Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb ook zo'n vriend. Die werkt vrij veel en zit mij dan af te kraken dat ik niet werk. Daar staat tegenover dat hij tientallen euros per week opzuipt, dikke spelcomputers koopt, en nu even lekker een maand in de VS op vakantie is. Loopt in polos van 70 eurp per stuk. Ik kan mij dat niet veroorloven en doe dat dan ook niet, ik leef vrij zuinig en kom goed uit met mn geld, waar door ik niet hoef te werken. Ben ik dan een profiteur? Denk het niet. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Eten: 100 euro Zorgverzekering: 100 euro Collegegeld: 125 euro Dat zijn dus al 325 euro vaste lasten, en je krijgt waarschijnlijk iets van 500 euro. Ach, ik vind het wel relaxed voor je ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En typ eens normaal. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat anderen dan soms denken, 'goh, dat klopt niet, die jongen heeft wel erg veel geld voor een studentje', is weleens vervelend. (ik kreeg/krijg een aanvullende beurs, en verdien zelf aardig wat bij per maand. Dat heeft dan weer geen invloed op de hoogte van de stufi, goddank). Dat ik al jaren vrijwel alles 100% zelf betaal, dat is dan natuurlijk minder interresant. (ik ben het nu zo gewend, en wil t ook niet meer anders, maar een paar jaar terug had ik ook weinig keus - pa en ma hadden geen rooie cent. En tja, een kale kip kun je niet plukken). @tikmaarwat : get a life, en leer typen. of zit je dronken achter je pc of zo ?
|||
![]() |
Citaat:
Nee, ik zit niet dronken achter mijn pc maar moest even heel snel en dan let ik niet echt op mijn taal... Misschien hebben jullie ook wel gelijk maar ik vind het soms best oneerlijk maar misschien snapt niet iedereen dat ik rij in een dikke auto wil waarschijschijnlijk ook iedereen... mijn ouders verdienen mischien meer maar toch! Als je ziet dat mensen die het minder hebben het uiteindelijk een stuk beter hebben... Kijk ik weet ook dat ik mijn handjes dicht mag knijpen! Ik ga straks een exclusieve opleiding doen, mijn zus heeft in amerika gestudeerd tuurlijk niet voor iedereen is dit weg gelegd... Maar snap jij niet dat het soms oneerlijk is van af deze kant dat andere mensen met niks doen een hoop geld krijgen terwijl ik er hard voor moet werken! Of voor de zoveelste keer bij mijn ouders moet aankloppen! Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
MBO 70,37 HBO/ Uni 89,74 Bovenstaande bedragen krijg je ALTIJD onafhankelijk van wat je ouders verdienen enzo. Verder begrijp ik heel goed wat je bedoeld met dat je het enigzins oneerlijk vind. Ik ken ook mensen die op allerlij manieren te veel stufi krijgen. Ben daar simpelweg op tegen, maar het gebeurd wel. De situatie van TS vind ik discutabel, maar antwoord op de vragen die iik stelde heb ik niet. Ik wacht af. Citaat:
Een uitwoonende beurs krijg je om je huur te betalen en andere bijkomende kosten voor op je zelf wonen. Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat meer kunnen of verdienen in Nederland volgens sommigen een misdaad is is een heel andere discussie. Een die je ook keihard zou verliezen, maar daar gaat deze discussie niet over.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maargoed als je vader financieel in zo'n moeilijke situatie zit ligt het gevoelsmatig wel anders. Dan is wat extra geld altijd welkom. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het feit dat jij nivelleren erbij betrekt is dan ook een zeer grote grap. Bij studenten valt namelijk geen ruk te nivelleren, wel bij hun ouders. Het is dan ook geen slecht idee om de mensen met geld meer te laten bijdragen via belastingen dan mensen met weinig geld en dit dan zo in te zetten dat studenten, een groep met weinig geld actief gesteund word, niet alleen financiel maar ook politiek technisch door bepaalde besluitvorming. Daarmee word juist de druk die rust op studenten uit families van de lage inkomens, de lage midden inkomens, en de modale inkomens weggenomen. Zoals je zelf al zei zijn de mensen die echt arm zijn of van huis uit genoeg krijgen in feite de enigen die genoeg krijgen, maar de hele tussengroep valt buiten de boot. Maar hoe kun jij het dan nog verkopen dat rechts die politiek technisch alleen maar anti student besluitvorming neemt, en ervoor pleit stundenten en de ouders zelf op te laten draaien, terwijl de eersten nog leren voor een baan en de tweede met die paar tientjes die ze houden van de door rechts bepleite belasting verminderingen/aftrekposten nog niet genoeg hebben om hun kind aan te vullen, terwijl men wanneer men het collectief regeld geen enkel financiel probleem zou behoeven te hebben. Dus ga rot op met je VVD praat, die paar tientjes die die partij je achtena wil gooien zijn niet genoeg om de kosten te dekken. Zelf opdraaien is gewoon duurder dan collectief, en zeker wanneer die liberalen en rechtsen daar ook nog eens weigeren de nodige besluiten met betrekking op huisvesting en collegegelden erbij te nemen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Algemeen kraakverbod van tafel Kitten | 131 | 29-10-2009 19:50 | |
Algemene schoolzaken |
Basisbeurs afschaffen de abt van sion | 128 | 15-12-2007 12:33 | |
Psychologie |
Het grote lucht je hart topic #54 darkfairy | 485 | 30-03-2006 20:29 | |
Favoriete politicus NN | 128 | 28-11-2002 21:43 | |
Melkert opgestapt bracelance | 112 | 25-05-2002 12:52 | |
Wat vinden jullie ervan dat Nederland POLITIEK INCORRECT is? Nieuwe Nationale Partij | 89 | 21-01-2002 21:21 |