Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als je het wel doet, kan het zijn dat je overleefd, maar dan ga je dus tegen de wil van God in. Hij bepaalt niet letterlijk alles; je hebt nog wel keuzevrijheid.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Enfin. Het is altijd hetzelfde verhaal. Iemand is ziek: - 'god heeft het zo gewild, je mag hem niet helpen.' Hij gaat de pijp uit: '- god heeft hem bij zich geroepen.' Hij gaat niet de pijp uit: '- god besloot dat het zijn tijd nog niet was'. Et cetera. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En dat is idd lullig.
||
![]() |
Citaat:
Wanneer zegt iemand dat tegen Samir A. 'Allah's wil is wet' ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Of in een andere context: Stel ik kies een leuk meisje uit en samen maken we een kind. Omdat we allebei niet zo van symmetrie houden besluiten we om z'n linkeroor af te snijden. Mag dat kind dan klagen? |
![]() |
||
Citaat:
Het is zoals Frostbite al schreef, als ik een kind krijg krijg ik daarmee niet automatisch het recht dat kind te mishandelen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
god is almachtig het blijkt wel weer ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar, als je de taart mol omdat je bakkerij dan meer omzet maakt (om even een kromme vergelijking met het doodgaan voor het meesterplan te maken) dan vind ik het wel beter te verkroppen. Lullig, maar begrijpelijk(er). Flame me
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De wetenschap heeft de afgelopen eeuw ontdekkingen gedaan op het gebied van voedings en geneeskunde die in de Bijbel al genoemd worden. Het eten van visvet i.p.v. dierlijk vet. Inmiddels is men er achter gekomen dat visvet cholesterol neutraal is en dierlijk vet cholesterol verhogend. In die tijd toen het Joodse volk in de woestijn was werden deze wetten geschreven. Zij mochten geen varkensvlees eten omdat varkens alleseters (dus ook kadavers e.d.) aten. Hierdoor waren deze dieren ook onrein vlees en kon je, zeker in die tijd waarin men vlees vaak rauw at, doodziek worden en sterven. Hetzelfde geld voor paling. Men mocht geen schaaldieren eten omdat het vlees van deze beesten snel aan bederf onderhevig was. Het niet eten van paarden en kamelen vlees. Dit vlees bevatte vaak trichinen waaraan je absoluut zou sterven. Een jongen moest de achtste dag besneden worden omdat op de achtste dag van een ieders leven de aanmaak van vitamine K enorm is, daardoor de bloedstolling optimaal en dus geneest de wond het beste. Niet de zevende of negende dag maar perse de achtste dag. Door besnijdenis is de kans bij de vrouwelijke partner van een besneden man op baarmoeder halskanker tot een minimum gereduceert. Baarmoederhalskanker blijkt bij joodse vrouwen nauwelijks tot niet voor te komen. Ditzelfde geld voor peniskanker bij besneden mannen. In de vijftiende eeuw was er in Europa de builenpest waarbij miljoenen mensen overleden, behalve in de joodse wijk in Straatsburg omdat men zich daar hield aan de joodse reinigingswetten. Toen deze wetten geschreven werden wist men van veel regels niet de reden. Daar is de wetenschap de afgelopen eeuw pas achter gekomen. Het moet dan ook wel een door God geinspireert boek zijn. Zo niet dan vraag ik mij af hoe deze dingen daarin komen te staan. Veel mensen zeggen dat de joden deze wijsheden van de Babyloniers of de Egyptenaren hadden maar dit blijkt niet te kloppen want die hielden er heel andere eetgewoontes op na en namen het veel minder nauw met de reiniging van hun lichaam en omgeving. De Bijbel is ook geen wetenschapelijk boek maar als je leest wat het over gezondheidsregels te zeggen heeft dan is dat toch wel uniek. Deze wetten zijn absoluut geen religieuze wetten maar biologische wetten in een religieus boek. Door die dingen na te streven zouden heel wat medicijnen niet nodig zijn, maar mocht ik ze persoonlijk nodig hebben dan zal ik ze zeker nemen. |
![]() |
||
Citaat:
ff als voorbeeld de besnijdenis die je noemt. door op verschillende dagen na de geboorte te besnijden en te kijken wanneer het bloed het snelst gestold was kwam men erachter dat de 8ste dag de beste dag is om te besnijden. men heeft dat opgeschreven/ doorverteld aan anderen.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Heb ik daarom profetische gaven? ja/nee
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En voorlopig sluit ik me nog maar bij geen een "kant" aan ![]() En nu ga ik echt naar bed
||
Citaat:
Ik bedoel: welterusten.. Hmm.. volgens mij moet je nog eens nalezen hoe de pest verspreid wordt.. waar mensen zijn, zijn ratten, waar ratten zijn, is de xenopsylla cheopsis, een vlooiensoort, in deze vlooiensoort kan de pestbacterie (yersinia pestis) zich ontwikkelen, mensen kunnen de pest krijgen als ze gebeten werden door geinfecteerde vlooien.. Kortom: de pest wordt niet tegengehouden door "door God ingegeven reinigingswetten".. tenzij deze misschien "door God ingegeven rattenverdrijvers" in combinatie met "door God ingegeven antibiotica" bevatten?
||
Citaat:
net zoals de oude egyptenaren al in staat waren verschillende operaties te ontdekken om levens mee te redden. die gasten kregen het zelfs voor elkaar een aantal hersen operaties uit te voeren. zie ik die oude joden nog niet doen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
In de tijd dat de pest in Europa ophield was exact de tijd dat de bruine rat de zwarte rat in Europa verdrong. Bruine ratten (en/of hun vlooien) kunnen de pest niet over brengen, zwarte wel. Verbeteringen op het gebied van de hygiene kwamen pas in de industriële revolutie, en niet op initiatief van de kerk. Uberhaupt is de pest en reiniging een groot nonsens-argument, want in de tijd dat de kerk de meeste macht had over het dagelijks leven is ook precies wanneer Europa de grootste smeerboel was. Verder zijn die wetten in geen twee millennia aangepast aan nieuwe inzichten, en kunnen dus nooit bedoeld zijn om in te spelen op nieuwe inzichten. Andere voorbeelden daarvan zijn bijvoorbeeld dat islamitische reinigswetten nog steeds aanraden om met wat water en je vingers je achterwerk af te vegen, en als er geen water is een steen te gebruiken. Uiteraard is het uitermate onhygienisch om met je vingers in je eigen uitwerpselen te gaan zitten graaien, maar voor een woestijn stam in het jaar 600 was dat cutting edge vooruitgang. Echter, vandaag de dag dankzij de vooruitgang niet langer relevant, en het lijkt me dat hetzelfde geld voor andere reinheidswetten, zo is het ronduit kolder dat varkensvlees nog steeds als onrein wordt gezien, terwijl varkens heel wat efficienter zijn in het opruimen van rotzooi dan koeien, en we er dus veel meer aan hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen die hun omgeving schoon en hygiënisch houden zullen dus geen/minder last hebben van ratten. God zijn ingegeven reinigingswetten, wat de hygiëne verbeterd heeft dus wel degelijk directe invloed op het aantal pestuitbraken bij de Joden ten tijde van het oude testament. Tegenwoordig hebben we inderdaad middelen om de pest tegen te gaan, die hadden ze vroeger niet. Waarom God deze middelen niet direct aan de Joden verschafte weet ik niet, maar ik denk dat dat komt doordat God de mensheid liever dom wilde houden, zodat ze geen tijd zouden verspillen, aan in zijn ogen onnodige onderzoeken, maar alle tijd zouden gebruiken om hem te eren. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
God wil 24/7 geeerd te worden. Hij wil niet dat we onze tijd aan andere dingen verspillen. Daarom geeft ie ons de info niet. zodat wij deze zelf moeten achterhalen. En zo doende onze tijd verspillen en hem niet eren. En dat die god geeerd wil worden is ook op koeiestront gebaseerd... "ik ben zo geweldig en almachtig dat ik de hele tijd herinnerd wil worden aan mijn eigen geweldigheid en almachtigheid... en als mensen mij niet geweldig en almachtig vinden dan vermoord ik ze, of flikker ik ze in de hel! dat zal ze leren hoe geweldig en almachtig ik wel niet ben! Ha!"
||||
Citaat:
Er staat trouwens nergens in de bijbel "gij zult de uitwerpselen van den straat vegen", dus wat de relevantie van je opmerking is zie ik niet. Verder schijnt je te vergeten dat, zoals ik al eerder stelde, die reinigingswetten niet vanwege de pest zijn ingesteld, en tevens geen effect op het verloop ervan hebben gehad. De pest is een groot non-argument in de discussie of reinigingswetten anno 2005 nog reden van bestaan hebben. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Chirurgie Bart_87 | 5 | 17-02-2011 14:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geloof. DjangoVaal | 157 | 09-05-2007 23:08 | |