Na Demon kwam internet via de kabel, dan kostte het niet meer zoveel geld maar we hadden wel een limiet van 1000 MB dataverkeer per maand. Dat betekende dus dat je per dag 5 sites kon bezoeken en wat forummen, dat was het wel. Vreselijke tijd Mijn vader had toen ook nog het geweldige idee gekregen om een tijdklok op de router (?) te zetten, anders ging ik te laat slapen naar zijn idee.
Toen ik op kamers ging had ik daar de eerste anderhalf jaar oid geeneens internet en kon ik alleen in de weekenden thuis internetten (wat wel weer handig was ivm de datalimiet, gingen we daar niet meer overheen).
Dat was 't wel.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 01:54
Verwijderd
Ik heb internet zolang ik me kan herinneren. In de tijd dat het nog bijna niet beschikbaar was kreeg mijn vader via zijn werk een directe verbinding met de server op het bedrijf. Dat was via een ISDN-lijn, en had dus als bijkomstigheid dat we gewoon konden surfen. Daarna hebben we jarenlang kabel gehad, en sinds 2002 ADSL.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 01:57
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-01-2006 @ 14:03 :
verhaal
toen ik je zag schrijven kabel en 3kb wist ik het zeker. Chello.... Dat was in dit tijd echt ruk. En nu nog steeds niet optimaal.
En dat is voordat ik zag dat je uit steenwijk kwam

Mijn internet-evolutie heeft wat langer geduurd.
Ik heb nu 12 a 13 jaar een verbinding met internet. Eerst had ik internet via TU Delft, daarna Compuserve en daarna echt internet via een inbelprovider.
Voor die tijd heb ik jaren aan inbellen met een 14k4 en zelfs nog op 9600baud modems geconnect met BBS'en. Ik was verfent Fidonetgebruiker.
Sinds 4,5 jaar woon ik in Zwolle en heb ik kabel. Erg tevreden. Snelheid is ieder jaar effectief de helft meer geworden.
Uiteraard heb ik ook de overgang van ICQ naar MSN meegemaakt, maar ben niet helemaal meegegaan, ik heb ICQ nog steeds 24/7 aanstaan alhoewel er steeds minder mensen online komen op ICQ.
Ik heb ook AIM en YIM! voor contact met amerikaanse vrienden.

Laatst gewijzigd op 07-01-2006 om 02:01.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 01:58
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 07-01-2006 @ 02:57 :
toen ik je zag schrijven kabel en 3kb wist ik het zeker. Chello.... Dat was in dit tijd echt ruk. En nu nog steeds niet optimaal
Chello was destijds 1500 kbit down, 128 kbit up. We zijn toen overgestapt op ADSL bij XS4ALL hoewel dat destijds maar 512 down en 128 up was. Maar alles was beter dan die gruwelijke pingtimes, packetloss, timeouts en k**erslechte k*tservice van die hoeren bij UPC.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 02:01
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 02:03
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 07-01-2006 @ 02:58 :
Chello was destijds 1500 kbit down, 128 kbit up. We zijn toen overgestapt op ADSL bij XS4ALL hoewel dat destijds maar 512 down en 128 up was. Maar alles was beter dan die gruwelijke pingtimes, packetloss, timeouts en k**erslechte k*tservice van die hoeren bij UPC.
Hehe, dan ben jij nog nooit daar in het hoge noorden geweest . Daar was het nog erger. Een vriend van mij is de allereerste aansluiting en heeft de tijd van vaste IPs bij Chello nog meegemaakt. Hij was de eerste die zich aanmeldde voor de pilot en toen bestond ADSL nog niet.
Zijn ouders zijn dit jaar verhuisd en hebben er ook voor gekozen om geen kabel maar ADSL te nemen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 16:36
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Phoe, ik geloof ik sinds mijn negende... Ik begon met www.kidsplanet.nl en dan begon ik te chatten. Dat was best saai. Later ging ik naar jeugdjournaal.nl, ook om te chatten. Later begon ik op van die dollmaker-sites. En toen begon ik met andere games of forums. Ik ben een tijdje druk geweest met het forum op vlinders4you.nl. Dat was van de zomer dichtgegaan vanwege een paar vieze mensen die seksverhalen schreven ofzo.

Nu gebruik ik het bijna alleen om te forummen, plaatjes op te zoeken of informatie ofzo.
Oud 08-01-2006, 16:43
Wawl
Wawl is offline
Volgens mij hebben wij al internet sinds 97/98.
Oud 08-01-2006, 16:56
Verwijderd
Begon in 99/00 ergens, kindersites, harry potter, dat soort zooi. Toen de telefoonrekening erg hoog begon op te lopen, besloten m'n ouders na de verhuizing ADSL (Freeler) aan te schaffen. Begon bij 256kbit denk ik, na meerdere upgrades nu 3Mbit. Begon toen ook met veel online gamen, en sinds vorig jaar ook veel downloaden van nieuwsservers.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:10
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik geloof dat ik een jaar of 9 was, dus het zal wel ergens rond 1995 geweest zijn. ik weet alleen dat ik héél soms, onder het toeziend oog van m'n ouders, een paar kleurplaten mocht downloaden en later ook dingen voor werkstukken, spreekbeurten enz. M'n ouders namen het vooral om te e-mailen met familie (oom in australië) en zodat ik en m'n zusje later op school een beetje beslagen ten ijs zouden komen
Na een paar jaar ging iedereen steeds meer spelletjes spelen, of gewoon surfen. M'n zusje en ik waren toen helemaal gék van Dragonball Z (nog steeds eigenlijk ) en we hebben héél wat plaatjes opgezocht . Uiteindelijk kregen we ISND en konden we ook surfen zonder telefoontikken. Wij waren in de hemel, want al die "online episodes" waar op elke website mee gepronkt werd, lagen nu binnen handbereik . Toen kwam helaas het monster dat "datalimiet" heet om de hoek kijken. Grrrr....

Nu zijn we inmiddels bijna 11 jaar verder en hebben we gewoon fatsoenlijk ADSL

Ik ben trouwens erg benieuwd hoe het er later uit zal zien als we zelf kinderen hebben...

"Awww... pak vlug de camera schat! Junior is zijn eerste torrentbestandje aan het uploaden!"

Laatst gewijzigd op 13-01-2006 om 19:16.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:18
hasseltboy
hasseltboy is offline
Internet vanaf 1998 voor mijn vaders werk. Ik ben pas begonnen in 2003 ofzo, met allemaall Knex-sites
Oud 13-01-2006, 19:20
Verwijderd
Ik ging vroeger op school stiekem in de Ilse-chatbox met een vriendinnetje onder de naam 'durexmeisjes'
En mijn allereerste hotmailadres wat kutweasel@hot
We mochten thuis niet zo vaak internetten, want dat was duur, dus zat ik 's nachts als mn ouders in de kroeg zaten urenlang in duistere chatboxen (virtuele coffeeshops ) en ging ik cyberseksen.

Ja ik was een ondeugend meisje.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 20:21
Verwijderd
Vanaf groep 8 ongeveer, dus dat zal in 2000 zijn geweest. Eerst op school, iets later via de telefoonlijn thuis.
We begonnen met een abonnement van 15 uur per maand. En daar bleven we ook keurig onder.
Vanaf zo'n 2 jaar hebben we nu kabelinternet. Was toen al een half jaar lid van het forum. Maar sindsdien forum ik echt veel. Zelfde voor msn.
Downloaden ontdekt toen we nog inbelden met de telefoonlijn. Dat je echt 20 minuten over 1 liedje deed.
Tegenwoordig lekker snel, en altijd online.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 20:56
langejongen
langejongen is offline
Eerst hadden we een telefoonlijn voor de verbinding.Ik zat echt een groot deel van de avond na zevenen online voor MSNen en mailen. Telefonisch nooit bereikbaar.De telefoonrekeningen waren echt torenhoog elke keer. Toen was de overstap naar ADSL snel gemaakt. Dat we daar niet eerder aan begonnen zijn verbaast me nog elke keer.Nu staat de PC ook altijd aan als ik thuis ben. Ik MSN, check m'n mail, bezoek dit forum, volg het nieuws op nu.nl,bezoek andere fora en plaats reacties.
Ik denk dat we internet hebben sinds eind van de vorige eeuw en ADSL sinds eind 2001.

Laatst gewijzigd op 13-01-2006 om 21:00.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:22
Bloem
Bloem is offline
Wij hadden al heel vroeg internet, althans, we waren zo'n beetje de eersten van mensen die we kenden. Ik ben al zo'n 10 jaar online, was ook al heel vroeg aan het chatten, met een telefoonverbinding. Toen stond de pc nog op zolder. Later werd daar KPN's kostenbeheersing opgezet omdat de telefoonrekening te hoog werd Op mijn 13e ofzo had ik ook mijn eerste meeting al, hoewel ik daarna een paar jaar niet meer heb afgesproken met mensen

Nu hebben we kabel, goddank, en heb ik een eigen laptop met internet op mijn kamer.

Dankzij het internet heb ik 2 relaties gehad, de eerste toen ik net 16 was, via ilsechat, later met iemand van het forum. Internet heeft wel een grote invloed gehad op mijn leven
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:24
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-01-2006 @ 22:22 :
Wij hadden al heel vroeg internet, althans, we waren zo'n beetje de eersten van mensen die we kenden. Ik ben al zo'n 10 jaar online, was ook al heel vroeg aan het chatten, met een telefoonverbinding. Later werd daar KPN's kostenbeheersing opgezet omdat de telefoonrekening te hoog werd Op mijn 13e ofzo had ik ook mijn eerste meeting al, hoewel ik daarna een paar jaar niet meer heb afgesproken met mensen
Reageren

Regels voor berichten