Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2006, 17:43
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Ik ga over 10 dagen naar Griekenland voor vakantie en mag maar 20 kilo aan bagage meenemen wat behoorlijk shit is, mijzelf kennende neem ik het dubbele mee en wil graag weten of het inmens duur is om extra te betalen voor extra gewicht...
Advertentie
Oud 21-07-2006, 18:49
Fleurop
Fleurop is offline
moet je even bij de site kijken van je vliegmaatschappij.
Ik mocht vorig jaar 20 kilo meenemen. Samen met mijn vriendin hadden we 45 kilo. We kregen wel een 'waarschuwing' maar we hoeften niks bij te betalen.

Maar wat neem je allemaal mee dan?
Ik had allemaal campingspullen, wat het zwaar maakte. Maar 20 kilo aan kleding is echt veel hoor.
Oud 22-07-2006, 12:00
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
5 paar schoenen enz, en veel kleren, hopelijk kom ik met zo'n 'waarschuwing' er vanaf
Oud 22-07-2006, 12:13
Kali
Kali is offline
3 weken china met 1 paar ectra schoenen , kleding voor 3 weken , toiletzak = 15 kg in mijn bagage

ZO moeilijk is het niet om ja aan de 20kg te houden, trouwens je hebt GEEN 5 paar schoenen nodig , stel je de vraag of je het echt nodig hebt zucht...
en overgewicht is 5 a 10 euro de kg denk ik...
Oud 22-07-2006, 12:19
Tsu
Tsu is offline
Hoe weet je eigenlijk hoeveel kilo je mee mag nemen??
Oud 22-07-2006, 12:22
Kali
Kali is offline
hangt af van vliegtuigmaatschappij, meestal kun je dat wel op de website vinden.
en europa is normaal ALTIJD 20kg , azie is vaak 30 kg.
Oud 22-07-2006, 12:49
Tsu
Tsu is offline
ahaa ok thanx
Oud 22-07-2006, 15:17
remy476
remy476 is offline
OMG ik was vorig jaar 15 dagen naar griekenland en had 19,9 kilo. Pcies goed dus. Maar je moet echt niet te veel meenemen.

Ik afgelopen 3 weken naar spanje geweest en had maar 23 kilo bij me
Oud 23-07-2006, 04:41
TopDrop
TopDrop is offline
Net terug van 2 weken Amerika, en ik had iets van 14 kilo toen we weg gingen. Ik weet niet wat je allemaal mee wilt nemen, maar zo zwaar zijn kleren en een oplader voor je camera nou ook weer niet.. Waarom 5 paar schoenen??
Oud 23-07-2006, 13:30
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 23-07-2006 @ 05:41 :
Net terug van 2 weken Amerika, en ik had iets van 14 kilo toen we weg gingen. Ik weet niet wat je allemaal mee wilt nemen, maar zo zwaar zijn kleren en een oplader voor je camera nou ook weer niet.. Waarom 5 paar schoenen??
Schoenen om om te wandelen
Schoenen om uit te gaan
schoenen om mee te sporten
Slippers

Al 1 afgevallen Tja, gewoon minder meenemen vrees ik
Oud 23-07-2006, 16:52
remy476
remy476 is offline
^^ een paar heb je aan dus 2 in koffer lijkt me voldoende (waarvan 1x slippers)
Oud 24-07-2006, 06:08
Streepjescode
Streepjescode is offline
jezus, en je bent een jongen? Voor 10 dagen heb je toch niet zoveel zooi nodig?
Oud 24-07-2006, 19:40
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
AC Milan 7 schreef op 21-07-2006 @ 18:43 :
verhaal *knip*
....de wereld is verloren.....
Oud 25-07-2006, 18:15
joehoe19
joehoe19 is offline
Citaat:
Streepjescode schreef op 24-07-2006 @ 07:08 :
Voor 10 dagen heb je toch niet zoveel zooi nodig?
hahaha hier nog zo'n probleemgeval .. Ik zit ook ALTIJD tegen die grens aan.... meestal iets van 19,4 kilo.. maar hoe ik ook me best doe.. ik neem ALTIJD veel mee.. vooral als het een 'feestvakantie' gaat worden;
voor 10 dagen neem ik mee:
- kleding voor naar het strand
- kleding voor tijdens excursies
- kleding voor uit eten
- kleding voor uitgaan
- kleding voor op de terugweg
- schoenen voor: strand (slippers), excursies, uitgaan

kleding die in aantrek tijdens uitgaan, kan ik al niet meer aantrekken naar het strand en excursies, dus voor elke avond een ander setje. Dus jah dan kom ik persoonlijk altijd al hoog uit..
Oud 25-07-2006, 20:00
Kali
Kali is offline
Citaat:
joehoe19 schreef op 25-07-2006 @ 19:15 :
hahaha hier nog zo'n probleemgeval .. Ik zit ook ALTIJD tegen die grens aan.... meestal iets van 19,4 kilo.. maar hoe ik ook me best doe.. ik neem ALTIJD veel mee.. vooral als het een 'feestvakantie' gaat worden;
voor 10 dagen neem ik mee:
- kleding voor naar het strand
- kleding voor tijdens excursies
- kleding voor uit eten
- kleding voor uitgaan
- kleding voor op de terugweg
- schoenen voor: strand (slippers), excursies, uitgaan

kleding die in aantrek tijdens uitgaan, kan ik al niet meer aantrekken naar het strand en excursies, dus voor elke avond een ander setje. Dus jah dan kom ik persoonlijk altijd al hoog uit..
Moest je nu es de kleren van het uitgaan aandoen voor het uitgaan , dan spaar je kleding uit en tijdens het uitgaan stinkt het toch naar de rook dus valt dat niet op...
en je moet geen hele reis sets meedoen ...
voor 3 weken china had ik mee :
5 lange broeken / rokken ; 2 kleedjes, 10 topjes, 10 bloesjes met mouwtjes en dan reiskleding

en voor ts : je bent op vakantie , ze kijken echt wel niet naar je schoenen , ik loop op treksandalen rond in 5 sterrenhotels , waarom chique schoenen aandoen die toch niet makkelijk zitten
Oud 27-07-2006, 19:08
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 24-07-2006 @ 20:40 :
....de wereld is verloren.....
Oud 27-07-2006, 21:23
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon zo economisch mogelijk denken als je je tas inpakt. Dingen die mogelijk overbodig kunnen zijn gewoon thuislaten. Probeer met kleding (vooral overdag) zo zuinig mogelijk aan te doen, dan hoef je ook zo min mogelijk mee te nemen. Je koffer van te voren al wegen kan ook he? Trouwens: schoenen om te sporten? Griekenland is vaak zo warm dat de meeste vakantiegangers niet aan sport moeten denken.

Waar ga ja eigenlijk precies? Ik vertrek over een weekje ook naar Griekenland.
Oud 28-07-2006, 01:41
thunder110
thunder110 is offline
Je kunt ook je handbagage zwaarder maken, die wordt meestal niet gecontroleerd
Oud 28-07-2006, 05:57
Kali
Kali is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 28-07-2006 @ 02:41 :
Je kunt ook je handbagage zwaarder maken, die wordt meestal niet gecontroleerd

Handbagage wordt als die groot is ( dus dikke rugzak , een trolley op wieltjes) ALTIJD gewogen , en dan moet die in grote bagage en telt dat ook als overgewicht...
Oud 29-07-2006, 12:34
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Ik werk in de luchtvaart en ik ben extra streng op cheap ass chartervluchten. Mede doordat we een streng beleid voeren op dat soort vluchten blijft jouw vakantie als geheel goedkoop. Reken op €10 - €25 per kilo, afhankelijk van het humeur van het grondpersoneel en de luchtvaartmaatschappij in kwestie. Geen kinderachtige prijzen dus.
Oud 29-07-2006, 12:50
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 29-07-2006 @ 13:34 :
Ik werk in de luchtvaart en ik ben extra streng op cheap ass chartervluchten. Mede doordat we een streng beleid voeren op dat soort vluchten blijft jouw vakantie als geheel goedkoop. Reken op €10 - €25 per kilo, afhankelijk van het humeur van het grondpersoneel en de luchtvaartmaatschappij in kwestie. Geen kinderachtige prijzen dus.
Valt Arke Fly ook onder de 'cheap ass'
Advertentie

Regels voor berichten