![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
waarom? het is de ENIGE manier waarop sterren miljarden jaren kunnen blijven "branden" bij elke andere maniet van energie opwekking zouden ze allang uitgedoofd zijn. bij kernfusie komt per massa eenheid aan materie veel meer energie vrij dan bij kernsplijting |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 07-01-2006 om 12:29. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelfs de optimistische schattingen van de VS (die ervan uitgaan dat er 3 keer meer olie in de grond zit dan bekend) denken dat we er over 50 jaar wel doorheen zitten. Wereldwijd hebben we die piek in olieproductie waarschijnlijk al gehad. Laatst gewijzigd op 08-01-2006 om 16:48. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarin ben ik dus nog optimistisch, want dat was voordat het Shell-schandaal uit kwam. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik lichtte toe waarop de 43 jaar sloeg, als ik gelezen heb dat over 43 jaar de olie op is en ik zeg dat de fossiele brandstoffen over 42 jaar op zijn klopt dat niet.
||
Citaat:
Geen van de energieleveranciers zal het namelijk op kunnen brengen om een kerncentrale neer te zetten, terwijl het stroom in de VS ook al in vergaande staat van ontbinding is door bezuinigingen op het onderhoud. Een nadeel van vergaande privatisering van nutsbedrijven.
||
Citaat:
Maar goed, wat alleen olie betreft zal dat wel ongeveer kloppen. Mijn 300 jaar (zoals ik zei, bij gelijkblijvend gebruik) herinnerde ik me uit een artikel in de Volkskrant een jaar of wat terug. Een beetje Googlen laat ook zoiets zien. o.a. http://en.wikipedia.org/wiki/Coal#World_coal_reserves
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laat die kolen lekker zitten en kies maar voor de relatief schonere kernreactoren. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik snap niet dat dit onderwerp 2 pagina's kan hebben. Het is vrij simpel, of we beginnen met kernenergie, of we wachten op kernfusie en gaan de komende 100 jaar duimen dat onze planeet het wel gaat trekken |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
en als we in 2050 de eerste echte centrale hebben. Duurt het nog .. jaar voordat alles op kernfusie gaat draaien Dan nog .. jaar voordat de laatst uitgestoten fossiele brandstoffen tot de atmosfeer zijn doorgedrongen kom ik toch al snel tot een jaartje of 100 die onze planeet moet gaan proberen te overleven |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hetzelfde geldt voor olie; het verschil is dat de energie miljoenen jaren geleden in die olie gestopt is. Daarom is olie ook zo goedkoop. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-01-2006 om 21:01. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dit terwijl Frankrijk 60% van zijn stroom uit kernenergie opwekt.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
beschouwing kernenergie marcelkastelein | 2 | 19-01-2020 18:58 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
debat kernenergie!!! marcelkastelein | 6 | 07-06-2011 14:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kernenergie voor een groene toekomst? Laisve | 173 | 02-12-2010 17:01 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[ANW] inleiding voor PO (kernenergie) Sakurai | 11 | 18-05-2009 09:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Suriname heeft plannen voor kernenergie Supersuri | 343 | 02-04-2007 14:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kernenergie--> mening stelling kernenergie moet alternatief worde vor fosiele brands ilovemysweettie | 54 | 02-04-2003 20:40 |