Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Denk dat dat idee om hem hetzelfde te vertellen opzich ook wel goed is....
Als hij bijvoorbeeld naar zijn werk gaat of naar vrienden of famillie dat daar echt niemand op hem zit te wachten. En of hij misschien een moeilijke jeugd heeft gehad om dat hij blijkbaar een beetje contact moeilijkheden heeft.... Gewoon zijn zwakke punten proberen te pakken zoals hij bij jou doet...
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Misschien probeert hij je op een bepaalde manier "hard en sterk" te maken door dit soort opmerkingen, maar hij bereikt eerder het tegenovergestelde.
Je zou gewoon een beetje met hem mee kunnen lullen, hem steeds gelijk geven als hij zoiets zegt: "ja weet ik" "klopt helemaal" "als jij het zegt" Misschien dat de "lol" er voor hem dan een beetje afraakt. Laat je in ieder geval niet op de kast jagen door hem. |
![]() |
|
![]() |
Om eerlijk te zijn denk ik dat je een keer heel erg kwaad moet worden als hij je weer naar beneden haalt, zodat hij bij zich zelf gaat nadenken en misschien tegelijk ook inziet dat je best van je af kan bijten...het zal niet plezierig zijn en er zit natuurlijk een risico aan aangezien ik niet kan inschatten hoe ja vader daarop zal reageren...
![]()
||
Citaat:
![]() Ik kan er niet tegen, dat ik haar hiermee zo'n pijn doe... mijn vader is gewoon een lul, maar mn moeder verdient dit zeker niet.
||
Citaat:
|
![]() |
Dit is in elk geval geen gezonde omgangsvorm. Jouw vader denkt misschien dat het normaal is om op deze manier met je om te gaan, maar dat is zeker niet zo.
Ik neem aan dat je dit al hebt aangekaart bij je vader. Misschien zou je hem een keer een brief kunnen schrijven, of heb je dat ook al geprobeerd? Kennelijk is de communicatie tussen jou en je vader niet helemaal in orde en kan hij maar weinig begrip voor jou opbrengen. Overigens vind ik dat je er gewoon met je moeder over zou moeten kunnen praten. Misschien is zij wel gestresst en dat is heel vervelend voor haar, maar dat betekent niet dat jij je dan maar moet opofferen en je een situatie moet laten welgevallen die je zelf niet kunt veranderen, alleen omdat je het gevoel hebt dat je je moeder er niet mee kunt lastigvallen. Zij is wel mede verantwoordelijk voor jou, haar moederfunctie kan ze niet eventjes 'afzetten' als ze het druk heeft op andere vlakken. Dus als er niet met je vader te praten is, stap dan wél naar haar toe en als dat ook niet helpt, vraag dan om een andere volwassene in je omgeving (tante, oom, kennis, buurman, buurvrouw) om eens met je vader te praten, want zijn gedrag is absoluut onprettig en heel slecht voor jouw zelfbeeld. Eerlijk gezegd snap ik zijn motivering ook niet helemaal: wil jij jou echt 'harden' zoals al is gezegd of zijn er meer persoonlijke motieven in het spel en zit hij met zichzelf in de knoop? Wat je in de tussentijd kunt doen is als hij weer zo begint gewoon weglopen. Erover in discussie gaan lijkt mij doelloos, dan maakt hij je alleen maar meer van streek. Als hij jou niet op een normale manier kan benaderen dan hoef jij niet naar hem te luisteren. Zeg gewoon: 'Hier hoef ik niet naar te luisteren' en ga iets anders doen. Normaal aangeven dat je er mee zit werkt kennelijk niet, dus dan moet het maar zo. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dr is misschien nog een andere manier...probeer hem als ie weer zo'n opmerking maakt ns een week hem totaal te negeren, niks zeggen strak aankijken dat soort dingen (als je dat nog niet gedaan hebt)...dan gaat ie misschien wel vragen waarom je zo doet en dan kan je misschien wel met m praten...ach ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat je moet doen ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dus tja. Het is allemaal vrij ingewikkeld.... maar bedankt voor alle reacties, dat doet me al heel veel...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat jou vader doet is namelijk niet echt normaal, en het is nou niet echt dat hij je er weerbaarder voor de samenleving door maakt ofzo ![]() Misschien kun je ook samen met je vader hulp zoeken, een soort relatietherapie voor jou en je vader.... Ik weet wel dat als mijn pa zoiets zou doen dat ik enorm tegen hem zou uitvallen, dan maar knallende ruzie...
||
Citaat:
Niemand eigenlijk, alleen mn vrienden... Maja, het ziet er na uit.. dat ik dus toch echt naar zo'n vertrouwenspersoon moet gaan. Ik hoop dat het allemaal een beetje lukt ![]() Iig bedankt!
||
Citaat:
Hopelijk ziet je vader in dat het toch wel ernst is en dat hij eens nadenkt over de gevolgen van zijn gedrag tegenover jou!
|
![]() |
Wat een rotstreken van je vader zeg...
En dit is echt geen vorm van beschermen, dit lijkt meer op bewust jou de leuke dingen in je leven afnemen... Het idee om een keer met zown vertrouwenspersoon te gaan praten is idd een heel goed idee denk ik. Tot die tijd zou ik idd proberen om jezelf wat te beschermen, en de opmerkingen te negeren... gewoon linkeroor in en de rechter weer uit... Dat is heel moeilijk dat weet ik... Of praat gewoon een week niet tegen hem... En ja ik denk dat je dat wel kan maken om hem te negeren... Hij doet namelijk toch ook dingen die totaal niet kunnen. Dat je moeder er zo onder lijdt is natuurlijk wel heel vervelend. Kan je moeder ook niet een keer met hem praten? Ik weet niet of hij tegen je moeder ook vervelend doet, maar je kunt iig met je broer al een oplossing bedenken, en je bent niet alleen bij die vertrouwenspersoon (als hij meewil). Met z'n tweeen sta je altijd sterker... Heel veel sterkte ermee ![]()
|
Ik ben hem op dit moment ook behoorlijk aan het negeren....
Maar, ook al zou hij er mee stoppen. Ik zou nooit een band met hem kunnen krijgen... daarvoor heeft hij me teveel pijn gedaan. Bovendien ben ik heel erg bang, dat me dit mn hele leven nog blijft achtervolgen... ![]()
|
![]() |
|
![]() |
Dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik denk dat het op dit moment al heel wat is als de situatie wat leefbaarder wordt. Ontzettend veel kinderen hebben geen goede band met hun ouders, er zijn geen garanties dat het per se met je eigen ouders klikt, maar het moet op z'n minst wel uit te houden en veilig zijn thuis. Het is al een goed begin dat je er hier over schrijft en dat je misschien iemand zoekt om erover te praten. Zet dat ook door.
Op het moment dat je op een vertrouwenspersoon afstapt breng je toch een balletje aan het rollen dat kan leiden tot verbetering. |
![]() |
|
meiss, zoals ik je vader ken is hij ook nog eens erg hypocriet .. nix aan de hand als ik er was .. maar zo kan het ook gewoon zeker niet .. en zoals andere ook al hebben gezegt, ga alsjeblieft naar iemand toe, er zal zoizo prob al wel een vertrouwens persoon op je nieuwe school zitten .. mayb dat je daar mee kan praten .. dat die mayb zelfs adresjes weet voor instituten waar je als het echt moet een paar weekjes kan blijven .. ¤sugt¤ ik zou echt willen dat ik je meer kon helpen .. en vooral ook snel! .. ¤knuf
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Help! Mijn vader heeft therapie nodig? Rikje18 | 1 | 24-09-2013 00:16 | |
Psychologie |
Ik ben bang voor mijn vader Brunette<3 | 6 | 11-08-2010 20:31 | |
Liefde & Relatie |