Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2006, 12:12
Daryll
Daryll is offline
Omdat ik graag wat strakker in bikini wil aankomende zomer, zwem ik sinds een paar weken 3 keer per week een uur. Ik heb wel eens gehoord/gelezen dat zwemmen een goede sport is om af te vallen. Ik ben verder absoluut niet dik ofzo, wil alleen wat strakker worden en een beetje afvallen.
Weet iemand of dit echt (snel) werkt, en heeft iemand dit ook gedaan en hoe, en werkte dat?
alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 12:46
Mara
Mara is offline
Beweging helpt. Zwemmen dus ook. Zwemmen is vooral goed omdat je al je spieren pakt. De spieren in mijn schouders/rug zijn onderontwikkeld door rugklachten en ik ben laatst sinds jaren weer een keer gaan zwemmen en geloof me dat ik spierpijn had daarna! Het helpt dus zeker
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 14:23
adon1s
adon1s is offline
Zwemmen is goed voor je. Alleen let er wel op dat je door het zwemmen meer trek krijgt, staat zwemmen om bekent.
Oud 09-05-2006, 14:40
Verwijderd
Bedenk wel dat je er waarschijnlijk niet snél mee zal afvallen, ook gezien het feit dat je niet te dik bent. Maar langzaam is toch gezonder .
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 13:23
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
adon1s schreef op 09-05-2006 @ 15:23 :
Zwemmen is goed voor je. Alleen let er wel op dat je door het zwemmen meer trek krijgt, staat zwemmen om bekent.
Dat vind ik klakklare onzin! Ik heb 9 jaar lang gezwommen en kreeg echt niet meer trek/honger hoor!
Oud 17-05-2006, 16:45
da leentjuh
da leentjuh is offline
Het werkt wel. Ik vind het alleen lelijk als je teveel zwemt als vrouw zijnde, dan krijg je echt van die gespierde armen en er blijft niks van je borsten over.
Maar dat is echt alleen als je het overdrijft (wat een enige woordspeling )
Oud 17-05-2006, 18:15
Daryll
Daryll is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 17-05-2006 @ 17:45 :
Het werkt wel. Ik vind het alleen lelijk als je teveel zwemt als vrouw zijnde, dan krijg je echt van die gespierde armen en er blijft niks van je borsten over.
oei.. dat zou nou ook weer niet de bedoeling zijn
Maar dat zal vast wel meevallen, ik zwem ongeveer een uur lang, met een rustige schoolslag.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 19:39
SkYRyDEr
SkYRyDEr is offline
Zwemmen is verder ook super voor rug en schouders. Een paar weken intensief zwemmen heb je een heel jaar plezier van
Oud 17-05-2006, 19:49
Muchacha
Muchacha is offline
Weet er iemand welke slag het beste is voor welke spiergroepen?
Is schoolslag bv goed voor je rug? En train je er ook je buik mee? Of enkel je armen, schouders...?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 08:34
Verwijderd
Citaat:
Muchacha schreef op 17-05-2006 @ 20:49 :
Is schoolslag bv goed voor je rug? En train je er ook je buik mee? Of enkel je armen, schouders...?
Ik denk een combinatie van alle slagen is de beste methode om alles te trainen.

Met elke slag train je zowel je armen, benen buik en rug. Sommige slagen vragen meer van je rug dan andere. Vlinderslag is erg intensief, zowel voor armen, benen, buik en rug.

Ik denk dat je met schoolslag de meeste intensiteit voor rug en buik behaalt als vlinderslag te zwaar is.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Met alle zwemslagen gebruik je al je skeletspieren; je buik-, borst- en rugspieren heb je nodig om recht in het water te blijven en niet met je buik of billen naar beneden te zakken, en je armen en benen gebruik je bij het zwemmen zelf.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 18:18
Daryll
Daryll is offline
Ik wil dan vooral mijn buik strakker hebben ja.. Dus met schoolslag zou ik dan wel goed zitten? En hoe lang zou het duren voordat ik resultaat zie?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 19:04
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Daryll schreef op 18-05-2006 @ 19:18 :
Ik wil dan vooral mijn buik strakker hebben ja.. Dus met schoolslag zou ik dan wel goed zitten? En hoe lang zou het duren voordat ik resultaat zie?

Ligt er ook aan hoe je eetpatroon eruit ziet. Als je veel gaat sporten en tegelijkertijd ook wat meer gaat eten zul je het amper zien. Maar én gezonder eten én veel sporten, dan ben je binnen drie weken wel wat strakker.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 20:36
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1410042

Citaat:
MegaManX schreef op 14-05-2006 @ 22:22 :
Er is een vuistregel om je maximale hartslag te berekenen.

220- je leeftijd = je Hf Max.

Dus bij jou is dat 197. ( Het is een waarde die ook 10 slagen eronder of erboven kan liggen.) ( dit is voor Muchacha en voor jou geldt 199 als Hf Max.)

Als je gaat vet verbranden dan moet je minimaal 20 min. tot een half uur op een lage hartslag trainen. Je kan natuurlijk niet plaatselijk vet verbranden. De 1 valt eerder op de dijen af dan op de buik.

Het omslagpunt is 65 tot 70% van je maximale hartslag. Dus bij jou ligt dat zo rond de 135. (bij jou dus rond de 140)

Je hebt er niet veel aan tijdens het zwemmen, maar als je op een rustig tempo schoolslag zwemt, verbrand in verloop van tijd wel vet. Tenzij je met hartslagband wil gaan werken. die kan je tijdens het zwemmen op doen.

Als je op een hoger tempo gaat zwemmen, dan gaat je hartslag ook omhoog. Omdat je dan veel energie nodig hebt bij zo'n hoge hartslag, spreek je eerder je glucose depot's aan. (koolhydraten)

Dus als men op een hoger tempo zwemt verbrandt relatief minder vet tot de koolhydraten. Als die voorraden op zijn na 1,5 uur schakelt men op de reserves. (eiwit of vetten)

vb. Een marathon loper heeft geen vet nodig alleen heel veel koolhydraten en wat eiwit. Eiwit halen ze uit de spieren dat na 1,5 uur plaats begint te vinden. Voorraden liggen per persoon anders. Als je bijv. merkt bij iemand die naar amonia stinkt bij een lange maar hoge inspanning dan breekt ie spiercellen af.

Waarom zoveel informatie.

Citaat:
Je zet met de schoolslag af met de armen beetje naar buiten zodat je achterkant schouders, de grote rugspier (vleugels) en triceps gebruikt. Je ligt in het water dus er is heel weinig weerstand als je op je buik ligt. Maar je schouders komen een beetje boven water uit dus de voorkant wordt ook een beetje belast.

Je spant je buik aan als je je benen intrekt en een gelijk je hamstrings aanspant , binnenkant dijen (adductoren) en bij het afzetten je bovenbenen. En je bil spieren.

Bij de vlinderslag merk je dat je armen boven water uit kmoen dus er komt veel spanning op de bovenrug, ruggenstrekker en schouderkoppen. Als de armen in het water komen zet je af zodat je je borstspieren gebruikt. Je maakt een soort van zeehond beweging dus je billen worden telkens aangespannen met een kleine buiging van het kniegewricht zodat je lichtjes maar effectief je hamstrings en bovenbeenspieren gebruikt. Je buik gebruik je gezien de op en neerwaarste beweging meer dan bij de schoolslag.

Zo kan je ook wel doorgaan met de borstcrawl en rugcrawl.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 20:58
Meadow
Meadow is offline
Ik heb ook een tijdje flink gezwommen, en dat hielp inderdaad behoorlijk. Ik werd strakken zoals je wilt. Ligt denk ik ook aan hoe intensief je zwemt. Ik zwom één of twee keer in de week 2 uur, meestal met mijn flippers, omdat je dan veel kracht zet op je benen, en dat voelde ik daarna dan ook wel. Ik moest ongeveer 35 minuten fietsen heen en naar het zwembad.
Ben er mee opgehouden omdat dat nu ongeveer een uur is geworden .
Oud 23-05-2006, 18:03
boxx
boxx is offline
Citaat:
CoveredEyes schreef op 17-05-2006 @ 14:23 :
Dat vind ik klakklare onzin! Ik heb 9 jaar lang gezwommen en kreeg echt niet meer trek/honger hoor!
Ik krijg altijd gruwelijke honger van zwemmen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 06:43
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 17-05-2006 @ 17:45 :
Bullshit, je doet net alsof vrouwen echt gespierd kunnen worden. Een vrouw wordt van nature (zonder illegale middelen dus) echt niet erg gespierd hoor. Hooguit wat strakker in het vel, maar ècht gespierd? Nah. Sowieso blijft er altijd wel vet overheen zitten.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 08:26
Verwijderd
Nouja, olympische zwemsters hebben vaak toch wel érg gespierde armen en schouders. Maar zo lang je niet 10 jaar lang 30 uur per week keihard zwemt zal je dat niet krijgen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 09:39
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
boxx schreef op 23-05-2006 @ 19:03 :
Ik krijg altijd gruwelijke honger van zwemmen.
Dat is toch wel logisch. Ten eerste span je je in en gebruik je dus energie, en ten tweede moet je lichaam zich ook nog warm houden, en dat kost ook veel energie.
Lijkt me niet dat je dikker wordt van het aanvullen van tekorten door inspanning (als je wel gezond eet natuurlijk)
Oud 24-05-2006, 14:06
love is life
love is life is offline
als je zwemt dan gebruik je bijna alle spieren in je lichaam. daardoor krijg je strakkere buik en bilspieren. Maar als je te lang zwemt op hoog niveau (denk wel niet da da bij jou het geval is ) dan ga je brede schouders hebben, ma da zal je wel al op tv ofzo gezien hebben ...
Oud 24-05-2006, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 24-05-2006 @ 09:26 :
Nouja, olympische zwemsters hebben vaak toch wel érg gespierde armen en schouders. Maar zo lang je niet 10 jaar lang 30 uur per week keihard zwemt zal je dat niet krijgen.
+ in het krachthonk.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 18:44
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-05-2006 @ 09:26 :
Waar, maar ik zal je denk ik ook niet hoeven te vertellen dat er overal in de top wel gebruikt wordt. Je hebt altijd wat genetische monsters erbij zitten, maar over het algemeen moet je niet verwachten dat je als vrouw echt spieren kunt kweken. Daar hebben vrouwen simpelweg te weinig testosteron voor.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 19:29
love is life
love is life is offline
ja mssn hebben vrouwen te weinig testosteron, maar ze kweken toch spieren aan. ze kunnen nooit zo sterk worden als een man, maar ze kunnen wel spierbundels hebben...
Oud 24-05-2006, 21:53
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
love is life schreef op 24-05-2006 @ 20:29 :
ja mssn hebben vrouwen te weinig testosteron, maar ze kweken toch spieren aan. ze kunnen nooit zo sterk worden als een man, maar ze kunnen wel spierbundels hebben...
Spierbundels? Je maakt een grapje zeker?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 08:17
love is life
love is life is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 24-05-2006 @ 22:53 :
Spierbundels? Je maakt een grapje zeker?
neen ... ze hebben wel meer vet en water in hun spieren, maar het blijven spieren
Oud 25-05-2006, 09:37
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
love is life schreef op 25-05-2006 @ 09:17 :
neen ... ze hebben wel meer vet en water in hun spieren, maar het blijven spieren
Het is maar wat jij onder spierbundels verstaat. Vrouwen die spierbundels worden van het zwemmen. Daar geloof ik niet in.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten