Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2006, 12:56
Hydrogen
Hydrogen is offline
Heeft iemand ervaring met betaald hosting? Wat zijn de aanraders? Er is zoveel aanbod en ik weet niet wat wel goed is en wat niet.

Alvast bedankt!
Oud 21-04-2006, 14:13
J-roenn
J-roenn is offline
een site waar ik aan meewerk word gehost via webreus, hun zijn erg goedkoop maar we hebben er ook al eens een paar uur uitgelegen vanwege een ddos attack. verder gewoon netjes sql php en alles enabled.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 14:47
LB06
LB06 is offline
Hosters waar ik goede ervaringen mee heb:

- PCExtreme: SSH, PHP4 & 5, geen safe mode gezeik, maar wel veilig dmv rsbac. Erg goede prijs/kwaliteit verhouding. Support forum. Bijna geen downtime, afgezien van sporadische werkzaamheden ('s nachts, een half uur). Betrouwbaar. Ook betrekken ze de klanten bij bijvoorbeeld de overgang naar mysql5. Er is een testomgeving beschikbaar gesteld, en PCX verzorgt patches voor grote pakketten die niet geschikt zijn voor php5/mysql5. Ook hebben ze een hostmerk certificering, 11 man personeel en een redundant cluster, dus qua betrouwbaarheid zit het meer dan goed.

Nadeel voor sommigen is het control panel, welke geen 'fancy' functies heeft zoals het automatisch installeren van allerlei php-pakketten en het genereren van allerlei .htaccess cruft. Op het forum wordt doorgaans wel streng gecensureerd. Als er iets mis is dan wordt je topic gesloten en moet je maar mailen. Het komt af en toe zelfs voor dat bijna helft van de topics zijn gesloten op de eerste pagina.

- Antagonist: Support forum, niet te duur, DirectAdmin, FreeBSD.

Wel is het een eenmansbedrijfje, dus als hij in het ziekenhuis komt... En ze zijn erg terughoudend wat betreft safe mode, php5 en mysql5 e.d.

- bHosted: Kleine maar betrouwbare hoster. Snel en flexibel. SSH. Wel wat aan de dure kant.

Ook dit is een eenmansbedrijf volgens mij, maar hij reageert wel doorgaans binnen een halve dag op je mails.

Kijk overigens ook eens op www.webhosters.nl.

Laatst gewijzigd op 21-04-2006 om 14:56.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 15:22
Hydrogen
Hydrogen is offline
Bedankt voor jullie reacties

Ik wil een phpbb forum opzetten. phpbb installeren is geen probleem. Ik zoek alleen een betrouwbare host. De naam pcextreme ben ik wel tegengekomen. Leek me wel interessant.
Oud 21-04-2006, 17:13
marco_nogwat
marco_nogwat is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 21-04-2006 @ 16:22 :
Bedankt voor jullie reacties

Ik wil een phpbb forum opzetten. phpbb installeren is geen probleem. Ik zoek alleen een betrouwbare host. De naam pcextreme ben ik wel tegengekomen. Leek me wel interessant.
je kan er gratis 1tje krijgen bij phpbb1.net
daar heb ik er ook 1 , alleen wel een tijdje offline geweest omdat een of andere eikel hun zat te spammen
Oud 21-04-2006, 20:53
Verwijderd
www.ispgids.com
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 22:07
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
marco_nogwat schreef op 21-04-2006 @ 18:13 :
je kan er gratis 1tje krijgen bij phpbb1.net
daar heb ik er ook 1 , alleen wel een tijdje offline geweest omdat een of andere eikel hun zat te spammen
Kan ik net zo goed bij xsbb blijven. Xsbb biedt het ook gratis aan, alleen is alles beperkt. Ik wil zoveel mogelijk vrijheid. Zoekfunctie, mods, etc.
Oud 21-04-2006, 22:08
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
********** schreef op 21-04-2006 @ 21:53 :
www.ispgids.com
Dat ga ik dus eens goed bekijken.
Oud 21-04-2006, 22:11
marco_nogwat
marco_nogwat is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 21-04-2006 @ 23:07 :
Kan ik net zo goed bij xsbb blijven. Xsbb biedt het ook gratis aan, alleen is alles beperkt. Ik wil zoveel mogelijk vrijheid. Zoekfunctie, mods, etc.
je kan elke mod die je wilt op je forum gratis instaleren, en er zijn een heeeeleeeboel skins
Oud 22-04-2006, 10:59
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 21-04-2006 @ 23:08 :
Dat ga ik dus eens goed bekijken.
www.webhosters.nl is zo te zien meer specifiek gericht op het webhosten. Verder zou ik nooit meer gratis hosting willen. Als je voor €25 per jaar al een hostingpakket + nl domein kunt krijgen, zie ik de reden niet langer om je allerlei artificiële restricties op te laten leggen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 16:33
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
LB06 schreef op 22-04-2006 @ 11:59 :
www.webhosters.nl is zo te zien meer specifiek gericht op het webhosten. Verder zou ik nooit meer gratis hosting willen. Als je voor €25 per jaar al een hostingpakket + nl domein kunt krijgen, zie ik de reden niet langer om je allerlei artificiële restricties op te laten leggen.
Die had ik daarvoor ook al bekeken. Goeie site!
Oud 22-04-2006, 17:35
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 22-04-2006 @ 17:33 :
Die had ik daarvoor ook al bekeken. Goeie site!
Vooral de reacties zijn wel nuttig, omdat die verder gaan dan een ordinaire €/GB verhouding (ook: snelheid, betrouwbaarheid, support e.d.). Wel moet je natuurlijk een beetje tussen de regels door kunnen lezen, er zijn natuurlijk altijd chronische probleemgevallen of mensen die daar té enthousiast hun verhaal neerzetten.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 18:43
Hydrogen
Hydrogen is offline
Het zijn er gewoon teveel . Pcextreme heeft wel een goede naam.
Oud 23-04-2006, 22:49
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 22-04-2006 @ 18:35 :
Vooral de reacties zijn wel nuttig, omdat die verder gaan dan een ordinaire €/GB verhouding (ook: snelheid, betrouwbaarheid, support e.d.). Wel moet je natuurlijk een beetje tussen de regels door kunnen lezen, er zijn natuurlijk altijd chronische probleemgevallen of mensen die daar té enthousiast hun verhaal neerzetten.
Mensen zijn meestal of heel tevreden of heel ONtevreden.
Daartussenin word zelden iets geplaatst
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 21:23
dragonstorm
dragonstorm is offline
argeweb ik werk ernaast
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 22:21
roman
roman is offline
e dot, foking ok
Oud 25-04-2006, 08:39
phoxetis
phoxetis is offline
zit zelf bij webbengel.nl, lekker goedkoop. Wordt gerund door kennissen van me maar werkt goed hoor.
Oud 25-04-2006, 10:33
LB06
LB06 is offline
Citaat:
********** schreef op 23-04-2006 @ 23:49 :
Mensen zijn meestal of heel tevreden of heel ONtevreden.
Daartussenin word zelden iets geplaatst
Ok, dan moet je het aantal positieve en negatieve reacties tellen. Het is ook meer een indicatie. Stel de reacties beginnen positief: "Geweldige service, superprijs", en eindigen zo: "Al tijden down, niet bereikbaar". Dan weet ik wel hoe laat het is (studentje die even snel wilde cashen met een Celeron 700 op de zolderkamer).
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 16:29
ThunderW
ThunderW is offline
www.sohosted.com

heb daar mijn website draaien

goede webhosting
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 21:33
dafelix
dafelix is offline
^^ i'm with ThunderW ^^

agree, mijn host daar draait als een zonnetje
Oud 27-04-2006, 15:41
Verwijderd
Over sohosted zijn de meningen verdeeld; http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1541

Ik zal me er zelf niet over uiten omdat het een concurent is
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 17:38
dafelix
dafelix is offline
ya, ik ben veel actief op 't SoHosted forum en ik zie enkele zeer ontevreden klanten, hoe dat kan weet ik niet. Over de aanmelding bijvoorbeeld; ik heb 's maandags mijn domein aangevraagd, woensdag was ie al actief (inclusief de hosting zelf); maar ik heb ook mensen gehoord die er ellelang op hebben gewacht

voordeel wel is, ik ken de eigenaren van het bedrijf, dus mocht er iets fout gaan kan ik altijd mijn 'recht' halen, wat ik met een ander bedrijf minder makkelijk zou hebben. (ik wil overigens niet als tussenpersoon fungeren, dus don't even ask)
Oud 28-04-2006, 00:34
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik zit nu ook al een paar jaar in de webhosting en heb ook veel ervaring met zowel tevreden als ontevreden klanten, laat ik daar heel eerlijk in zijn. Ik zorg ervoor dat de service die ik lever aan een bepaalde standaard voldoet zoals uptime en verleende diensten, maar sommige mensen willen áltijd meer voor minder. Daar moet je een lijn trekken. Klanten die willen dat ik ze help met hun PHP-problemen kom ik ook tegemoet in die wensen, maar ze moeten wel begrijpen dat ik daar, zeker als het langer duurt, een bepaald uurloon voor moet rekenen. Zo werkt het nou eenmaal.

Dat is ook de scheiding tussen tevreden en ontevreden klanten. De meeste ontevreden klanten zijn mensen die weinig verstand van computers hebben en dus erg veel hulp nodig hebben bij het gebruiken van de webhosting. Nogmaals, ik help ze altijd en graag, maar goedkope webhosting betekent simpelweg automatisch dat extra service geld kost. Een goed controlepaneel helpt al een stuk, dat is al een goede stap geweest, maar nog steeds zijn er mensen die meer nodig hebben dan e-mailsupport.

Dat zijn dus problemen die je veel ziet, ook bij andere webhosters. De grens tussen slechte en goede webhosters moet je dus niet alleen trekken aan de hand van de reacties, maar ook gewoon door het zelf te ondervinden en op basis van snelheid, bereikbaarheid en service je oordeel te vellen.
Reageren

Regels voor berichten