Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2002, 09:05
bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
scimmia schreef:

Dat vond ik zo'n vervelend, langdradig, stom boek..
Vindt jij het wel boeiend?
ik vond em wel lekker doorlezen, wel grappig

(*ik omhels je met duizend armen*, Ronald Giphart)
Oud 24-08-2002, 09:06
bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
Kimry schreef:
Nicci French - Het veilige huis
Nicci French - De bewoonde wereld
Tess Geritssen - De chirurg

Jaja 3 tegelijk

Oej..de bewoonde wereld is moooii! de rest vond ik wat tegenvallen...
Oud 24-08-2002, 10:09
SpiT
SpiT is offline
Killing Me Softly van Nicci French geloof ik
Oud 24-08-2002, 13:01
stroopwafel
stroopwafel is offline
buitenstaanders
Oud 24-08-2002, 17:52
Verwijderd
Welk een toeval; ik ook al!

LUH-3417 - Soms moet je er je best voor doen en soms wordt het in je schoot geworpen. Het leven is een hamster.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 18:23
Verwijderd
Ik kreeg zojuist Ender's Game van Orson Scott Card in mijn handen geduwd om te lezen en vanmiddag kreeg ik over de post een door een vriend van mij in elkaar gedraaide verhalenbundel waarin ik ook sta met twee verhalen. Die moet ik ook weer even doorlezen.

LUH-3417 - Druk, druk, druk.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 15:05
SpiT
SpiT is offline
Citaat:
SpiT schreef:
Killing Me Softly van Nicci French geloof ik
majah, die had ik geleend van iemand, maar die zat nog in haar tas dus die heeft weer mee genome (ze was 'm zelf ook nog aant leze )
en nu ben ik Girl, interrupted van Susanne Kaysen aant leze
Oud 26-08-2002, 19:14
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Rufus Lee schreef:

Owja, dat breken van de wereld word vaak over gesproken....

en ze hebben het ook over mensen die beweerden de Herrezen Draak te zijn

anyway, thanx voor de info

*probeert zo goed mogelijk door te lezen *

maar dat is bij mij vaak nogal moeilijk, vooral bij dit soort boeken

naja, ik probeer het maar gewoon
Als je nog iets erover wilt weten, post maar
*WoTfan*
Oud 26-08-2002, 19:20
notbonefish
notbonefish is offline
ik lees nu 'Future Shock' van alvin toffler.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 19:23
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Ik kreeg zojuist Ender's Game van Orson Scott Card in mijn handen geduwd om te lezen en vanmiddag kreeg ik over de post een door een vriend van mij in elkaar gedraaide verhalenbundel waarin ik ook sta met twee verhalen. Die moet ik ook weer even doorlezen.

LUH-3417 - Druk, druk, druk.
yeah! dat is een van de beste boeken die ik tot nu toe gelezen heb!

de vervolgboeken heb ik nog niet gelezen, die blijken niet echt super te zijn, ofzo.

ze gaan er ook blijkbaar een film van maken :\
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 19:31
Verwijderd
Dat zei die gozer die ze me gaf ook, dat het een geweldig boek was. Als deze me bevalt zal ik eens naar de vervolgen kijken. Ik moet er voorlopig nog in beginnen.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 04:47
Verwijderd
Riptide
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 17:56
Fee
Fee is offline
Helter Skelter. Is t boek over t verhaal van Charles Manson, die seriemoordenaar. Echt walgelijk eigenlijk... Wat eigenlijk nog walgelijker is, is dat Marilyn Manson zich naar die man vernoemd heeft. Dan ben je pas echt sick.
Boek is ook best wel scary, gewoon t id alleen al dat dat allemaal echt gebeurd is.... Charles Manson staat bij mij echt op num. 1 als t om enge personen gaat.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 18:46
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Citaat:
miss_sunshinegirl schreef:

Dat boek ben ik aan het lezen, dus ben wel benieuwd waarom je d'r niet zo mag.
Tis iets te filosofisch voor mij, te veel redeneringen waar je eigenlijk helemaal nix mee op schiet ... nou ja bijna nix dan. Ik hou daar persoonlijk niet zo echt van , vooral niet bij een boek.
En over 'de vriendschap' ...tsjah... de vriendschap zou dus eigenlijk langzaamaan kapot moeten gaan, maar als je bezig bent al die crappy filosofische dingen te lezen merk je daar nauwlijks iets van. Het begin was nog wel te volgen, maar het einde.....

Ik kan me best voorstellen dat mensen zulke boeken reuze interessant vinden om te lezen, maar mijn voorkeur gaat toch meer naar historische boeken/verhalen
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 14:07
Arwyn
Arwyn is offline
Ben nou bezig met Sperling van Maryson.
Oud 28-08-2002, 17:16
utopian me
utopian me is offline
ben nu al een paar weken bezin in de wereld van Sofie
schiet niet echt heel erg op.. maar tis wel leuk, je krijgt er wel een andere kijk op dingen van..
ohja, en ben eigenlijk ook nog steeds bezig in de terugkeer van de koning (LOTR) maar daar ben ik nu dus ff mee gestopt..
Oud 28-08-2002, 17:45
xsten
xsten is offline
Poeh en de filosofen
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 17:57
legatus
legatus is offline
Citaat:
Helter Skelter. Is t boek over t verhaal van Charles Manson, die seriemoordenaar. Echt walgelijk eigenlijk... Wat eigenlijk nog walgelijker is, is dat Marilyn Manson zich naar die man vernoemd heeft. Dan ben je pas echt sick.
Boek is ook best wel scary, gewoon t id alleen al dat dat allemaal echt gebeurd is.... Charles Manson staat bij mij echt op num. 1 als t om enge personen gaat.
Boek niet gelezen maar...

Een seriemoordenaar die in nummers van The Beatles boodschappen hoort om een rassenoorlog te starten is toch een onzettend grappig gegeven. The four horsemen of the apocalypse!

Marilyn Manson is ook een artiestennaam

*vraagt zich af hoe ontzettend jij zult ergeren bij alle namen van die blackmetal bands of die met scheldnamen erin!*
Oud 28-08-2002, 20:08
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:
buitenstaanders
Oud 01-09-2002, 15:18
Poesba
Poesba is offline
Citaat:
bonefish schreef:

yeah! dat is een van de beste boeken die ik tot nu toe gelezen heb!

de vervolgboeken heb ik nog niet gelezen, die blijken niet echt super te zijn, ofzo.

ze gaan er ook blijkbaar een film van maken :\
Ik ben die gozer die Ender's Game aan LUH heeft uitgeleend.
Ik heb zelf de eerste vijf delen gelezen. Speaker for the dead, Xenocide en Children of the Mind zijn anders, maar nog wel van hoog niveau. Verleden week heb ik Ender's Shadow uitgeleend. Dat is het eerste verhaal van Ender (Ender's Game), maar dan beleeft door de ogen van Bean. Erg goed, is dus eigenlijk deel vijf maar kan je gaan lezen zodra je Ender's Game uit hebt.
Ik moet nu nog beginnen in Shadow of the Hedgemon die ik hier ook nog ergens heb liggen.

Ik ben nu o.a. bezig in Path of Daggers van Robert Jordan, History of Western Philosophy door Bertrand Russel en ben na een korte pauze weer verder gegaan in The Hitchhiker's Guide to the galaxy van Douglas Adams.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 17:02
nogmaals
nogmaals is offline
het verotte leven van floortje bloem
Oud 01-09-2002, 17:16
NERD
NERD is offline
Non-Fictie: Luciano de Crescenzo - De Geschiedenis van de Griekse Filosofie

Fictie: Franz Kafka - Verzameld Werk
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 18:30
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
nog steeds 'laten wij aanbidden', maar ik moet nu ook voor school 'een nagelaten bekentenis'
Oud 01-09-2002, 19:38
scala
scala is offline
was begonnen in "de ontdekking van de hemel" maar das toch iets te lang dus ben maar gestopt...wil wel es gaan beginnen in een Nicci French boek, schijnt goed te zijn he
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 22:28
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Poesba schreef:

Ik ben die gozer die Ender's Game aan LUH heeft uitgeleend.
Ik heb zelf de eerste vijf delen gelezen. Speaker for the dead, Xenocide en Children of the Mind zijn anders, maar nog wel van hoog niveau. Verleden week heb ik Ender's Shadow uitgeleend. Dat is het eerste verhaal van Ender (Ender's Game), maar dan beleeft door de ogen van Bean. Erg goed, is dus eigenlijk deel vijf maar kan je gaan lezen zodra je Ender's Game uit hebt.
Ik moet nu nog beginnen in Shadow of the Hedgemon die ik hier ook nog ergens heb liggen.

Ik ben nu o.a. bezig in Path of Daggers van Robert Jordan, History of Western Philosophy door Bertrand Russel en ben na een korte pauze weer verder gegaan in The Hitchhiker's Guide to the galaxy van Douglas Adams.
het antwoord is 42!
*gaat op zoek naar het posthuum uitgegeven laatste deel*

ik zal de vervolgen van ender's game dan toch maar eens een keer moeten lezen.

ik heb net N-space (een verzameling korte verhaaltjes en fragmenten uit boeken van Larry Niven) gelezen, en ben net begonnen in 'Mars Crossing' van Geoffrey Landis.

deze vakantie heb ik in totaal ~15 boeken teruggebracht uit de vs

boeken die ik binnenkort wil lezen:

Robert Heinlen - The Moon is a Harsh Mistress
Franz Kafka - Prozess
Timothy Zahn - Visions of the Future

en ik wil Neal Stephenson's Cryptonimicon ook maar eens een keer herlezen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 15:31
Verwijderd
Een nagelaten bekentenis is een grappig boek. Je moet alleen wel een hekel krijgen aan de hoofdpersoon en hem willen zien lijden. Hij is een vervelende man.

Kafka's proces heb ik vertaald hier liggen. Die ga ik binnenkort lezen.

Wat bedoel je met het laatste posthuum uitgegeven deel van Hitch Hiker's Guide Tot The Galaxy? Ik heb een verzamelde trilogy van vier delen en nog het vijfde boek, Mostly Harmless, los als pocket. Is er meer?

Ik ben vanmiddag begonnen in W. F. Hermans - Nooit meer slapen. Leest gemakkelijk en snel. Morgen uit, als ik mijn best doe.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 18:32
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:

Wat bedoel je met het laatste posthuum uitgegeven deel van Hitch Hiker's Guide Tot The Galaxy? Ik heb een verzamelde trilogy van vier delen en nog het vijfde boek, Mostly Harmless, los als pocket. Is er meer?
ze hebben in geneste folders op zijn harde schijf een boek gevonden. hij is uitgegeven als "The Salmon of Doubt"

RIP, Douglas Adams.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 21:18
Verwijderd
Ah, daar had ik al van gehoord. Die wil ik ook nog eens lezen, net als 'The long, dark tea-time of the soul'. Jammer dat goede schrijvers vaak doodgaan voordat hun meesterwerk compleet is. Als ik ooit schrijver word, blijf ik slecht. Beter voor de gezondheid.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 22:22
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Ah, daar had ik al van gehoord. Die wil ik ook nog eens lezen, net als 'The long, dark tea-time of the soul'. Jammer dat goede schrijvers vaak doodgaan voordat hun meesterwerk compleet is. Als ik ooit schrijver word, blijf ik slecht. Beter voor de gezondheid.

LUH-3417
vaak? mwah...

Gibson is nog niet dood, Pratchett leeft nog, en als Jordan de serie af wil maken, moet ie wel onsterfelijk zijn!

je hebt trouwen 'Dirk Gently's Holistic Dectective Agency' gelezen? 'The Long Dark Tea-Time of the Soul' is nog vager
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 22:25
Verwijderd
Nope. Ik ken van Adams alleen zijn Hitch Hiker's teksten. Die vond ik over het algemeen erg grappig. Hoewel er ook lange stukken bij waren die ik minder vond. Het liefdesverhaal bijvoorbeeld.
Ik ben wel van plan meer van hem te lezen, als zijn boeken me tegemoetspringen in een tweedehands boekhandel.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 22:39
notbonefish
notbonefish is offline
The Long, Dark Tea-Time of the Soul is zo'n beetje het vervolg van Dirk Gently's Holistic Detective Agency. hoewel ze onafhankelijk van elkaar te lezen zijn, kun je mischien beter zoeken naar 'The Dirk Gently Omnibus', waar ze allebei in staan.

het lijkt mij trouwens leuk om de oorspronkelijke radioshow van de HHG te horen. ik weet dat je ze ergen op cd's kan vinden.. maar waar.....
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 11:49
Verwijderd
Ik hoorde ook dat ze bezig waren (geweest?) met een film van de Hitch Hiker's Guide. Die lijkt me ook wel leuk.

Ik heb overigens wel, via Poesba, de text-adventure van Hitch Hiker's Guide. Maar die is soms wat te moeilijk om echt leuk te zijn.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 17:35
notbonefish
notbonefish is offline
er waren volgens mij idd een paar afleveringen als tv-serie. ook heeft DA meegeholpen aan het adventure spel 'starship titanic', waar hij vervolgens ook een boek over schreef (over de starship dus, niet over het maken van een spel ).
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 17:47
Verwijderd
Krummeltje, cool! Jij hebt MIJ in je avatar (heet dat zo ) Lachen.

Ontopic: Ik lees momenteel Dooi van Rascha Peper.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef:
Krummeltje, cool! Jij hebt MIJ in je avatar (heet dat zo ) Lachen.

Ontopic: Ik lees momenteel Dooi van Rascha Peper.
Dooi heb ik ook es een keer gelezen.

Ik ben nu bezig in Star van Virginia Andrews
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 09:22
Verwijderd
W. F. Hermans - Nooit meer slapen was geweldig. Ik heb er echt van genoten, tot half drie 's nachts gisteren. Zodirect ga ik in Kafka's Het Proces beginnen. De vertaling, uiteraard, want ik ben te slecht in Duits. Het is één van de zestien boeken die komend semester behandeld worden.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 09:44
notbonefish
notbonefish is offline
ik het ongeveer 5 bladzijdes van Der Prozess gelezen, en ben toen verder gegaan in 'A Clockwork Orange'
maar ik kom er wel doorheen!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 14:00
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
bonefish schreef:
er waren volgens mij idd een paar afleveringen als tv-serie.
Idd, een miniserie van 6 episodes.

http://us.imdb.com/Title?0081874

Heb helaas alleen de laatste gezien, maar die was verassend grappig.

Heeee, ik zie net dat ze op KaZaA te downloaden zijn.

Ik heb Lovecraft nu bijna uit...
Oud 04-09-2002, 14:54
SpiT
SpiT is offline
Citaat:
Fee schreef:
kep 't boek nie gelezen, maar Marilyn Manson heeft zich juist zo genoemd, om het goede (marilyn) en het slechte (manson) van Amerika.
Oud 07-09-2002, 15:33
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Anne Rice - Blood & Gold

de nieuwste uit de serie en hij is weer lekker
Oud 07-09-2002, 20:45
heavinly
heavinly is offline
Buitenstaanders - Renate Dorrestijn
The Chosen - Chaim Potok
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 13:47
the tourist
the tourist is offline
Het lijden van de jonge Wether-Goethe

Voor ckv

Het boek is geschreven in de 18e eeuw, dus het taalgebruik is nogal ouderwets. Dat leest niet echt lekker, maar het is geen moeilijk boek ofzo
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 16:14
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
haha ik lees van Goethe --> De Kleurenleer. wel vertaald in het Hedendaagsch.
eigluk gebruik ik het als understeuning voor Kunst en Kleur van Itten.

hoe spreek je Goethe eigluk uit? uhmm 'Goete , of Geute of Goite met de 'g als in goal..?
Oud 08-09-2002, 22:23
Verwijderd
Werther van Goethe moet ik ook nog een keer lezen. Al is het niet omdat er een zogenaamde zelfmoordgolf door Europa ging toen dat boek uitkwam (het schijnt niet al te opbeurend te zijn), danwel omdat de titel zo mooi is.

LUH-3417 - En omdat Rhijnvis Feith, de sentimentele held van Julia er aan refereert.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 17:02
Fee
Fee is offline
Citaat:
legatus schreef:

Boek niet gelezen maar...

Een seriemoordenaar die in nummers van The Beatles boodschappen hoort om een rassenoorlog te starten is toch een onzettend grappig gegeven. The four horsemen of the apocalypse!

Marilyn Manson is ook een artiestennaam

*vraagt zich af hoe ontzettend jij zult ergeren bij alle namen van die blackmetal bands of die met scheldnamen erin!*
Het is misschien een grappig gegeven, maar wat het gevolg daarvan was is minder grappig.... Ik vind dat door de naam van Manson te gebruiken als artiestennaam, Marilyn hiermee Charles een soort eerbetoon geeft en daarmee wil zeggen dat hij het dus cool vind wat hij allemaal gedaan heeft. Dat is iets heel anders dat een scheldnaam in je artiestennaam gebruiken. Ik vind dat als je het vet vindt wat Charles Manson heeft gedaan, dat er dan idd een steekje bij je los zit.
Verder trouwens geen commentaar op de muziek en het uiterlijk van Marilyn Manson, alleen op hem als persoon...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 18:39
Verwijderd
Franz Kafka - Het Proces heb ik eindelijk uit. De eerste helft heb ik te lang over gedaan en met teveel tussenpauzen. Vandaar dat ik die helft niet goed in me opgenomen heb. De tweede helft heb ik binnen een na-middag gelezen en dat was zeer goed te doen.

Ik heb alleen wel het idee dat ik verschrikkelijk veel gemist heb en niet door kan dringen in de roman. Dat is erg jammer. Ik zal moeten wachten totdat we het behandelen op het college.

Ik ben vanmiddag in Yasunari Kawabata - Duizend Kraanvogel, voor weer een ander college.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 15:39
bumblebee
bumblebee is offline
Het Lelietheater - Lulu Wang. Tot nu toe ( heb ong. drie-kwart gelezen, is ie errgg goed )
Oud 12-09-2002, 16:20
Verwijderd
Als twee druppels water

weet de schrijfster niet, maar gaat over een gevangene die een advocate claimt haar tweelingzus te zijn. Zowel de gelijkenis als een hele boel andere dingen wijzen erop dat dit inderdaad zo is. De gevangene zit voor moord, en de advocaat heeft 1 week (zonder uitstel) om het allemaal op te lossen. Ze ondervindt tegenwerking. De politie lijkt corrupt.
Je leest over de gevoelens van de advocate en tevens over de moordzaak. Zeer goed boek. Ben benieuwd naar het einde
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 19:41
Megalomaniace
Megalomaniace is offline
de hobbit van tolkien
Oud 13-09-2002, 08:26
Anne
Anne is offline
Oesters van Nam Kee.
Reageren

Regels voor berichten