![]() |
||
Citaat:
Maar, in sommige roze koeken zit wel E120. In de Glacé koeken zit trouwens ook geen gelatine meer, wat er de vorige keer dat ik de achterkant bekeek er nog wel op stond. Edit: ik zie net dat er ook E471, wat ook dierlijk vet zou kunnen zijn. Maar het is meestal plantaardig.
Laatst gewijzigd op 19-04-2006 om 09:02. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Er zit melkpoeder in en eieren natuurlijk. Maar dat wist jij vast ook wel.
Laatst gewijzigd op 19-04-2006 om 10:09. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maar idd.. dat stuk kan beter even wat naar beneden.. of iets anders geformuleerd.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Is allemaal zelfde helpdesk toch meestal ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dan vaak een standaard bericht. Zeker wanneer er vele mensen tegelijk over iets mailen. Dan kunnen ze geen persoonlijke antwoorden meer sturen. Zelfde trouwens voor emails naar politieke partijen en politici.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik wordt betaald ![]() Maar doe ook onbetaald werk. En wat voor soort kwaliteiten heb je? Ook erg belangrijk of je daarmee iets kan vinden qua werk in die sector.
||
![]() |
Citaat:
Het gaat er niet zo om wat er gezocht wordt, maar wat je kan bieden. Als je bepaalde kwaliteiten hebt dan vind je snel iets. ![]() Ken wel wat organisaties die vrijwilligers nodig hebben. ![]() De veganistenvereniging kan wel wat mensen gebruiken. Voor kantoorwerk e.d. Als je fulltime op kantoor aanwezig kan zijn, dan springen ze daar een gat in de lucht ![]()
||
Citaat:
En ja, ik ben veganist. Ik zat vandaag hier naar te kijken: klik
||||
![]() |
Citaat:
Wat doe je nu dan? Citaat:
Citaat:
Overigens.. Stichting AAP zoekt ook nog vrijwilligers. Vaak kan je door bij zulke organisaties eerst vrijwilligerswerk te doen opklimmen naar betaalde banen.
|
![]() |
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3...isieserie.html
![]() http://www.dierennieuws.nl/nw/art/200604/nw42321.htm ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens mij is vrijwilligerswerk wel reuzetof maar niet full-time. Je bent dan toch enigszins bezig de regering op te lichten door te zeggen dat je op zoek bent naar werk, terwijl je er eigenlijk op uit bent op je uitkering te zitten. Je doet dan weliswaar toffe dingen waar je achter staat, maar tóch. Ik ben daar denk ik te Kantiaans voor - handel enkel naar wat je vindt dat een algemeen maxime zou moeten worden. Als iedereen de WAO in zou gaan en vrijwilligerswerk zou doen dan zou het voor een korte tijd de doelstellingen van dat werk wel ten goede komen, maar al gauw zou de WAO niet meer uitbetaald kunnen worden, omdat er geen/te weinig mensen zijn die belasting betalen. En ik weet niet, ik zou me er ook oneerlijk bij voelen. Immers, de regering kan er ook niks aan doen dat het de regering is. Het volk kiest, de regering wordt. Wil je langdurige verandering dan zou je mensen bewuster moeten maken van hoe het anders kan. (Wat weer onder andere gebeurt bij vrijwilligerswerk. Lastig.) Maar goed, ik vind die hele positieve air om non-profit organisaties een beetje.. Okay, tof, non-profit. Het is gaaf dat je sowieso geen beesten uitbuit. Het is ook gaaf dat je sowieso geen mensen uitbuit. Maar dan heb je ook geen geld om grote dingen te doen, om te voorkomen dat andere bedrijven dat blijven doen. Daarbij, het is niet te ontkennen dat geld macht geeft - in The Corporation, die ook boven ergens genoemd is, wordt zelfs aangekaart dat de CIA tegenwoordig samenwerkt met de eigenaars van enorme bedrijven zoals Nike en McDonalds. Stel, een bedrijf dat op een milieuvriendelijke, diervriendelijke en mensvriendelijke manier veel geld verdient komt ook in de top-zoveel van rijkste bedrijven dan kan dat bedrijf 1) de verkregen macht gebruiken om een tegenstem te leveren aan bedrijven die het enkel om winst doen en 2) het verkregen geld gebruiken om informatie en voorlichting te leveren aan het volk/op grote schaal promotiemateriaal te maken/onderzoek te doen naar dier- en milieuvriendelijke alternatieven/etc. Geld is niet ten beginne slecht, maar neutraal. Maar het extreme verlangen ernaar en de macht die het geeft, waardoor men onoverwogen en stompzinnige dingen doet, dát is slecht. Het zit 'm in de mens, niet in het geld. En zoals elk neutraal iets heeft geld niet alleen een negatieve maar ook een positieve zijde en kun je ook wensen het te verkrijgen voor het verrichten van goede dingen. Ik ben eigenlijk ook blijer met het verschijnen van supermarktketens zoals de Gimsel, die enkel biologisch of biologisch-dynamische producten verkopen, dan met 'n een of andere non-profit organisatie die bestaat uit tien mensen die af en toe naar een demonstratie gaan of drie kippen redden uit een dubieuze boerderij. Natuurlijk, gedemonstreerd moet er worden en op zich is er niks mis met beesten bevrijden uit benarde situaties. Máár, als je kijkt naar duurzame oplossingen dan liggen die in het op grote schaal dier- en milieuvriendelijk produceren, zodat mensen uiteindelijk enkel die producten aanschaffen. Op grote schaal, omdat we met z'n velen zijn. Dier- en milieuvriendelijk omdat we anders met z'n allen naar de kanker gaan. (Waar natuurlijk ook enkele voordelen aan zitten, maar ik zou toch graag hebben dat dier, mens en natuur in enige harmonie kunnen samenleven. Puur omdat dat mij fijner lijkt dan met z'n allen sterven aan 'n een of andere toffe tumor, al dan niet in 2012.) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Brrrr. |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
- part time werk PvdD (webmaster) (betaald) (merendeel ook vrijwilligerswerk ![]() - voorzitter actiegroep circusleed (vrijwilligerswerk) - webmaster voor veganisten vereniging (vrijwilligerswerk) - ook weleens wat dingen voor andere organisaties.. bont voor dieren bijvoorbeeld (website werk e.d.) (ook soms betaald (vanuit mijn bedrijf).. maar soms als vrijwilligerswerk ) - overigen.. doe hier en daar nog wat sporadisch ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Maar er zijn ook veel organisaties/actiegroepen die zelfs klein heel wat kunnen betekenen.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Anders gewoon niet gaan eten. Dan stimuleer je dat ze toch kopen. Door het niet te eten laat je weten dat je het volhoudt en dat als ze meer kopen dat ze dan zelf geld verspillen. De dieren zijn sowieso gestorven voor stomme redenen. De dieren hebben er (uiteindelijk) meer aan als je het niet stimuleert of meewerkt er aan. Wellicht kan je zeggen dat ze wat minder voortaan moeten kopen omdat ze zoveel weggooien.
|
Nog even over die actie van Iglo, dat is inderdaad een beetje idioot, maar ik las laatst wel in het WNF clubblaadje dat Iglo (unilever) zich steeds meer bezighoudt met duurzame visserij en het zo min mogelijk aantasten van het ecosysteem. Dit door middel van het MSC keurmerk. Is dit niet een stap in de goede richting dan?
iglo wnf viswijzer
||
Citaat:
Of minder vlees bereiden omdat jij het niet eet. Het ligt eraan waardoor het vlees overblijft.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Punt zit 'm in reclame. Shell wil graag bekendstaan als gaaf bedrijf, dus ze zeggen "HAAL JE SHIZZLE BIJ ONS! WIJ ZIJN GOED VOOR HET MILIEU!" waardoor ze een bekendheid verkrijgen van een bedrijf dat milieuvriendelijk bezig is. Echter, dat geldt maar voor laten we zeggen 5% van het bedrijf, die niet representatief is voor de rest van de handelingen. (Trouwens, doorgeredeneerd, het verborgen argument in die slogan is "ALS JE JE SHIZZLE BIJ ONS HAALT DAN BEN JIJ OOK GOED VOOR HET MILIEU" en mensen trappen daar heel makkelijk in. Sommige omdat ze simpelweg niet nadenken, sommige omdat ze hun geweten graag op zo'n makkelijke manier laten sussen, sommige omdat het hen vrij weinig kan schelen waar een product voor staat en zij kopen wat het vaakst op tv is.) Zo ook Iglo. "ONZE VISSERS SLOPEN DE NATUUR NIET!" Ok, gaaf, maar ze zeggen niet hoeveel vissers. Voor hetzelfde geld zijn het er twee van de honderd, bij wijze van. Of nul van de honderd. Nul vissers zijn immers ook vissers. ![]() Het heet reclame. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wat jij nu zegt, dat had ik inderdaad ook bedacht. Het punt is alleen dat de belastingen naar dingen gaan waar je tegen bent, omdat de regering niet is zoals jij die graag zou willen zien. En de regering is niet zoals jij die zou willen zien omdat er veel retards zijn die zonder na te denken op de CDA stemmen, puur en alleen omdat ze dat al dertig jaar doen en ze hebben geen zin om er mee te kappen. Dus - ook hier is grootschalige voorlichting aan de mensen de oplossing, aangezien men vaak niet weet wat er allemaal aan de hand is. (En vaak ook niet wíl weten, maar er zijn manieren van overtuigend brengen die ook hen doen nadenken.) Als het bewustzijn van de mensen verandert, verandert in een democratisch land ook de regering, immers, die wordt door de mensen gekozen. Trouwens, laatste punt, een indirect gevolg van leven op een uitkering en full-time vrijwilligerswerk doen (mits gedaan door een redelijk aantal mensen) is dat mensen meer belasting moeten betalen en als mensen meer belasting moeten betalen hebben ze al gauw de neiging om te zeggen van 'godverdomme kutlui, ik ga wel VVD stemmen'. En dat is iets wat je niet wil. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar ik zou me niet verlagen tot het eten van vlees omdat het anders weggegooid word. Als je meegaat eten zal waarschijnlijk net zoveel weggegooid worden. Dan maakt men meer etc.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Vegetariërs? Calyx | 157 | 30-09-2007 12:48 | |
Eten & Drinken |
Algemeen Vegetarisme en Veganisme Topic #2 Verwijderd | 93 | 30-07-2006 15:02 |