Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2002, 18:57
purplerose
purplerose is offline
ik denk dat het niet erg veel uitmaakt of je er lessen over krijgt, want als het bijv. niemand intereseerd dan luisteren ze er tog niet echt naar en iedereen blijft altijd vooroordelen hebben over van alles, hoeveel je er ook over verteld, de meeste mensen blijven bij hun mening...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2002, 17:30
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
purplerose schreef:
ik denk dat het niet erg veel uitmaakt of je er lessen over krijgt, want als het bijv. niemand intereseerd dan luisteren ze er tog niet echt naar en iedereen blijft altijd vooroordelen hebben over van alles, hoeveel je er ook over verteld, de meeste mensen blijven bij hun mening...
juist niet wanneer je de lesstof interessant genoeg maakt. Volgens mij weten mensen tegenwoordig wel genoeg over het christendom, enz. In 5 havo kreeg ik alleen verhaaltjes te lezen over het leven van andere leeftijdsgenoten. Nou geef me dan iets over satanisme. Dat leest iedereen veel liever, juist omdat ze denken dat de vooroordelen waar zijn.
Oud 06-08-2002, 00:04
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
kheb voor m'n Engelse lijst 3 jaar geleden The Satanic Bible gelezen van Anton Lavey, maar dat had niks met m'n levensbeschouwingslessen te maken.. (die waren toen al afgelopen) Kheb toen tijdens m'n mondeling een behoorlijke discussie met m'n docent gehad over het feit of zoiets niet gevaarlijk is... en daardoor ook een 10 in de wacht gesleept

ff on-topic:

het Satanisme is een te veel versplinterde en een te weinig samenhangende religieuze beweging, om het daadwerkelijk verplicht te gaan stellen tijdens lessen.. Je moet er namelijk te diep op ingaan wil je het voor mensen begrijpelijk houden en dat kost tijd en te veel moeite.
Oud 08-08-2002, 22:35
SvartVinge
SvartVinge is offline
Ik heb het dus ook gehad in de 2de klas, lessen over occultisme en dat soort zaken....
Vond het zelf heel interresant omdat ik er ook geintresseerd in ben, in veel verschillende geloven/culturen enz.....
Maar op mijn school, een christelijke school....werd er door ouders van christelijke mensjes uit mijn klas opgereageerd op een niet zo hele spontane manier! Die vonden het alsware niet kunnen......
Oud 09-08-2002, 00:48
[BoP] Link
[BoP] Link is offline
Satanisme in de les.

Het zou niet eens zo slecht zijn om wat meer van wat het leven allemaal te bieden heeft leren.

Ikzelf heb mij ook bestudeerd in het Satanisme, en ik moest op zich zeggen dat het best interresant was, alleen verkoos ik toch de spiritualiteit in plaats van het beest zijnde van de mens.

Mensen denken dat je als een idioot de duivel aanbid, die niet eens bestaat volgens de meest simpele en logisch verklaarbare theorieën.

Het enige wat men doet in het Satanisme is de beest in de mens ontketenen, en de lust en verlangens naar boven laten komen.

Waar stond Satan vroeger bekend om? Om de lust en verlangens van mensen, dat werd als het kwade gezien, vandaar de naam ""satan"nisme".

Op vrijwel geen enkele school zouden ze het toestaan omdat het woordt SATAN alleen al teveel is voor ze. Ik had ooit een pentagram op mijn baaldje getekend op mijn school, en werdt ervoor naar de hoofd directeur gestuurd die me serieus bijna wou schorsen. Moet je nagaan hoe anti-occulte religie ze zijn.

Een betere optie zou zijn om gewoon het vak Filosofie als een verplicht jaar vak in te roosteren en daarin alle richtingen ( inclusief satanisme ) te behandelen, aangezien alles in verband met filosofie staat. Ik ga als de scholen weer open gaan in ieder geval een woordje met mijn directeur erover hebben, en proberen filosofie als vast vak in het rooster te krijgen. Des noods ga ik zelf les geven als ze weer eens leraren te kort hebben

Grtz,
Link.
Oud 09-08-2002, 13:26
sublime
sublime is offline
Citaat:
[BoP] Link schreef:
Satanisme in de les.

Het zou niet eens zo slecht zijn om wat meer van wat het leven allemaal te bieden heeft leren.

Ikzelf heb mij ook bestudeerd in het Satanisme, en ik moest op zich zeggen dat het best interresant was, alleen verkoos ik toch de spiritualiteit in plaats van het beest zijnde van de mens.

