Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2006, 21:13
Azaelia
Azaelia is offline
Dat geloof ik ook niet, nee. Wat wel dan: ????? Geen idee.
Oud 05-04-2006, 22:27
Severus
Severus is offline
Hmm, in het HP topic op Films & TV wordt ook al weer wat gepost.
Oud 06-04-2006, 10:24
SounD
SounD is offline
Ik geloof het wel en ik zou het ook realistisch en spannend vinden om te lezen.

Daarnaast lijkt het me ook erg verstandig van de schrijver. Ze heeft aangegeven dat ze na zeven boeken met Harry niet langer meer over hem wil schrijven. Door hem in boek zeven te laten sterven krijgt ze veel minder gezeur of ze nog verder gaat met hem.

SounD
Oud 07-04-2006, 18:44
Misti
Misti is offline
Oh, ik zou het zo erg vinden moest Harry sterven, en ik vind het ook raar dat Rowling haar 'kindje' zou laten sterven... Het is natuurlijk nog altijd een kinderboek, dan moeten de goede overwinnen
Maar ik denk dan eerder dat Harry Voldemort zou overwinnen, maar dan door al die inspanningen er zelf aan zal sterven... Ofzo Maar ik hoop nog steeds van niet...

Dit is toch geen spoiler ofzo he? Anders verander ik het wel
Oud 09-04-2006, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Misti schreef op 07-04-2006 @ 19:44 :
Het is natuurlijk nog altijd een kinderboek, dan moeten de goede overwinnen
Daar klamp ik mij ook aan vast

Nog anderhalf jaar en we weten het ...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 00:46
Verwijderd
Ik hoop heel erg dat deel 7 wat minder tijd vergt om te schrijven, omdat ze het hele plot enzo al had uitgewerkt.

Daarnaast denk ik dat J.K Rowling wel doorgaat met schrijven, en als het niet over Harry Potter is dan misschien wel over een nieuwe hoofdpersoon (al zal ze het succes van HP nooit meer zal kunnen evenaren).

Spoiler

Deel 6 is mijn minst favoriete boek, ik weet niet precies waarom.
De boeken zijn absoluut briljant, maar nog een ding wat ik toch nog steeds vreemd vind:
Waarom is Harry nu de geweldig tovernaar die Voldemort zou kunnen verslaan? Tijdens de lessen op zweinstein blijkt dat hij nog helemaal niet zo goed kan toveren, elke docent is nog beter dan hem. Waarom zou hij het dan tegen zo'n geweldig grote tovernaar op kunnen nemen. Hij heeft eigenlijk meer geluk en bscherming dan dat hij zelf zo goed is. Wellicht gaat het meer over de bijzonderheid van Harry Potter (liefde als zijn bijzondere kracht, en een beetje aangeboren talent) dan om zijn toverkunsten. Verder kan ik echt niet wachten totdat deel 7 uitkomt...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 22:41
cornershop
cornershop is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 02-12-2005 @ 23:18 :

Ik ben gek

Nog zo'n gekken op de wereld?

jep over here zit momenteel ook in een harry potter fase weer
vorige week film 4 gekocht en heb hem nu al ongeveer 5 keer gezien en ben nu alweer (bijna) klaar met het lezen van boek 5 voor de 4e keer ofzo.
ik heb echt zin in het volgende boek en de volgende film <3
Oud 21-05-2006, 22:45
cornershop
cornershop is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 19-05-2006 @ 01:46 :

Deel 6 is mijn minst favoriete boek, ik weet niet precies waarom.
De boeken zijn absoluut briljant, maar nog een ding wat ik toch nog steeds vreemd vind:
Waarom is Harry nu de geweldig tovernaar die Voldemort zou kunnen verslaan? Tijdens de lessen op zweinstein blijkt dat hij nog helemaal niet zo goed kan toveren, elke docent is nog beter dan hem. Waarom zou hij het dan tegen zo'n geweldig grote tovernaar op kunnen nemen. Hij heeft eigenlijk meer geluk en bscherming dan dat hij zelf zo goed is. Wellicht gaat het meer over de bijzonderheid van Harry Potter (liefde als zijn bijzondere kracht, en een beetje aangeboren talent) dan om zijn toverkunsten. Verder kan ik echt niet wachten totdat deel 7 uitkomt...
Volgens mij wat het juist dat het Harry moet zijn omdat die prophesie (hoe schrijf je dat?) dat voorspelt had. Daarom wilde Voldemort ook juist Harry vermoorden toen hij nog klein was. Dat ding voorspelt dat ze niet samen kunnen leven, de een óf de ander moet dood. Of allebei natuurlijk, maar volgens mij was het punt dat het samen niet gaat. Daarom is hij de aangewezen persoon om tegen hem te vechten.
En hij is inderdaad niet de beste tovenaar ooit, maar hij heeft Voldermort wel al 5 of 6 keer verslagen/te snel afgeweest natuurlijk.
Dat denk ik .
Oud 22-05-2006, 13:02
cornershop
cornershop is offline
Citaat:
cornershop schreef op 21-05-2006 @ 23:45 :
Volgens mij wat het juist dat het Harry moet zijn omdat die prophesie (hoe schrijf je dat?) dat voorspelt had. Daarom wilde Voldemort ook juist Harry vermoorden toen hij nog klein was. Dat ding voorspelt dat ze niet samen kunnen leven, de een óf de ander moet dood. Of allebei natuurlijk, maar volgens mij was het punt dat het samen niet gaat. Daarom is hij de aangewezen persoon om tegen hem te vechten.
En hij is inderdaad niet de beste tovenaar ooit, maar hij heeft Voldermort wel al 5 of 6 keer verslagen/te snel afgeweest natuurlijk.
Dat denk ik .
heh, ik was boek 5 aan het lezen en toen kwam ik de voorspelling tegen:

"the one with the power to vanquish the Dark Lord approaches... born to those who have thrice defied him, born as the seventh month dies... and the Dark Lord will mark him as his equal, but he will have power the Dark Lord knows not... and either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives... the one with the power to vanquish the Dark Lord will born as the seventh month dies..."

dus dan klopt het wel wat ik zei
Oud 23-05-2006, 22:08
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Mag ik zeggen dat ik zo hoop dat de kleine etter doodgaat? Begrijp me goed, ik houd van die verhalen, maar Harry....
Oud 24-05-2006, 06:14
Verwijderd
Ik heb nooit gesnapt (en ik doe het nog steeds niet) wat iedereen in die stomme boeken/films ziet. (Krijg ik nou het hele forum over me heen? )
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 19:36
cornershop
cornershop is offline
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 23-05-2006 @ 23:08 :
Mag ik zeggen dat ik zo hoop dat de kleine etter doodgaat? Begrijp me goed, ik houd van die verhalen, maar Harry....
haha hoe kun je nou van harry potter verhalen houden als je niet van harry houdt
Oud 26-05-2006, 01:41
Verwijderd
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 23-05-2006 @ 23:08 :
Mee eens. Maar daarentegen zijn pubers in opstandige buien altijd irritant, en JKR heeft hem erg veel van dergelijke buien gegeven, vooral in boek 5.

De scènes met de leraren vind ik altijd leuker dan die met Harry, Ron, Hermione of Draco.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 19:00
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Citaat:
cornershop schreef op 24-05-2006 @ 20:36 :
haha hoe kun je nou van harry potter verhalen houden als je niet van harry houdt
Omdat Potty niet de enige is die in die verhalen voorkomt

Ik vind Sirius, Remus enzo geweldig...
Oud 04-06-2006, 22:14
cornershop
cornershop is offline
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 03-06-2006 @ 20:00 :
Omdat Potty niet de enige is die in die verhalen voorkomt

Ik vind Sirius, Remus enzo geweldig...
ja dat snap ik wel maar hij is toch wel de hoofdpersoon natuurlijk.
Oud 05-06-2006, 07:23
Verwijderd
Citaat:
cornershop schreef op 04-06-2006 @ 23:14 :
ja dat snap ik wel maar hij is toch wel de hoofdpersoon natuurlijk.
Ja, so?

In boek vijf had ik werkelijk een bloedhekel aan Harry als persoon, maar 't is wel ongeveer het beste HP-boek geschreven. Zes vind ik misschien nog iets beter...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 11:40
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 05-06-2006 @ 08:23 :
In boek vijf had ik werkelijk een bloedhekel aan Harry als persoon, maar 't is wel ongeveer het beste HP-boek geschreven. Zes vind ik misschien nog iets beter...
Gelukkig nog iemand die dat vind. Ik vond hem echt z'n verschrikkelijk irritant mannetje in 5, alleen maar boos en zielig doen. Arg, maar de Engelse versie was echt erger, daar werd het soms wel 10 keer op een paginga gezegd. Erg irritant, gelukkig had de nederlandse vertaling dat iets minder. Ik was hierom ook erg blij met 6, kon hij weer een beetje normaal doen.
Oud 05-06-2006, 20:53
cornershop
cornershop is offline
In boek 5 vond ik hem inderdaad ook uitermate irritant... maar verder vind ik em wel leuk.
En het gaat natuurlijk ook meer om de boeken als geheel, dus ik snap het eigenlijk toch wel als je Harry niet zo leuk vindt maar de rest wel.
Oud 08-06-2006, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 05-06-2006 @ 12:40 :
Gelukkig nog iemand die dat vind. Ik vond hem echt z'n verschrikkelijk irritant mannetje in 5, alleen maar boos en zielig doen. Arg, maar de Engelse versie was echt erger, daar werd het soms wel 10 keer op een paginga gezegd. Erg irritant, gelukkig had de nederlandse vertaling dat iets minder. Ik was hierom ook erg blij met 6, kon hij weer een beetje normaal doen.
Ja, in boek vijf was hij echt een aansteller. Buh, wat een walgelijke puber was het zeg Maar ik vond het wel een heel goed boek, juist omdat het wel realistisch was, dat gedrag. Boek 6 heeft alles overtroffen, voor mij, dat vond ik écht een fantastisch boek Ik heb ook weken geen andere boeken kunnen lezen, 'k was echt nog bezig met het verwerken. Dat heb ik normaal nooit zo erg.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 12:37
Verwijderd
Citaat:
cornershop schreef op 24-05-2006 @ 20:36 :
Oeh, ik vind Harry echt niet het leukste van iedereen ofzo. Ik vind hem wel ok, maar ik vind Ron - bijvoorbeeld - veel leuker.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 18:30
Verwijderd
* schopt naar boven aan de pagina *

Citaat:
Hoofdpersonen sterven in laatste Harry Potter
Van onze correspondent Peter de Waard

LONDEN - Dreuzeltranen zullen worden vergoten. In het laatste en zevende deel van de Harry Potter-serie gaan twee hoofdpersonen in het laatste hoofdstuk dood.

Dat heeft schrijfster J.K. Rowling verklapt in een interview met de televisiezender Channel 4. Of Harry Potter zelf doodgaat, weigert ze te zeggen.

J.K. Rowling, die wereldwijd driehonderd miljoen boeken heeft verkocht en daarmee een fortuin van 550 miljoen pond heeft vergaard, bekende dat ze het laatste hoofdstuk heeft herschreven. Toen ze in 1990 met de serie begon - als een arme bijstandsmoeder in Edinburgh - wist ze al dat er zeven delen zouden verschijnen. Het laatste hoofdstuk had ze al af.

'Het laatste hoofdstuk is weggestopt, hoewel het nu een beetje veranderd is', vertelde ze in een interview. 'Ik moet zeggen dat er twee doodgaan van wie het helemaal mijn intentie niet was ze dood te laten gaan.' Op de vraag of ze het niet jammer vond twee geliefde karakters dood te moeten laten gaan, antwoordde ze: 'Er moet een prijs worden betaald. We hebben hier te maken met echte slechtheid.'

Ze bekende dat ze meevoelde met detectiveschrijfster Agatha Christie die in haar laatste boek de beroemde Belgische speurneus Hercule Poirot liet doodgaan. 'Ik heb Harry nooit dood willen laten gaan, omdat ik zeven boeken wilde schrijven. Maar ik kan mij helemaal verplaatsen in een schrijver die denkt: ik zal hem dood laten gaan zodat niemand er ooit mee vandoor kan gaan. Zo eindigt het met mij. En nadat ik zelf dood ben, is niemand in staat om dat karakter weer terug te brengen.'

Ze zei dat ze verder niet veel meer zal zeggen over de inhoud van het boek. De laatste Harry Potter verschijnt volgend jaar.
(van de eerste de beste nieuws-site geplukt die google gaf, bleek de volkskrant te zijn)

'k heb trouwens ergens gelezen dat er twee mensen doodgaan, die niet waren voorzien om dood te gaan, dus dat er twee mensen méér doodgaan dan de bedoeling was, dus dat er nog meer mensen sterven.

oh, trouwens, in dat ander artikel stond er wel nog bij dat JK nooit de intentie heeft gehad HP het loodje te doen leggen... Volgens mij overleeft hij het gewoon hoor.

spannend
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 18:39
Ieke
Ieke is offline
Het zal dan wel in de richting van Hermelien, Ron, Ginny of Harry zelf gaan. Eigenlijk vind ik dit nu al niet zo leuk
Oud 29-06-2006, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 29-06-2006 @ 19:39 :
Het zal dan wel in de richting van Hermelien, Ron, Ginny of Harry zelf gaan. Eigenlijk vind ik dit nu al niet zo leuk
néé, please niet één van die vier
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 20:41
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 29-06-2006 @ 20:06 :
néé, please niet één van die vier
Mja, als het om hoofdpersonen gaat dan is dit niet onlogisch.
Oud 29-06-2006, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 29-06-2006 @ 21:41 :
Mja, als het om hoofdpersonen gaat dan is dit niet onlogisch.
ik beschouw veel meer mensen als 'hoofdpersoon' Snape enzo, de Weasleys, Hagrid, McGonagall, Malfoy, ...

geen idee wie ik 'het liefst' de pijp zou zien uitgaan (van wie ik het het minst erg zou vinden dus )
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 21:01
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 29-06-2006 @ 21:52 :
ik beschouw veel meer mensen als 'hoofdpersoon' Snape enzo, de Weasleys, Hagrid, McGonagall, Malfoy, ...

geen idee wie ik 'het liefst' de pijp zou zien uitgaan (van wie ik het het minst erg zou vinden dus )
Maar gezien de laatste keuze voor Perkamentus lijkt het me zeer onwaarscheinlijk dat er niemand van de echte hoofdpersonen (dus een van deze 4) gedood zal worden.
Oud 29-06-2006, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 29-06-2006 @ 22:01 :
Maar gezien de laatste keuze voor Perkamentus lijkt het me zeer onwaarscheinlijk dat er niemand van de echte hoofdpersonen (dus een van deze 4) gedood zal worden.
klopt

maar daar wil ik nu nog even niet aan denken, momenteel is er nog helemaal niemand dood, want ik zit nog maar aan boek twee (voor de 46ste keer ofzo )
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 21:52
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 29-06-2006 @ 22:41 :
klopt

maar daar wil ik nu nog even niet aan denken, momenteel is er nog helemaal niemand dood, want ik zit nog maar aan boek twee (voor de 46ste keer ofzo )
Ik in drie
Oud 30-06-2006, 23:59
Verwijderd
Ik heb nog een vraagje over het laatste deel. Die heb ik eerst in het Engels gelezen, en ik meen me te herinneren toen die dus net uitwas in het Engels, hier nog wel een discussie gelezen te hebben of Dumbledore nu echt dood en helemaal weg was, of dat ie misschien terug zou komen in een schilderij.

Pas heb ik de Nederlandse gelezen, en toen Harry bij McGonnigal moest komen even nadat Dumbledore vermoord was, op de kamer van het schoolhoofd dus, dat op het kantoortje van het schoolhoofd al een schilderij hing van Dumbledore.

Maar was ik me dus van het 6e deel herinner is dat dat schilderij er nog niet hing, en dat Harry zich afvroeg of Dumbledore wel echt dood was...

Heb ik het gewoon slecht in mn geheugen staan, of het Engels niet goed begrepen, en hing het schilderij er in het Engelse boek wel, of is het gewoon een gigantische vertaalfout?

(Sorry als het al eerder is gevraagd, ik heb eerlijk gezegt geen zin om alle topics door te lezen )
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Corinne schreef op 01-07-2006 @ 00:59 :
Heb ik het gewoon slecht in mn geheugen staan?
ja

Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 21:06
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 01-07-2006 @ 11:52 :
ja

ok
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 21:33
mepsteen
mepsteen is offline
ik denk niet dat voldy dood gaat, maar eerder voor eeuwig in een
Spoiler
zit opgesloten
Oud 03-07-2006, 14:19
Reem
Reem is offline
Gadverdamme dat wil ik allemaal helemaal niet! Ik ben wel ontzettend nieuwsgierig. Voorlopig wacht ik nog maar even af wat de titel wordt...
Oud 03-07-2006, 14:33
Barones
Barones is offline
ik ben ook wel verschrikkelijk benieuwd. jammer dat het nog een jaar duurt.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Reem schreef op 03-07-2006 @ 15:19 :
Gadverdamme dat wil ik allemaal helemaal niet! Ik ben wel ontzettend nieuwsgierig. Voorlopig wacht ik nog maar even af wat de titel wordt...
jaa, ook spannend!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 21:36
Verwijderd
Mijn gevoel zegt dat Hermione zeker dood gaat. En dat ik enorm ga janken wanneer dat gebeurt. Harry gaat vast ook dood, hoewel ik dat vreselijk voorspelbaar vind en tot nu toe zelden iets vreselijk voorspelbaars in HP heb gelezen (zeg eigenlijk maar gewoon 'nooit', kleine dingetjes wel natuurlijk, maar geen enorme dingen, er was altijd een geloofwaardige twist).
Hermione gaat dood. Ron niet. Harry zal wel dood moeten, maar ik hoop het niet. Snape gaat dood, en als het gebeurt, is dat voor Harry, als een soort offer ofzo.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 21:46
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 05-07-2006 @ 22:36 :
Mijn gevoel zegt dat Hermione zeker dood gaat. En dat ik enorm ga janken wanneer dat gebeurt. Harry gaat vast ook dood, hoewel ik dat vreselijk voorspelbaar vind en tot nu toe zelden iets vreselijk voorspelbaars in HP heb gelezen (zeg eigenlijk maar gewoon 'nooit', kleine dingetjes wel natuurlijk, maar geen enorme dingen, er was altijd een geloofwaardige twist).
Hermione gaat dood. Ron niet. Harry zal wel dood moeten, maar ik hoop het niet. Snape gaat dood, en als het gebeurt, is dat voor Harry, als een soort offer ofzo.
Nee! Alles behalve dat. Hermione mag niet dood, zij is cool. En Snape mag al helemaaaal niet dood. Hij moet blijven leven en iedereen moet te weten komen dat hij al die tijd gewoon bij de good ones hoorde, waardoor iedereen spijt krijgt (en dan met name Harry).

Dus, jouw gevoel mag niet gelijk gaan krijgen.
Oud 05-07-2006, 21:54
Verwijderd
Volgens mij ontdekt Harry wel dat Snape echt ontzettend goed was hoor, en op tijd ook
Maar toch gaat hij dood, Snape dus. En Hermione

Maar mja, ik zeg ook maar wat mijn gevoel zegt. Juist omdat Hermione zo cool is, gaat ze dood. Ze hangt even de enorme held uit
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 23:15
Droomz
Droomz is offline
Mijn gevoel zegt dat Ron doodgaat. En misschien een van de tweeling of zo.
Oud 06-07-2006, 00:14
Ieke
Ieke is offline
Ik weet het echt niet, maar ik hou het in ieder geval op Ron of Hermelien eigenlijk. Hoewel ik het nu al echt stom vind.
Mijn moeder zat me ook al te pesten. Had het ook gehoord dat er hoofdpersonen dood zouden gaan. Zei ze zo tegen mij dat het me vast wel weer een hoop tranen gaat kosten Mja, ik ben gevoelig voor dat soort dingen
Oud 06-07-2006, 18:58
Verwijderd
Op een of andere manier denk ik dat Ron wel blijft leven, en een soort low profile maar goed iets gaat doen met z'n leven. Niet al te heldhaftig, wel heel erg goed.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 05-07-2006 @ 22:36 :
Oh, ik denk juist dat Ron dood gaat. En dan ga ik huilen, dat vind ik echt nog veel erger dan Hermelien Maar ik vind het wel iets om Ron echt zo'n heldendood te laten sterven, denk dat hij nog wel iets belangrijks gaat presteren. Misschien sterven ze wel samen?
Zou ik helemaal afschuwelijk vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 11:02
Verwijderd
Ik ga hoe dan ook huilen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 11:04
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-07-2006 @ 12:02 :
Ik ga hoe dan ook huilen
Ik ook, geloof ik.
Oud 07-07-2006, 14:23
SounD
SounD is offline
Wat een ophef allemaal.
Fans hebben de schrijfster zelfs aangevallen vanwege het nieuws. Ik ben ook erg benieuwt, maar ik ga me nog niet opwinden erover. Ik lees vanzelf wel wat er gaat gebeuren over een jaar.

De kans is groot dat vandaag over een jaar het boek uitkomt.
7-7-2007, Harry Potter deel 7.

Citaat:
mepsteen schreef op 02-07-2006 @ 22:33 :
ik denk niet dat voldy dood gaat, maar eerder voor eeuwig in een
Spoiler
zit opgesloten
Dan heb je volgens mij het laatste boek niet helemaal gesnapt.

Uitleg:
Spoiler

Er is ook goed nieuws trouwens..

Er gaan 2 personen meer dood dan geplanned en er gaan twee hoofdpersonen dood, maar er blijft ook een personage dat zou sterven leven!

Misschien wordt je favoriete personage dus wel gered.

SounD
Oud 07-07-2006, 18:21
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
SounD schreef op 07-07-2006 @ 15:23 :
Er is ook goed nieuws trouwens..

Er gaan 2 personen meer dood dan geplanned en er gaan twee hoofdpersonen dood, maar er blijft ook een personage dat zou sterven leven!

Misschien wordt je favoriete personage dus wel gered.

SounD
Mwa, meer dooden vind ik sowieso niet leuk, dus ik weet niet of ik er wel gelukkig mee ben.
Oud 08-07-2006, 10:37
SounD
SounD is offline
Citaat:
Ieke schreef op 07-07-2006 @ 19:21 :
Mwa, meer dooden vind ik sowieso niet leuk, dus ik weet niet of ik er wel gelukkig mee ben.
Doden zijn niet te vermijden we hebben het over het sterkste kwaad dat die wereld kent en het zou onrealistisch worden als een boek dat zo is ontwikkeld als de HP serie opeens zoals een boek voor kleuters alle good guys ongeschonden de eindstreep zou laten halen.

Positief blijven bekijken.. iemand wordt gered en misschien is het één van je favoriete personages.

Nog meer goed nieuws..

In boek zeven komt geen Quidditch/Zwerkbal voor.. Jippie!!

SounD
Oud 08-07-2006, 11:32
Verwijderd
Ik vind Quidditch juist leuk. Nooit meer Quidditch dus
Maar goed, 't is ook raar om Quidditch te gaan spelen wanneer het grootste kwaad rond loopt...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 15:21
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
SounD schreef op 08-07-2006 @ 11:37 :
Doden zijn niet te vermijden we hebben het over het sterkste kwaad dat die wereld kent en het zou onrealistisch worden als een boek dat zo is ontwikkeld als de HP serie opeens zoals een boek voor kleuters alle good guys ongeschonden de eindstreep zou laten halen.
Duh, maar dat wil dus nog niet zeggen dat ik er blij mee ben. Gaat me waarscheinlijk wel weer wat tranen kosten en ik vind het dus gewoon niet leuk als er bepaalde hoofdpersonen dood gaan. Terwijl ik ook wel snap dat dat soort van moet.

Citaat:
Nog meer goed nieuws..

In boek zeven komt geen Quidditch/Zwerkbal voor.. Jippie!!

Zonde.

Wat ik me overgens afvraag is hoe we verder moeten met Wormstaart. Iedereen heeft het altijd over Sneep als we het hebben over een bijzondere rol nog (sommigen denken positief en anderen negatief maar dan nog). Zoals al opgemerkt werd staat Wormstaart nog steeds in het krijt bij Harry, dus ik ben erg benieuwt wat zijn rol gaat worden.
Oud 09-07-2006, 10:38
joes
joes is offline
ik denk, na de post van SounD, dat Harry inderdaad gaat sterven. Op het eind, omdat dat moet enzo, Harry moet altijd zo heldhaftig zijn .

Ik denk dat Snap blijft leven, tenzij hij zijn leven opeens voor Harry geeft ofzo, en dan blijkt dat hij goed is.

En Hermelien zal ook wel sterven ja, maar Ron niet denk ik.

Oftewel mijn gevoel komt geheel overeen met dat van Andijvie, inclusief het deel van de tranen
Reageren

Regels voor berichten