Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2005, 19:00
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Spoiler
Oud 10-12-2005, 01:05
pillbox tales
pillbox tales is offline
Spoiler
Oud 10-12-2005, 12:11
Verwijderd
Citaat:
pillbox tales schreef op 10-12-2005 @ 02:05 :
Spoiler
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 15:35
pillbox tales
pillbox tales is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 10-12-2005 @ 13:11 :
Spoiler
Spoiler
Oud 10-12-2005, 18:46
Verwijderd
Citaat:
pillbox tales schreef op 10-12-2005 @ 16:35 :
Spoiler
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 09:45
Parachutes
Parachutes is offline
Wat zijn die spoilerdingen? IK durf ze niet te lezen haha
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 10:05
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Parachutes schreef op 11-12-2005 @ 10:45 :
Wat zijn die spoilerdingen? IK durf ze niet te lezen haha
Als je 6 gelezen hebt kan je ze rustig lezen aangezien het daarover gaat. (speculatie's na aanleiding van wat er in 6 stond)
Oud 30-12-2005, 15:44
steef157
steef157 is offline
Citaat:
Alpha_Omega schreef op 09-12-2005 @ 20:00 :
Spoiler
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 16:11
Verwijderd
Citaat:
steef157 schreef op 30-12-2005 @ 16:44 :
Spoiler

ik denk inderdaad ook dat harry voldemort zal vermoorden en er zelf ook aan zal doodgaan.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 16:13
steef157
steef157 is offline
Spoiler
[/B][/QUOTE]

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 16:17
Verwijderd
Citaat:
steef157 schreef op 30-12-2005 @ 17:13 :
Spoiler
Spoiler
[/B][/QUOTE]

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 16:22
steef157
steef157 is offline
Spoiler
[/B][/QUOTE]

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 20:26
Ceridwen
Ceridwen is offline
Ik heb deel 6 gisteren uitgelezen. Ik word er altijd een beetje depri van als ik het laatst-uitgekomen HP-boek uit heb, want dan kan ik niet meer verder lezen en moet ik weer zo lang wachten voordat het nieuwe uitkomt. Ja, of de vorige gaan lezen, maar dat is niet écht voldoeninggevend.

Ik moet deel 4 nog steeds zien, iedereen die ik ken heeft 'm al gezien Iemand in hetzelfde schuitje?
Oud 03-01-2006, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Ceridwen schreef op 02-01-2006 @ 21:26 :
Ja, of de vorige gaan lezen, maar dat is niet écht voldoeninggevend.
Als ik zoiets lees, hoop ik dat je de boeken allemaal al minstens vijf keer gelezen hebt (behalve zes misschien) !

Als je boek zes gelezen hebt ontdek je ongetwijfeld weer talloze 'nieuwe' dingen in de eerste vijf boeken. Had jij bijvoorbeeld voor boek drie ooit écht opgemerkt (en daarna ook onthouden) dat Hagrid de vliegende motorfiets van Sirius Zwarts had geleend, en Sirius dus in boek één al in één van de eerste hoofdstukken voorkomt? Da's nu maar om iets onnozels te noemen hé. Trouwens, het beruchte medaillon komt in boek vijf ook voor, heb jij enig idee waar dan?

Dat is juist het hele plezier aan Harry Potter! Je kan de boeken telkens helemaal opnieuw beginnen lezen en toch nog elke keer nieuwe dingen ontdekken! Grappige stukken blijven grappig, aangrijpende dingen blijven aangrijpend, en spannende hoofdstukken blijven - raar genoeg - even spannend...

Als je daarin geen plezier kunt vinden ben je de benaming 'fan' volstrekt niet waardig, in mijn ogen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 15:04
Verwijderd
Weet je wat ik eigenlijk nog één van de ergste gevolgen vind van het feit dat ik Harry Potter gelezen heb?

Ik vind het heel moeilijk om sindsdien andere boeken nog écht GOED te vinden... Zoals JK haar boeken opbouwt, verwijzingen maakt naar het einde van het boek, naar plots van volgende boeken, naar de plot van de reeks, naar (het einde van?) het zevende boek... Ik vind het zo geweldig en zo -intrigerend- dat ze dat zo gedetailleerd, echt zo tot in de púntjes heeft gepland dat ik steeds opnieuw lichtjes teleurgesteld ben als ik een ander boek lees (ook al vind ik het boek in kwestie op zich nog zo goed!), gewoon omdat ik die héél subtiele dingen miste, zoals het terloops vernoemen (in boek één) van een personage dat belangrijk is (in boek boek drie), de tientallen verhaallijnen die door de boeken heen meegroeien: de S.H.I.T., Ron-Hermelien, de relatie tussen Harry en Sneep, hoe Marcel zich "ontwikkelt"...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 15:41
Clumsy*
Clumsy* is offline
Citaat:
z0pje schreef op 09-12-2005 @ 08:45 :
RAZ/RAB

Spoiler
Spoiler

Laatst gewijzigd op 20-01-2006 om 20:12.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Clumsy* schreef op 20-01-2006 @ 16:41 :
Spoiler
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 20:03
Misti
Misti is offline
Nog 8 dagen en ik kan beginnen met alle boeken nog eens te herlezen
Oud 24-01-2006, 20:16
Clumsy*
Clumsy* is offline
hp boeken lezen in de toetsweek is een slecht idee,
kwam ik net achter
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 21:19
Misti
Misti is offline
Ik had die conclusie op voorhand al getrokken
Oud 25-01-2006, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Misti schreef op 24-01-2006 @ 21:03 :
Nog 8 dagen en ik kan beginnen met alle boeken nog eens te herlezen
ik nog negen

ps: supersupersuperleuke avatar * pinguïnfreak is *
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 09:26
Verwijderd
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 18:33
Verwijderd
Citaat:
"Saturnus, beste jongen, de planeet Saturnus!" zei professor Zwamdrift, nu duidelijk geïrriteerd omdat hij niet opgewonden raakte van dit nieuwtje. "Ik zei net dat Saturnus in ascendant moet zijn geweest op het moment van je geboorte... je donkere haar... je schriele postuur... het tragische verlies dat je zo jong al geleden hebt... ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat je in de winter geboren bent."

"Nee," zei Harry. "In juli."
(HP&VB, p. 156)

Spoiler

Ik vond het gewoon een beetje grappig, eventueel een 'interessant weetje', niet direct belangrijk ofzo natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 19:16
joes
joes is offline
Spoiler
Oud 28-02-2006, 20:31
Verwijderd
Citaat:
joes schreef op 28-02-2006 @ 20:16 :
Spoiler
hoewel ik denk dat dit eigenlijk niet tussen spoilertags moet, doe ik het toch ook maar even, vooral ook omdat deze reply voor the Chronicles of Narnia een gigantische (!!!) spoiler bevat.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 13:01
Verwijderd
Ik ben een groot fan van Harry Potter. Ik herlees de boeken best vaak, ze blijven gewoon leuk en interessant.

Deel 6 was echt heel goed.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 13:09
Suey
Suey is offline
Ha, ik dacht dat ik erg was maar het valt dus best mee blijkbaar.
Ik heb ook wel alle boeken vaker gelezen, alleen het laatste boek heb ik nog niet in het Nederlands. Ik vond het echt vaag wat er allemaal in deel 6 is gebeurd. Ik ben erg benieuwd naar deel 7.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 18:04
Verwijderd
Wat is trouwens jullie favoriete HP-boek? Die van mij is 5, maar 6 komt toch dicht in de buurt.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 21:47
Verwijderd
Ik vind ze eigenlijk altijd beter en beter worden, vooral omdat de karakters volwassener worden en de verhaallijnen almaar meer in elkaar verstrengeld raken. Het zijn echt stuk voor stuk pareltjes, maar gewoon het feit dat ze zo goed op elkaar zijn afgestemd maakt dat ik er steeds meer bewondering voor kreeg elke keer ik 'de volgende' las. Maar het is ook wel zo dat ik één en twee enzo beter en beter vind omdat ik nu vijf en zes gelezen heb, snappie? Ze zijn allemaal even goed eigenlijk en worden alleen maar beter naarmate je ze vaker gelezen hebt en de volgende gelezen hebt...

ofzo
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 11:02
Verwijderd
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 14:27
Verwijderd
Dwaaloog Dolleman zegt wel dat je avada kedavra echt moet menen, maar dat zegt hij vooral omdat de leerlingen die vloek nooit zouden kunnen. 'ik betwijfel of ik zoveel als een bloedneus zou krijgen...'

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 16:02
SounD
SounD is offline
Vreselijk die nederlandse namen, ik lees de boeken altijd in het engels.

Spoiler

SounD
Oud 13-03-2006, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 13-03-2006 @ 15:27 :
Dwaaloog Dolleman zegt wel dat je avada kedavra echt moet menen, maar dat zegt hij vooral omdat de leerlingen die vloek nooit zouden kunnen. 'ik betwijfel of ik zoveel als een bloedneus zou krijgen...'

Spoiler
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 21:31
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Nou, ik ben nou een eindje in het laatst uitgekomen boek (heb tot dusver trouw alle boeken gelezen) maar het interesseert me maar niet, het pakt niet, dus ik denk dat ik er maar mee stop.
Oud 17-03-2006, 22:01
Verwijderd
schandalig, zes van de zeven boeken lezen en dan stoppen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 23:38
SounD
SounD is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 17-03-2006 @ 22:31 :
Nou, ik ben nou een eindje in het laatst uitgekomen boek (heb tot dusver trouw alle boeken gelezen) maar het interesseert me maar niet, het pakt niet, dus ik denk dat ik er maar mee stop.
Wat apart, iedereen die ik over het boek hoor vond het goed tot nu toe.
Ik vond het zesde deel het prettigste lezen de eerste 2/3 en het spannenste het laatste stuk van alle HP boeken tot nu toe.

Voor mij is het echt het beste boek in de reeks en een verademing na deel 5 dat ik niet zo leuk en vel te veel van hetzelfde vond.

SounD
Oud 20-03-2006, 00:10
Verwijderd
Ik vond deel 5 leuker dan 6 omdat het nog heel erg het magische aspect van Harry Potter in zich had. Zes was ook een uitstekend boek (het is m'n favoriete boek na vijf), maar het heeft toch een heel duister en luguber toontje vond ik.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 22:30
Verwijderd
Moehaha

Een vriendin van mij was er tot voor kort 'trots' op dat ze HP nog nooit had gelezen, omdat ze die hele hype maar niks vond...
En nu heeft ze HP1 uit en vind ze ze eigenlijk toch best wel goed

En een meisje bij mij in de les heb ik ook aan het HP-lezen gezet: ze zit in 't begin van vier en is echt al totaal verslingerd

hebben jullie nog van die sceptici in de kennissenkring die nodig overtuigd moeten worden? hebben jullie al mensen in aanraking gebracht met HP? hoe not-believers overtuigen van de kracht van HP? ... ??

vertel!

Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 20:33
Azaelia
Azaelia is offline
Spoiler

En de film over boek 4 vind ik de slechtste tot nu toe!!! Heel die huiself van Krenk komt er helemaal niet in voor!!! Terwijl die in het boek juist een van de hoofdrollen heeft. Voor mij staat vast, een film kan nooit een boek verslaan. (dolleman zag er trouwens ook niet uit!)
Oud 31-03-2006, 20:45
Verwijderd
Citaat:
deliana schreef op 31-03-2006 @ 21:33 :
(dolleman zag er trouwens ook niet uit!)
Ligt niet aan de film
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 20:59
Chariss
Chariss is offline
yellow
test***
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 21:00
Chariss
Chariss is offline
Shit, hij doet het niet. Ik wilde een geweldige site opgeven voor alle sceptici onder ons.
Maar goed dat ik een test heb gedaan, anders zou ik alle mensen die deel 6 nog niet uit hebben, over me heen krijgen. Hoe maak je een spoiler?

white
doe tie het nou wel?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Chariss schreef op 31-03-2006 @ 22:00 :
Shit, hij doet het niet. Ik wilde een geweldige site opgeven voor alle sceptici onder ons.
Maar goed dat ik een test heb gedaan, anders zou ik alle mensen die deel 6 nog niet uit hebben, over me heen krijgen. Hoe maak je een spoiler?

white
doe tie het nou wel?
Nee liefste, spoilertags maak je door [ spoiler] tekst [ /spoiler].
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 21:22
Azaelia
Azaelia is offline
Citaat:
Grimm schreef op 31-03-2006 @ 21:45 :
Ligt niet aan de film
Ehm het beeld wat ik had vanuit het boek matchte niet met de film. Helemaal niet zelfs. In de film LEEK het niet eens of dat dolle oog echt zijn oog was. Die zat namelijk op dezelfde hoogte als het puntje van zijn neus. Slecht.
Oud 31-03-2006, 21:37
Verwijderd
Citaat:
deliana schreef op 31-03-2006 @ 22:22 :
Ehm het beeld wat ik had vanuit het boek matchte niet met de film. Helemaal niet zelfs. In de film LEEK het niet eens of dat dolle oog echt zijn oog was. Die zat namelijk op dezelfde hoogte als het puntje van zijn neus. Slecht.
Daarom, eerst film kijken, daarna boek lezen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 02:50
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Haha, natuurlijk niet. Naieve sukkels
Oud 01-04-2006, 13:28
Chariss
Chariss is offline
Sceptici: voor de site, zie mijn profiel bij hobby's. Ben sowieso hopeloos op computergebied, Grimm...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 20:03
Barones
Barones is offline
weet je wat ik wel raar vind? Harry breekt met Giny, maar als voldemort toch weet dat hij van Giny houdt. Ik bedoel, het feit dat hij haar niet meer ziet zal dat heus niet veranderen. Het blijft een even makkelijk doelwit voor voldemort.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Barones schreef op 01-04-2006 @ 21:03 :
[spoiler ] [ /spoiler]

Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 11:58
Misti
Misti is offline
Laatste Harry Potter “schiet goed op”

De laatste van de zeven Harry Potter boeken zou weldra in de winkelrekken kunnen liggen, aldus schrijfster J.K. Rowling. Die beweert dat het erg goed gaat met het schrijven van het zevende boek, waar tot dusver nog geen titel van bekend is.

Volgens de geruchten zal de tovenaarsheld Harry Potter zijn laatste avontuur niet overleven. Maar de fans zullen niet al teveel geduld meer moeten opbrengen voor ze het zelf kunnen lezen, zei de schrijfster op de British Book Awards, waar ze de prijs voor het beste boek won.

Bron: www.hln.be

Laten we hopen dat het laatste boek snel in de winkels zal liggen! En ik weiger te geloven dat Harry zal sterven!
Reageren

Regels voor berichten