Mensen denken dat je als een idioot de duivel aanbid, die niet eens bestaat volgens de meest simpele en logisch verklaarbare theorieën.

Het enige wat men doet in het Satanisme is de beest in de mens ontketenen, en de lust en verlangens naar boven laten komen.

Waar stond Satan vroeger bekend om? Om de lust en verlangens van mensen, dat werd als het kwade gezien, vandaar de naam ""satan"nisme".

Op vrijwel geen enkele school zouden ze het toestaan omdat het woordt SATAN alleen al teveel is voor ze. Ik had ooit een pentagram op mijn baaldje getekend op mijn school, en werdt ervoor naar de hoofd directeur gestuurd die me serieus bijna wou schorsen. Moet je nagaan hoe anti-occulte religie ze zijn.

Een betere optie zou zijn om gewoon het vak Filosofie als een verplicht jaar vak in te roosteren en daarin alle richtingen ( inclusief satanisme ) te behandelen, aangezien alles in verband met filosofie staat. Ik ga als de scholen weer open gaan in ieder geval een woordje met mijn directeur erover hebben, en proberen filosofie als vast vak in het rooster te krijgen. Des noods ga ik zelf les geven als ze weer eens leraren te kort hebben

Grtz,
Link.
uhm ik hoop dat je dit niet verkeerd opvat, maar als je intelligent over wilt komen zou ik toch wat meer op je NLs letten...; Het zou niet eens zo slecht zijn om wat meer van wat het leven allemaal te bieden heeft leren.???? Ikzelf heb mij ook bestudeerd in het Satanisme???? ...een woordje met mijn directeur erover hebben.... ???
mijn Nederlands is ook niet vlekkeloos, maar hier moest ik toch even op reageren...

filosofie is overigens op steeds meer scholen een keuze vak of zelfs een verplicht vak. bij mij op school is dat net een jaar 'te laat' ingevoerd; ik mis het dus net....
maar ik vind satanisme enzo niet echt bij het vak filosofie horen... toch eerder bij levensbeschouwing of godsdienst lijkt mij...

greetzzz
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 17:11
[BoP] Link
[BoP] Link is offline
Grappig,
nu ik het zelf ook terug lees is het inderdaad nogal slecht nederlands.

Komt omdat ik te snel typ denk ik. Dan gaan sommige woorden af en toe dubbel.

En intelligent over komen probeer ik niet echt, maar stom ben ik zeker niet. Daar is een verschil tussen...
Oud 10-08-2002, 02:38
Joostje
Joostje is offline
satanisme is toch geen filosofiesche stroming maar een religie?
Oud 10-08-2002, 07:40
[BoP] Link
[BoP] Link is offline
Er zit een verband tussen filosofie en religieuze stromingen.

Shit ik weet ff niet hoe ik dat nu weer moet gaan uitleggen...:/

Moet ff nadenken over hoe ik uit leg dat filosofie met geloof in verband staat, doe ik wel in een volgende post...
Oud 10-08-2002, 10:05
sublime
sublime is offline
als je een bepaalde religie aanhangt kijk je op een bepaalde manier naar het leven. dat is dus wel enigzins filosofisch. bijvoorbeeld het scheppingsverhaal is een antwoord op de filosofische vraag hoe de aarde is ontstaan. of je het daar mee eens bent is de volgende vraag .
ik denk dat filosofie gaat om het op een bepaalde manier benaderen van het leven; en godsdienst is ook een manier om het leven te benaderen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 10:41
[BoP] Link
[BoP] Link is offline
ja zoiets bedoelde ik

Ik weet wel wat ik bedoel maar kan het niet in woorden uitdrukken.

Bij filosofie, denk je na over het leven, en zoek je manieren om uit te vinden WAT het leven nou precies is... Wat voor doel je hebt.

Uiteindelijk doe je dit allemaal, omdat je vaak bang bent voor de dood. Religie is net zo. Waarom geloof je in God ? Omdat als je er niet in gelooft er niks anders is, en dan is er niks na het leven...

Dus het is een troost om er wel in te geloven. Ikzelf geloof niet, maar dat is mijn zaak.

Boeddha filosofeerden enorm veel. Uiteindelijk zocht hij zoals een filosoof doet, manieren om de realiteit te bereiken zoals hij werkelijk is, en dat lukte Boeddha.

Dit fascineerde andere mensen weer zoveel, dat hun erin GELOVEN, waardoor het Boeddhisme is ontstaan en het enigzins een religie is geworden ( zonder God dan wel ! )

Op deze manier is er toch wel een verband tussen filosofie en religie, waarop ook Satanisme in de religie les op school behandeld zou kunnen worden.
Oud 10-08-2002, 13:32
sublime
sublime is offline
Citaat:
[BoP] Link schreef:

Bij filosofie, denk je na over het leven, en zoek je manieren om uit te vinden WAT het leven nou precies is... Wat voor doel je hebt.

Uiteindelijk doe je dit allemaal, omdat je vaak bang bent voor de dood.
ben ik het niet mee eens; als je nadenkt over het leven hoef je niet gelijk ook bang voor de dood te zijn. misschien ben je dan juist niet bang voor de dood, aangezien het leven altijd verbonden is met de dood en je dus niet na kunt denken over het leven zonder ook over de dood na te moeten denken...

ook weet ik niet of je bij filosofie altijd op zoek bent naar het doel in je leven....
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 13:52
Mujahideen
Mujahideen is offline
Wat is Satanisme nou? Dat is niet eens een erkend geloof, maar een kleine sekte. Deze waait vanzelf wel over, als de jeugd weer iets nieuws heeft verzonnen.
Men moet temeer plaatsmaken voor grote wereldgodsdiensten als de Islam. Na 11 september is op pijnlijke wijze duidelijk geworden dat er nog veel onwetendheid eerst bij het volk.
En gezien het feit dat Islam in Nederland groeit en 2010 de tweede godsdienst wordt, dunkt het mij, dat de Islam tot het verplichte lesmateriaal moet behoren.
Maar ook zou er tijd vrijgemaakt moeten worden voor de andere grotere godsdiensten als Hindoeisme, Jodendom etc.
Alleen maar lesgeven in het Christendom, levert in de nabije toekomst maar weinig op. De invloed van het Christendom neemt alsmaar af. Homo's kunnen trouwens, jongeren hebben laks om maagd te zijn voor het huwelijk, drugs en bier voeren de boventoon uit. Er zijn steeds minder Christenen.
Daarentegen wordt de maatschappij steeds meer multiracialer, multireligieuzer. Geen satanisme dus.

Laatst gewijzigd op 10-08-2002 om 13:57.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 18:21
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Wat is Satanisme nou? Dat is niet eens een erkend geloof, maar een kleine sekte. Deze waait vanzelf wel over, als de jeugd weer iets nieuws heeft verzonnen.
Men moet temeer plaatsmaken voor grote wereldgodsdiensten als de Islam. Na 11 september is op pijnlijke wijze duidelijk geworden dat er nog veel onwetendheid eerst bij het volk.
En gezien het feit dat Islam in Nederland groeit en 2010 de tweede godsdienst wordt, dunkt het mij, dat de Islam tot het verplichte lesmateriaal moet behoren.
Maar ook zou er tijd vrijgemaakt moeten worden voor de andere grotere godsdiensten als Hindoeisme, Jodendom etc.
Alleen maar lesgeven in het Christendom, levert in de nabije toekomst maar weinig op. De invloed van het Christendom neemt alsmaar af. Homo's kunnen trouwens, jongeren hebben laks om maagd te zijn voor het huwelijk, drugs en bier voeren de boventoon uit. Er zijn steeds minder Christenen.
Daarentegen wordt de maatschappij steeds meer multiracialer, multireligieuzer. Geen satanisme dus.
uhm... ik weet niet hoor maar eh.. op vrijwel elke middelbare school wordt tijdens de lessen levensbeschouwing aandacht besteeds aan het jodendom, de islam en andere grotere godsdiensten..

En over het satanisme, kennelijk weet je niet waar je het over hebt aangezien er in principe al zol lang het Christendom bestaat ook satanisten zijn.... Dus die opmerking van je over dat wel overwaait als de jeugd weer wat nieuws verzonnen heeft slaat helemaal nergens op...
Nee, het is idd nooit een wijdverbreide religie geworden maar het is meer een groep losse sektes die het Satanisme allemaal op een verschillende manier interpreteren en ook in de praktijk brengen.

oh en nog iets: Als jij concludeert dat de maatschappij steeds multireligieuzer wordt, waarom is er dan geen plaats voor Satanisme?? explain plz
Oud 10-08-2002, 18:45
[BoP] Link
[BoP] Link is offline
op nog even op Sublime te reageren :

Bij filosofie ben je inderdaad altijd op zoek naar het doel van het leven.

Lees maar eens wat over verschillende filosofen, uiteindelijk komen ze allemaal uit met hetzelfde uitgangspunt, het doel van het leven.

Misschien niet direct "bang" voor de dood.
Maar het doel is in ieder geval om te weten te komen WAT je nou hier moet doen voordat je dood gaat. Als je namelijk WEET wat je hier moet doen op Aarde en je hebt je taak ook volbracht, dan is het ook niet meer eng om dood te gaan... want je hebt gedaan wat je moest doen...
Maar doodgaan zonder te weten wat je nou eigenlijk moest doen hier op Aarde, das toch niks:/

Dan ga je dood, zonder dat je maar 1 nuttig ding hier hebt gedaan... Niks vind ik dat.. Ik ga liever mijn leven besteden aan het uitvinden van het doel van het leven, en dat dan te volbrengen, en dan mag ik van mezelf doodgaan...

Grtz.
Link
Oud 10-08-2002, 19:16
Verwijderd
voor scholen waar al godsdienst gegeven wordt zou een basis, alleen om vooroordelen weg te nemen (dat satanisten niet per se in satan hoeven te geloven/hem te aanbidden/vul maar aan), geen kwaad kunnen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 22:55
ForestSpirit
ForestSpirit is offline
Satanisme is volgens mij niet echt een erkende religie dus zal het denk ook nooit behandeld worden tijdens lessen maar het zal die Satanistische mensen goed doen om die 'religie' geen Satanisme te noemen...
geef het een andere naam word er ook niet zo raar en eng tegen op gekeken...

ik weet niet wat het inhoudt btw...

maar ik durf me er ook niet echt in te verdiepen
Oud 11-08-2002, 13:00
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:

uhm... ik weet niet hoor maar eh.. op vrijwel elke middelbare school wordt tijdens de lessen levensbeschouwing aandacht besteeds aan het jodendom, de islam en andere grotere godsdiensten..

Nou las ik een artikel uit de Volkskrant een paar maanden geleden dat m.n over de Islam weinig tot niks verteld zou worden.
Nu kun krijg je wel bij Geschiedenis 2 een hoofstuk over de Islam, maar dit vak zit in één bepaalde profiel of je moet het als extra vak hebben, dus het behoort niet tot de verplichte lesstof.
Levensbeschouwing heb ik op mijn school nooit gekregen, hoewel de school het zwartste gymnasium van Nederland was/is. Wellicht is het op andere scholen anders.

Citaat:
Ce-El-Wan schreef:

En over het satanisme, kennelijk weet je niet waar je het over hebt aangezien er in principe al zol lang het Christendom bestaat ook satanisten zijn.... Dus die opmerking van je over dat wel overwaait als de jeugd weer wat nieuws verzonnen heeft slaat helemaal nergens op...
Nee, het is idd nooit een wijdverbreide religie geworden maar het is meer een groep losse sektes die het Satanisme allemaal op een verschillende manier interpreteren en ook in de praktijk brengen.

Ik meende dat het Satanisme een recent fenomeen is. Hoezo vooroordelen?

Citaat:
Ce-El-Wan schreef:

oh en nog iets: Als jij concludeert dat de maatschappij steeds multireligieuzer wordt, waarom is er dan geen plaats voor Satanisme?? explain plz
Omdat het Satanisme, zoals je het zegt, nooit een grote aanhang verkregen heeft. Satanisme wordt daarbij niet tot de erkende geloven erkend, des te meer reden om je kostbare tijd te richten op de echte godsdiensten. Satanisme heeft geen stevige grond in Nederland. Ze, de satanisten, zijn zogezegd bijna een zeldzaam soort.
In het satanisme kun je beter in je vrije tijd verdiepen. Het kan sowieso nooit kwaad voor je algemene ontwikkeling als je je wat meer verdiept in andere culturen en religies.

Laatst gewijzigd op 11-08-2002 om 19:12.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 19:09
sublime
sublime is offline
Citaat:
[BoP] Link schreef:
op nog even op Sublime te reageren :

Bij filosofie ben je inderdaad altijd op zoek naar het doel van het leven.

denk ik niet... niet direct een doel voor je leven... meer een manier om tegen het leven aan te kijken. neem bijvoorbeeld hume... ik kan uit zijn theorie geen doel voor het leven halen. wel een manier waarop je het leven (zou) moet(en) benaderen... en bij freud zie ik ook niet echt een levensdoel... meer een verklaring voor bepaalde aspecten van het leven....

Lees maar eens wat over verschillende filosofen, uiteindelijk komen ze allemaal uit met hetzelfde uitgangspunt, het doel van het leven.

heb ik gedaan en ik ben het dus nog steeds niet met je eens....

Misschien niet direct "bang" voor de dood.
Maar het doel is in ieder geval om te weten te komen WAT je nou hier moet doen voordat je dood gaat. Als je namelijk WEET wat je hier moet doen op Aarde en je hebt je taak ook volbracht, dan is het ook niet meer eng om dood te gaan... want je hebt gedaan wat je moest doen...
Maar doodgaan zonder te weten wat je nou eigenlijk moest doen hier op Aarde, das toch niks:/

Dan ga je dood, zonder dat je maar 1 nuttig ding hier hebt gedaan... Niks vind ik dat.. Ik ga liever mijn leven besteden aan het uitvinden van het doel van het leven, en dat dan te volbrengen, en dan mag ik van mezelf doodgaan...

ik heb nog niet echt een serieus doel in het leven. toch ben ik niet bang voor de dood. wat jij omschrijft is imo niet echt angst voor de dood maar meer bang zijn om nix bereikt te hebben in je leven. dat is naar mijn mening iets anders. het lijkt me zwaar kut om je hele leven nix nuttigs gedaan te hebben, maar bang voor de dood kan ik niet echt zijn...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 22:12
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
In_flames schreef:

Dat ligt er natuurlijk maar net aan op wat voor school je zit. Bij mij op school wordt overal evenveel aan besteed.
Maar ik weet eigenlijk niet cker of satanisme wel onder godsdienst valt. Het is volgens mij meer een anti-godsdienst dan een godsdient op zich. (correct me if I`m wrong)
er zijn veel mensen die niet in satan geloven maar die zijn meestal niet christelijk, en de cristelijke mensen geloven wel in satan het is tegenover gestelde van god ofzo, dus eigenlijk valt het ook weer wel onder een godsdienst.....maar dat is natuurlijk ook weer niet goed, satan bestaat of het bestaat niet voor je.....je kan niet naar de kerk gaan voor satan dus daarom is het geen godsdienst. of zie ik dat nou weer verkeerd? ik snap er de ballen van, moeten ze inderdaad uitleg over geven op school, want de meeste mensen zien het verkeerd (ook ik waarschijnlijk) maar ik heb vrij veel over het satanisme gelezen en ik vindt het boeiend maar sommige dingen gaan me te ver.
nou dit is echt een lul verhaal dus ik stop maar
xxx lon
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 20:45
Hukkie
Hukkie is offline
Ik ken helemaal niemand die op school voorlichting heeft gehad over satanisme tijdens levensbeschouwing en om eerlijk te zijn vind ik het een vrij stupide idee. Juist omdat er zoveel vooroordelen zijn over deze religie danwel denkwijze is het toch juist een goed plan om er op een neutrale manier aandacht aan te besteden?

Daarbij worden de scholieren in mijn ogen gewoonweg dom gehouden; als je bereid bent om godsdiensten te bespreken moet je ook bereid zijn om ALLES te bespreken, als je mensen dingen onthoudt ben je oneerlijk en hypocriet.
Oud 29-08-2002, 03:41
mystress-darqyr
mystress-darqyr is offline
ik ben opzich wel voor, maar dan moet je niet alleen voorlichten over Satanisme, maar ook over Wicca, Satanen, en andere van dat soort godsdiensten.
Oud 29-08-2002, 09:10
legatus
legatus is offline
Citaat:
Satanen
Ik blijf het vreemd vinden dat ik geen betrouwbare sites kan vinden die daadwerkelijk het fenomeen 'satanen' aanhalen.

Allemaal van die zelf in elkaar gefrutste sites.

Misschien een bron?
Oud 29-08-2002, 11:07
mystress-darqyr
Citaat:
legatus schreef:

Ik blijf het vreemd vinden dat ik geen betrouwbare sites kan vinden die daadwerkelijk het fenomeen 'satanen' aanhalen.

Allemaal van die zelf in elkaar gefrutste sites.

Misschien een bron?
http://www.faq-online.nl/Verslagen/g.../satanisme.htm

dit is wel een redelijk objectief stuk erover, hoewel de schrijver af en toe erg zn mening geeft dat hij ertegen is... niet dat ik er veel van afweet, want ik ben geen satanist of sataan of whatever...mahgoe...
Oud 29-08-2002, 11:11
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
*luna* schreef:

http://www.faq-online.nl/Verslagen/g.../satanisme.htm

dit is wel een redelijk objectief stuk erover, hoewel de schrijver af en toe erg zn mening geeft dat hij ertegen is... niet dat ik er veel van afweet, want ik ben geen satanist of sataan of whatever...mahgoe...
ik heb even globaal gelezen maar dit is echt totaal niet objectief geschreven. next!

(grappig dat ze SATAN niet met hoofdletters durven te schrijven in een zin die verder uit hoofdletters bestaat )
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 11:20
legatus
legatus is offline
Citaat:
dit is wel een redelijk objectief stuk erover
2. SPELEN MET OCCLUTISME IS SPELEN MET satan

Kopt het tweede stuk. Niet bepaald objectief.

"FAQ is een webpagina voor, van en over de Heer." -- Juist ja.
Oud 29-08-2002, 17:09
mystress-darqyr
Citaat:
legatus schreef:

2. SPELEN MET OCCLUTISME IS SPELEN MET satan

Kopt het tweede stuk. Niet bepaald objectief.

"FAQ is een webpagina voor, van en over de Heer." -- Juist ja.
nee...ik weet het...ik had um niet goed bekeken
Oud 02-09-2002, 15:28
Valin
Valin is offline
ja ik ben voor.
op myn school respecteren ze alleen christendom
op deze manier zouden ze deze gelovingsrichting ook kunnen gaan respecteren. ik vind dat iets goeds.
andere gelovingsrichtingen zouden ze ook moeten bespreken
Oud 06-09-2002, 16:28
Jesus is a cunt
Jesus is a cunt is offline
Ik vind persoonlijk het Christendom een zeer achterlijke religie omdat ze niet open staat voor andere culturen en deze ook niet tolereert. De bekering van de "heidenen" vind ik getuigen van machtsziekte en xenofobisme, namelijk omdat meneer de Paus meer zieltjes moest hebben om geld van te krijgen. Verder is in mijn ogen het panische gedoe rondom de Satan belachelijk. Ik vind dat godsdienstlessen moeten worden afgeschaft, waarbij de schoolbibliotheek de materialen voor zelfstudie in dit vak verstrekt.
Oud 06-09-2002, 20:11
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Ik post deze topic maar hier, omdat ik hier verwacht serieuzere reacties te krijgen dan op "school".

Zou het leren van basiskennis over satanisme nuttig zijn voor de samenleving? Zou het niet enorm veel vooroordelen wegnemen tegenover satanisten?

Dit vraag ik me de laatste tijd wel eens af. Ik ben zelf ook redelijk geinteresseerd in satanisme, gewoon om erover mee te kunnen praten. Zou dit niet nuttig zijn voor de rest van Nederland of zou er lacherig over worden gedaan?

Meningen!!

het zal vast al vaker gezegd zijn indeze topic , maar ik denk niet dat het vooroordelen wegneemt , men vind 'satanisten' toch wel vreemd en gek

en ik geef die mensen geen ongelijk...ik zou precies het zelfde doen ,als ik zo'n bekrompen persoon was...
Oud 07-09-2002, 08:31
Joël
Joël is offline
Citaat:
Jesus is a cunt schreef:
Ik vind persoonlijk het Christendom een zeer achterlijke religie omdat ze niet open staat voor andere culturen en deze ook niet tolereert.
Dat hangt af van hoe de Christen er zelf ermee omgaat, niet van het Christendom zelf.

Citaat:
Jesus is a cunt schreef:
xenofobisme
, bedoel je misschien xenofobie?
Oud 08-09-2002, 13:04
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
Ja, dat vink een goed idee..
Dan stoppen mensen met denken dat satanisme 'slecht' is omdat ze denken dat het alleen maar met de dood te maken heeft...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 21:13
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Joël schreef:

Dat hangt af van hoe de Christen er zelf ermee omgaat, niet van het Christendom zelf.

Het Christendom is de enige wereldreligie met zo'n extreme machtsstructuur. De Christen heeft zelf dus niet in de hand hoe hij/zij het interpreteert.

Citaat:
, bedoel je misschien xenofobie?
Nee. Xenofobie komt van de Griekse woorden "xenos" (vreemdeling) en "foberos". (angst) Ik vind "xenofobisme" een betere benaming voor het verschijnsel in het algemeen.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten