Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2006, 19:36
Verwijderd
Is er iets wat je uit principe niet eet omdat het niet mag volgens je geloofsovertuiging of omdat je vegetarier bent?

Ik eet in principe alles, ik heb mezelf alleen voorgenomen om geen Beef Chimichurri te eten zolang die achterlijke Gordon en Joling daar over zeuren in dat reclamespotje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2006, 19:46
MTpower
MTpower is offline
Ik eet uit principe geen kalfs- en lamsvlees.
Ook konijn en paard eet ik niet.
Verder eigenlijk alles
Oud 06-02-2006, 19:48
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 06-02-2006 @ 20:46 :
Waarom niet?

OT: vlees enzo, maar dat was bekend. En troep zoals redbull enzo komt mijn lichaam ook niet in.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 19:49
Bloem
Bloem is offline
Vlees, deels uit gezondheid, deels uit principe. (Al zou ik biologisch vlees nog wel willen overwegen.)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 20:00
Mooneh
Mooneh is offline
Citaat:
Bloem schreef op 06-02-2006 @ 20:49 :
Vlees, deels uit gezondheid, deels uit principe. (Al zou ik biologisch vlees nog wel willen overwegen.)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 20:02
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Bloem schreef op 06-02-2006 @ 20:49 :
Dood is dood, nietwaar?
Maar uhh, ik weet niet of een discussie hier gewenst is.

Ik eet uit principe geen paardenvlees. De andere dingen eet ik niet omdat ik het niet lekker vind of omdat ik er niet tegen kan.
Oud 06-02-2006, 20:04
Mooneh
Mooneh is offline
Citaat:
Miracle schreef op 06-02-2006 @ 21:02 :
Dood is dood, nietwaar?

Ik eet uit principe geen paardenvlees. De andere dingen eet ik niet omdat ik het niet lekker vind of omdat ik er niet tegen kan.
Hmm... ik krijg al kippenvel als ik zo´n uitspraak hoor van ´dood is dood´, en ik zou er opin kunnen gaan en een discussie kunnen beginnen...maar nee. dankje.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 20:05
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ja vlees dus
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 20:17
TechXP
TechXP is offline
Alle dierlijke producten
Oud 06-02-2006, 20:18
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 06-02-2006 @ 21:05 :
Ja vlees dus
Idem.
Oud 06-02-2006, 20:21
lingua
lingua is offline
Citaat:
Mooneh schreef op 06-02-2006 @ 21:04 :
Hmm... ik krijg al kippenvel als ik zo´n uitspraak hoor van ´dood is dood´, en ik zou er opin kunnen gaan en een discussie kunnen beginnen...maar nee. dankje.
Oud 06-02-2006, 20:30
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Miracle schreef op 06-02-2006 @ 21:02 :
Dood is dood, nietwaar?
Ik snap je reactie niet, eigenlijk?

Ik vind vlees eten niet iets tegennatuurlijks of erg slechts, maar met hoe de bio-industrie dieren behandelt ben ik het niet eens. Volgens mij is dat met biologisch vlees een stuk beter geregeld en dat zou ik dus wel willen eten. (Maar van vlees krijg ik sowieso buikpijn dus ik eet het helemaal niet.)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 21:03
fraiser
fraiser is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 06-02-2006 @ 21:05 :
Ja vlees dus
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 21:51
lipglossnblack
lipglossnblack is offline
ook vlees ja

veel vegetariers hier trouwens
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 21:55
Verwijderd
Dieren.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 22:10
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Katje schreef op 06-02-2006 @ 20:48 :

vlees enzo, maar dat was bekend. En troep zoals redbull enzo komt mijn lichaam ook niet in.

Ik eet ook geen vlees,
maar juist wel RedBull, is geen troep joh
Oud 06-02-2006, 23:24
Maharani
Maharani is offline
Rund, varken, konijn, paard, hert, garnalen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 07:26
Mooneh
Mooneh is offline
Oh, ik drink ook geen cola.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 07:59
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Bloem schreef op 06-02-2006 @ 21:30 :
Ik snap je reactie niet, eigenlijk?

Ik vind vlees eten niet iets tegennatuurlijks of erg slechts, maar met hoe de bio-industrie dieren behandelt ben ik het niet eens. Volgens mij is dat met biologisch vlees een stuk beter geregeld en dat zou ik dus wel willen eten. (Maar van vlees krijg ik sowieso buikpijn dus ik eet het helemaal niet.)
In jouw geval gaat het dan niet op, maar wat ik bedoel te zeggen met dood is dood: wat maakt het nou voor verschil of het dier een 'goed' leven heeft gehad of niet? Uiteindelijk is hij toch geboren om geslacht te worden en opgegeten te worden. Of hij nou een biologisch of een gewoon varken is: uiteindelijk gaan ze beide dood (voor de mens).

Ik vind het wel opmerkelijk dat vegetariers zeggen dat ze best biologisch vlees zouden willen eten. Dat had ik niet verwacht. De meeste vegetariers walgen echt van vlees, wat ik eigenlijk niet zo gek vind. Maar in jouw geval is het dan anders, ben je al lang vegetarier?
Oud 07-02-2006, 08:00
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
lipglossnblack schreef op 06-02-2006 @ 22:51 :
ook vlees ja

veel vegetariers hier trouwens
Ik denk dat er niet veel andere dingen zijn die je uit principe niet eet.

Ik ben wel benieuwd waarom mensen uit principe geen cola en nog meer van dat soort dingen eten/drinken. Misschien dat jullie dat willen toelichten?
Oud 07-02-2006, 08:14
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 07-02-2006 @ 08:59 :
In jouw geval gaat het dan niet op, maar wat ik bedoel te zeggen met dood is dood: wat maakt het nou voor verschil of het dier een 'goed' leven heeft gehad of niet? Uiteindelijk is hij toch geboren om geslacht te worden en opgegeten te worden.
Ja zeg mensen worden toch ook geboren om uiteindelijk weer te sterven? Dan zeg je toch ook niet dat het niet uitmaakt of je een goed leven hebt gehad?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 08:17
shibby almighty
shibby almighty is offline
mc donalds drek
Oud 07-02-2006, 11:22
Uice
Uice is offline
Wat afkomstig is uit de bio-industrie, chocolade.

Principekwestie.
Oud 07-02-2006, 13:17
lipglossnblack
lipglossnblack is offline
Citaat:
Miracle schreef op 07-02-2006 @ 09:00 :
Ik denk dat er niet veel andere dingen zijn die je uit principe niet eet.
hmm zit wat in ja
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 13:27
Verwijderd
dingen als worsten enzo...gemalen vlees ;(
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2006, 14:04
tuttebel
tuttebel is offline
shoarma. omdat ik het zo ontzettend ranzig vind uitzien, zoals ze dat van dat stuk vlees afhalen, en in die tenten is het vaak ook ranzig, en ik vind het vies vlees.
verder eet ik nauwelijks frikandellen, en die troep. macdo idem.

omdat ik opgegroeid ben met het idee van gezond, biologisch eten is goed. en dat heb ik zo overgenomen.
Oud 07-02-2006, 14:10
Verwijderd
lever.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 14:31
langejongen
langejongen is offline
Ik eet niet iets uit geloofsovertuiging, maar omdat ik het niet lekker en/of gezond vind(McDonalds voer bijv.)
Oud 07-02-2006, 14:55
Frostbite
Frostbite is offline
M&M's! Omdat de kleurstof van de rode M&M's gemaakt wordt van gemalen schildluizen en dat is niet in lijn met mijn vegetarier zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 15:08
Verwijderd
Red Bull en soortgelijke energie-drankjes. Omdat ik geen energie uit blikjes nodig heb. Koffie drink ik ook niet, maar vooral omdat ik het gewoon niet lekker vind Verder kan ik niets bedenken, misschien dat iemand straks nog wat post.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 15:34
Roos
Roos is offline
Citaat:
Dat had ik niet verwacht. De meeste vegetariers walgen echt van vlees, wat ik eigenlijk niet zo gek vind. Maar in jouw geval is het dan anders, ben je al lang vegetarier?
Ze zegt toch al dat ze geen vlees eet, deels om het principe en deels om haar gezondheid?
Kan me voorstellen dat je het dan nog best lekker vindt.
Oud 07-02-2006, 15:40
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
MTpower schreef op 06-02-2006 @ 20:46 :
Ik eet uit principe geen kalfs- en lamsvlees.
Verder eigenlijk alles
Kalf en Lam, lekker zacht vlees, heerlijk!
Konijn is wel lekker, mits op grootmoeders wijze natuurlijk.

Paard is stug, kan je alleen gebruiken voor zuurvlees maar is nog niet echt je van het.

en om ontopic te blijven, ik ben kok dus moet alles eten/proeven
Oud 07-02-2006, 15:45
Verwijderd
pakjesvoer, no way dat ik roti ga eten met krieltjes en sperziebonen of ga roerbakken met dingen die er niet inhoren.
en ik eet ook geen diepvriesmaaltijden van de supermarkt en ook geen "nasi" met doperwten en van die pakjes "sate" die je in de magnetron mikt... zowiezo geen dingen bij de verkeerde mensen (geen chinees bij de italiaan en geen italiaans bij de turk)

cultuurbarbaren
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 15:58
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Roos schreef op 07-02-2006 @ 16:34 :
Ze zegt toch al dat ze geen vlees eet, deels om het principe en deels om haar gezondheid?
Kan me voorstellen dat je het dan nog best lekker vindt.
Daarom zeg ik toch ook "in jouw geval gaat het niet op".
Oud 07-02-2006, 15:59
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Katje schreef op 07-02-2006 @ 09:14 :
Ja zeg mensen worden toch ook geboren om uiteindelijk weer te sterven? Dan zeg je toch ook niet dat het niet uitmaakt of je een goed leven hebt gehad?
Dat is wel even wat anders. Wij zijn geen slachtvee.
Oud 07-02-2006, 16:04
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Jolt schreef op 07-02-2006 @ 16:40 :
Kalf en Lam, lekker zacht vlees, heerlijk!
Heb wel eens perongeluk kalf gegeten en het was inderdaad best lekker, maar het is gewoon een principe kwestie
Oud 07-02-2006, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Of hij nou een biologisch of een gewoon varken is: uiteindelijk gaan ze beide dood (voor de mens).
Ga eens kijken naar het verschil in leven dat een biologisch en een gewoon dier hebben...een 'biologisch dier' heeft een leven, wat het andere dier heeft is amper een leven te noemen. Ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen uitmaakt of een dier een goed leven heeft gehad of dat het vanaf de geboorte gekweld is geweest.

Zelf eet ik uit principe geen vlees/vis/kip en dat zal ik ook niet gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 16:07
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Katje schreef op 06-02-2006 @ 20:48 :
Waarom niet?
Konijn vind ik gewoon zielig
En paard behoor je naar mijn idee gewoon niet te eten.
Oud 07-02-2006, 16:26
Subject
Subject is offline
Citaat:
Maharani schreef op 07-02-2006 @ 00:24 :
Rund, varken, konijn, paard, hert, garnalen.
Waarom dan wel vissen of vlees van andere dieren?
Oud 07-02-2006, 16:27
Subject
Subject is offline
Citaat:
MTpower schreef op 07-02-2006 @ 17:07 :
Konijn vind ik gewoon zielig
En paard behoor je naar mijn idee gewoon niet te eten.
Wat maakt een koe "eetbaarder" dan een paard?
Oud 07-02-2006, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Subject schreef op 07-02-2006 @ 17:27 :
paardjes kan je op rijden, koeien niet
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 17:02
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Subject schreef op 07-02-2006 @ 17:27 :
Een paard is nuttig, een koe niet echt... behalve dan voor melk en vlees.
Oud 07-02-2006, 17:03
Jolt
Jolt is offline
Dat niet alleen, groot verschil in de structuur van het vlees i.v.m gebruik spiermassa, grote en kleine spieren, vet gehalte etc.
Oud 07-02-2006, 17:19
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-02-2006 @ 17:06 :
Ga eens kijken naar het verschil in leven dat een biologisch en een gewoon dier hebben...een 'biologisch dier' heeft een leven, wat het andere dier heeft is amper een leven te noemen. Ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen uitmaakt of een dier een goed leven heeft gehad of dat het vanaf de geboorte gekweld is geweest.

Zelf eet ik uit principe geen vlees/vis/kip en dat zal ik ook niet gaan doen.
Ik weet heel goed het verschil. Het gaat er ook niet om wat ik vind, want ik ben geen vegetarier. Ik zeg alleen dat ik het opmerkelijk vind dat vegetariers zeggen dat ze best biologisch vlees zouden willen eten. Voor mijn gevoel is vanuit het opzicht van vegetariers, dat je uberhaupt nooit vlees zou willen eten, of het beestje nou een goed leven heeft gehad of niet.

Voor vleeseters ligt het inderdaad anders. Als je kiest voor biologisch vlees, dan is dat minder erg dan gewoon vlees.
Oud 07-02-2006, 17:28
Experiment
Experiment is offline
Ik vind van die pakjes 'mix voor .....' (bijv Kip Tandoori) een beetje dom. Betaal je 2 euro voor hoofdzakelijk zout Gewoon even een receptje googelen
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 17:33
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Miracle schreef op 07-02-2006 @ 18:19 :
Ik weet heel goed het verschil. Het gaat er ook niet om wat ik vind, want ik ben geen vegetarier. Ik zeg alleen dat ik het opmerkelijk vind dat vegetariers zeggen dat ze best biologisch vlees zouden willen eten. Voor mijn gevoel is vanuit het opzicht van vegetariers, dat je uberhaupt nooit vlees zou willen eten, of het beestje nou een goed leven heeft gehad of niet.

Voor vleeseters ligt het inderdaad anders. Als je kiest voor biologisch vlees, dan is dat minder erg dan gewoon vlees.
Nou als ik een tournedos op de kaart zet. En ik koop die biologisch in, dan kost al gauw zo een 10 euro per stuk, normaal 5.

De prijzen gaan dan ook omhoog, een gast die komt eten is niet bereid om dat te betalen, aangezien je het toch niet proeft.
Oud 07-02-2006, 17:51
Verwijderd
Uit principe eet ik geen vlees en vis, en geen blauwe m&m's, maar dat slaat eigenlijk niet ergens op.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 17:53
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Jolt schreef op 07-02-2006 @ 18:33 :
Nou als ik een tournedos op de kaart zet. En ik koop die biologisch in, dan kost al gauw zo een 10 euro per stuk, normaal 5.

De prijzen gaan dan ook omhoog, een gast die komt eten is niet bereid om dat te betalen, aangezien je het toch niet proeft.
Ik heb geen idee hoe een tournedos smaakt, maar van ongeveer de helft van het vlees proef ik wel of het biologisch is of niet. Of anders merk je het al in de pan.

Van gehakt bijv. proef ik het niet.
Oud 07-02-2006, 17:57
marrel
marrel is offline
Ik eet niet iets waarvan ik kan zien wat het is geweest. Maar eigenlijk zolang ik het lust komt het er wel in.
Oud 07-02-2006, 18:30
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
In jouw geval gaat het dan niet op, maar wat ik bedoel te zeggen met dood is dood: wat maakt het nou voor verschil of het dier een 'goed' leven heeft gehad of niet? Uiteindelijk is hij toch geboren om geslacht te worden en opgegeten te worden. Of hij nou een biologisch of een gewoon varken is: uiteindelijk gaan ze beide dood (voor de mens).

Nou, voor mij maakt het dus wel uit dat zo'n beest daarvoor een goed leven heeft gehad. Ik ben niet principieel tegen het eten van vlees, ik ben wel principieel tegen het stoppen van veel te veel dieren in veel te weinig ruimte en tegen het volstoppen met allerlei groeihormomen enzo. Tegen de bioindustrie dus. Ik weet niet of je wel eens de keuringsdienst van waarde kijkt maar daar hadden ze 2 varkens die ook bedoelt waren voor de slacht, maar die hun hele leven lekker in een weiland geleefd hebben, met ruimte om modderbaden te nemen, enz. Dat vlees zou ik dan eventueel wel willen eten.

Ik vind vlees trouwens sowieso niet meer echt lekker, dingen als kip in kip tandoori ofzo vervang ik veel liever door quorn, vind ik veel lekkerder. Maar dan zou ik misschien nog af en toe een biefstukje ofzo eten, bij een speciale gelegenheid ofzo.

Citaat:
Maar in jouw geval is het dan anders, ben je al lang vegetarier?
Ik ben ook geen echte vegetariër want ik eet wel af en toe vis. Vind het best hypocriet van mezelf omdat de meeste vis ook waardeloos gefokt wordt, maar oke. Vlees eet ik sinds een jaar of 2 niet meer en mis er bijna niks aan. Heel af en toe heb ik nog wel eens zin in iets van vlees (als ik de rookworsten bij de hema ruik bv. ) maar het is me de buikpijn niet waard
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten