Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2006, 19:08
jewelicious
jewelicious is offline
ik had het een keer hier over met iemand...
want wij beiden vinden het keer op keer(wie niet eigenlijk) vervelend wanneer we weer ongestelt zijn.
we probeerde van alles en nog wat te verzinnen om het zo aangenaam mogelijk te maken en dat dan niet alleen voor jezelf maar ook voor je vriend...

dus...wat te doen als je ongestelt ben
Oud 19-06-2006, 19:15
Verwijderd
Een les spelling volgen zorgt vast voor genoeg afleiding. Ongestelt
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 19:16
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MCH schreef op 19-06-2006 @ 20:15 :
Dat, en er niet zo'n drama van maken
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 19:19
Verwijderd
allemaal speciale dingen gaat doen omdat je oh zo zielig bent waardoor je je nog zieliger gaat voelen

of gewoon normaal doen, natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 19:20
vosje16
vosje16 is offline
Vroeger (in het begin) vond ik het echt supervervelend. Ik kon het me echt niet voorstellen dat ik het tot mijn 50ste vol ging houden. Maar op den duur word je het wel gewoon. Nu vergeet ik het soms helemaal dat ik ongesteld ben...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 19:25
Verwijderd
Vroegah zaten er wel eens van die boekjes bij de Tina, over wat te doen als je 'ongi' was. Dan kon je maar het beste de hele dag op de bank liggen met een kruik tegen je buik en chocola naar binnen werken en je broertje pesten. Ik dacht daardoor dat het echt verschrikkelijk hels en pijnlijk moest zijn om ongesteld te zijn Wat een gezeur.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 20:35
jewelicious
jewelicious is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 19-06-2006 @ 20:20 :
Vroeger (in het begin) vond ik het echt supervervelend. Ik kon het me echt niet voorstellen dat ik het tot mijn 50ste vol ging houden. Maar op den duur word je het wel gewoon. Nu vergeet ik het soms helemaal dat ik ongesteld ben...
vergeten doe ik t nii,want ik heb het dan altijd onwijs benauwd. zweet breekt me uit en heb geen zin in eten en drinken.
Oud 19-06-2006, 20:46
Verwijderd
Zorgen dat je een goede pijnstiller vindt (Aleve Feminax, ik kan het niet vaak genoeg zeggen), en dan gewoon doen wat je normaal ook doet. Ik heb zelf veel meer last van krampen als ik op de bank ga liggen. Als ik rond loop, is het in het begin vervelend, maar na een tijdje voel ik het niet meer. Actief blijven helpt écht heel erg goed.

Ik vind ongesteld zijn nu helemaal niet erg meer. 't Is echt een regelmaat die ik heb, dat vind ik nu wel fijn.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 21:08
BleuEyes
BleuEyes is offline
Als ik ongesteld (!) ben, zorg ik voor een warme douche, een warm bed en een pijnstiller.

Oud 20-06-2006, 15:05
joehoe19
joehoe19 is offline
Ongesteld zijn is geen ramp haha... neej ik het begin moest ik er echt super aan wennen, maar het went vanzelf wel... t wordt gewoon een deel van jezelf om het zo maar te zeggen en idd gewoon lekker begin blijven en een voorraad pijnstillers in huis hebben dan komt alles goed...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 15:17
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
joehoe19 schreef op 20-06-2006 @ 16:05 :
Ongesteld zijn is geen ramp haha... neej ik het begin moest ik er echt super aan wennen, maar het went vanzelf wel... t wordt gewoon een deel van jezelf om het zo maar te zeggen en idd gewoon lekker begin blijven en een voorraad pijnstillers in huis hebben dan komt alles goed...
word jij ongesteld dan? ik dacht dat je een jongen was

Ik vind mn menstruatie best draaglijk hoor... no problem. Alleen de 1e dag heb ik heel erg veel pijn, dan slik ik de maximale hoeveelheid paracetamol per dag, 2 per keer (anders helpt het niet) En ik voel me helemaal niet goed, geen eetlust, moe, snel huilen en schreeuwen. OMdat die 1e dag dus nogal vervelend is geef ik mezelf altijd vrij die dag Als ik naar school moet ==> zo snel mogelijk en zodra ik thuis ben ga ik nergens meer, zeg alles af en doe wat ik wil en verwen mezelf. Ideetje?

Dag 2 t/m 6 ==> mn gewone leven, nix aan de hand
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 16:19
Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
Je moet gewoon doen wat je altijd doet. Gaan sporten, naar school, uitgaan... En als je pijn hebt neem je een pijnstiller of ga je 's avonds met een hittepit op je buik slapen.
In het begin vond ik het echt super vervelend, maar na 6 jaar raak je er wel aan gewend
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 16:40
Zwoek
Zwoek is offline
Zo erg is het toch ook weer niet? En meer dan het hierboven genoemde kun je er ook niet aan doen.
Oud 20-06-2006, 16:46
Verwijderd
Soms neem ik ook vrij op de eerste dag, maar dan vooral zodat ik niet vier uur in de trein stil hoef te zitten, want dan word ik echt ziek van de kramp. Ik ga dan meestal poetsen thuis
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 16:53
Verwijderd
Ik slik de pil altijd zo lang mogelijk door, waardoor ik maar een keer of vier per jaar ongesteld word...dan vind ik het nog steeds niet leuk, maar het is dan iig niet elke maand zo. En sinds ik de pil slik ben ik ook niet meer een week ziek, maar hooguit twee dagen en voel ik me verder gewoon niet zo lekker. En doordat ik zelf kan beslissen wanneer ik (ongeveer) ongesteld wordt, zorg ik er voor dat het is wanneer het mij het minst slecht uit komt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 17:12
Bloem
Bloem is offline
Ben en Jerries wil ook nog wel eens helpen (a)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 17:27
Verwijderd
pijnstillers en je niet aanstellen
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 18:01
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Kikkertje schreef op 20-06-2006 @ 17:19 :
\
In het begin vond ik het echt super vervelend, maar na 6 jaar raak je er wel aan gewend
idd ik kan me het leven al niet meer voorstellen zonder. Want echt haha, ik kan klagen wat ik wil, maar ik zou mn menstruatie nooit willen missen hoor
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 18:09
Lelle_*
Lelle_* is offline
Ik vroeg me inderdaad ook af of je aan de pil bent en als je dat niet bent, of je dat niet eens kunt proberen .. Het kan zijn dat je menstruatieklachten daardoor wat verminderen.

Verder heeft zielig doen en er constant aan denken natuurlijk een averechts effect als je wilt dat je ongesteldheid zo aangenaam mogelijk wordt.

Laatst gewijzigd op 20-06-2006 om 18:14.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 19-06-2006 @ 20:25 :
Vroegah zaten er wel eens van die boekjes bij de Tina, over wat te doen als je 'ongi' was. Dan kon je maar het beste de hele dag op de bank liggen met een kruik tegen je buik en chocola naar binnen werken en je broertje pesten. Ik dacht daardoor dat het echt verschrikkelijk hels en pijnlijk moest zijn om ongesteld te zijn Wat een gezeur.
Jaaaa! Ik dacht altijd dat ik een uitzondering was dat ik niet kermend op de bank lag.

Dus, maar ik vind het nooit zo'n ramp, nou ga ik ook niet dood van de pijn. Of, ik ga wel dood van de pijn, maar ik ga gewoon door. En het enige waar ik last van heb is een enorme dosis chagrijnigheid een paar dagen voor aanvang, maarja, ik ben over het algemeen wel chagrijnig dus dat is niet zo erg en opvallend.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 18:15
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Bloem schreef op 20-06-2006 @ 18:12 :
Ben en Jerries wil ook nog wel eens helpen (a)
^ ♥
- De pil zo lang möglich doorslikken
- wijn, stevige rock en medicinale wiet ( )
Oud 20-06-2006, 18:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Andijvie: welke pijnstiller zit er in aleve feminax? Bij mij werkt ibuprofen geweldig als ik ongesteld ben maar dat mag ik nou niet meer en paracetamol werkt niet echt geweldig.
Oud 20-06-2006, 18:25
Verwijderd
aleve is naproxen, feminax is een iets hogere dosering dan classic, verder is er geen verschil tussen
als je geen ibuprofen mag, mag je denk ik ook geen naproxen, maar daar weet jij meer van dan ik natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 18:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-06-2006 @ 19:25 :
aleve is naproxen, feminax is een iets hogere dosering dan classic, verder is er geen verschil tussen
als je geen ibuprofen mag, mag je denk ik ook geen naproxen, maar daar weet jij meer van dan ik natuurlijk
Hmm, dat weet ik eigenlijk niet Ik weet alleen dat ik geen aspirine en ibuprofen mag (ivm astma(medicatie). Paracetamol mag wel maar naproxen weet ik eigenlijk niet.
Oud 21-06-2006, 11:19
Wuftie
Wuftie is offline
Ik ga altijd gewoon maar verder met leven, dat is toch het beste wat je kunt doen?? alleen een kruik af en toe (1 keer per jaar ofzo, als ik zin heb om eens zielig te doen ) is best lekker.. maar ik ben van nature al niet zo'n typ dat zich gauw aanstelt..
Oud 21-06-2006, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Kikkertje schreef op 20-06-2006 @ 17:19 :
Je moet gewoon doen wat je altijd doet. Gaan sporten, naar school, uitgaan... En als je pijn hebt neem je een pijnstiller of ga je 's avonds met een hittepit op je buik slapen.

Dit ja. Gewoon normal je dingen doen. Zo'n ramp is ongesteld zijn toch niet? (hooguit een goede rede om iets lekkers te eten ).
Verder je vriend? Wat heeft hij er voor een last van dan? Geen seks? Willen jullie seks dan kan dat toch gewoon, desnoods met een condoom.

Geen probleem van dit alles maken.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 14:01
Estar
Estar is offline
Doorgaan met je leven en als t niet gaat liggen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 17:06
engeltje
engeltje is offline
Gewoon doorgaan met je leven. Sporten wil ook wel helpen, juist omdat je dan in beweging bent gaat de pijn meer weg.

En als je rond de 50 bent vindt je het weer verschrikkelijk dat je niet meer ongesteld wordt (als ik mijn moeder en tantes moet geloven) dus wees maar blij dat het nu nog mag
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 17:39
Verwijderd
Ik merk het nooit als ik ongesteld ben. Soms wat sneller aangebrand, maar geen pijn ofzo. Een heel enkele keer wat hoofdpijn maar meer ook niet. Ik moet mezelf altijd eraan herinneren dat ik m'n tampon op tijd moet verschonen. Niet omdat ie vol zit, maar omdat ie toch om de zoveel tijd verschoond moet worden.

Ik ken maar weinig mensen in mijn omgeving die er echt last van hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 17:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Sarah: Ik heb het uitgezocht en naproxen mag ik idd ook niet Wel jammer want paracetamol werkt niet zo goed en al de rest mag ik niet geloof ik.
Oud 22-06-2006, 19:07
Verwijderd
Als pijnstiller vind ik Sanalgin ook altijd en anderen die ik het aanraadde ook

@Daan:
Sanalgin® (zelfzorg): Werkzame stoffen
Paracetamol, propyfenazon en coffeïne

Sanalgin® (zelfzorg): Samenstelling
Tabletten: 250 mg paracetamol, 150 mg propyfenazon en 46 mg coffeïne per tablet

Dat is even wat ik hier vond.

En meer info over Sanalgin vindt je hier .

Laatst gewijzigd op 22-06-2006 om 19:15.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 21:04
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-06-2006 @ 18:42 :
@ Sarah: Ik heb het uitgezocht en naproxen mag ik idd ook niet Wel jammer want paracetamol werkt niet zo goed en al de rest mag ik niet geloof ik.
Morfine

Sommige mensen hebben ook baat bij paracetamol/ codeine. Op recept verkrijgbaar. De meningen zijn verdeeld over de meerwaarde van codeine, ik gebruik ze van mams en ben er wel tevreden over Misschien is het placebo effect maar naar mijn idee werken ze echt wel beterde dan de gewone pcm..
Oud 22-06-2006, 22:01
Verwijderd
Seks is ook wel aangenaam als je ongesteld bent, maar daar moet je wel een beetje tegen kunnen.
Werkt dan in ieder geval ook tegen kramp enzo.

En serieus, ik vond het ook altijd een vreselijk idee, maar een keertje gedaan en het viel alles mee.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 22-06-2006 @ 23:01 :
Seks is ook wel aangenaam als je ongesteld bent, maar daar moet je wel een beetje tegen kunnen.
Werkt dan in ieder geval ook tegen kramp enzo.

En serieus, ik vond het ook altijd een vreselijk idee, maar een keertje gedaan en het viel alles mee.
Meestal zijn het ook de mannen die het een vreselijk idee vinden hoor
Ik had een ex die vond het eerst niets, maar deed er daarna niet moeilijk over... Toen kreeg ik weer een vriendje, maar die was er echt niet voor te vinden Too bad...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 23:01
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
MCH schreef op 19-06-2006 @ 20:15 :
't Is geen spelling. 't Is werkwoordsvervoeging.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 23:14
Verwijderd
Niets. Ik ben zo schandalig kort ongesteld dat ik niet eens tijd heb om me anders te voelen dan normaal
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 16:28
Inga
Inga is offline
pijnstillersss
Oud 24-06-2006, 18:22
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 23-06-2006 @ 00:01 :
't Is geen spelling. 't Is werkwoordsvervoeging.
Ongesteld is toch geen werkwoord? Wel spelling dus volgens mij.
Oud 24-06-2006, 18:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Zwoek schreef op 24-06-2006 @ 19:22 :
Voltooid deelwoord, toch? Dan is het werkwoord: ongesteld zijn.

Hm, ik had er eigenlijk nog nooit aan gedacht om een andere pijnstiller dan paracetamol te nemen, maar dat is misschien wel een idee, want paracetamol duurt altijd meer dan twee uur voordat het werkt en tot die tijd kan ik bekant niet lopen. Ik haat ongesteld zijn, ik kan ook niet echt zeggen dat ik er na zeven jaar aan gewend ben, het is elke keer weer hels

Dus ik heb geen tips, het is gewoon lijden en uitkijken naar wanneer je in de overgang komt. Of aan de pil gaan als je niets tegen enge hormonen hebt en het van je moeder mag
Oud 24-06-2006, 21:19
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Zwoek schreef op 24-06-2006 @ 19:22 :
Correct. Het is een "bevroren" bijv. nwm., "gesteld" (inderdaad, zoals VV zegt: een volt. dlw), waaraan vervolgens het prefixje "on-" is geplakt. Eh, inzoverre heb ik mij onzorgvuldig uitgedrukt, want het gaat niet om vervoeging, inderdaad. Wat ik had moeten zeggen is dat het feit, dat het een -d en geen -t moet zijn, samenhangt met (de bekende kofschipregel van) de Nederlandse ww vervoeging.

Heel goed. Nu krijg je een stikker in schriftje.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 21:42
jet
jet is offline
@ daantje:

weet je zeker dat je het absoluut niet mag? het staat wel altijd in de bijsluiters enzo, maar volgens mijn artsen mocht ik het gewoon proberen en uiteraard gelijk stoppen als het fout ging maar er gebeurde niks
Oud 25-06-2006, 17:37
dark princess
dark princess is offline
ik vind het altijd wel heel vervelend om op vakantie ongesteld te zijn of net op de dag dat ik met iemand iets heb afgesproken om iets leuks te gaan doen (omdat ik vaak heel moe ben en me niet echt lekker voel)

maar eigenlijk doe ik gewoon wat ik de rest van de maand ook doe, ik heb buiten mijn ongesteldheid om vaker last van chagrijnige buien dan tijdens die week

ohja, ik ga de eerste dag wel vaak wat vroeger naar bed, omdat ik me dan echt niet lekker voel en omdat ik dan heel moe ben.
Oud 25-06-2006, 19:34
Iduna
Iduna is offline
Gewoon doen wat je altijd doet. Dat kan je een beetje afleiden van het ongesteld zijn. Af en toe wat lekkers eten, helpt ook wel.

Ik doe niks bijzonders als ik ongesteld ben, want heb ik er weinig last van. Ik doe een tampon in en een paar uur later gaat deze eruit voor een nieuwe en dit een paar dagen achter elkaar.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 11:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
jet schreef op 24-06-2006 @ 22:42 :
@ daantje:

weet je zeker dat je het absoluut niet mag? het staat wel altijd in de bijsluiters enzo, maar volgens mijn artsen mocht ik het gewoon proberen en uiteraard gelijk stoppen als het fout ging maar er gebeurde niks
De longverpleegkundige heeft tegen mij gezegd dat het niet verstandig is om te nemen omdat als je er een aanval van krijgt je daar heel moeilijk weer uit schijnt te komen. Ze zei dat je altijd beter paracetamol kan nemen en iig geen ibuprofen of aspirine. Nou weet ik dat ik het van ibuprofen licht benauwd krijg dus dan vind ik het een beetje te riskant om te gaan uitproberen.
Oud 26-06-2006, 12:48
Verwijderd
Sporten
het laat je ontspannnen, pijn vermindert of trekt helemaal weg

Verder gewoon doen wat je anders ook doet. Je bent als ej ongesteld bent echt niet zieliger dan andere dagen (als er nou tegenreacties komen dat het bij de een meer pijn doet dan bj de ander, dat is logisch, maar nog geen reden om zielig door te gaan doen. Ik loop af en toe ook krom van die pijn, kan amper zitten, staan of liggen, maar ga gewoon door).
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 12:57
duivelaartje
duivelaartje is offline
Opzich vind ik ongesteld zijn wel een fijn gevoel. Het werkt enzo.
Overdag heb ik er nooit zo'n last van, wel een vaag gevoel in m'n onderbuik. 's Nachts is het alleen de eerste twee dagen echt niet fijn, dan trekt alles heel veel samen. Ikdoe een grote knuffel op m'n buik en slapen maar.

En ben éindelijk weer ongesteld, pfieuw. Ben er bijna blij om.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 15:19
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 24-06-2006 @ 22:19 :
Correct. Het is een "bevroren" bijv. nwm., "gesteld" (inderdaad, zoals VV zegt: een volt. dlw), waaraan vervolgens het prefixje "on-" is geplakt. Eh, inzoverre heb ik mij onzorgvuldig uitgedrukt, want het gaat niet om vervoeging, inderdaad. Wat ik had moeten zeggen is dat het feit, dat het een -d en geen -t moet zijn, samenhangt met (de bekende kofschipregel van) de Nederlandse ww vervoeging.

Heel goed. Nu krijg je een stikker in schriftje.
Mooi, dankje

En @duivelaartje: Ik herken het wel een beetje, ik vind het eigenlijk ook altijd wel weer fijn dat ik ongesteld ben geworden. Het kan vervelend zijn, maar je gaat er niet dood aan
Oud 26-06-2006, 15:23
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 21-06-2006 @ 13:32 :
Zo'n ramp is ongesteld zijn toch niet?
Lijkt me nogal per persoon verschillen... Ik ben ook geen type dat me aanstelt, maar zo nu en dan (met name in het verleden toen ik de pil nog niet slikte) kon ik toch echt niet normaal functioneren...en ik ken meer mensen die echt gewoon één week per maand ziek zijn.

Sanalgin werkte bij mij ook goed...ik kan er alleen niet meer tegen helaas.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 15:32
Poeperd
Poeperd is offline
Als ik ongesteld ben ga ik vaker douchen dan normaal, leg ik er een handdoek onder tijdens het neuken en stop ik de hele dag door tampons in mn kut.

Verder niks? Het is niet aangenaam en dat zal het nooit worden ook. Echt veel kan je er niet aan doen.
Oud 26-06-2006, 15:53
MieX
MieX is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-06-2006 @ 12:38 :
De longverpleegkundige heeft tegen mij gezegd dat het niet verstandig is om te nemen omdat als je er een aanval van krijgt je daar heel moeilijk weer uit schijnt te komen. Ze zei dat je altijd beter paracetamol kan nemen en iig geen ibuprofen of aspirine. Nou weet ik dat ik het van ibuprofen licht benauwd krijg dus dan vind ik het een beetje te riskant om te gaan uitproberen.
Waarschijnlijk is het dan de hele groep van ibuprofen en apsirine (de NSAID's) die je niet mag hebben, Sanalgin of paracetamol met cofeïne werkt sterker dan gewoon paracetamol en die zou je dan wel mogen hebben

Regels voor berichten