Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2006, 17:49
lawallan
lawallan is offline
Dit gaat hem zo hard stemmen kosten, als hij vanaf het begin af aan had gezegd dat hij niet met het CDA in het kabinet wou had een groot deel van de links stemmde mensen op hem gestemd, nu blijven alle groenlinks/SP stemmers gewoon bij hun oude partij. Ik denk niet dat ik een goede minister-president zou zijn, maar als je kijkt wat er nu toch allemaal zit ga je toch twijfelen.
Oud 03-01-2006, 18:22
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-01-2006 @ 11:31 :
In een kapitalistisch systeem is alleen de onderklasse arm, in het utopia van de SP is iedereen arm. Dan kan ik ook wel stoppen met rechten studeren en meteen vuilnisman worden, het maakt toch niets meer uit, iedereen is gelijk en verdient gelijk.
Is er enige aanwijzing whatsoever dat de SP dat vindt/nastreeft?
Oud 03-01-2006, 18:34
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 03-01-2006 @ 19:22 :
Niet echt, maar ik vond het wel het soort opmerking dat in de discussie paste.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 11:03
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nou ja, de SP is nou niet bepaald de favoriet van ondernemers, en niet voor niks.

die lui betalen toch ook een groot deel van hun salaris weer aan de partijkas ?

hoe stom kun je zijn, denk ik dan, eerlijk gezegd...
Oud 04-01-2006, 11:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ze hebben meerdere belastingmaatregelen voorgesteld, zo heeft er een maatregel in gestaan twee verkiezingscampagnes terug dat je bij een inkomen van boven de 500.000 gulden een belastingtarief van 100% moet betalen.

Waardoor het effectief onmogelijk zou worden om in Nederland meer dan € 225.000 te verdienen.

Absurd natuurlijk, omdat iedereen dan via het buitenland gaat financieren, en de belasting alleen maar minder geld zal ontvangen.
Oud 04-01-2006, 11:16
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-01-2006 @ 12:09 :
Ze hebben meerdere belastingmaatregelen voorgesteld, zo heeft er een maatregel in gestaan twee verkiezingscampagnes terug dat je bij een inkomen van boven de 500.000 gulden een belastingtarief van 100% moet betalen.

Waardoor het effectief onmogelijk zou worden om in Nederland meer dan € 225.000 te verdienen.

Absurd natuurlijk, omdat iedereen dan via het buitenland gaat financieren, en de belasting alleen maar minder geld zal ontvangen.
Bovendien vertrekken alle mensen die in staat zijn meer te verdienen dan dat bedrag dan naar het buitenland om te werken.. Waardoor Nederland weer een echte arbeidersstaat wordt... Een soorrt Sovjet republiek dus eigenlijk, en aangezien dat aangetoond heeft niet te werken lijkt me dit een absurd dom plan.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 12:12
Verwijderd
Och, in Zweden is het hoogste belastingtarief een procentje of 80 als ik me niet vergis en daar rennen ze ook niet gillend weg. Maar 100% gaat inderdaad wel ver.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 12:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-01-2006 @ 13:12 :
Och, in Zweden is het hoogste belastingtarief een procentje of 80 als ik me niet vergis en daar rennen ze ook niet gillend weg. Maar 100% gaat inderdaad wel ver.
Ze zullen vast de grens voor dat tarief niet zo enorm laag leggen. Bij de SP vraag ik me af of ze het eigenlijk niet nog lager willen hebben als in dat originele voorstel.

Bovendien behelsen hun anderen plannen ook dat iedereen met een hoger inkomen links en rechts genaait wordt.

Ik ben niet het CBS of het Nibud, maar ik zou niet raar op kijken als in een Nederland volledig geregeld volgens SP-ideologie het onaantrekkelijk zou zijn om een inkomen te hebben dat boven het modale uit stijgt.
Oud 04-01-2006, 12:24
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Daarom zijn er ook heel veel bekende Zweedse internationale bedrijven en is Zweden geroemd om haar Ondernemingsklimaat
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Pierreke schreef op 04-01-2006 @ 13:24 :
Daarom zijn er ook heel veel bekende Zweedse internationale bedrijven en is Zweden geroemd om haar Ondernemingsklimaat
De rijkste man ter wereld komt er vandaan.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Och, in Zweden is het hoogste belastingtarief een procentje of 80 als ik me niet vergis en daar rennen ze ook niet gillend weg.
Zweden is echt niet een geliefde vestigingsplaats voor internationale ondernemingen, dat is wel een feit. Ik weet niet hoe de vennootschapsbelasting daar ligt maar het zal ook wel niet echt aantrekkelijk zijn.

Overigens is het feit dat de mensen in Zweden niet massaal emigreren natuurlijk maar een heel zwak argument om dan maar aan te nemen dat het in Nederland ook geen verzet zal oproepen als de belasting naar maximaal 80% gaat, nog los van het feit dat er wel een enorm gat gaapt tussen 'niet gillend wegrennen' en 'het helemaal niet leuk vinden maar toch nog niet erg genoeg om te emigreren'.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 13:24
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-01-2006 @ 14:02 :
De rijkste man ter wereld komt er vandaan.
wie is dat nu dan ? lijkt me namelijk sterk. daarnaast, dan woont hij er nu echt niet meer, of hij is echt enorm dom.
Oud 04-01-2006, 13:25
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Vergeet niet dat men ook in Zweden bezig is om dit tarief te verlagen.

Daarnaast is Zweden niet te vergelijken met Nederland. Zweden heeft een homogenere bevolkinssamenstelling. Dergelijke bevolkingen is in staat en bereid hogere lasten te dragen.

Laatst gewijzigd op 04-01-2006 om 13:42.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 13:25
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-01-2006 @ 12:09 :

be-hoor-lijk absurd. nog even en je mag niet beloond worden voor hard werken...
Oud 04-01-2006, 13:43
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 04-01-2006 @ 14:24 :
wie is dat nu dan ? lijkt me namelijk sterk. daarnaast, dan woont hij er nu echt niet meer, of hij is echt enorm dom.
Waarom? Zweden is een zeer prettig land om te wonen, volgens mij.
Oud 04-01-2006, 14:01
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 04-01-2006 @ 14:24 :
De baas van IKEA.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 14:14
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-01-2006 @ 15:01 :
De baas van IKEA.
Deze man woont sinds 1976 in Zwitserland.

Overigens is Bill Gates de rijkste man ter wereld.

Laatst gewijzigd op 04-01-2006 om 14:17.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 14:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De baas van IKEA.
IKEA heeft al zijn productie verplaatst naar of de Baltische staten of andere lagelonenlanden in Azië. Je kunt er donder op zeggen dat ze ook wel drie keer nadenken alvorens winst over te boeken naar een kantoor in Zweden.
Oud 04-01-2006, 14:56
Joostje
Joostje is offline
Voor de duidelijkheid: Zweden is een van de armste landen van Europa, en alle rijke mensen zijn naar het buitenland verhuist.
Oud 04-01-2006, 15:40
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
De baas van IKEA.
de baas van IKEA de rijkste man ter wereld ?

yeah, right.
Oud 05-01-2006, 09:01
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Joostje schreef op 04-01-2006 @ 15:56 :
Voor de duidelijkheid: Zweden is een van de armste landen van Europa, en alle rijke mensen zijn naar het buitenland verhuist.
]

http://www.nationmaster.com/graph-T/eco_gdp_cap

Zweden is zo arm, 25ste op de wereld ranglijst van rijkste landen en kijk eens naar noorwegen en denemarken, nog 2 van die landen met hoge belastingen en kijk zij doen het maar iets beter met 3de en 11de, je hebt gelijk landen met een hoge belasting moet wel leiden tot armoede.
Oud 05-01-2006, 09:34
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 04-01-2006 @ 16:40 :
de baas van IKEA de rijkste man ter wereld ?

yeah, right.
In ieder geval heel heel rijk. Ik dacht dat alleen Bill Gates rijker was.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 09:43
Pierreke
Pierreke is offline
Vergeet niet dat het vanuit Zweden misschien lastiger is te emigreren naar een land met lagere belastingen als hier. Als Nederland haar belastingen verhoogd vluchten velen naar Belgie. De taal is hetzelfde en het is relatief dichtbij! In Zweden liggen deze zaken anders. Je moet niet puur naar de ranking kijken..Maar alles in een grotere context zien!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 09:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 05-01-2006 @ 10:43 :
Vergeet niet dat het vanuit Zweden misschien lastiger is te emigreren naar een land met lagere belastingen als hier. Als Nederland haar belastingen verhoogd vluchten velen naar Belgie. De taal is hetzelfde en het is relatief dichtbij! In Zweden liggen deze zaken anders. Je moet niet puur naar de ranking kijken..Maar alles in een grotere context zien!
Het is met zo'n vermogen boekhoudkundig kinderspel om jezelf op papier kunstmatig arm te houden.

Je brengt gewoon al je geld onder op de Kaaimaneilanden en laat je maandelijkse inkomen ook via verweggistan uitbetaald worden.
Oud 05-01-2006, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 05-01-2006 @ 10:34 :
In ieder geval heel heel rijk. Ik dacht dat alleen Bill Gates rijker was.
Nee hoor, sinds de techno-bubble niet meer.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 10:38
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-01-2006 @ 22:58 :
Forbes spreekt je tegen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 15:20
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-01-2006 @ 22:58 :
wel hoor. gevolgd door Paul Allen.
Oud 06-01-2006, 16:47
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 06-01-2006 @ 11:38 :
Forbes spreekt je tegen.
In dat geval is mijn informatie gedateerd, of gebruikt Forbes andere maatstaven.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 19:12
one.
one. is offline
10 Rijkste mensen in 2005 volgens Forbes.
Oud 07-01-2006, 13:41
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-01-2006 @ 17:47 :
In dat geval is mijn informatie gedateerd, of gebruikt Forbes andere maatstaven.
Dat doet niets af aan het feit dat de eigenaar van Ikea al sinds 1976 in Zwitserland woont.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 14:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-01-2006 @ 17:47 :
"Er werd in 2004 gespeculeerd dat Ingvar Kamprad de rijkste man ter wereld was. Mede door het feit dat de dollar-euro koers sterk veranderd is. Men speculeerde dat de Zweed een geschat vermogen van $51 miljard had, dit wordt echter ontkend door Ingvar en IKEA."

Dit zal het zijn.
Oud 12-01-2006, 21:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Me is back.

Niveau van N&A is wat ingezakt, zie ik, maar ach... ik was er tenslotte ook niet, hè.

Wouter Bos for president? Ik denk wel dat hij een goede kans maakt het bij de volgende landelijke verkiezingen tot minister-president te schoppen, maar blij zal ik er niet mee zijn.

Wat nou, weer met het CDA? Leert Bos het dan nooit? Ik ken een gezegde over een ezel, maar blijkbaar kent Bos het niet. Trouwens, als hij daadwerkelijk met het CDA gaat, vergooit hij het laatste kleine restje geloofwaardigheid dat hij nog had.

Nee, lekker op Femke stemmen in 2007.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 21:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 12-12-2005 @ 10:42 :
en huilen tegelijk. Binnen enkele jaren zal de staat failliet zijn en spreek heel Nederland het zwaar irritante accent van Femke Halsema.... bah....
Ik vind dat wel geil leuk, eigenlijk.

