Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2006, 10:05
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Een ban? xD
Oud 31-07-2006, 10:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 31-07-2006 @ 11:00 :
Toch niet. Israel was het eerst met een actie in Gaza, Hezbollah het eerst uiteraard langs hun zijde.
en die gaza actie kwam uit het niets vallen?
Oud 31-07-2006, 10:11
Gatara
Gatara is offline
Wat betreft de VN:

Tijdens de Kosovo oorlog, bombardeerde de NAVO een vluchtelingenkonvooi. 50 doden. Een chinese ambassade. 3 doden.
Servische staatstelevisie, 16 doden. Een trein. 10 doden.

Waar bleef de VN? Waar bleef de internationale opinie?

ohnee

dit was terecht zeker. Want Serviers waren de agressors.
Oud 31-07-2006, 10:16
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-07-2006 @ 11:07 :
en die gaza actie kwam uit het niets vallen?
Het was eigenlijk vrij (relatief) rustig, tot het strandverhaal van 9 juni.
Oud 31-07-2006, 10:18
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-07-2006 @ 11:11 :

ohnee

Heel de wereld keek ernaar
Oud 31-07-2006, 10:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 31-07-2006 @ 11:16 :
Het was eigenlijk vrij (relatief) rustig, tot het strandverhaal van 9 juni.
Ja triest maar daar zijn onduidelijkheden over. Helaas geen onafhankelijk onderzoek ter plaatste geweest.
Oud 31-07-2006, 10:35
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 31-07-2006 @ 11:18 :
Heel de wereld keek ernaar
Je ziet geen verschil?
Oud 31-07-2006, 11:24
Cartosa
Cartosa is offline
Ik denk dat er een verschil zit in hoe mensen tegen dat ene, onoplosbare conflict aankijken.
Oud 31-07-2006, 11:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 31-07-2006 @ 12:24 :
Ik denk dat er een verschil zit in hoe mensen tegen dat ene, onoplosbare conflict aankijken.
Niet dat Kosovo nu zo fijn is om te wonen als Servier of Roma
Oud 31-07-2006, 11:37
Cartosa
Cartosa is offline
Nee maar je merkt wel stappen die ondernomen worden, serieuze nuttige humanitaire acties, enz.
Oud 31-07-2006, 12:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 31-07-2006 @ 12:37 :
Nee maar je merkt wel stappen die ondernomen worden, serieuze nuttige humanitaire acties, enz.
Ja. Verbazingwekkend ook.
Oud 31-07-2006, 12:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-07-2006 @ 10:14 :

Heb alleen deze Libanese beschuldiging op nu.nl gelezen. Andere berichten spreken er niet over? [/B]
Meer info:

Israël beschiet guerrillaposities bij grens Syrië

(Novum/AP) - De Israëlische luchtmacht heeft in de nacht van zondag op maandag guerillaposities gebombardeerd in Oost-Libanon bij de Syrische grens. De luchtaanvallen bij Yanta, vijf killometer van de Syrische grens en 55 kilometer ten zuidoosten van Beiroet, werden uitgevoerd rond 01.30 uur plaatselijke tijd (00.30 Nederlandse tijd).

Israël kondigde rond middernacht aan dat het zich twee etmalen lang zou onthouden van luchtaanvallen op Libanon en aangenomen was dat die periode onmiddellijk zou ingaan. Maandagmorgen maakte het leger echter bekend dat de bombardementspauze, bedoeld om Libanese burgers de kans te geven het gebied te verlaten en hulpverlening mogelijk te maken, maandag om 02.00 uur van kracht was geworden en tot woensdag 02.00 zou duren.

Wat er bij de bombardementen bij Yanta werd getroffen werd niet bekendgemaakt. In de bergen langs de Syrische grens bevinden zich bases van radicale, door Syrië gesteunde Palestijnse facties. Kort voordat de bombardementspauze inging namen Israëlische vliegtuigen voor de tweede maal in enkele dagen de snelweg tussen Libanon en Syrië onder vuur bij de Libanese grensplaats Masnaa.

