Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() *WoTfan*
||
![]() |
Citaat:
![]() de vervolgboeken heb ik nog niet gelezen, die blijken niet echt super te zijn, ofzo. ![]() ze gaan er ook blijkbaar een film van maken :\ |
![]() |
|
![]() |
Helter Skelter. Is t boek over t verhaal van Charles Manson, die seriemoordenaar. Echt walgelijk eigenlijk... Wat eigenlijk nog walgelijker is, is dat Marilyn Manson zich naar die man vernoemd heeft. Dan ben je pas echt sick.
Boek is ook best wel scary, gewoon t id alleen al dat dat allemaal echt gebeurd is.... Charles Manson staat bij mij echt op num. 1 als t om enge personen gaat. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En over 'de vriendschap' ...tsjah... de vriendschap zou dus eigenlijk langzaamaan kapot moeten gaan, maar als je bezig bent al die crappy filosofische dingen te lezen merk je daar nauwlijks iets van. Het begin was nog wel te volgen, maar het einde..... ![]() Ik kan me best voorstellen dat mensen zulke boeken reuze interessant vinden om te lezen, maar mijn voorkeur gaat toch meer naar historische boeken/verhalen |
![]() |
|
![]() |
ben nu al een paar weken bezin in de wereld van Sofie
![]() schiet niet echt heel erg op.. maar tis wel leuk, je krijgt er wel een andere kijk op dingen van.. ohja, en ben eigenlijk ook nog steeds bezig in de terugkeer van de koning (LOTR) maar daar ben ik nu dus ff mee gestopt..
||
Citaat:
Een seriemoordenaar die in nummers van The Beatles boodschappen hoort om een rassenoorlog te starten is toch een onzettend grappig gegeven. The four horsemen of the apocalypse! Marilyn Manson is ook een artiestennaam ![]() *vraagt zich af hoe ontzettend jij zult ergeren bij alle namen van die blackmetal bands of die met scheldnamen erin!*
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb zelf de eerste vijf delen gelezen. Speaker for the dead, Xenocide en Children of the Mind zijn anders, maar nog wel van hoog niveau. Verleden week heb ik Ender's Shadow uitgeleend. Dat is het eerste verhaal van Ender (Ender's Game), maar dan beleeft door de ogen van Bean. Erg goed, is dus eigenlijk deel vijf maar kan je gaan lezen zodra je Ender's Game uit hebt. Ik moet nu nog beginnen in Shadow of the Hedgemon die ik hier ook nog ergens heb liggen. Ik ben nu o.a. bezig in Path of Daggers van Robert Jordan, History of Western Philosophy door Bertrand Russel en ben na een korte pauze weer verder gegaan in The Hitchhiker's Guide to the galaxy van Douglas Adams. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() *gaat op zoek naar het posthuum uitgegeven laatste deel* ik zal de vervolgen van ender's game dan toch maar eens een keer moeten lezen. ik heb net N-space (een verzameling korte verhaaltjes en fragmenten uit boeken van Larry Niven) gelezen, en ben net begonnen in 'Mars Crossing' van Geoffrey Landis. deze vakantie heb ik in totaal ~15 boeken teruggebracht uit de vs ![]() boeken die ik binnenkort wil lezen: Robert Heinlen - The Moon is a Harsh Mistress Franz Kafka - Prozess Timothy Zahn - Visions of the Future en ik wil Neal Stephenson's Cryptonimicon ook maar eens een keer herlezen. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Een nagelaten bekentenis is een grappig boek. Je moet alleen wel een hekel krijgen aan de hoofdpersoon en hem willen zien lijden. Hij is een vervelende man.
Kafka's proces heb ik vertaald hier liggen. Die ga ik binnenkort lezen. Wat bedoel je met het laatste posthuum uitgegeven deel van Hitch Hiker's Guide Tot The Galaxy? Ik heb een verzamelde trilogy van vier delen en nog het vijfde boek, Mostly Harmless, los als pocket. Is er meer? Ik ben vanmiddag begonnen in W. F. Hermans - Nooit meer slapen. Leest gemakkelijk en snel. Morgen uit, als ik mijn best doe. LUH-3417 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
RIP, Douglas Adams. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Gibson is nog niet dood, Pratchett leeft nog, en als Jordan de serie af wil maken, moet ie wel onsterfelijk zijn! ![]() je hebt trouwen 'Dirk Gently's Holistic Dectective Agency' gelezen? 'The Long Dark Tea-Time of the Soul' is nog vager ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nope. Ik ken van Adams alleen zijn Hitch Hiker's teksten. Die vond ik over het algemeen erg grappig. Hoewel er ook lange stukken bij waren die ik minder vond. Het liefdesverhaal bijvoorbeeld.
Ik ben wel van plan meer van hem te lezen, als zijn boeken me tegemoetspringen in een tweedehands boekhandel. LUH-3417 |
![]() |
|
![]() |
The Long, Dark Tea-Time of the Soul is zo'n beetje het vervolg van Dirk Gently's Holistic Detective Agency. hoewel ze onafhankelijk van elkaar te lezen zijn, kun je mischien beter zoeken naar 'The Dirk Gently Omnibus', waar ze allebei in staan.
het lijkt mij trouwens leuk om de oorspronkelijke radioshow van de HHG te horen. ik weet dat je ze ergen op cd's kan vinden.. maar waar..... ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
W. F. Hermans - Nooit meer slapen was geweldig. Ik heb er echt van genoten, tot half drie 's nachts gisteren. Zodirect ga ik in Kafka's Het Proces beginnen. De vertaling, uiteraard, want ik ben te slecht in Duits. Het is één van de zestien boeken die komend semester behandeld worden.
LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
http://us.imdb.com/Title?0081874 Heb helaas alleen de laatste gezien, maar die was verassend grappig. ![]() Heeee, ik zie net dat ze op KaZaA te downloaden zijn. ![]() Ik heb Lovecraft nu bijna uit... ![]()
||
Citaat:
|
haha ik lees van Goethe --> De Kleurenleer. wel vertaald in het Hedendaagsch.
eigluk gebruik ik het als understeuning voor Kunst en Kleur van Itten. hoe spreek je Goethe eigluk uit? uhmm 'Goete , of Geute of Goite met de 'g als in goal..? ![]()
|
Verwijderd
|
Werther van Goethe moet ik ook nog een keer lezen. Al is het niet omdat er een zogenaamde zelfmoordgolf door Europa ging toen dat boek uitkwam (het schijnt niet al te opbeurend te zijn), danwel omdat de titel zo mooi is.
LUH-3417 - En omdat Rhijnvis Feith, de sentimentele held van Julia er aan refereert. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder trouwens geen commentaar op de muziek en het uiterlijk van Marilyn Manson, alleen op hem als persoon... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Franz Kafka - Het Proces heb ik eindelijk uit. De eerste helft heb ik te lang over gedaan en met teveel tussenpauzen. Vandaar dat ik die helft niet goed in me opgenomen heb. De tweede helft heb ik binnen een na-middag gelezen en dat was zeer goed te doen.
Ik heb alleen wel het idee dat ik verschrikkelijk veel gemist heb en niet door kan dringen in de roman. Dat is erg jammer. Ik zal moeten wachten totdat we het behandelen op het college. Ik ben vanmiddag in Yasunari Kawabata - Duizend Kraanvogel, voor weer een ander college. LUH-3417 |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als twee druppels water
weet de schrijfster niet, maar gaat over een gevangene die een advocate claimt haar tweelingzus te zijn. Zowel de gelijkenis als een hele boel andere dingen wijzen erop dat dit inderdaad zo is. De gevangene zit voor moord, en de advocaat heeft 1 week (zonder uitstel) om het allemaal op te lossen. Ze ondervindt tegenwerking. De politie lijkt corrupt. Je leest over de gevoelens van de advocate en tevens over de moordzaak. Zeer goed boek. Ben benieuwd naar het einde ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Reeks 'De ontsterfelijken' Modegirl | 2 | 27-09-2012 15:47 | |
Verhalen & Gedichten |
Dit is het brieventopic dat ik Postzegel noem. CSN | 244 | 09-07-2006 17:20 | |
Verhalen & Gedichten |
Welk boek schrijf je nu? Type | 18 | 29-01-2004 22:15 | |
De Kantine |
Welk boek ligt er op je nachtkastje? WolterB | 5 | 30-06-2003 20:41 | |
ARTistiek |
Zo moeilijk om steeds weer nieuwe schrijvers te vinden... Bisz | 2 | 29-09-2002 12:45 |