Citaat:
McCaine schreef op 11-12-2005 @ 23:43 :
Ik vind dat ze het erbarmelijk doen. Een slap buitenlands gezicht, een mislukt onderwijsbeleid, herhaaldelijke pogingen de culture instituties te vernietigen, een Minister van Justitie die te stom is om tot tien te tellen, een Minister van Vreemdelingenzaken die informatie doorspeelt aan de Congolese geheime dienst, een Minister van Landbouw die in de zak van de boerenlobby zit, een kabinetsbeleid dat gebaseerd is op bezuinigen alleen en iedereen die klaagt bang te maken door te zeggen "dat moet echt hoor! Echt waar! Geloof ons maar!" ad nauseam.

Dat noem ik ronduit bedroevend.
Hear hear! Dat zijn ook mijn grootste bezwaren tegen dit kabinet.

Vooral de manier waarop men de publieke omroep kapot laat gaan vind ik vreselijk.

Maar wat ik nog erger vind, is... dat ik... (ik krijg het bijna m'n strot niet uit)... heb ingezien... dat de huidige Nederlandse regering... zo slecht nog niet is... vergeleken met het buitenland.

Tijdens m'n ban-periode heb ik me uitgeleefd op een Amerikaans forum, vandaar. Van die creeps die nog steeds geloven dat Irak massavernietigingswapens en banden met Al Qu'aida had, dat Bush Irak in is getrokken om de Iraki's te bevrijden en die het geweldig vinden dat de Patriot Act verlengd is en Bush zijn onderdanen stiekem af heeft laten luisteren. En dan ook nog een hoop feestende (!) mensen als Tookie Williams wordt geëxecuteerd en beweringen dat Abu Graib en Guántanamo Bay onschuldige kleuterspeelplaatsen zijn...

Dan ben je opeens héél blij dat je geregeerd wordt door Jan Peter en Piet Hein.

Laatst gewijzigd op 12-01-2006 om 21:34.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 21:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-01-2006 @ 22:31 :
Tijdens m'n ban-periode heb ik me uitgeleefd op een Amerikaans forum, vandaar. Van die creeps die nog steeds geloven dat Irak massavernietigingswapens en banden met Al Qu'aida had, dat Bush Irak in is getrokken om de Iraki's te bevrijden[...]
Tja, maar voor dat soort Amerikanen is zelfs Michiel Smit nog een linkse activist.
Oud 12-01-2006, 22:25
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-01-2006 @ 22:58 :
Tja, maar voor dat soort Amerikanen is zelfs Michiel Smit nog een linkse activist.
Stel je voor... een paar keer kritiek op Bush en ik werd beschuldigd van 'siding with the terrorists'!

Het mooiste:
Een kerel er volledig uitgeluld over die massavernietigingswapens (met een hoop bronnen), begint-ie over Al Qu'aida's banden met Irak. Ik hem er wederom uitgeluld... Begint-ie over 'liberating the Iraqi's'. Ik hemer weer uitgeluld door te wijzen op de uitgebreide Amerikaanse steun aan Saddam in de jaren '80...

"Ehm... ehm... ehm...

You're too tolerant of Saddam and you're an anti-American!"

Soms wilde ik van frustratie m'n toetsenbord opeten.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 22:31
Levitating Nun
Oh Jezus zeg, hij is weer helemaal terug hoor.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 22:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 12-01-2006 @ 23:31 :
Oh Jezus zeg, hij is weer helemaal terug hoor.
Kusje!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 22:32
akumabito
akumabito is offline
Welcome back! (vanwaar de ban als ik vragen mag?)
Oud 12-01-2006, 22:34
Levitating Nun
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-01-2006 @ 23:32 :
Kusje!
Ik heb je ergens wel "gemist" (in zoverre dat kan natuurlijk) in discussies.

En nu ga ik me weer lekker ouderwets ergeren.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 22:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-01-2006 @ 23:25 :
Leg ze uit dat patriotisme betekent iets doen dat goed voor je land is, dat Bush slecht is voor Amerika, en dat die redneck dus geen echte patriot is.

Dat is alsof je een kind zijn laatste snoepje afpakt, een sadistisch genoegen welhaast.
Oud 12-01-2006, 22:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-01-2006 @ 23:35 :
Leg ze uit dat patriotisme betekent iets doen dat goed voor je land is, dat Bush slecht is voor Amerika, en dat die redneck dus geen echte patriot is.

Dat is alsof je een kind zijn laatste snoepje afpakt, een sadistisch genoegen welhaast.
Dat heb ik 100 keer proberen uit te leggen, maar dat lukte niet. Deze vond ik geniaal:

Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 00:30
Verwijderd
Nonsequitor webcomics ftw
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 00:59
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-01-2006 @ 23:25 :
Stel je voor... een paar keer kritiek op Bush en ik werd beschuldigd van 'siding with the terrorists'!

Het mooiste:
Een kerel er volledig uitgeluld over die massavernietigingswapens (met een hoop bronnen), begint-ie over Al Qu'aida's banden met Irak. Ik hem er wederom uitgeluld... Begint-ie over 'liberating the Iraqi's'. Ik hemer weer uitgeluld door te wijzen op de uitgebreide Amerikaanse steun aan Saddam in de jaren '80...

"Ehm... ehm... ehm...

Soms wilde ik van frustratie m'n toetsenbord opeten.
heb je de link van dat forum?
altijd leuk om te lezen
Oud 13-01-2006, 01:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Escapism schreef op 13-01-2006 @ 01:59 :
heb je de link van dat forum?
altijd leuk om te lezen
http://www.sitcomsonline.com/boards/...play.php?f=419

Ik ben eventjes gebanned aldaar. Ik gebruikte de uitdrukking 'for the love of God' en dat is 'profanity'...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 01:06
Verwijderd
'Rev. 21:8 lists homosexuals as among the people who will not go to Heaven.
Now people I have said this time and again, that the sin of homosexuality is no bigger or smaller than any other.
the bottom line is, you go to Hell if you have not repented of your sins and accepted Christ as Savior, whether gay or straight.
Homosexuality is a lifestyle in opposition to the way God designed things, therefore it is wrong'

Oh, geweldig forum.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 01:06
Verwijderd
Haha, Amerikanen weer. Maarja, wat wil je ook van een volkje dat het woord 'butt' als een vies woord beschouwt.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 01:08
Verwijderd
Inderdaad. Verderop iemand die minstens 10000 woorden aan dit onderwerp vuilmaakt.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 01:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 13-01-2006 @ 02:06 :
'Rev. 21:8 lists homosexuals as among the people who will not go to Heaven.
Now people I have said this time and again, that the sin of homosexuality is no bigger or smaller than any other.
the bottom line is, you go to Hell if you have not repented of your sins and accepted Christ as Savior, whether gay or straight.
Homosexuality is a lifestyle in opposition to the way God designed things, therefore it is wrong'

Oh, geweldig forum.
De meerderheid daar is overigens niet (zo) homo-onvriendelijk of fundamentalistisch gristen (zie vooral het 'Chit-Chat' gedeelte waar 'Politics' weer een afgeleide van is). Wel allemaal gelovig, maar daar zijn het Amerikanen voor. Zo zei iemand dat ze het verkeerd vond als atheïsten kinderen zouden kregen.

Dus broek dichthouden, Wouter.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 01:19
akumabito
akumabito is offline
http://www.atheistnetwork.com/index.php

Daar zijn gelukkig nog wel wat weldenkende Amerikanen te vinden.
Oud 13-01-2006, 01:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Maar goed, de meerderheid van de Amerikanen aldaar postte letterlijk honderden lachende en dansende smilies toen Tookie geëxecteerd werd. En daarna iedereen een vrolijk kerstfeest wensen, en 'God bless blabla kijk mij eens goed Christen zijn'. Echt, ik was shocked. En daar is wat voor nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten