Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2006, 19:54
Otnemem
Otnemem is offline
Citaat:
Had je jezelf niet gewoon Memento kunnen noemen, otnemem is zo moeilijk uitspreken
Nee. Want ik ben mysterieus en een kut kind .
Oud 27-03-2006, 19:55
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik vond Mulholland dr. ook niet zo bijzonder in vergelijking met Eraserhead. Het verhaal van die film is leuk, maar ontzettend overrated.
Oud 27-03-2006, 20:01
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 27-03-2006 @ 20:42 :
Waarom is Blue Velvet nu weer stom.
Ik vind de film gedateerd ogen, Laura Dern vind ik vervelend, Kyle McLachlan is een sulletje in die film, veel banale scènes waarvan ik echt niet inzie hoe ze 'geniaal' zijn, Isabella Rosellini vind ik een irritant personage, evenals Dennis Hopper.

Citaat:
Otnemem schreef op 27-03-2006 @ 20:45 :
Omdat hij Spongebob Squarepants the Movie fantastisch vindt.
Spongebob is zo mogelijk nog stommer
Oud 27-03-2006, 22:32
Verwijderd
From Russia with Love

Wel een goede Bond-film. Een van de leukere. Voor de eerste keer Q (al is de chemie met Bond nog niet zo sterk: geen grappen en grollen) en een goede rol van Robert Shaw.
Oud 28-03-2006, 07:50
DanielC
DanielC is offline
Il Casanova di Fedrico Fellini - Best goed te doen, alhoewel verre van geweldig. Of zelfs goed. 6.5/10
Oud 28-03-2006, 10:39
Dinalfos
Dinalfos is offline
Final Destination 3 - 6/10

Tja. Ik vond het weer geweldig. Het acteerwerk is heel aardig(ook al zullen veel filmliefhebbers dat vanwege de aard van het genre nooit toegeven) en de ongelukken worden weer prima in beeld gebracht. Ja, het verhaal bevat nauwelijks progressie ten opzichte van deel 2(de film staat, op een enkele verwijzing naar deel 1 na, volledig op zichzelf) en de discrepantie tussen de macabere humor en de serieuze toon van de griezelelementen is nog steeds merkwaardig te noemen, maar dat heeft mij er niet van kunnen weerhouden om van de film te genieten. Er zijn maar weinig hedendaagse B-movie franchises die een echt ouderwets guilty pleasure gevoel weten op te wekken, Maar FD lukt het.

De film is helaas niet zo leuk als de eerste twee delen, maar dat geeft verder niet
Oud 28-03-2006, 12:14
°Marlou,,
°Marlou,, is offline
Danny the Dog

Wahah vette film!! Zeker een aanrader!!
Oud 28-03-2006, 13:32
Welgemeend
Welgemeend is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-03-2006 @ 11:39 :
Gaat de film meer de richting van deel 1 of deel 2 op?
Oud 28-03-2006, 15:11
ZerO
ZerO is offline
Celebrity
hilarisch
Oud 28-03-2006, 15:47
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-03-2006 @ 11:39 :

Tja. Ik vond het weer geweldig. Het acteerwerk is heel aardig(ook al zullen veel filmliefhebbers dat vanwege de aard van het genre nooit toegeven) en de ongelukken worden weer prima in beeld gebracht. Ja, het verhaal bevat nauwelijks progressie ten opzichte van deel 2(de film staat, op een enkele verwijzing naar deel 1 na, volledig op zichzelf) en de discrepantie tussen de macabere humor en de serieuze toon van de griezelelementen is nog steeds merkwaardig te noemen, maar dat heeft mij er niet van kunnen weerhouden om van de film te genieten. Er zijn maar weinig hedendaagse B-movie franchises die een echt ouderwets guilty pleasure gevoel weten op te wekken, Maar FD lukt het.
Ik vond deel 1 anders maar niks; nam zichzelf veel te serieus. Wilde een intelligente tienerhorror zijn. Deel 2 is dan in ieder geval een stuk beter.
Oud 28-03-2006, 16:15
Rioto
Citaat:
°Marlou,, schreef op 28-03-2006 @ 13:14 :
Danny the Dog

Wahah vette film!! Zeker een aanrader!!
zo lukt het?
Oud 28-03-2006, 16:31
ook hallo
ook hallo is offline
Forrest Gump

Echt geweldig!
Oud 28-03-2006, 17:01
Otnemem
Otnemem is offline
The Wickerman- director's cut

-Christopher lee's presence is op momenten extreem intimiderend en passeert zelfs het Wickerman-gestalte.

-OH CHRIST, OH JESUS CHRIST

-Sergeant Howie: But they are... a-are naked!
Lord Summerisle: Well, naturally. It's much too dangerous to jump through fire with their clothes on.

-Dat bloot wijf.

Conclusie: Dat bloot wijf ...uhm, 9,5/10.
Oud 28-03-2006, 20:54
Verwijderd
Duck Soup

Mijn eerste Marx Brothers-film. Ik vond het erg flauw, alhoewel er leuke woordgrappen tussen zaten. Groucho is wel koel, btw.
Oud 29-03-2006, 00:20
Verwijderd
Final Destination 3. Voor de liefhebbers waarschijnlijk wel een goede film te noemen, maar voor mij geen succes. Je wéét gewoon dat er mensen doodgaan, maar tot het moment dat het daadwerkelijk gebeurt zit ik van de spanning helemaal te stuiteren in mijn stoel! Deel 3 alweer ondertussen, dus je weet ondertussen wel zo'n beetje hoe de film gaat verlopen, da's wel minder.
Anyway: was gezellig met mijn vriendinnetjes.
Oud 29-03-2006, 01:27
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Welgemeend schreef op 28-03-2006 @ 14:32 :
Gaat de film meer de richting van deel 1 of deel 2 op?
Spoiler

In die zin zou je kunnen zeggen dat hij meer lijkt op deel 1.
Oud 29-03-2006, 08:39
DanielC
DanielC is offline
Pit Fighter - Ja, ik had op een beetje een leuke slechte knokfilm gehoopt. Maar helaas pindakaas. Dit was echt om droevig van te worden, ik heb 'm dan ook na 20 minuten uitgezet.
Oud 29-03-2006, 09:23
Qimm
Qimm is offline
Ook al Final Destination 3

Tja geen verrassingen hier, zoal 2 op 1 leek, leek 3 op deze beide. Maar dan n'et weer wat lomper en gruwelijker. Ja ik heb zowaar met mijn handen voor mijn ogen gezeten... Nou dat is ook voor het eerst. Dus wil je rondvliegende ledematen en ingewanden is het een echte aanrader.
Oud 29-03-2006, 13:29
*Sbien
*Sbien is offline
Closer

apart, heel apart, grappig, lief, goeie muziek, leuk gefilmd, grof maar toch heeel mooi
Oud 29-03-2006, 15:24
DanielC
DanielC is offline
Hiroshima mon Amour - Oei, oei. Dat was nog eens goed, op zo'n dinsdagmiddag. 8.5/10
Oud 29-03-2006, 18:33
ook hallo
ook hallo is offline
Basic instinct

Ik vond hem wel goed, niet meer niet minder
Oud 29-03-2006, 19:13
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Inside Man ,

Wel een vermakelijke film . Pluspunten zijn het geniale verhaal en script !!
Oud 29-03-2006, 21:31
Verwijderd
Some Like it Hot

Grappige film, wat komt door de geweldig humoristische koppen van Jack Lemmon en Tony Curtis. De chemie tussen die twee draagt de hele film.
Oud 30-03-2006, 12:07
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ice Age 2: The Meltdown :
Erg leuk weer!! Alleen blijft deel 1 het leukste.
Oud 31-03-2006, 17:46
Verwijderd
Secrets and lies

Geweldige film. Zeer goed acteerwerk en heerlijk Brits.
Oud 31-03-2006, 18:08
DanielC
DanielC is offline
Transporter 2 - Ja, wel weer een leuke in z'n genre. Lekker over de top actie e.d. Verder is Statham ook altijd wel om aan te zien. Het constant verhoogde contrast was alleen wel vervelend, en ook vrij nutteloos, eigenlijk. Maargoed. Het heeft z'n werk prima gedaan, en ook geen vervelend gezeur zodat het weer twee uur duurt, lekker rechttoe rechtaan in 77 minuten. 7-
Oud 01-04-2006, 00:27
Verwijderd
Saw II. Wel grappig
Oud 01-04-2006, 13:52
Ceridwen
Ceridwen is offline
Citaat:
*Sbien schreef op 29-03-2006 @ 15:29 :
Closer

apart, heel apart, grappig, lief, goeie muziek, leuk gefilmd, grof maar toch heeel mooi
Ik vond 'm slecht! Elke dialoog was meer het opdreunen van cliché-uispraken ten aanzien van de liefde. Opdreunen ja, want ik vond de acteerprestaties ook verre van overtuigend. Veel te dramatisch. Van Julia Roberts ben ik toch wel beter gewend. Het ligt gewoon aan het script, zo'n overdosis clichés kun je ook niet overtuigend meer spelen.
Oud 01-04-2006, 15:41
Verwijderd
Magnolia

Ja, apart, typisch 'zo'n soort film', maar al met al wel goed. 't Zijn echt van die films die meer een soort 'studies' naar een bepaald thema zijn, dat zich dan uit in verschillende personages en verhaallijnen. En natuurlijk dat bekende einde, het is bizar maar ook wel heel cool eigenlijk. Het heeft effect, al weet je misschien niet eens waarom.

dus
Oud 01-04-2006, 15:44
Floris_22
Floris_22 is offline
Every Girl Should Be Married

Het is een comedy, het lijkt mij meer een een thriller als ik zie hoe de vrouwelijke hoofdpersoon Cary Grant probeert voor zich te winnen. Een goed einde had deze film redelijk kunnen redden, maar het eind verpest alles en laat zien dat dit toch een zeer ongeloofwaardige film is.

Sylvia Scarlett

Wat een absurde film, de ene keer humor, de andere keer toch zeer dramatisch. En het leidt ook werkelijk nergens toe.
Zinloze film eigenlijk.

None But The Lonely Heart

Wat een film! Zelden zo'n goede dramatische film gezien!
Alles heeft het, geweldig drama, alle rollen passen goed bij elkaar, geen miscast. Genoeg kippevelmomenten natuurlijk door de de gebeurtenissen maar ook zeker door de opeens opzwellende muziek.
En geloofwaardig en erg mensenlijk gebracht, en op een zeer duistere manier gefilmd. Dat deze film nog niet op DVD is uitgebracht.
Oud 01-04-2006, 17:07
Rioto
Bubba ho-tep

Apart , zitten een aantal geinig stukjes in maar niet weggelegd voor iedereen
Oud 01-04-2006, 19:45
Verwijderd
The Deer Hunter

Wel een mooie film, met goed acteerwerk van Christopher Walken en Robert de Niro.
Ik vond alleen wel dat er een onlogische continuïteit was, soms. Plotseling waren ze in Vietnam en plotseling zaten ze gevangen. Iets meer uitleg naar hoe ze gevangen waren genomen had wel gemogen.
Oud 01-04-2006, 19:56
Dinalfos
Dinalfos is offline
Shaolin Temple - 5/10

Vroege jet Li-film met simpele values en een onnozel verhaaltje. De humor in de film is zo typisch als het maar zijn kan en de vechtscenes nogal gewoontjes.

Toch heeft de film bepaalde charmes.
Oud 01-04-2006, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Ceridwen schreef op 01-04-2006 @ 14:52 :
Van Julia Roberts ben ik toch wel beter gewend.

Haar rol in 'Closer' is zo'n beetje haar enige 'redelijk goede' rol als je het mij vraagt.
Oud 01-04-2006, 23:37
Verwijderd
Zherminator 3.

Ik meen ooit te hebben begrepen dat het derde deel een ietsje meer diepgang heeft dan de andere twee. Dat zal ik dan iig goed fout opgevat hebben. Maar ach, makkelijk vermaak verder wel. Slechte sfx , soms een semigrappige opmerking van arrrrrnold en een suf verhaal. Helaas een baggereinde. Ik had gehoopt op mooi in beeld gebrakte nukes
Oud 02-04-2006, 04:02
Verwijderd
Citaat:
G-Lo schreef op 02-04-2006 @ 00:37 :
Zherminator 3.

Ik meen ooit te hebben begrepen dat het derde deel een ietsje meer diepgang heeft dan de andere twee. Dat zal ik dan iig goed fout opgevat hebben. Maar ach, makkelijk vermaak verder wel. Slechte sfx , soms een semigrappige opmerking van arrrrrnold en een suf verhaal. Helaas een baggereinde. Ik had gehoopt op mooi in beeld gebrakte nukes
Nou, het einde vond ik een van de beste delen van de film (voice-over, beelden, muziek). Gaf het nog enigszins een beetje een episch karakter.
(De rest van de film was complete bagger.)

OT:

Tomorrow Never Dies

Jonathan Pryce heeft zichtbaar plezier in het spelen van een cheesy evil personage. Pierce Brosnan kijkt altijd erg moeilijk, dus is minder humoristisch. Michelle Yeoh deed het goed.

De uitvindingscene met Q was weer heerlijk humoristisch, en voor de rest was het gewoon de standaard Bond-formule. Echter, de tijdsgeest is gewoon niet meer zo Bond-achtig als in de sixties. En die Moneypenny is maar een onopvallend wijf. Geef mij die oude maar.
Oud 02-04-2006, 04:17
Verwijderd
Cold Mountain (2003)

Onevenwichtige film met aardige beelden. Veel grote namen, waarvan velen het goed doen (Renée Zellweger, Donald Sutherland, Brendan Gleeson). Jude Law doet het aardig als hoofdrolspeler, maar Nicole Kidman voegt weinig toe. 6/10
Oud 02-04-2006, 04:20
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
N00dles schreef op 02-04-2006 @ 05:02 :
Nou, het einde vond ik een van de beste delen van de film (voice-over, beelden, muziek). Gaf het nog enigszins een beetje een episch karakter.

OT:

Tomorrow Never Dies

Jonathan Pryce heeft zichtbaar plezier in het spelen van een cheesy evil personage. Pierce Brosnan kijkt altijd erg moeilijk, dus is minder humoristisch. Michelle Yeoh deed het goed.

De uitvindingscene met Q was weer heerlijk humoristisch, en voor de rest was het gewoon de standaard Bond-formule. Echter, de tijdsgeest is gewoon niet meer zo Bond-achtig als in de sixties. En die Moneypenny is maar een onopvallend wijf. Geef mij die oude maar.
Klopt! In de oude Bond films was het echt een herkenninspunt, ook al was ze tijdens haar laatste Bond film bijna 60. De interactie met James Bond, of het nou Sean Connery was of Roger Moore is goed zichtbaar.
Oud 02-04-2006, 10:09
Qimm
Qimm is offline
Ice Age 2, en hij was leuk, leuker dan 1 IMO. Alleen moeten soggy eindes nou echt? Pffff...
Oud 02-04-2006, 10:36
DanielC
DanielC is offline
Coffee and Cigarettes - Project waar JJ in '86 mee begonnen is en inde loop der jaren afgemaakt heeft. Elf korte films over mensen die kletsen tijdens een bakje koffie met een sigaret. Dan weer grappig, dan weer triest, mooi gemaakt en de tijd racet voorbij. Hoogtepunten voor mij waren "Twins", "Somewhere in California", "Cousins", "Cousins?" en "Delirium". 7/10
Oud 02-04-2006, 12:52
Rioto
Nochnoi Dozor - zeeeeeeer vet
Oud 02-04-2006, 13:13
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 02-04-2006 @ 05:02 :

[..]
Ik doelde meer op mooi uitgewerkte inslaande nukes enzo. En niet de flash animatie die het leek te zijn.
Oud 02-04-2006, 13:14
cornershop
cornershop is offline
old school

geniaal
Oud 02-04-2006, 15:36
DanielC
DanielC is offline
Europa - Het laatste deel van de Europa trilogie van Lars, Europa in verandering. Het wordt weer aan ons verteld in een staat van hypnose. Lekker duister en soms vaag. Toffe omschakelingen van zwart wit en kleur, ook mooi hoe we de acteurs bezig zien met ander materiaal op de achtergrond.
Spoiler
. 8/10

Sea of Love - Wel een degelijke thriller. Beetje simpel misschien, maar ach. Pacino en Goodman gaf ook wel een leuk resultaat. Hier en daar een klein beetje spanning, maar echt spannend wordt het nergens. Leuk zo tussendoor. 6/10
Oud 02-04-2006, 16:02
Dexter_M
Dexter_M is offline
Fun with dick and jane

Leuke film, vooral Jim is weer erg grappig. 7/10

Laatst gewijzigd op 02-04-2006 om 16:04.
Oud 02-04-2006, 16:03
Dexter_M
Dexter_M is offline
te snel gedrukt
Oud 02-04-2006, 19:44
Verwijderd
The Score

Zonde, om met briljante acteurs (Brando, Norton, DeNiro) toch nog een slappe film te krijgen. Het verhaal was flinterdun, het script slecht en sommige personages ontzettend dom (bv. de hacker die spelletjesverslaafd is en nog bij zn moeder woont ).

Maar goed, het was niet sáái, dat scheelt.
Oud 02-04-2006, 21:46
niña
niña is offline
Phantom of the opera.
Onder het mom van ken uw klassiekers.
Oud 02-04-2006, 21:51
Verwijderd
Citaat:
niña schreef op 02-04-2006 @ 22:46 :
Phantom of the opera.
Onder het mom van ken uw klassiekers.
Is dat een klassieker dan?
Oud 02-04-2006, 22:01
niña
niña is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 02-04-2006 @ 22:51 :
Is dat een klassieker dan?
Ken uw /'hele bekende films'. Plus dat ik denk dat het per persoon wisselt wat als klassieker gezien wordt.

Regels voor berichten