Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2006, 22:07
Verwijderd

Wilde hem al een tijdje zien. Vond het wel een mooie film, maar had toch wat meer actie verwacht.
En na een uurtje ofzo begon ik me ook lichterlijk te ergeren aan het overdreven vrouwelijke gedrag van de hoofdpersonage.
Maar verder wel okee.
Advertentie
Oud 20-01-2006, 22:55
niña
niña is offline
Shouf Shouf Habibi

Weer geen film die mij kon overtuigen om vaker Nederlandse films te kijken. Maar hij was wel verstaanbaar voor een Nederlandse film, af en toe verscheen er een glimlach op mijn gezicht en hij was niet te lang. Alleen.. tsja, naar mijn mening echt zo'n film die je een keer kijkt, maar daarna nooit meer hoeft te zien omdat je weet hoe het nu in elkaar zit.
Oud 20-01-2006, 23:38
Uice
Uice is offline
Womens Prison Massacre.

Fijne sleaze, lekker slecht geacteerd met dito dialogen en soundtrack. Minder gewelddadig dan verwacht.
Oud 21-01-2006, 01:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
The Devil's Advocate

Nog niet eerder gezien.

Wat een geweldige film. Fantastisch. Ik ben helemaal lyrisch. Goed verteld, duistere sfeer, facinerend verhaal, goed weergegeven, goed geacteerd, Al Pacino, mooie vrouwen, origineel einde.
Oud 21-01-2006, 10:05
DanielC
DanielC is offline
Tarzan - De achtergronden waren mooi. De karakters en hun stemmetjes niet. Er waren ook weinig liedjes, en de liedjes die er waren vond ik maar "so-so". Zesje

Kronks New Groove - Het vervolg op "The Emperor's New Groove", en in deze film draait alles om Kronk. De liedjes zijn net als de grappen en de stemmetjes leuk. Ik had alleen niet echt het gevoel dat ik naar een film zat te kijken en de plot was wel erg zwak. Gelukkig voor de film lijkt Kronk op Bruce Campbell en geef ik daarom een 6.5.
Oud 21-01-2006, 10:57
ook hallo
ook hallo is offline
deuce bigalow: europian gigolo

Echt zo'n B film met ontzettende kutgrappen maar valt (met wat alcohol op) nog wel om te lachen. Dat je al die BN'ers ziet langskomen is ook wel grappig
Oud 21-01-2006, 11:09
Yerli
Yerli is offline
Adaptation.

&

Lost in translation.

Vind ze allebei erg oke.
Oud 21-01-2006, 13:51
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-01-2006 @ 02:55 :
The Devil's Advocate

Nog niet eerder gezien.

Wat een geweldige film. Fantastisch. Ik ben helemaal lyrisch. Goed verteld, duistere sfeer, facinerend verhaal, goed weergegeven, goed geacteerd, Al Pacino, mooie vrouwen, origineel einde.
Als Al Pacino niet bekend was geworden, en je zou hem op straat tegen komen, zou ik me rot schrikken, die man heeft het!
Oud 21-01-2006, 14:38
Floris_22
Floris_22 is offline
In Name Only

Lekker dramatisch!

The Russia House

Booooooring! Had van Sean Connery wel wat meer verwacht.
Oud 21-01-2006, 18:55
Verwijderd
badboys2

en vanavond blair witch project... ofso, die moet eng zijn, is het dat ook?
Oud 21-01-2006, 19:31
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Citaat:
Yerli schreef op 21-01-2006 @ 12:09 :
Adaptation.

Die vond ik nou ook echt helemaal geweldig en veel te onbekend. Ik vond het zo knap gedaan dat de personages eigenlijk niet veranderen maar dat je gedurende de film toch compleet anders tegen ze aan gaat kijken.
En Chris Cooper is natuurlijk altijd de shizzle.
Oud 21-01-2006, 19:31
Tejay
Tejay is offline
Jarhead

Veel van verwacht, uiteindelijk een beetje tegengevallen. De film weet niet goed waar hij naartoe wil en wordt op den duur zelfs een klein beetje saai. Maar het idee en de boodschap is wel geslaagd! Sommige scenes zijn echt beschamend voor de Westerse (lees: Amerikaanse) maatschappij.

score: euhm.. 7.5/10
Oud 21-01-2006, 19:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 21-01-2006 @ 19:55 :
badboys2

en vanavond blair witch project... ofso, die moet eng zijn, is het dat ook?
Jaaaa! Als er tenminste niemand doorheen lult en je 'meegaat' in de film. Dus niet van een afstandje gaan zitten kijken, maar je inleven.. Dan is-ie echt eng.
Oud 22-01-2006, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-01-2006 @ 20:35 :
Jaaaa! Als er tenminste niemand doorheen lult en je 'meegaat' in de film. Dus niet van een afstandje gaan zitten kijken, maar je inleven.. Dan is-ie echt eng.
Ik vond em tegen houden ondanks dat ik 3d surround aan had staan en de lichten uit had
Het leek net of alles in scene was gezet, maar binnenkort maar even the curse of the blair witch kijken
Oud 22-01-2006, 11:50
Verwijderd
Scarface
Al Pacino + veel zwarte humor + geniale scènes = erg goede film.

Trainspotting
Mooi. Film laat goed zien hoe moeilijk het is om van de drugs af te raken als er behalve de verslaving zelf ook nog eens een paar vrienden achter je aan zitten die vanalles van je willen.

Ik snap alleen niet goed waarom deze film "Trainspotting" heet.
Oud 22-01-2006, 11:52
Darko
Darko is offline
The Transporter 2
Vette actie met natuurlijk een ongelovelijk coole Jason Statham in de hoofdrol. Helaas was hij net ietsjes minder vet dan deel 1.
6.5/10
Oud 22-01-2006, 11:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 22-01-2006 @ 12:25 :
Ik vond em tegen houden ondanks dat ik 3d surround aan had staan en de lichten uit had
Het leek net of alles in scene was gezet
Dat is ook zo. Het is een film.
Oud 22-01-2006, 11:57
Verwijderd
Jealousy is my middle name

Moeilijk te volgen, op zich wel een intrigerende film.
Oud 22-01-2006, 12:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 22-01-2006 @ 12:55 :
Dat is ook zo. Het is een film.
Ja, maar hij wordt pas spannend als je meegaat in de illusie dat het echt gebeurd is.

The hitcher

Niet echt bijzonder, wél heel spannend en dat was toch wel genoeg voor de zéér late zaterdagavond.

Er is geen karakteruitleg, er wordt niets verteld over zowel slechtoffer als psychopaat. Er komt geen uitleg voor het gedrag van Rutger Hauer- die overigens wel goed acteert. Het verhaal is vaak onlogisch of onzinnig.

Leek sterk op Spielberg's film over de automobilist die het slechtoffer werd van een psychologisch spelletje van een gestoorde vrachwagenchauffeur (die nooit in beeld kwam). Hoe heet die film ook weer?
Oud 22-01-2006, 12:30
BCR
BCR is offline
Citaat:
Tejay schreef op 21-01-2006 @ 20:31 :
Jarhead

Veel van verwacht, uiteindelijk een beetje tegengevallen. De film weet niet goed waar hij naartoe wil en wordt op den duur zelfs een klein beetje saai. Maar het idee en de boodschap is wel geslaagd! Sommige scenes zijn echt beschamend voor de Westerse (lees: Amerikaanse) maatschappij.

score: euhm.. 7.5/10
Die wil ik ook nog zien!
Oud 22-01-2006, 12:35
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-01-2006 @ 13:28 :
Leek sterk op Spielberg's film over de automobilist die het slechtoffer werd van een psychologisch spelletje van een gestoorde vrachwagenchauffeur (die nooit in beeld kwam). Hoe heet die film ook weer?
Duel?
Oud 22-01-2006, 12:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 22-01-2006 @ 13:35 :
Duel?
Dat is 'm.
Oud 22-01-2006, 14:10
lodemai
lodemai is offline
hotel rwanda, regelrechte aanrader. plaats schindler's list in kleur in afrika en je krijgt dit.
Oud 22-01-2006, 14:14
Verwijderd
Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
Al een lange tijd wilde ik die zien en ik had hoge verwachtingen en die werden allemaal ingelost. Hele mooie film, echt uitstekend acteerwerk en visueel ook een klein feestje.

Cicade de Deus
En die wilde ik ook een lange tijd al zien en hij was wel ongeveer wat ik verwachtte, een hele goede film, maar niet echt het soort film waar ik van houd. Echt bijzonder realistisch en indrukwekkend.
Oud 22-01-2006, 14:21
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
lodemai schreef op 22-01-2006 @ 15:10 :
hotel rwanda, regelrechte aanrader. plaats schindler's list in kleur in afrika en je krijgt dit.
Probeer eens aan "Shooting Dogs" te komen. IMO nog net een stukje sterker dan Hotel Rwanda.
Oud 22-01-2006, 17:25
Floris_22
Floris_22 is offline
Puerto Vallarta Sqeeuze

Mooie film! Eind valt me weer een beetje tegen, waarom moet een film toch altijd zo correct eindigen?
Oud 22-01-2006, 18:05
Kryptonite
Kryptonite is offline
The scent of a woman

(voor de 100ste keer... )

Het geniale acteerwerk van Al Pacino plus zijn geniale rol als verbitterde asshole plus de tangoscene maakt het gewoon heerlijk om naar te kijken. Alleen zn medespeler en het belegen hollywood moraalverhaaltje zijn een beetje jammer, maar dat neemt niet weg dat het gewoon een goede film is.
Oud 22-01-2006, 18:08
ook hallo
ook hallo is offline
American Beauty

Blijft sterk
Oud 22-01-2006, 18:47
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Citaat:
Kryptonite schreef op 22-01-2006 @ 19:05 :
The scent of a woman

Alleen zn medespeler en het belegen hollywood moraalverhaaltje zijn een beetje jammer, maar dat neemt niet weg dat het gewoon een goede film is.
Ja, wat is er eigenlijk ooit met Chris O'Donnel gebeurd? Niet dat het nou zo'n gemis is, maar toch....
Oud 22-01-2006, 18:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-01-2006 @ 13:28 :
Ja, maar hij wordt pas spannend als je meegaat in de illusie dat het echt gebeurd is.
Dat heb ik bij BWP niet veel meer of minder dan bij andere horrorfilms.
Oud 22-01-2006, 22:07
Fides
Fides is offline
Cidade de Deus

Wát een goede film

Léon

Idem dito.
Helaas op sommige punten net wat te onrealistisch.
Oud 23-01-2006, 01:55
Verwijderd
Corpse Bride

Prachtig gemaakte, grimmige Burton-film met mooi ontworpen poppen en goede voice-overs. Dezelfde visuele stijl en koelheid die The Nightmare Before Christmas ook heeft.

Het verhaal is echter wat magertjes en voorspelbaar, en duurt m.i. veel te kort (77 minuten).
Oud 23-01-2006, 14:03
Kejting
Kejting is offline
I'll sleep when I'm dead

Traag, weinig boeiend, kut dus
Oud 23-01-2006, 14:31
.Pure
.Pure is offline
Wedding Crashers, en ik vond 'm vet
Oud 23-01-2006, 14:35
ook hallo
ook hallo is offline
The emperors club

Aan het begin was hij nog wel leuk maar werd al gauw langdradig
Oud 23-01-2006, 15:01
hasseltboy
hasseltboy is offline
A Beautiful Mind

Om meer weer eens te kijken, ik had vooral oog voor de bloedmooie Jennifer Connely
Oud 23-01-2006, 15:29
DanielC
DanielC is offline
The Bourne Identity - Had 'm in een grijs verleden een keer met een vriendinnetje op de bank bekeken; daar kwam dus niet veel van terrecht. Vandaag daarom maar gekocht en meteen herbekeken. Ik vond het best een onderhoudende spionage/actie-thriller. Soms was het alleen een beetje te veel van het "ooh, we spelen lekker spionnetje" achtig. Zeventje. Binnekort maar eens met het alternatieve einde en het "controversiele" begin bekijken.
Oud 23-01-2006, 15:45
Floris_22
Floris_22 is offline
The Strange Love Of Martha Ivers

Holy fuck! Zo wil ik een film zien eindigen.
Oud 23-01-2006, 16:10
Dinalfos
Dinalfos is offline
Walk the line - 7/10

Grondige, maar veel te lange biografie van Cash, waarbij het voor een niet-Amerikaan sowieso al erg moeilijk is om zich in te leven in het wereldje. Desalniettemin wordt er prima geacteerd en krijgen de belangrijkste personages voldoende ruimte om tot leven te komen, hoewel het naar mijn smaak nog wel iets beter kan.

Als men er 15-20 minuten uit had geknipt was mijn cijfer wellicht wat hoger geweest.
Oud 23-01-2006, 21:09
Misti
Misti is offline
Geen idee meer hoe hij heette, maar het was best een vage film. Het ging over een barbiepop die tot leven was gekomen door één of andere toverspreuk van een meisje... Is ook al een tijdje geleden, heb geen tijd meer gehad om films te bekijken. En ja, als je moet studeren is elk soort van ontspanning wel goed he, zelfs een film met een pratende barbiepop
Oud 23-01-2006, 21:12
.Pure
.Pure is offline
The Upside of Anger, in het begin had ik zoiets van 'waar gaat dit over?', maar uiteindelijk toch wel een mooie en redelijk aangrijpende film. Niet slecht, maar ook niet geweldig.
Oud 23-01-2006, 23:51
nochtans
nochtans is offline
jarhead verraste me in die zin dat ik een heel ander soort film had verwacht. hij was boeiend, de oorlog is vrij realistisch in beeld gebracht maar ik vond het geen superfilm.
Oud 23-01-2006, 23:59
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Nah Masterclass was wel leuk maar niet zo als een one man show van hem zelf natuurlijk..
"en nou hou je je snatertje dicht! je houdt je snatertje dicht!"
Oud 24-01-2006, 00:30
Verwijderd
Ik was net Blazing Saddles aan het kijken. Heb em al 10x gezien maar hij blijft leuk
Oud 24-01-2006, 09:12
DanielC
DanielC is offline
The Constant Gardener - Volgens mij heb ik mijn maandagavond in tijden niet zo goed besteed. Wat een film. Ik was helemaal ondersteboven (jeetje wat klinkt dit stom). Het is net zoals Cidade de Deus weer gewoon prachtig, en ik ben blij dat ik deze dan wel in een bioscoop(je) heb kunnen zien. Beetje jammer van de pauze, maar ik werd er ook na de pauze weer helemaal in getrokken. Toch wel gewoon een dikke 8.5!

The Boondock Saints - De eerste keer was het meer een beetje vermaak met wat vrienden op de bank. De tweede keer zette me het toch wat meer aan het denken. Sterk en vermakelijk. 7.5/10
Oud 24-01-2006, 11:26
Darko
Darko is offline
Passenger 57
Flauwe actie film.. Ik heb em nu echt al te vaak gezien en iedere keer irriteert hij me meer.
4.5/10
Oud 24-01-2006, 12:57
DanielC
DanielC is offline
Nuovo Cinema Paradiso - Hoe doet Hasselboy dat ook alweer? <34347244632462342, zoiets toch?
Oud 24-01-2006, 15:43
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 24-01-2006 @ 13:57 :
Nuovo Cinema Paradiso - Hoe doet Hasselboy dat ook alweer? <34347244632462342, zoiets toch?
Oud 24-01-2006, 16:15
DanielC
DanielC is offline
The Bourne Supremacy - Het vervolg op The Bourne Identity. Ik vind 'm een stuk minder. In de bioscoop vond ik 'm al erg vervelend, nu nog steeds. Vervelend camerawerk, verschrikelijke one-liners. Matt Damon deed het wel aardig, de rest van de cast liet het afweten. 5.

edit: vanavond naar Munich. *yay*

Laatst gewijzigd op 24-01-2006 om 16:21.
Oud 24-01-2006, 16:18
__
__ is offline
the other

mooi gemaakt, goed, mooi. ja. mooi.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten