![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit plaatje laat zien dat het niet zo erg is als verondersteld werd. That's all.
||
![]() |
Citaat:
Bovendien geef je net zelf toe dat dat plaatje alleen een wijk is en niet heel zuid beiroet. Ook zijn er nog bombardementen geweest na 22 juli. Dus in hoeverre is dit plaatje representatief...? |
![]() |
|||||
Citaat:
Niet goed ![]() Zeker niet in het licht bezien van dit Citaat:
Citaat:
Dat ontken ik niet (hoewel exacte cijfers mij onbekend zijn) en ik zou - denk ik - de eerste zijn die zou vluchten al viel een bom 100 km van mij vandaan ![]() Maar het gaat erom: of je vergelijkt Beiroet met Dresden of Rotterdam, of je vergelijkt Beiroet met Beiroet. Citaat:
Het aantal bombardementen op Beiroet is bovendien sterk verminderd. En hoewel dit een deel is van Beiroet is dit deel wel de Hezbollah wijk en verwacht ik niet dat je een dergelijke vernietiging in andere wijken van Zuid-Beiroet kunt vinden.
||
![]() |
Citaat:
http://www.elsevier.nl/nieuws/laatst...412/index.html Ik citeer: "Stappend door de puinhopen benadrukte Egeland de noodzaak van stopzetting van de vijandelijkheden. 'Als het zo doorgaat, vallen er meer en meer slachtoffers onder de burgers', zei Egeland. 'De raketbeschietingen op Israël moeten ophouden en de enorme bombardementen die wij hier zien, met het ene na het andere blok in puin, moeten stoppen', zei Egeland." Nu geloof ik best dat niet heel zuid-beiroet in puin ligt dat lijkt me sterk. Maar dat er behoorlijk wat schade is aangericht wil ik best geloven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Datzelfde artikel beschuldigt (gelukkig) ook Israel van oorlogsmisdagen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() "reportedly" enzo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien moet niet vergeten worden dat journalisten helaas ook wel eens misleid worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kom op Gatara, je kan niet alle bronnen die tegen jou worden gebruikt, maar wegstempelen als onbetrouwbaar, anti-israelisch of anti-semitisch. Want zodra jij maar wat ziet op bijvoorbeeld een blog, die jouw mening ondersteunt, zal je die plaatsen. Dat soort bronnen noem ik pas onbetrouwbaar! Wat voor baat heeft de westerse media nou om Israel zwart te maken? |
![]() |
||
Citaat:
En verder zie ik weinig tegenartikelen ![]() Die blog die ik heb gequote is van een gast die helemaal niet voor de actie van Israel is overigens.
||
Citaat:
Dat Israël dat zou doen is dan weer wat jij erbij bedacht, dat stond niet in wat je citeerde. Wat ze letterlijk zeggen is: "The death and injury toll and the massive damage to civilian objects indicate that some attacks may have been indiscriminate or disproportionate." Oftewel, 'als het zo was dan zou het zo kunnen zijn dat' Dat terwijl de Hezbollah vierkant voor de oorlogsmisdaden gaat in dezelfde bron, dat weet je net zo goed als ik, dus waarom dan weer blamegame op Israël spelen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dus jij vindt dat een ayatollah mag oproepen tot bewapening (lees: oorlog)? Tot welk doel? Verspreiden van het woord uit de koran? Ook apart dat je seksuele geaardheden noemt, in Nederland hebben we nog een "relletje" gehad betreffende homo's en andere "sodomisten". Ook deze ben ik niet vergeten (over belachelijk maken gesproken) Rabbijnen of dominees met dergelijke uitspraken worden ter orde geroepen, nooit meer serieus genomen òf uit hun functie gezet. Laatst gewijzigd op 03-08-2006 om 08:50. |
![]() |
||
Citaat:
De meeste Israëlische soldaten zijn ook maar gewoon burgers die uit de maatschappij zijn getrokken voor hun dienstplicht (3 jaar !!), ze hebben daarin geen keuze. Niet elk land heeft de luxe hun leger uitsluitend met vrijwilligers te kunnen vullen. De taktiek van luchtoperaties vóór grondoperaties is om de Hezbollah te verdelen, verbindingen te verbreken en grotendeels te ontwapenen (net als in Irak werd gedaan). En nogmaals, de grote aantallen burgerslachtoffers schijf ik zonder meer toe aan het opstellen van de Hezbollah tussen deze burgers en het opslaan van wapens in kelders van appartementen. Ongelukken daargelaten. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zei ook al dat er aantijgingen zijn, maar geen keiharde bewijzen. Reportedly en may have been zijn hier illustraties van.
||
Citaat:
||
Citaat:
Zeker als dit van toepassing is op krachten in het buitenland die menen dat het gras groener is bij de buren.
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik denk zodra het USA of Israël betreft dat de hele moslimwereld hand in hand gaat maar ik kan het mis hebben natuurlijk...
Neemt nog niet weg dat we 't over 100 miljoen volgers van Ali hebben. Waar het mij om ging was, en daar zie ik nog niemand zijn of haar afkeer tegen uitspreken, dat een geestelijke oproept tot oorlog. Een oud hollands gezegde zou 'm de mond doen snoeren; "Schoenmaker blijf bij je leest". |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Overigens vind ik het een redelijke tunnelvisie van Amnesty om strikt aan de normen van militaire objecten vast te houden als het gaat om een organisatie die zich zoveel mogelijk als burger probeerd te vermommen. Daarmee worden de pogingen van de Hezbollah om hun eigen mensen als burgerslachtoffers te registreren alleen maar mee in de hand gewerkt. Ik vind de poging om Al Manar (in Nederland uit de lucht gehaalt omdat ze haat zaaiden, een zender die de wet brak dus, laat dat gezegd zijn) het zwijgen op te leggen dan ook verre van een oorlogsmisdaad. Het enige dat dat station doet is mensen aanzetten tot haat en nijd, en het lijkt me dat iedereen beter af is zonder. Maar ik heb jou nog steeds geen uitspraak zien doen over de tegenpartij, die zowel het recht rond krijgsgevangenen schend (gijzeling) als het oorlogsrecht door doelbewust burgers aan te vallen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik voel de woede ook altijd in mijn opkomen als ik weer zo'n telsellreclame zie ![]() Even serieus: je geeft aan dat je het Arabisch niet kunt verstaan en er zijn websites op het internet die vertalingen geven voor wat er gezegd wordt. Daaruit blijkt dat er geen gezellige theekransjes met Catherine Keyl gehouden worden.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Prima. Maar helaas wordt er door de Israel verondersteld dat het de spreekbuis is voor Nasrallah. In de boodschappen die bijvoorbeeld Osama uit laat zenden, wordt verondersteld dat ze hidden messages bevatten. In dat perspectief is de televisie een oorlogsmiddel. Of Israel dit ook zo ziet ten aanzien van Al Manar durf ik niet te stellen. Zelf ben ik er absoluut niet dol op als tv statiosn gebombardeerd worden. Net zoals de Navo dat gedaan heeft in Servie. Ook al was het de propagandazender van Milosevic. Mocht het zo zijn dat er inderdaad hidden messages in zitten, vind ik het weliswaar andere koek. Maar bewijs maar eens dat deze erin zitten ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat: