![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Melk tegen botontkalking? Dat is zo een leuk sprookje wat ze vroeger vertelde.. toch is de botontkalking het hoogst in de landen waar melk wordt gedronken.
||
![]() |
Citaat:
Roken en zuivel.. slechte combi.. dat je oud wordt betekent niet dat het eet/rookgedrag goed voor je is.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Beter is om gewoon rijke calciumproducten (groenten met calcium) te eten en geen producten die calcium ontrekken uit je lichaam. Ook goed om producten te nemen die calciumopname bevorderen. Daarnaast niet roken en zorgen dat je vitamine D goed binnen gekregen wordt, dan is dat al een betere situatie en vermindert de kans op osteoporose sterk. Daarnaast is de osteoporose ook bij gelijke leeftijden (dus bij 60 jarige in diverse landen/werelddelen) gewoon hoger bij landen waar zuivelconsumptie hoog is.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En ik zou je oma toch echt andere dingen laten eten hoor. Beter is als ze calciumrijke groenten meer eet.
||
![]() |
Citaat:
Zo een 10 jaar geleden.. niemand in mijn omgeving met kanker. Nu zijn er verschillende mensen dood door kanker of hebben bepaalde kanker gehad. Dat is toch echt verandert. Het komt steeds meer. Vroeger at men minder vlees, minder zuivel e.d. Dat is pas begonnen vanaf 1920 ongeveer dat men meer zuivel ging nemen. Pas na 2e wereldoorlog kwam meer vlees. Sterke toename.. en vooral in alledaagse producten. Over de hele dag neem je nu zoveel dierlijke vetten en proteinen naar binnen, dat dit rond deze tijd nu wel gaat uiten. De toename van kanker is enorm. En niet onder ouderen, maar ook naar jongere mensen. Steeds meer jonge mensen krijgen kanker. En dat verbaasd mij gewoon niet. De inname van die stoffen uit zich bij iedereen anders natuurlijk. De ene kan er meer tegen, dan de andere. Het ligt denk ook een beetje hoe 'sterk' je bent. En hoe sterk je genen zijn aangetast.
||
![]() |
Citaat:
Het mooiste vind ik dat men die ene slogan niet mogen gebruiken. Dat melk is goed voor elk e.d. Ik geloof dat de veganistenvereniging daar voor gezorgt had. Die hadden een klacht ingedient erover. Je ziet trouwens dat de zuivelindustrie de tactiek heeft verandert. Ze zagen denk ook in dat calcium niet meer stand zou houden door alle nieuwe onderzoeken erover. Vroeger was het vooral calcium waarop ze focuste.. maar nu doen ze meer richten op andere voedingsstoffen.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||||||||
Citaat:
Wil jij eeuwig leven? Nee? Eet dan asbest. ![]() Gezond leven terwijl je leeft. Zo lang mogelijk. Daar gaat het over. Dat jij met je 19 jaar nog nergens last van hebt, zegt niets. Kom over 19 jaar nog maar 'ns terug. Het gaat om chronische ziektes en ziektes die je gezondheid ernstig aantasten van de afgelopen 50+ jaar. Je eetgedrag heeft hier een grote invloed op. Waar je eventueel een punt mee zou kunnen maken is het volgende: massaal gezonder leven zou wel lastig zijn ivm AOW. Dan implementeert Nederland het Amerikaanse systeem van eigen verantwoordelijkheid maar. Zoiets zit er toch al aan te komen. Citaat:
Citaat:
Ten eerste is de verhouding magnesium/calcium scheef in melk. Zonder magnesium heb je weinig tot niets aan het calcium. Ten tweede is er onderzoek dat er op wijst dat de Ca analogien er toe lijden dat het lichaam dit zelf niet meer aanmaakt. Verder is het ook onnatuurlijk en onlogisch om koemelk te drinken. Geen enkele andere diersoort drink melk nadat de zuigeling gegroeid is, laat staan van een andere diersoort. Er is ook niets dat in melk zit dat het menselijk lichaam niet op een andere manier kan verkrijgen indien nodig. Verder kun je spreken van een bacterie-bom. Nou zijn niet al die bacterien slecht, maar 1) de goede heb je al en kan je lichaam zelf produceren 2) heb je die niet (wellicht te maken met de schandalige manier waar op je je lichaam behandelt), dan kun je daar een supplement voor slikken (probiotics). Dan heb je nog het feit dat melkproducten voor een overtollige slijmporductie zorgen. Geen enkele sporter drinkt een melkproduct vlak voor een lichamelijke inspanning. Verder nog het caseopiden verhaal. Dat is al decenia lang bekend. Komt nu uiteindelijk meer in het nieuws. Dan heb je nog het hormonen-verhaal. In de EU speelt dat niet (tenzij illegaal), in de VS wel. In de VS is het pus-argument dus nog sterker; betekent echter niet dat het in de EU niet speelt. Er zijn dus genoeg redenen om het niet te nuttigen. Leg mij maar 'ns uit waarom je het WEL zou nuttigen minus de argumenten "ik vind het lekker" en "ik ben er aan verslaafd". Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat betreft intolerant vs allergie heb je gelijk; tegenwoordig noemt men het intolerant. Citaat:
Laatst gewijzigd op 21-06-2006 om 17:55. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Je geeft nog steeds geen empirisch bewijs van die (onzin)praat over het vetgehalte. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
http://www.voedingscentrum.nl/voedin...ng/calcium.htm |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Calcium haal je uit diverse producten. Als jij een goed gevarieerd dieet hebt (groenten, brood, etc. wat dan ook), dan haal je gewoon genoeg calcium. Hieronder een overzicht van wat producten: Voedingsmiddel(100g) Calcium (in mg) sesamzaad 670 vijgen, gedroogd 280 amandelen, gepeld 250 boerenkool, gekookt 180 melk, halfvol 123
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Lees deze site eens: http://www.strongbones.org
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/3673149.stm ![]() |
![]() |
|||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Het sporenelement Mg krijg je wel op een andere manier binnen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het kan best zijn dat het niet helemaal zo gezond is als ze altijd gezegd hebben maar dat je d'r nou meteen allerlei ziektes van krijgt (op lange termijn) lijkt me de grootste onzin. Je gebruikt magere melk dus met vet en dergelijke valt het ook best mee. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
3. Zuivel, vlees(waren), vis, ei en vleesvervangers Belangrijk vanwege: eiwit, mineralen zoals ijzer en calcium, B-vitamines en visvetzuren De stoffen die ze noemen zijn wel belangrijk, zuivel is alleen niet nodig om ze binnen te krijgen. Eiwit zit in alles van deze groep en in zat andere producten dus daar krijg je genoeg van binnen. Met ijzer doelen ze niet op melkproducten want daar zit weinig ijzer in. Calcium in melk is overrated, er zit voldoende in de rest van je voeding en uit veel plantaardige bronnen kan je lichaam het ook nog eens veel beter opnemen, uit broccoli en boerenkool bijvoorbeeld. Voor B-vitamines geldt hetzelfde als voor eiwit, zit in alle producten uit deze groep en veel andere producten. De visvetzuren slaan natuurlijk op de vis en niet op de zuivel. Wat ik al zei dus, er zitten wel een paar gezonde voedingsstoffen in maar die krijg je toch al binnen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En wat betreft de schijf van 5.. die is van voedingscentrum. Bij de voedingscentrum zitten mensen die directe banden hebben met de industrie. Die directrice (weet niet of die er nog is) kwam van UniLever vandaan. En voedingscentrum is meer het publieksbureau van de Gezondheidsraad. En daar zitten allemaal experts in. Zoals prof. Schaafsma, die in een internationale zuivelbondwerkgroep zit en heeft o.a. een gesponsorde baan gehad van Danone e.d. Ook zitten in die Gezondheidsraad allemaal mensen die de wetenschappelijke raad zijn van het blad Voedingsmagazine, welke dus, zoals eerder gezegd, een blad is van de Nederlandse Zuivel Organisatie.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ik drink elke dag 0,5l magere melk, leg jij mij dan eens uit waarom ik niet dik ben ![]() Laatst gewijzigd op 25-06-2006 om 14:26. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Internetten is een uiting van gebruik maken van omgeving. Improvisatie. Dit gedrag zie je bij dieren ook. De mens is alleen daarin verder. Maar het gebruik van 'techniek' is niet onbekend in de dierenwereld. Maar melk drinken van andere dieren komt toch echt niet voor. Ook niet dat dieren in volwassen leeftijd actief melk drinken e.d.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Melk is slecht voor elk! TechXP | 92 | 07-06-2005 14:36 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 02-06-2005 14:02 | |
Lichaam & Gezondheid |
Melk is ongezond! Hydrogen | 55 | 08-05-2005 19:59 | |
Eten & Drinken |
De mythes rond melk 770 | 10 | 08-05-2005 12:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
Melk mimima | 57 | 15-09-2004 21:12 |