![]() |
||||
Citaat:
Ik zou het (wetenschappelijk gezien) geen storing of ziekte noemen, eerder een afwijking van de norm. Er is namelijk geen sprake van een lichamelijke of psychische storing, maar van een maatschappelijke storing/afwijking. Daarbij impliceert ziekte dat je het kunt "genezen". Je kunt pedofiele gevoelens hoogstens onderdrukken. Dat neemt niet weg dat het uitoefenen van de pedoseksuele gevoelens moreel en maatschappelijk verwerpelijk is. Als een pedoseksueel dus een kind verkracht, zou je het in dat kader wel een "maatschappelijke ziekte" (of aandoening) kunnen noemen, omdat behandeling dan maatschappelijk gewenst is. Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens is één van de belangrijkste criteria voor een geestesziekte het persoonlijk lijden, of dat voor de omgeving. Pedofilie kan naar mijn mening heel aardig voldoen aan dat criterium. - Iets dat aangenomen wordt hoeft niet per se waar te zijn. Het kan, maar ik heb er nog nooit degelijk bewijs over gevonden. Ik zal eens kijken of ik iets over tweelingstudies kan vinden betreft pedofielen.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Homo-tweelingen zijn soms wel, soms niet allebei homoseksueel, maar toch denken wetenschappers dat homoseksualiteit niet bepaald wordt door je omgeving. Je seksuele voorkeur hoeft niet perse genetisch te zijn, maar kan toch ook door andere lichamelijke of geestelijke ontwikkeling bepaald worden, of een combinatie van die twee?
|||
![]() |
Citaat:
![]() Er is toch wel een duidelijk verschil tussen de criteria waaraan een lichamelijk en psychische ziektebeeld moeten voldoen ![]() Citaat:
Trouwens is pedoseksualiteit niet alleen aangeboren (als dat al zo is?) want kinderen die op jonge leeftijd misbruikt zijn ontwikkelen zonder goede therapie ook vaak een pedoseksuele voorkeur en gaan dan op hun beurt weer misbruiken. |
![]() |
||
Citaat:
Neem bijvoorbeeld de quote uit de van Dale. Volgens deze quote zouden bijvoorbeeld ook de kapotgeschopte voeten van Marco van Basten een ziekte zijn, terwijl dat toch op zn minst dubieus te noemen is. Laatst gewijzigd op 13-06-2006 om 15:59. |
![]() |
||
Citaat:
aan·doe·ning (de ~ (v.), ~en) 1 tot een bepaald gedeelte van het lichaam beperkte ziekte |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maargoed, je hebt wel gelijk verder hoor, t blijft relatief. |
![]() |
||
Citaat:
Daarbij vind ik het niet echt correct om iemands seksualiteit een afwijking te noemen. Seksualiteit is een voorkeur.
|||
![]() |
Citaat:
Ik heb het over de seksuele voorkeur anzich die is bij een homo biologisch van aard. Ik bedoel daarmee dat homofilie te maken heeft met het geslacht wat een biologisch kenmerk is. Hoewel pedofielen evengoed bepaalde voorkeuren hebben als het om het kind gaat, heb ik sterk het gevoel dat die seksuele prikkels niet zozeer te maken hebben met de uiterlijke kenmerken van het kind (kinderlichaampje), maar eerder psychologisch van aard zijn. Dit bedoel ik er dus mee: Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Maar goed, het blijkt dat de wetenschappelijke wereld er ook nog niet over uit is, dus ik zal over dit specifieke onderwerp verder m'n ongeïnformeerde mond houden. ![]()
||
Citaat:
Overigens kan ik het wel begrijpen, ze hoeden zich er gewoon voor dat een uitspraak van hen gebruikt wordt door homofoben en religieus-extremisten in de VS. Dat terwijl het weinig onderzoek in die richting toch echt suggereerd dat het gaat om aangeboren afwijkingen in de hersenen, kijk bijvoorbeeld naar masochisten waar de hersencentra voor pijn en seksuele opwinding elkaar overlappen, met bekende gevolgen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Volgensmij heeft onderzoek juist uitgewezen dat in het geval van homoseksualiteit het een combinatie is van genetische aanleg en ontwikkeling van de hersenen. Het enige zekere is toch dat geen enkele wetenschapper tot nu toe de ware "oorzaak" van homoseksualiteit heeft ontdekt. Daarbij vind ik masochisme wel iets heel anders dan pedoseksualiteit. Bij het eerste gaat het vooral om de beleving van het seksuele "spel" (om het zo maar te noemen), bij het andere vooral om de keuze van de partner.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Homosexualiteit is een afwijking. Pedofilie is een ziekelijke afwijking. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ziektes hebben volgens mij nooit iets met voorkeuren te maken. Bij lichamelijke ziektes is het vrij duidelijk dat er iets mis is met het lichaam; het functioneert niet zoals het zou moeten. Dit lijkt me bij pedofilie niet het geval. Bij psychiatrische ziektes gaat het meestal om waanbeelden, afwijkend gedrag en het niet begrijpen van de effecten van je gedrag op de medemens. Een voorkeur is geen ziekte. Poep lekker vinden is geen ziekte. Kleine kinderen lekker vinden ook niet.
|
zie·ke·lijk (bn.)
1 telkens ziek => asthenisch, ongezond, pathisch, slecht 2 abnormaal => pathologisch Net als dat je iets ziek kan noemen zonder op een ziekte te duiden; ziek (bn.) 1 zich bevindend in een toestand dat de levensprocessen niet regelmatig en ongestoord verlopen, lichamelijk ongesteld => krank 2 misselijk makend => immoreel Laatst gewijzigd op 13-06-2006 om 23:41. |
![]() |
|
![]() |
Bedankt voor de mensen die delen in mijn mening dat pedofilie een ziekte is. Ik denk dat het een geestelijke ziekte is dat inderdaad door bijvoorbeeld een jeugdtrauma zich ontwikkeld kan hebben. Ik denk dat er veel oorzaken voor zijn. Je word er niet mee geboren, het zit niet in de genen ofzo, het zit in je hoofd. Het is dus geestelijk.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ok, het bestaan van de voorkeur ook. Maar die mensen kunnen er niets aan doen, dus ik vind niet dat de mensheid zich daar collectief, dan wel de pedo's individueel voor hoeft te schamen. Het is net zo'n biologisch onzinnige afwijking als homofilie, en daarvan vind ik ook dat men zich er niet voor hoeft te schamen.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
B. Dit gesprek heeft ook niets met voortplanting te maken. Zijn wij biologisch onzinnig bezig?
||
Citaat:
||
Citaat:
B: Nop, biologisch gezien is communicatie zeker zinnig, zeker zodra er hogere mate van intelligentie voorkomt. |
![]() |
||
Citaat:
Iets een ziekte noemen en zeggen dat iets bestreden dient te worden zijn gewoon twee heel verschillende dingen. Zeggen dat iets bestreden dient te worden is een mening. Zeggen dat iets een ziekte is is een bewering. Kanker is een ziekte. Dat is geen mening. Pedofilie is een ziekte. Dat is ook geen mening. Als ik zou zeggen dat kanker geen ziekte is omdat het niet bestreden dient te worden, zou dat onzinnig zijn (en niet alleen omdat kanker wel bestreden dient te worden). Ik zou hooguit kunnen zeggen dat het een ziekte is die niet bestreden dient te worden, maar het is en blijft een ziekte. Hetzelfde geld voor pedofilie. En of het nu echt een ziekte is of niet, als het een ziekte is is dat een feit en als het geen ziekte is ook.
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
meisjes op sokken appie123a | 10 | 26-10-2011 21:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
AIVD-materiaal: Fortuyn zou seks hebben gehad met minderjarigen sjakodrako | 166 | 19-12-2005 11:52 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ilse weigert pedofielensite Verwijderd | 415 | 04-02-2005 19:54 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
pedofilie lovetear | 67 | 14-06-2003 13:14 |