Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2006, 08:02
Quantes
Quantes is offline
Voel jij je veilig in de gemeente/plaats waar je woont en waar meet je dat aan af?

Ik wel, maar woon dan ook in een klein boerendorp. Ik kijk naar het aantal inbraken en dergelijke, en dat is hier niet erg groot,
Oud 13-05-2006, 08:30
Verwijderd
Jawel, want ik ben nog nooit aangevallen/in elkaar geslagen/verkracht/vermoord/levend begraven in mijn huidige woonomgeving.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 09:00
Uice
Uice is offline
Ja, ookal stikt het van de neonazi's in dit gehucht met stadsrechten.
Oud 13-05-2006, 09:02
Verwijderd
Ja wel, ik durf zelfstandig de straat op.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 09:39
PV
PV is offline
In mijn eigen wijk voel ik me wel veilig, ook 's nachts. In andere wijken voel ik me overdag niet eens veilig Tuig wat daar rondloopt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 09:41
Sjoerd
Sjoerd is offline
jawel, alleen voelik me bij sommige groepjes in de stad of ergens niet zo op mijn gemak. Ik zit er niet mee om 's nachts alleen naar huis te fietsen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 09:41
Verwijderd
in deze wijk word heel erg veel ingebroken, in deze straat is er al bij onze buren, overburen, en bij twee andere huizen ingebroken. Niet echt het toppunt van veiligheid.
En er word soms gevochten bij een skatepleintje, maar daar kom ik toch al niet meer.
Maar verder, mmuh, redelijk veilig denk ik
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 09:48
Maharani
Maharani is offline
Ja, ik vind de Bijlmer wel veilig.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 09:54
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Katje schreef op 13-05-2006 @ 09:30 :
Jawel, want ik ben nog nooit aangevallen/in elkaar geslagen/verkracht/vermoord/levend begraven in mijn huidige woonomgeving.
Oud 13-05-2006, 10:00
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ja, ik voel me nooit echt bedreigd. Er zijn wel wat wijken waar ik misschien niet zo snel 's nachts alleen heen zou gaan, maar daar kom ik eigenlijk nooit.
Oud 13-05-2006, 10:21
Verwijderd
Citaat:
weet je zeker dat je nooit vermoord bent

Veilig voel ik me ja, aangezien ook ik nog leef (hahaha net een toeter op straat, blijkt een stomme stoet van stomme motors/brommers/en een fiets langs te rijden, heel's angels wannabees ). Sommige buurten schijnen wel gevaarlijk te zijn hier in rdam
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 11:08
Verwijderd
Lisse, ik voel me hier vrij veilig. Zelfs voor de plaatselijke hangjeugd ben ik niet echt bang.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 11:15
Verwijderd
Oh en zo nu en dan, is rotterdam weleens de gevaarlijkste gemeente geweest

oh wacht gister ergens hiero bij mij inde straat ofzo, een agente gesneden
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 11:18
Verwijderd
Waar was dat dan?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 11:21
Verwijderd
Mijn stad in z'n geheel schijnt de veiligste gemeente van het Waterweggebied te zijn, maar mijn wijk deelt daar wat minder in. Er zijn twee delen: het meer 'middle-class' gedeelte met uniforme eensgezinswoningen en troosteloze jaren '50 en '60-portiek en galerijflats. In het eerste deel voel ik me redelijk veilig overdag, niet zo veilig 's avonds en 's nacht. In het tweede deel voel ik me al niet prettig overdag, en ga ik dus maar niet 's nachts verkennen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 11:22
Verwijderd
weet niet echt in welke straat, maar iig in de buurt van de havenstraat, wrs in de havenstraat, maarw was er niet bij dus.

Maar er zijn wel eens interessante gevechten hier, in de zomer meestal, één keer een hele goede eindelijk werden die drie trutten van een gezin hier om de hoek aangepakt. Echt arrogante lui, aan wie iedereen de pest heeft. Was best eng, de grote dikke moeder kwam later helpen enzo, echt grote meisjes en en een grote vrouw, vechten, toen werd nog één iemand neergestoken.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 11:29
Frostbite
Frostbite is offline
Ja natuurlijk. Ik voel me overal wel veilig, het is namelijk heel makkelijk om geen slachtoffer te worden.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 11:32
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ja, Amsterdam is reteveilig.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 11:34
Rodion
Rodion is offline
Ik kan mijn fiets in Hasselt dagenlang buiten laten staan zonder dat hij op slot zit.

In Groningen niet, maar daar voel ik me ook veilig.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 11:37
Verwijderd
Citaat:
kwibus schreef op 13-05-2006 @ 12:34 :
Ik kan mijn fiets in Hasselt dagenlang buiten laten staan zonder dat hij op slot zit.

hier kan je hem niet eens op slot buiten laten staan
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 13-05-2006 @ 12:22 :
weet niet echt in welke straat, maar iig in de buurt van de havenstraat, wrs in de havenstraat, maarw was er niet bij dus.

Maar er zijn wel eens interessante gevechten hier, in de zomer meestal, één keer een hele goede eindelijk werden die drie trutten van een gezin hier om de hoek aangepakt. Echt arrogante lui, aan wie iedereen de pest heeft. Was best eng, de grote dikke moeder kwam later helpen enzo, echt grote meisjes en en een grote vrouw, vechten, toen werd nog één iemand neergestoken.
Haha

Dat heb ik nog niet gezien, maar dat soort gevechten vinden ook meestal plaats als normale mensen werken, vandaar.

Overigens voel ik me hier hartstikke veilig. Mijn fiets is trouwens nog niet eens aangeraakt sinds ik hier woon, en er zit zo'n batterijen-achterlichtje op. In Zutphen is dat in een paar maanden tijd al drie keer gejat, hier nog niet ééns.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 11:39
Verwijderd
Ik woon in (de buurt van) Eindhoven, en dat schijnt de onveiligste gemeente te zijn, op Rotterdam na. Daaruit concludeer ik dan maar dat Nederland verrekte veilig is, want ik heb me nog nooit onveilig gevoeld in Eindhoven (hoewel ik er wel overvallen ben ).
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 11:54
Vice
Vice is offline
Citaat:
Oud 13-05-2006, 11:54
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-05-2006 @ 12:38 :
Haha

Dat heb ik nog niet gezien, maar dat soort gevechten vinden ook meestal plaats als normale mensen werken, vandaar.

Overigens voel ik me hier hartstikke veilig. Mijn fiets is trouwens nog niet eens aangeraakt sinds ik hier woon, en er zit zo'n batterijen-achterlichtje op. In Zutphen is dat in een paar maanden tijd al drie keer gejat, hier nog niet ééns.
het was in de zomervakantie hè

eergisteren ofzo was er ook ene gevecht in mn straat, en ik domme idioot, heb het allemaal gemist pas tooen het voorbij was, merkte ik het.

Goh er zijn wel heel vaak gevechten in mn straat leuk als mn buurman een paar jongens in elkaar trapt oh mn broer zat een keer in ene gevecht hier, want een groepje kwam hem 'in elkaar slaan', (haat ). Mn moeder freakte enzo, naar buiten en gillen enzo. Later probeerde één van die jongens in de auto mn moeder aan te rijden , die sprong net op tijd weg

ik zal maar niet een bevolkingsgroep noemen, anders denkt men nog dat ik vooroordeel
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 12:06
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:

Kon ik in Oene ook. 's Nachts zelfs nog Hier in Epe jatten ze wel fietsen, maar verder is het wel veilig.
Geen verkrachtingen/moordpartijen/aanslagen en dergelijke.
We hebben wel "de wreker van Zuuk", maar die is niet meer zo actief.
Oud 13-05-2006, 13:36
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-05-2006 @ 12:39 :
Ik woon in (de buurt van) Eindhoven, en dat schijnt de onveiligste gemeente te zijn, op Rotterdam na. Daaruit concludeer ik dan maar dat Nederland verrekte veilig is, want ik heb me nog nooit onveilig gevoeld in Eindhoven (hoewel ik er wel overvallen ben ).
Echt waar? Dan vind ik het nog wel meevallen, mijn fietsje staat altijd met een gewoon simpel slot zo bij het station en daar is nog nooit mee wat gebeurt. Tot nu toe, want ik ben toch elke dag weer benieuwd of hij er staat

In mijn dorpje voel ik me redelijk veilig, al worden de laatste tijd wel vaak auto's bekrast en voortuinen vernield, maar dat gebeurt alleen op zaterdagnachten
Oud 13-05-2006, 14:43
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Op wat vernielingen, verkrachtingen en dergelijk na is het hier redelijk veilig.
Oud 13-05-2006, 17:35
marrel
marrel is offline
Ik vind mijn gemeente vrij veilig opzich. Er gebeurd niet al te veel raars (ok er vliegt wel eens een school in de fik en er worden ruitjes van de moskee in getikt maar dat zijn debiele jongeren die niet na denken maar geen gevaar voor de samenleving vormen ) en er zijn geen grote groepe hangjongeren o.i.d.
Oud 13-05-2006, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-05-2006 @ 12:39 :
deductie de gekste

Ik voel me in zwolle veilig genoeg
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 19:38
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ja hoor, in Maastricht/Tilburg, de 2 gemeentes waarin ik het meest zit/leef, voel ik me altijd wel veilig.
Oud 13-05-2006, 19:43
Verwijderd
Ik voelde me vanmiddag in de intercity van Rotterdam naar Eindhoven wel behoorlijk onveilig. Ik was echt bang dat de debiliteit van de aldaar aanwezige brabo's op mij zou overslaan.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 19:47
Verwijderd
In Almere ben ik wel eens lastig gevallen, maar toen was ik 10 ofzo.
En ook een keer een klap in mijn gezicht gekregen van een portier van een café omdat _mijn broertje_ hem geen fooi gaf. Die achterlijke gladiool kon ons blijkbaar niet uit elkaar houden

En in de twee maanden dat ik hier in Amersfoort woon heb ik nog geen voorvallen meegemaakt. Wel was hier onlangs (vlakbij) die ene Babak doodgeschoten door ene Sidney, dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 19:51
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-05-2006 @ 20:43 :
Ik voelde me vanmiddag in de intercity van Rotterdam naar Eindhoven wel behoorlijk onveilig. Ik was echt bang dat de debiliteit van de aldaar aanwezige brabo's op mij zou overslaan.
Nounou, Brabanders zijn niet per definitie debiel.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 19:56
Verwijderd
Citaat:

Ja, maar weinig verderop in zwolle stikt het van de skins

Grunn is ook veilig
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 20:04
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Voel me erg veilig. Komt denk ik omdat ik zo sterk ben.
Oud 13-05-2006, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 13-05-2006 @ 20:56 :
Ja, maar weinig verderop in zwolle stikt het van de skins
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 20:08
Ieke
Ieke is offline
Ik woon in Rotterdam en voel me bijna altijd veilig, fiets ook rustig midden in de nacht naar huis in mijn eentje. Maar bepaalde gebieden zou ik toch liever niet komen in dat geval.
Oud 13-05-2006, 20:13
Melpomene
Melpomene is offline
Ja, dit is de veiligste gemeente van het land, het enige waar je bang voor moet zijn de grazende koeien.

@Mrsoija Ik ben geregeld in rotterdam en heb nog nooit wat meegemaakt. Je woont in de verkeerde buurt
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 20:19
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 13-05-2006 @ 21:07 :
kan ik toch niets aan doen
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Melpomene schreef op 13-05-2006 @ 21:13 :
Ja, dit is de veiligste gemeente van het land, het enige waar je bang voor moet zijn de grazende koeien.

@Mrsoija Ik ben geregeld in rotterdam en heb nog nooit wat meegemaakt. Je woont in de verkeerde buurt
Woon eigenlijk in de goede buurt gewoon gevechten, die zijn er toch wel
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 13-05-2006 @ 21:19 :
kan ik toch niets aan doen
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 21:21
jet
jet is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-05-2006 @ 20:43 :
dat gevoel heb ik altijd in mijn dorp dat mn iq net zo laag wordt als dat van de plaatselijke bevolking

(zal je zien dat ik nu een spelfout heb gemaakt)

edit: ik zag er al een
Oud 13-05-2006, 21:27
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 13-05-2006 @ 22:21 :
dat gevoel heb ik altijd in mijn dorp dat mn iq net zo laag wordt als dat van de plaatselijke bevolking
Er zaten brabo's in de trein met grote blauwe pluche (??) mutsen op. WTF.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 21:29
Verwijderd
Misschien heb je gewoon geen verstand van mode.
Met citaat reageren
jet
jet is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-05-2006 @ 22:27 :
Er zaten brabo's in de trein met grote blauwe pluche (??) mutsen op. WTF.
mensen bij mij in het dorp hebben vaker een soa dan een verkoudheid
Verwijderd
Ik kon niet achterhalen of het mode was of niet, ik kon ze niet verstaan. Echt, het zou zoveel schelen als die mensen eens probeerden ABN te spreken. Ze wíllen het niet eens. En dan maar raar vinden dat het Psychologie Magazine na onderzoek concludeert dat mensen uit het zuiden door hun accent als dommer worden gezien.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 21:35
Verwijderd
Ow yeah. Go nare man. zelfde geval met twente, drenthe, fryslân, groningen!!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 21:38
Verwijderd
Juh

Maar even serieus, ik kan me wel voorstellen dat mensen zich onveilig voelen waar ik woon. Het is toch best een zootje op straat, veel schreeuwende negers en agressief kijkende Marokkanen, van die werkloze losers die in gepimpte Mercedessen langsrijden met 50 cent keihard op en dergelijke.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 21:40
Verwijderd
klopt helemaal. Ik heb dat ook wel, dat ik wel eens een groepje zie waar ik omheen wil lopen. Maar schouders recht en doorlopen...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 09:02
Miracle
Miracle is offline
Weet iemand waar de lijst staat van veiligste gemeenten? Ik ben wel benieuwd hoe hoog mijn stad gescoord.

Over het algemeen voel ik me hier veilig, maar er is hier wel een wijk in de buurt waar ik niet graag alleen doorheen fiets in het donker. Vroeger zijn daar wel kleine dingetjes gebeurd, maar eigenlijk viel dat meer onder kattekwaad dan iets anders.
Maar ik zoek het gevaar natuurlijk niet op.

Regels voor berichten