Israël besloot tot de tijdelijke staking van zijn bombardementen nadat het bij een luchtaanval op de Zuid-Libanese plaats Qana minstens 56 burgers had gedood. Overigens lieten Israëlische functionarissen zondag de mogelijkheid open dat er bij directe aanvallen op Israël toch zal worden geschoten. Ook zeiden zij dat de bombardementspauze kan worden bekort als het onderzoek naar het bloedbad, dat Israël als primaire reden voor de stopzzetting van de bombardementen heeft aangevoerd, snel wordt voltooid.

Minister van justitie Haim Ramon benadrukte maandag voor de radio dat de oorlog in Libanon nog lang niet voorbij is. Ik ben ervan overtuigd dat we deze oorlog niet zullen beëindigen tot duidelijk is dat Hezbollah geen mogelijkheid meer heeft om Israël vanuit Zuid-Libanon aan te vallen", zei Ramon. De minister wekte vorige week ergernis met zijn uitspraak dat het uitblijven van een oproep tot een staakt-het-vuren op een internationale crisisbijeenkomst in Rome betekende dat de internationale gemeenschap Israël groen licht heeft gegeven voor zijn optreden in Libanon.

Het bombardement op Qana lokte in de hele wereld fel protest uit. De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties zei 'buitengewoon geschokt en ontzet' te zijn, maar in de door alle vijftien leden ondertekende verklaring ontbrak een veroordeling van Israël of een oproep tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Met uitzondering van de Verenigde Staten en Groot-Brittannië deden bijna alle landen, waaronder China, zondag wel zo'n oproep. Overal werd met afschuw gereageerd op de aanval, waarbij voornamelijk vrouwen en kinderen werden gedood. Indonesië sprak maandag van een 'misdadige' aanval en riep de VN op onmiddellijk tussenbeide te komen om het geweld te beëindigen.
http://www.nieuws.nl/263899/Isra%262..._Syri%26235%3B

nogal lullig om na afloop (? - ik heb hier iig niets van vernomen eerder) te zeggen dat het staakt-het-vuren nog niet was ingegaan.
Oud 31-07-2006, 13:13
Relief
Relief is offline
Tja if you cant beat hem kill them. Hulde voor de laffaards hier die Pruttelpot een ban hebben bezorgd.
Oud 31-07-2006, 13:24
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-07-2006 @ 11:11 :
Wat betreft de VN:

Tijdens de Kosovo oorlog, bombardeerde de NAVO een vluchtelingenkonvooi. 50 doden. Een chinese ambassade. 3 doden.
Servische staatstelevisie, 16 doden. Een trein. 10 doden.

ohnee

Dat heb ik wel degelijk mee gekregen
Oud 31-07-2006, 13:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 31-07-2006 @ 14:24 :
Dat heb ik wel degelijk mee gekregen
Vertel
Oud 31-07-2006, 13:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Relief schreef op 31-07-2006 @ 14:13 :
Tja if you cant beat hem kill them. Hulde voor de laffaards hier die Pruttelpot een ban hebben bezorgd.
--> Beleidszaken
Oud 31-07-2006, 14:00
Levitating Nun
Citaat:
Gatara schreef op 31-07-2006 @ 14:56 :
Vertel
Het spijt me als ik niet de exacte datum, dag, tijd en nieuwsmedium voor je kan opdissen
Oud 31-07-2006, 14:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 31-07-2006 @ 15:00 :
Het spijt me als ik niet de exacte datum, dag, tijd en nieuwsmedium voor je kan opdissen
Erm,. dat vraag ik niet. Wat heb jij van de VN en de internationale gemeenschap (de leiders) gehoord t.a.v. dit?
Oud 31-07-2006, 14:56
hookee
hookee is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 31-07-2006 @ 10:36 :
Beschietingen? Ja, Hezbollah heeft altijd al gezegd dat ze israel zouden bestoken zodra Israel beirut aanviel. Well, Beirut werd aangevallen, en vervolgens ging Hezbollah israel bestoken.
Jij en gatara draaien de feiten om en zetten het naar je hand.
Ach ja.. Iran zei ook, wáág het niet om in Syrië doelen aan te vallen want dan zwaait er wat.
Als vanuit Syrië aanvallen gepleegd worden slaat Israël terug. Dan kun je zeggen; "ik heb je gewaarschuwd, NU is het je eigen schuld" maar zó werkt het niet.

Israël gaat ook niet wachten zodat Syrië zich kan voorbereiden en zich tot de tanden kan bewapenen. Daar kan Egypte over meepraten .
Zodra maar blijkt dat Hezbollah nu nog vanuit Syrië spullen toegeschoven krijgt steekt Israël daar een stokje voor, wat vanmorgen dan ook gebeurde.
Wederom WAS dit de taak van de VN-ers en het Libanese leger.

Staakt het vuren betekent niet dat Israël vrije doorgang van wapens in Libanon toe zal laten, zou me wat moois zijn...
Oud 31-07-2006, 15:04
Rizz0
Rizz0 is offline
Fuck pruttelpot lekker voor hem.
Oud 31-07-2006, 15:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rizz0 schreef op 31-07-2006 @ 16:04 :
Fuck pruttelpot lekker voor hem.

Affijn, een staakt-het-vuren was toegezegd met de kanttekening dat het haar eigen grondtroepen ondersteuning mag verlenen.

Daarentegen is er naar mijn weten niet gemeld wanneer het staakt-het-vuren inging. Logischerwijze zou je denken direct bij het uitspreken van de woorden en niet een lulige twee uur later.
Oud 31-07-2006, 15:08
Gimme more beer
Citaat:
Relief schreef op 31-07-2006 @ 14:13 :
Oud 31-07-2006, 15:11
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-07-2006 @ 16:07 :

Affijn, een staakt-het-vuren was toegezegd met de kanttekening dat het haar eigen grondtroepen ondersteuning mag verlenen.
Toevoeging:

Volgens mij zitten die echter niet ten noorden van Tyre al op dit moment. Oftewel: hoe kun je het verknallen.
Oud 31-07-2006, 15:15
Sherpao
Sherpao is offline
A one man show!!!!
Oud 31-07-2006, 15:33
Sherpao
Sherpao is offline
Hier, meer leugens

Israël bombardeert maandag toch Libanese doelen

(Novum/AP) - Israël gaat de strijd tegen de Hezbollah opvoeren en uitbreiden. Dat heeft minister van defensie Amir Peretz maandag gezegd in de Knesset. Later maandag zouden leden van het Israëlische kabinet overleg voeren over een uitbreiding van het grondoffensief in Zuid-Libanon en de inzet van de duizenden reservisten die zijn opgeroepen, zeiden hoge defensiefunctionarissen op voorwaarde van anonimiteit.
Israël bombardeert maandag toch Libanese doelen

Israël kondigde rond middernacht aan dat het zich twee etmalen lang zou onthouden van luchtaanvallen op Libanon en aangenomen was dat die periode onmiddellijk zou ingaan. Maandagmorgen maakte het leger echter bekend dat de bombardementspauze, bedoeld om Libanese burgers de kans te geven het gebied te verlaten en hulpverlening mogelijk te maken, maandag om 02.00 uur van kracht was geworden en tot woensdag 02.00 zou duren. Hezbollah-parlementslid Hassan Fadlallah zei dat zijn guerrillabeweging mogelijk gedurende deze periode geen raketten zal afvuren op Israël en maandagmorgen werden er geen lanceringen waargenomen.

In de loop van maandag voerde de Israëlische luchtmacht echter alweer een aanval uit bij het dorp Taibe, naar eigen zeggen om grondtroepen in het gebied te beschermen.
In de buurt van Taibe, niet ver van de Israëlisch-Libanese grens, beschoten Hezbollah-strijders onder meer een Israëlische tank met een anti-tankraket, die daarop in brand vloog. De drie inzittenden van de tank konden het voertuig snel verlaten en raakten slechts lichtgewond.

Maandagmiddag schoot de Hezbollah ook weer raketten af op het Noord-Israëlische Kiryat Shemona.

Israël besloot tot de tijdelijke staking van zijn bombardementen nadat het bij een luchtaanval op de Zuid-Libanese plaats Qana minstens 56 burgers had gedood. Het bloedbad in Qana lokte in de hele wereld fel protest uit. De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties zei 'buitengewoon geschokt en ontzet' te zijn, maar in de door alle vijftien leden ondertekende verklaring ontbrak een veroordeling van Israël of een oproep tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

De VN wilden maandag van het staakt-het-vuren gebruik maken om hulpgoederen naar Qana en de havenstad Tyrus te sturen vanuit Beiroet, zeiden functionarissen van het Wereldvoedselprogramma (WFP). Andere konvooien, zoals dat naar het zuidelijke Marjayoun, moesten worden uitgesteld omdat het Israëlische leger er geen toestemming voor verleende.

Duizenden burgers die door de gevechten al weken in het zuiden vastzitten, maakten van de relatieve kalmte gebruik om met de weinige spullen die ze nog hebben noordwaarts te trekken. Ook reisden medewerkers van het Internationale Rode Kruis af naar de plaats Shrifa, om meer dan vijftig lichamen te bergen die daar vermoedelijk onder het puin liggen te ontbinden sinds een Israëlisch bombardement op 19 juli.

Israëlische functionarissen lieten zondag al de mogelijkheid open dat er bij directe aanvallen op Israël toch zou worden geschoten. Ook zeiden zij dat de bombardementspauze kan worden bekort als het onderzoek naar het bloedbad, dat Israël als primaire reden voor de stopzetting van de bombardementen heeft aangevoerd, snel wordt voltooid.

Minister van justitie Haim Ramon benadrukte maandag voor de radio dat de oorlog in Libanon nog lang niet voorbij is. "Ik ben ervan overtuigd dat we deze oorlog niet zullen beëindigen tot duidelijk is dat de Hezbollah geen mogelijkheid meer heeft om Israël vanuit Zuid-Libanon aan te vallen", zei Ramon. De minister wekte vorige week ergernis met zijn uitspraak dat het uitblijven van een oproep tot een staakt-het-vuren op een internationale crisisbijeenkomst in Rome betekende dat de internationale gemeenschap Israël groen licht heeft gegeven voor zijn optreden in Libanon.

http://www.nieuws.nl/264026/Isra%262...ibanese_doelen
Oud 31-07-2006, 15:41
Gatara
Gatara is offline
en anders negeer je wat ik net schreef
Oud 31-07-2006, 15:42
Verwijderd
Dan mag je het regeltje dat Hezbollah een anti-tankraket afvuurt ook wel bold maken/onderstrepen.
Oud 31-07-2006, 15:54
Gatara
Gatara is offline
Zoals ik al zei: het staakt-het-vuren ging met een mits gepaard, namelijk: ter ondersteuning van de grondtroepen moeten er luchtaanvallen gedaan worden.
FYI de grondtroepen zitten er nog en langs de Blauwe Lijn wordt al de hele tijd flink gevochten. IAF kan daarbij onmisbaar zijn (vanuit Israelische kant bezien).

Waar ik eerder over zou vallen is de aanval ten noorden van Tyre. Zie mijn post boven Sherpaos.
Oud 31-07-2006, 16:01
Relief
Relief is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 31-07-2006 @ 16:15 :
A one man show!!!!
Oud 31-07-2006, 16:34
Verwijderd
Maak er een parkeerplaats van, zijn we van al dat gezeik af.
Oud 31-07-2006, 16:49
Verwijderd
In een speeltuin hebben twee kinderen ruzie. Niemand weet meer wie er is begonnen - maar dat doet er ook niet meer toe. De twee kinderen hebben al zo lang ruzie met elkaar, dat ze beide vinden dat 'de ander' is begonnen.

De laatste tijd is de ruzie wat heftiger geworden. Kind 1 begint (wellicht als reactie op het heftiger worden van de ruzie) grof geweld te gebruiken; kind 1 is namelijk veel sterker dan kind 2 en denkt dat kind 2 dan wel ophoudt met ruzie maken.

De andere kinderen in de speeltuin zien de ruzie en zeggen tegen beide kinderen te zeggen dat ze op moeten houden. Tevens zien de andere kinderen het verschil in sterkte. Daarom gaan ze even overleggen over wat te doen. Ze zijn er bijna uit: ze willen tegen kind 1 zeggen dat deze 'verstandiger' moet zijn en zich niet moet laten provoceren. Dan houdt kind 2 vanzelf op.

De Grote Broer van kind 1 pikt deze 'kritiek' niet en houdt de kinderen (keer op keer) tegen, waardoor kind 1 denkt dat het kan doen wat hij wil - en gaat nog harder slaan en schoppen. Kind 2 laat het er uiteraaard niet bij zitten en probeert terug te slaan. Helaas is kind 2 zoveel zwakker dat het hoogstens een blauwe plek kan geven aan kind 1, wat kind 1 met veel heisa laat zien aan de overige kinderen om zijn gelijk te halen. Wonderbaarlijk genoeg beschikt kind 2 wel over een speciale kracht dat hem supersnel kan genezen, waardoor het moelijk wordt om er van te winnen.

Gelukkig voor kind 2 zijn er onder de andere kinderen in de speeltuin enkele die wat durven schreeuwen naar kind 1. Maar ze durven niks te ondernemen omdat ze bang zijn voor de Grote Broer.

De ruzie kan nog heel lang doorgaan. De andere kinderen worden wat ongeruster en kunnen niet meer zo leuk spelen.

Kind 1 wil niet stoppen, omdat het dan denkt dat hij zich overgeeft en het lachertje van de speeltuin wordt. Daarnaast heeft kind 1 de overtuiging dat kind 2 een 'kankergezwel is wat moet worden verwijderd'.

Kind 2 wil ook niet stoppen, want 'kind 1 is stout (en heeft al veel stoute dingen gedaan) en moet worden vernietigd'.

Grote Broer vindt de ruzie wel leuk; zo kan hij wat indruk maken op zijn kleine broertje, omdat hij zorgt dat de rest van de kinderen niks durven ondernemen.

------

Tijdens de ruzie raakt kind 1 per ongeluk een ander kind. Kind 1 vindt het de schuld van dat kind: hij had daar niet moeten staan. Het kind dat geraakt is durft niks terug te zeggen - laat staan te doen - omdat het bang is voor Grote Broer. In plaats daarvan gaat hij naar zijn ouders.

Een van de ouders komt er aan. Deze haalt de twee kinderen uit elkaar en geeft ze beide een pak voor de broek voor het vechten in de speeltuin. Ook Grote Broer krijgt een uitbrander, voor het niet optreden tegen zijn broertje. De ouder laat de twee kinderen naast elkaar zitten. Degene die ook maar iets probeert naar de ander krijgt direct een draai om de oren. De ouder houdt ze beide goed in de gaten.

De rust is wedergekeerd in de speeltuin. De rest van de kinderen spelen weer rustig verder op de schommel en in de zandbak. De haat tussen de twee kinderen zal nog wel blijven. Hopelijk verdwijnt deze met de tijd. Dan kan de ouder ook weer weg.
Oud 31-07-2006, 17:17
Levitating Nun
Leuk, Eddie.

Jammer dat niemand het leest.
Oud 31-07-2006, 17:31
Verwijderd
Ik had behoefte om eens simpel naar het geheel te kijken. Helaas is dat bovenstaand verhaaltje geworden
Oud 31-07-2006, 17:51
hookee
hookee is offline
Ik mis nog de grote broer van kind 2, die het kind aanspoort en aanmoedigt, het feit dat alle kinderen in de speeltuin wit zijn en kind 1 zwart, (door iedereen sinds de geboorte met de nek aangekeken) èn het feit dat beide kinders even oud en wijs zijn.
Oud 31-07-2006, 18:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 31-07-2006 @ 16:33 :
Hier, meer leugens
Er is een verschil tussen close air support en tactische luchtaanvallen.

Laten we het anders stellen: nog meer oorlogshitserij van de Hezbollah, want ze krijgen twee dagen de tijd en daarmee een kans om het gevecht op een lager pitje te zetten, en toch vallen ze direct weer de grens aan.

Je ziet, het kan verkeren.
Oud 31-07-2006, 18:49
Verwijderd
Waarom is pruttelpot geband?
Oud 31-07-2006, 21:02
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
War will stop when threat removed, Israeli PM says
CNN.com

Ik zou graag aanvulling zien: en als we eindelijk eens weggaan uit die bezette gebieden! Dat is het echte probleem!!
Oud 31-07-2006, 22:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 31-07-2006 @ 22:02 :
Dat is het echte probleem!!
Jij denkt dat twee organisaties die gezworen hebben Israël te vernietigen daar genoegen mee nemen?

Het gaat de terreurorganisaties in het geheel niet meer om die Westbank.
Anders zou je toch ook kunnen verwachten dat de Hamas zijn activiteiten in de gazastrook gestaakt zou hebben, niet? Maar wat de werkelijkheid is is dat de Hamas als publiciteitsstunt een grenspost aanvalt (en daarmee de Palestijnse economie nog verdere schade toebrengt, want die post gaat daarna geheid een tijd dicht) en een gijzelaar neemt om te proberen een absurde gevangenenruil te bereiken om hun imago wat op te poetsen.

Laatst gewijzigd op 31-07-2006 om 22:37.
Oud 31-07-2006, 22:37
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
FuSe schreef op 31-07-2006 @ 19:49 :
Waarom is pruttelpot geband?
Racistische uitspraken lijkt me.
Oud 01-08-2006, 06:32
Gimme more beer
Citaat:
Juda[NL] schreef op 31-07-2006 @ 23:37 :
Racistische uitspraken lijkt me.
Nee.

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1449647

Oud 01-08-2006, 06:52
Gatara
Gatara is offline
lol

alsof het alleen daardoor is.
Oud 01-08-2006, 09:04
Toulouse-Latrec
Toulouse-Latrec is offline
Dat is inderdaad alleen daardoor. Voornamelijk omdat jij niet kan tegen de waarheid en als een echte jood anti-semitisme begint t roepen. Net als die Juda[NL].

Ben ik wel een erg inconsequente anti-semiet he.

Die mocht ookal niet als avatar. Dat in combinatie met die hypocriete snol van een Mutant die ook nog eens een serieus gebrek aan verstand heeft, dan krijg je dit soort toestanden.

Don't worry hoor, zoals altijd, er is maar een verliezer, en dat is Israel en zijn inwoners.

Laatst gewijzigd op 01-08-2006 om 09:06.
Oud 01-08-2006, 09:41
Levitating Nun
Oud 01-08-2006, 09:59
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-08-2006 @ 07:52 :
lol

alsof het alleen daardoor is.
Ik begrijp gatara wel hoor, hij ging wel heel ver... hij zij dingen als hitler had ze werk moeten afmaken , dat is echt walchelijk als je je even inbeeld wat joden is aangedaan in de WO2.
Maar goed een serieuze waarschuwing was misschien genoeg geweest.
Oud 01-08-2006, 10:06
Toulouse-Latrec
Citaat:
Boebsie schreef op 01-08-2006 @ 10:59 :
Ik begrijp gatara wel hoor, hij ging wel heel ver... hij zij dingen als hitler had ze werk moeten afmaken , dat is echt walchelijk als je je even inbeeld wat joden is aangedaan in de WO2.
Maar goed een serieuze waarschuwing was misschien genoeg geweest.
Wat een onzin. Ik zei dat als Hitler zn werk had afgemaakt we nu met een enorm probleem minder zouden zitten.

Het boeit me overigens echt geen flikker wat de groot ouders van sommige joden is aangedaan. De tijd is geweest voor die nonsens, joden gebruiken het nu constant als excuus voor het verdrijven van een volk, en voor het plegen van (massa)moorden. Ze zijn geen haar beter dan de nazi's 60 jaar geleden.

Overigens word die vergelijking zelfs in de knesset getrokken:

Citaat:
'Tibi must decide whether to join the new Hitlers'
By JPOST.COM STAFF

GIL Pensioners Party Chairman Rafi Eitan said Tuesday that UAL MK Ahmed Tibi had to decide whether to join with the "new Hitlers."

Eitan slammed Tibi for Monday's outburst by Arab MKs at a heated Knesset session during which they heckled Defense Minister Amir Pertz's speech, calling him, amongst other things, a "murderer and "war minister."

"Ahmad Tibi needs to decide which side he is on. If he is on the side of the Hitlers, I anticipate that, sooner or later, his and their end will come," Eitan told Israel Radio.

Tibi deflected the criticism, reiterating his opposition to the IDF offensive in Lebanon.

"It is correct that I oppose the war and very correct that I feel enraged at the IAF's attack on Kana that caused mass murder," he said.
Oud 01-08-2006, 10:21
Verwijderd
Israël breidt grondoffensief in Zuid-Libanon uit

Uitgegeven: 1 augustus 2006 09:23
Laatst gewijzigd: 1 augustus 2006 09:49

JERUZALEM/BEIROET - Het Israëlische veiligheidskabinet heeft besloten het grondoffensief in het zuiden van Libanon uit te breiden. Regeringsbronnen meldden dat het de bedoeling is om alle posities van Hezbollah direct aan de grens met Israël vóór donderdag uit te schakelen en daarna door te stoten naar het noorden.

Het is onduidelijk hoever Israël het buurland binnen wil dringen. Sommige bronnen meldden dat het leger de Hezbollah-strijders wil verdrijven tot aan de rivier Litani, circa 20 kilometer van de grens met Israël, totdat een internationale stabilisatiemacht in Zuid-Libanon kan aantreden. Andere bronnen meldden dat een strook land tot 7 kilometer landinwaarts binnengevallen moet worden.

Israëlische gevechtsvliegtuigen beschoten dinsdagochtend een weg die het noordoosten van Libanon verbindt met Syrië, meldde de Libanese politie. De luchtmacht had het voorzien op het dorp Hermel, een Hezbollah-bastion, en de weg van deze plaats naar Syrië, een sponsor van de sjiitische groep.

Gevechtspauze

Israël zei maandag zich aan de gevechtspauze voor wat betreft luchtaanvallen te zullen houden, maar in actie te komen als Hezbollah raketten afvuurt of voorbereidingen daartoe treft.

Overigens zou Israël bereid zijn twee Libanese gevangenen vrij te laten in ruil voor de vrijlating van twee door Hezbollah ontvoerde Israëlische militairen. Dat meldde Haaretz op gezag van hoge functionarissen. Hezbollah heeft sinds de ontvoering van de twee militairen steeds de vrijlating van gevangenen in Israël geëist. De Israëlische regering heeft publiekelijk steeds geweigerd daaraan tegemoet te komen.

Gevangenenruil

Een gevangenenruil zou nu deel kunnen uitmaken van een akkoord over een staakt-het-vuren. Israël maakte juist maandag duidelijk dat op de korte termijn geen staakt-het-vuren aan de orde is, ondanks de internationale druk na het fatale bombardement in de Libanese plaats Qana.

Het dodental als gevolg van het bombardement zondag is opgelopen tot 62, van wie 35 kinderen. Dit heeft de Libanese minister van Buitenlandse Zaken, Tarek Mitri, maandag gezegd tijdens een zitting van de VN-Veiligheidsraad. Mitri pleitte voor een internationaal onderzoek naar het bloedbad. De Hoge Commissaris voor de Mensenrechten van de VN, Louise Arbour, had eerder maandag in Genève al een onafhankelijk, onpartijdig onderzoek door internationale deskundigen geëist.

Onderzoek

Eerder zei Israël zelf een onderzoek te zullen uitvoeren naar het drama. Een Israëlische luchtmachtofficier uitte zondag zijn twijfels over de lezing dat de doden vielen door een aanval van de Israëlische luchtmacht. "Misschien weten we nooit wat er is gebeurd. Misschien lagen er wapens van Hezbollah in het gebouw", aldus brigade-generaal Amir Eshel.

De Libanese premier Fouad Siniora accepteert geen Israëlische excuses voor het bloedbad in Qana. In een vraaggesprek met de Amerikaanse omroep ABC weersprak Siniora maandagavond ook suggesties dat Hezbollah in Qana actief was en daarom een legitiem doel voor Israël geweest zou zijn. De eerste minister vindt dat de joodse staat een misdaad tegen de menselijkheid heeft begaan in Qana.

Milieuvervuiling

Het milieuprogramma van de Verenigde Naties, Unep, heeft intussen zijn "grote zorgen" geuit over de grote milieuvervuiling in Libanon als gevolg van het Israëlische offensief. Door een Israëlische bombardement eerder deze maand op een stroomcentrale is zeker 10.000 ton stookolie in zee terecht gekomen. Meer dan tachtig kilometer van de Libanese kust is daardoor ernstig vervuild geraakt.

Volgens de Britse omroep BBC is de vervuiling vermoedelijk nog veel ernstiger. Mogelijk is er tot 35.000 ton in zee gespoeld. De VN en andere organisaties zijn de Libanese regering te hulp geschoten, maar er zijn nog onvoldoende oplosmiddelen en materialen om de vervuiling goed op te ruimen.

http://www.nu.nl/news/792689/23/Isra...banon_uit.html
Oud 01-08-2006, 10:51
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Toulouse-Latrec schreef op 01-08-2006 @ 11:06 :
Wat een onzin. Ik zei dat als Hitler zn werk had afgemaakt we nu met een enorm probleem minder zouden zitten.
Maar goed hiermee impliceer je wel een beetje in die richting... het is zoiezo een onzinnige uitspraak. Gevoelsmatig voel je heus wel aan dat je hiermee mensen beledigd.

Citaat:

Het boeit me overigens echt geen flikker wat de groot ouders van sommige joden is aangedaan. De tijd is geweest voor die nonsens, joden gebruiken het nu constant als excuus voor het verdrijven van een volk, en voor het plegen van (massa)moorden.
Hier ben ik het wel mee eens. Israel komt met veelste veel weg "dankzij" het joodse verleden, enkele nederlandse politici gaven dat openlijk toe in een docu die Lev hier ooit had gepost.
Eentje vertelde dat Israelische politici nederlandse politici de hand schudden met de medeling dat hier procentueel de meeste joden zijn gedeporteerd. Uiteraard om alvorens het gesprek waarvoor ze kwamen op de sentimenten van de nederlandse politici in te spelen.
Oud 01-08-2006, 11:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als we nou gewoon Israël een paar atoomwapens op Libanon en de Westbank laten gooien hebben we ook geen probleem meer.

Ben je daar dus ook voorstander van?
Oud 01-08-2006, 11:34
Toulouse-Latrec
Citaat:
T_ID schreef op 01-08-2006 @ 12:22 :
Als we nou gewoon Israël een paar atoomwapens op Libanon en de Westbank laten gooien hebben we ook geen probleem meer.

Ben je daar dus ook voorstander van?
Hoe groot is de arabische wereld ookal weer?
Inderdaad ja. Heel groot. Zoals je weet zijn moslims niet zo ver ontwikkeld als dat wij zijn, en zodoende zijn hun reacties over het algemeen krankjorem, nouhja, hoewel, in vergelijking met Israel is de arabische wereld nog verstandig.

Ik ben groot voorstander van het hele midden oosten wegvagen ja.
Zonder Israel zou deze wereld een veel betere plek zijn.
Oud 01-08-2006, 11:39
Gimme more beer
Citaat:
Dat vind ik dan ook veel te ver gaan. Natuurlijk zouden de problemen in Palestina nu geen rol spelen als er geen Joden meer zouden zijn, maar zo werkt het natuurlijk niet. Er is erg slecht beleid gevoerd na de Tweede Wereldoorlog om de verschrikkelijke ervaringen van de Joden enigszins te compenseren. Dat is het probleem geweest. Dat daar nu nog steeds geen oplossing voor is, praat antisemitisme simpelweg niet goed.

Het panische geblaat van Gatara na elke minimale provocatie praat ik daarmee overigens niet goed. Ik vind het getuigen van weinig incasseringsvermogen en hoewel ik Gatara ooit erg mocht om haar idealistische tot soms zelfs enigszsins naïeve gedachtegang, vind ik dat de oogkleppen momenteel wel erg strak om haar hoofd zitten. Spijtig is dat.

Regels voor berichten