Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2006, 11:10
LGF
LGF is offline
Waar praat je met jongens/meisjes over als je degene wilt leren kennen? En hoe houd je een gesprek op gang?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2006, 11:18
Toet0r
Toet0r is offline
Als je elkaar net leert kennen zijn het denk ik gewoon de oppervlakkige dingen zoals school/werk, hobby's, etc. Als je merkt dat het klikt loopt het gesprek meestal vanzelf wel goed en dan komen er denk ik ook vanzelf wel andere gespreksonderwerpen naar boven.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 11:31
Verwijderd
Over dagelijks bezigheden; werk/ studie, hobby's. Over dagelijks dinngen, het weer (hoe cliche) of weet ik wat. Kan eigenlijk alles zijn en is afhankelijk van de situatie.
Daarna dan loopt het gesprek gewoon, als er van twee kanten wat ingebracht wordt!

Gewoon proberen, wie niet waagt wie niet wint toch?!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 12:44
I C U
I C U is offline
Op zoek naar raakvlakken, hou het algemeen... Zo begin je, en als het een beetje loopt kom je steeds meer interessante onderwerpen tegen die je wil bespreken. Tja. Het gebeurt gewoon.
Oud 07-05-2006, 13:03
Verwijderd
In het begin gewoon over de suffe dingen - wat doe je zoal, wat zijn je hobby's, wat houdt je bezig? Behalve een vriendin van mij, die begint meteen met vage vragen Da's leuker eigenlijk en je weet ook meteen of iemand interessant is of niet.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 13:24
underthabridge
underthabridge is offline
Meestal gaat dat vanzelf, wees echter niet bang om af en toe even je kop te houden.
Oud 07-05-2006, 14:46
Antubis
Antubis is offline
Bij mij komt er meestal niet veel meer uit als hoi.. hoe is het.. uuh? Ik ben hier niet zo'n ster in..
Oud 11-05-2006, 22:57
Alistar
Alistar is offline
Naam
Opleiding
Hoe kom je hier verzeilt? (in deze stad, bij deze activiteit etc.)
En meestal gaat het dan vanzelf als het klikt, en als het niet klikt.............dan probeer je hetzelfde bij de volgende passant
Oud 12-05-2006, 04:22
woezel
woezel is offline
bij mij start het meestal met ongelooflijke veel lullen en grapjes maken (maar ik heb ook nooit 'officiële' dates waar je verplicht bent met elkaar te praten) en samen plezier hebben en dat zit het meestal wel snor
Oud 12-05-2006, 08:20
Verwijderd
Als je ook maar enige moeite moet doen om het gesprek op gang te houden is er niet echt een klik denk ik...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 09:16
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Vaal schreef op 12-05-2006 @ 09:20 :
Als je ook maar enige moeite moet doen om het gesprek op gang te houden is er niet echt een klik denk ik...
Idd

Gespreksonderwerpen komen meestal vanzelf, die moet je niet forceren.
Oud 12-05-2006, 16:01
Verwijderd
Goed zijn in 'small talk' is anders wel een handige vaardigheid (die veel mensen niet hebben).
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 00:10
LGF
LGF is offline
Het is ook geen probleem om te praten. Ik praat veel en ik praat graag. Het is alleen een probleem om met mensen te praten die ik echt leuk vind. Daar moet iets aan gedaan worden.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 07:33
MTpower
MTpower is offline
Ik ben meestal geen prater, maar vind het altijd wel leuk om naar mensen te luisteren, vooral als ze ergens heel erg enthousiast over vertellen (ookal interesseert dat onderwerp me geen reet).
Het is handig om gewoon over allerdaagse dingen te beginnen, zoals al eerder werd genoemd; het weer, school, hobby's, interesses, werk enz.
Als een gesprek eenmaal loopt blijft het meestal wel gewoon aan de gang, zelfs bij mij
Zolang je het maar niet gaat forceren, dan gaat het nooit lekker lopen.
Oud 20-05-2006, 10:52
LGF
LGF is offline
Maar ik kan en wil niet elke keer over het zelfde praten.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Dat dus.

Ik heb met mijn ex wel eens een 3 uur lang gesprek over tandenborstels gehad dat maakt dan echt niet uit
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 13:08
Verwijderd
conserveringsmiddelen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 14:06
Verwijderd
Citaat:
idd.

en anders veel bier gaan drinken.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 14:53
LGF
LGF is offline
Citaat:
Dat is het niet. Ik praat heel makkelijk en met iedereen. Alleen als ik degene leuk vindt, dan klap ik dicht.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 14:59
adon1s
adon1s is offline
Ik vind seks altijd goede gespreksstof, wel rustig aan opbouwen natuurlijk. Je moet geen creap lijken.
Oud 20-05-2006, 15:08
Verwijderd
Citaat:
uuuf schreef op 20-05-2006 @ 15:06 :
idd.

en anders veel bier gaan drinken.
Veel teveel bier word ik een arrogante kwal
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 00:02
LGF
LGF is offline
Welke vragen zou je kunnen stellen om iemand echt te leren kennen? Afgezien van de standaard-vragen als, wat voor een opleiding of werk je doet.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 00:12
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
LGF schreef op 21-05-2006 @ 01:02 :
Welke vragen zou je kunnen stellen om iemand echt te leren kennen? Afgezien van de standaard-vragen als, wat voor een opleiding of werk je doet.
van wat voor muziek iemand houd zegt vaak veel over diegene, in mijn ogen... (dat is wel een standaardvraag)
Oud 21-05-2006, 00:16
Verwijderd
Quantumfysica.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 12:32
Verwijderd
Citaat:
LGF schreef op 20-05-2006 @ 01:10 :
Het is ook geen probleem om te praten. Ik praat veel en ik praat graag. Het is alleen een probleem om met mensen te praten die ik echt leuk vind. Daar moet iets aan gedaan worden.
Oefening baart kunst .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2006, 17:37
botervleug
botervleug is offline
Het lijkt me handig om te praten over dingen die je graag wilt weten.
Hoe is hij/zij opgevoed? wat voor gezin? Wat vind hij/zij van allochtonen, wat voor politieke partij (wil) hij/zij stemmen? wat wil hij/zij later worden? wat denkt hij/zij van mensen met schulden? Zou hij/zij ooit gekke dingen (prostitutie/stelen) doen voor geld? Geeft hij/zij aan goede doelen? wat zijn de toekomstplannen van hem/haar? waar houdt hij/zij van?

en dan niet al te direct zijn, maar bv praten over het programma 'meer voor minder' etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten