Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Om dit te bewijzen heb je geen massale test nodig. Heb je enig idee hoe achterlijk duur dat is en hoeveel mensen vertikken mee te werken (omdat ze toch al weten dat ze niet bestaan). Dus kun je beter hoogstens een handje vol vrijwilligers testen. Je kunt beter dmv. logisch nadenken een theorie ontwikkelen die gebasseerd is op feiten. Dan vind ik die van Joostje toch behoorlijk goed. Leer fantasie en werkelijkheid uit elkaar houden. Warhammer, Dune en al die verhalen zijn ook prachtig vind ik. Het zijn echter wel fantasien. Als ik me niet vergis kan door het gebrek van deelwerelden uit elkaar houden (dromen, fantasie en werkelijkheid) schizofrenie ontstaan.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
|
en ik geloof er ook dat er wezen bestaan met 18 poten, 7 vleugels, drie koppen, 43 tenen, 15 oren, en een oog. verder hebben ze vijf hoorns op hun jop en zien ze eruitals een paard dat de verkeerde shampoo heeft gebruikt. het vijlt elke dag zijn nagels en zingt tulpen uit amsterdam. bewijs maar eens dat ze niet bestaan!
ik kan nie bewijzen dat ze nie bestaan, net zo min as jij kan bewijzen dat ze wel bestaan. Geloven is een keuze, geen feit... Als jij hierin wil geloven, go ahead, niemand kan et tegendeel bewijzen...dus hoe klein de kans ook is, er is een milliscule kans dattie bestaat...
||
Citaat:
Yule, laten we er eens van uit gaan dat vampieren bestaan, hoe zit dat dan volgens jou in elkaar? Werkt het precies zoals in griezelverhalen: Man of vrouw met hoektanden, leeft op bloed, blijft eeuwig jong etcetera? In sommige griezelverhalen is het besmettelijk, als je gebeten wordt door een vampier wordt je er zelf ook één, in andere verhalen moet je eerst een paar keer gebeten zijn, en in weer andere verhalen heeft het weinig effect, maar in weer andere versies laat het slachtoffer het leven. Hoe zit het volgens jou? Kun je je tegen vampiers beschermen met knoflook en een kruisbeeld, of heb je toch echt een revolver nodig?
|
Goeie vraag.... ik weet niet of ze bestaan en als ze bestaan, hoe ze bestaan...alles is mogelijk, hoe onzinnig et ook lijkt... maar as ik moet beoordelen op wat ik "denk" dat zou bestaan as ze bestonden...dan denk ik dat de psi-vampiers meer kans hebben op bestaan dan de echte. En as ze echte wel bestonden, dan denk ik dat knoflook en een kruis geen effect hebben. Een beet niet besmettelijk is, en ze niet kunnen vliegen. Maar dit is allemaal mijn idee, en mijn gok...misschien kunnen ze wel vliegen, of bestaat geen enkele vorm van vampieren...alles is mogelijk...alles tussen de twee uitersten (het niet bestaan van de vampieren in enige soort-het bestaan van alle denkbare soorten vampiers met de hele mikmak erop en eraan)
||
![]() |
Citaat:
Zelf geloof ik niet dat "echte" vampiers bestaan, ik weet dat er mensen zijn die bloed drinken en dat soort dingen die dan roepen dat ze "opeens" niet tegen fel licht en dat soort dingen kunnen. Maar dan kunnen ze nog steeds niet vliegen en hebben geen langere scherpe hoektanden ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Tuuuuuuuuuuuuuuurlijk joh!
Vampiers zijn een bepaalde soort vleermuizen, zo'n 6 cm groot, 12 cm met de vleugers uitgespreid. Deze beesten komen 's nachts te voorschijn en maken wondjes in koeien, schapen en ander vee. De wondjes zijn ongeveer 4 cm breed en niet giftig, alleen een beetje pijnlijk voor het slachtoffer. Maar de annericevampiers en de draculavamps: HAHA! Nee dus. ![]() PS Het is Nosferatu ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Waarom zouden ze niet kunnen bestaan? Het kan in realiteit best zo zijn zoals het wordt geïllustreerd in "Buffy": de gewone mens weet er van niet hun bestaan af, terwijl ze er wel zijn, dichterbij dan je denkt.
Welke vampier vinden jullie trouwens leuker: - Dracula - Lestat - Angel(us) - Spike ? Geef mij dan maar Spike, die is stoer en heeft tenminste nog goeie humor! ![]() Ripper
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
uhm.... het is heel simpel te verklaren. Vroeger in de 13e eeuw ofzo werden heel veel mensen 'ziek', ze waren schijndood.Geen hart/polsslag, maar ze leefden wel. Naja, de technologie was nog niet zo ver en de dokters verklaarden die mensen dood. Werden dus begraven, en toen ze weer uit die schijndood wakker werden, zaten ze opgesloten en begonnen te schreeuwen te bonsen, weet ik veel. Dat zijn de geluiden die de mensen hoorden op het kerkhof, mensen die tot leven waren gekomen.(Is echt op tv geweest een hele tijd geleden, op Discovery channel, geen verzinsel dus)
Stel nou he, iemand komt er idd uit(hele kleine kans, maar toch, stel), dan is die iemand bleek van de schrik en compleet in shock, vast gewond in het gezicht en nagels enzo. Duuuuuuus, die wordt aangezien voor een bloedzuiger, vanwege al dat bloed en dat bleke koppie. Het neemt niet weg dat de mystiek rond vampiers erg leuk is, vin ik zelf ook, maar ze bestaan echt niet, een misverstand van de mens en zoals het altijd gaat met verhalen, word het lekker aangedikt en bijverzonnen.
|
Hoi,
Het is spijtig te lezen dat mensen op bepaalde onderwerpen ook nog grappig (wat het niet is) te moeten doen. Voor de mensen die het wel wilden weten, hieronder mijn visie: Vampirisme, onder mensen die ermee bekend zijn vaak Sangroisme genoemd, bestaat. Het is niet eng, raar of vreemd. Als je kijkt in de geschiedenis vind je overal offers waarbij bloed gedronken wordt. Priesters die uit gewijde bekers laten drinken, of bloed aanbieden. De beker is hier belangrijk, het is een visueel aspect. Onder Sangroisten worden wonden meestal niet met de mond veroorzaakt, toch ken ik hier zeker wel voorbeelden van. Ook mensen die beweren met hun tanden bloed geboord te hebben, en het zijn wel in die mate serieuse en bekende mensen dat ik het van ze aanneem. Ik wil hier niet kijken naar verklaringen op het gebied van shape-shifting door geloof en wil, ik neem het alleen even in gedachten mee. Er zijn veel mensen die zichzelf snijden. Het is vaak innerlijke pijn die men probeert te uiten door het zichzelf visueel aan te richten. Als ze fysieke pijn hebben, vergeten ze even de mentale. Het is vaak verslavend. Ik wil deze mensen echter geen vampiers noemen. Ze drinken het bloed niet uit de wond. Dit wil niet wegnemen dat sommige vampiers het doen om diezelfde innerlijke pijn te uiten. Of terwijl, een koe is een zoogdier, maar niet elk zoogdier is een koe. Vele Sangroisten beweren dat bloed het levenssymbool is. En daarom denk ik dat ze soms ook zoeken naar een teken van zichzelf, een soort reflectie. Sangroisten zijn in mijn ogen geen zieke idioten. Sommigen kunnen niet zonder bloed. Dat levert problemen op omdat de aderen zich verder terugtrekken in het vlees en een oppervlakkige wond geeft dan geen bloed meer. Daarom worden er dan vaak andere manieren gezocht om aan bloed te komen, wat niet betekent dat ze andere mensen elke nacht vermoorden door binnen te vliegen door een raam. In hoeverre die verhalen tot stand zijn gekomen: ik denk zeker wel dat er dus een kern van waarheid in zit. Ook als je kijkt naar heamatomanie, dat is vanuit een medische blik. Het is opvallend dat de vampiers opmerkelijke klachten en uitingen hebben. Dit is in elk geval hoe ik het zie vanuit wat ik gelezen en ook gehoord heb. Ik ken Sangroisten, waarvan een persoonlijk, een persoonlijk en meerdere via het net, en ik moet zeggen dat het hele lieve mensen zijn en als je hun verhalen in een ander daglicht wil plaatsen dan zal je dat ook zeker lukken. Op het moment dat je er open voor staat kan je echter een goed, diepgaand gesprek aanknopen, wat enkel nut heeft als je het WIL begrijpen... Liefs en Bb, Darknezzz
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
PS: pas op morgen als je verkeer morgen aan het verkeer deel gaat nemen het zou wel eens mogelijk kunnen zijn dat er een vrachtwagen uit de bocht vliegt. Pas ook op voor de bliksem want er is een kans dat hij je raakt! (onzin dus, die kansen zijn zo miniem en bepaalde risico's zijn er om te nemen) Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 12-08-2002 om 00:11. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Hebben jullie trouwens de boeken van De wereld van Darren Shan gelezen (de grote freakshow, de vampiersleerling, tunnels van bloed, de vampiersberg)? Daarin staat ook hoe het komt dat er nooit echt slachtoffers zijn gevonden. T is allemaal best geloofwaardig. Het boek gaat trouwens over een jongen die naar een freakshow gaat, de spin van een vampier steelt en dan de leerling van de vampier wordt. Aanradertje. |
![]() |
||
Citaat:
En ook Armand....maar die staat nie int rijtje
|
ik geloof niet in vampires
maar ALs ze zouden bestaan dan denk ik eerder dat het van die soort vampieren uit spiderman zijn dan de dracula-versie die vampier uit spiderman (tekenfilm) was eerst een normale mannetje en toen werd hij door zo'n straal bestraald (dezelfde straal die de spin bestraalde die peter parker beet) met vleermuis DNA en toen werd hij heel wit en hoektanden. Hij moest via zijn handen bloedplasma van mensen zuigen en die mensen raakten dan een paar dagen in het ziekenhuis. |
![]() |
|
weet nie of et bij mystiek hoort, eiguluk nie denk ik, maar gooi et er lekker wel bij
![]() Ik heb wel gehoord dat je bij de tandarts je hoektanden kan laten slijpen en verlengen, waardoor je vampier-hoektanden krijgt, weet iemand hier mee van ? mij is nogal nieuwsgierig ![]() ook vraag ik me af, voor de mensen die "Complicated" van "Avril L." de clip hebbuh gesien...heb je ooit es op haar hoektanden gelet ? as vampiers bestaan, is zij er een van ![]()
||
Citaat:
(sorry voor de offtopic bericht, maar de stomme mailadressies in de profz zijn onleesbaar...staat alleen "Figuur" daar hebbik wa aan ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
spike daarintegen heeft wel een geweten, maar trekt zich er niet echt zoveel van aan. hij is veeeel cooler dan angel en angelus, want hij is meer punk en heb veel coolere humor. ook in het echt is James(spike) een erge coole gast. lestat vind ik ook echt cool. ik bedoel wat hij allemaal wel niet in zijn even als vampire doet is gewoon geweldig (soms ook best grappig) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() (Haha, ja dat meisje van "Complicated". Heeft inderdaad lange hoektanden, heb je die gast gezien van Lipton ice t, die heeft nog langere.......... ) Owja, Spike rulez |
![]() |
|
{WUHAHAHAHAHA} - Nu kom ik hier ook - niet boos worden KF
Grootste stuk bij rare beesjes is discussie hoor... - ik heb volgens mij niks gelezen over geitenzuiger. - Maar gooi hem ermaar bij. Niet dat het uitdaging zal zijn...
|
![]() |
Angelus ja, ooit wow ik hem achter doen,
ik dronk toen nog bloed van men vriendin maarja nu haat ik mezelf omdat ik dat gedaan heb ik heb zelf ook littekens van de plaatsen waar ik mij gesneden heb zodat zij zou kunnen drinken. Vampiers het blijft toch een passie, maja ik was geen vampier ik was gewoon een freak
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind het niet erg als mensen geloven in vampiers. Maar het moet toch niet zo zijn dat ze moorden plegen omdat ze denken dat ze dan vampier zijn/worden. Voorbeeld hiervan: Ene Mathew ergens in Groot-Brittanie vermoordt oud dametje om het hart er uit te snijden en te eten en snijdt de benen open om het bloed te drinken. Geloven (of hopen) is goed, maar als je dan een moord pleegt, is het toch wel erg. (Toch?) Zelf geloof ik niet in vampiers (alleen die beesies dan), hoewel ik het niet erg zou vinden als ze echt bestonden. (Eigenlijk hoop ik toch dat ze bestaan)
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
boze geesten Verwijderd | 102 | 10-07-2011 02:56 | |
Games |
TES Oblivion deel IV. Verwijderd | 500 | 29-08-2007 21:10 | |
wat is hekserij/satanisme/e.a. Hernuel Fan | 46 | 09-08-2005 21:25 | |
wat hebben mensen nu aan de zin van het leven? nova7 | 243 | 19-06-2005 18:20 | |
Lifestyle |
gothics Verwijderd | 102 | 16-04-2003 23:30 | |
kerk = corrupt? satanisme = bter doordacht? SevenLayersDeep | 30 | 24-01-2002 21:44 |