![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die vriend van je heeft gestudeerd zonder bij de IBG ingeschreven te staan?! Dat kan gewoon niet. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Precies, daar ben ik zeer voor. Maar dat vereist wel besluitvorming in de vorm van actief belastingheffen en woningbouw en een aanpak van collegegeld, anders kom je er niet he. In ruil daarvoor betaal je dan later weer goede belastingen, en alles is geregeld. Alleen wil je geen belasting betalen en wel die prestaties van de overheid, en dat kan niet. De SP is dan wel zo eerlijk het er ronduit bij te vertellen. Misschien zou de VVD er ook maar bij moeten vertellen dat minder belastingen over het algemeen ook minder prestaties van de staat oplevert, die men over het algemeen wel al te graag in aanspraak neemt, de vieze profiteurs. Ze bijten gewoon de hand die ze voed. Eerst op kosten van het collectief studeren, dikke college gelden casseren en als ze dan een baan hebben gaan zeiken als ze eens iets terug moeten betalen in de vorm van belasting. En daar zitten de studenten nu mee. Ik kots echt op al die figuren die in de jaren 60 en 70 lekker hebben zitten studeren en nu in de VVD zitten en het systeem dat hun alle kansen heeft gegeven gaan zitten ondermijnen. ![]() Voor de meeste modale huishoudens zal het daar wel op neer komen. En je moet er dan ook bijvertellen dat het dan weer geld is dat de staat mist en dat mensen dus ook weer minder van de staat krijgen. Terwijl met 1,2 miljard collectief bergen verzet kunnen worden, terwijl als iedereen los beschikking over een klein deel krijgt het gewoon verloren gaat in de normale bestedings geldstromen van de huishoudens. Laatst gewijzigd op 04-08-2006 om 00:30. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Misschien is een boek als 'grammatica voor dummies' of 'mijn eerste toetsenbord - typen voor de allerkleinsten' een goede investering voor je.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je voorstelling van collectieve uitgaven is veel te simplistisch. Collectieve uitgaven moeten wel te reachtvaardigen zijn en in verhouding staan naar hoeveel men ervan gebruikt. Ook in jouw beoordeling van beide partijprogramma's ga je de mist in. De SP wil extreem meer collectieve uitgaven en zeer progressieve lasten. Ten eerste gaan we daar dus zwaar aan failliet (SP begroting 2006 vertoonde een tekort van 10,75 miljard bovenop de begroting van dat jaar, enkele van hun onhaalbare bezuinigingsplannen niet eens er van afgetrokken) en zullen we een leegloop in zien in hogere echelons van bedrijven, die topmanager gaat namelijk echt niet zijn hele inkomen weggeven. En dan komen er nog negatieve effecten bij, zoals steeds toenemende collectieve lasten omdat het veel aantrekkelijker en makkelijk wordt om 'arbeidsongeschikt' (doelend op fakers die nu goedgekeurd worden) of werkeloos te zijn. Je rekent de VVD ten onrechte een niet realistische houding aan. Uiteraard kun je niet en minder lasten en meer uitgaven zonder schulden te maken, dat is ook precies het spanningsveld. De VVD is voorstander van een terugtredende overheid waar mogelijk, dus lastenverlaging past in dat idee; daar betaal je immers zaken mee die minder onder de overheid komen te vallen.
Laatst gewijzigd op 04-08-2006 om 17:30. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je gaat namelijk aan alle punten voorbij door iets erbij te betrekken wat er niets mee te maken heeft. Dus jij denkt dat collectief minder gedaan kan worden, en ook nog eens dat de overheid vanalles kan doen zonder geld? Want dat is wat jij calimt, niets betalen maar wel dingen willen. En zoals de VVD het stelt kan het nooit en te nimmer werken. Volgens mij denk jij nog steeds dat alles vanzelf komt zonder dat je ervoor moet betalen, maar zo werkt de overheid niet. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
overigens opvallend hoeveel mensen er zijn die denken dat anderen met een aanvullende beurs het 'lekker breed'' hebben. Natuurlijk gebeurt dat - maar er zijn ook zat mensen die t echt nodig hebben. Ik zou waarschijnlijk zonder aanvullende beurs t wel op mn buik kunnen schrijven om te gaan studeren. Nu kan ik dat wel - en op die manier ben ik hoogstwaarschijnlijk uiteindelijk een stuk minder duur voor de samenleving dan wanneer ik lekker achterover ga leunen en een bijstandsuitkerinkje zou trekken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wel vrij goedkoop om meteen naar zandbakken te gaan verwijzen, vind je ook niet? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Levensonderhoud bij elkaar verdienen, fulltime studeren, en geen money ontvangen gaat toch echt niet samen. Alsof laag verdieners, zoals studenten die werken zonder opleiding serieus zouden profiteren van lage belastingen en dat soort dingen. Over het algemeen profiteren daar vooral de beter verdienende middenklasse van, oftewel de mensen die het nu echt niet echt nodig hebben. Je kunt niet aan de ene kant gesubsidieerd levensonderhoud en scholing eisen en aan de andere kant niets willen betalen. Waarom snapt hij dat nooit? En lasten verlichting voor mensen met genoeg geld lijkt mij dan al helemaal bullshit. |
![]() |
||
Citaat:
Komt het niet bij je op dat veel ouders wel willen, maar domweg niet kunnen ? Dankzij de idiote ouderwetse redenering 'als je ouders arm zijn, jammer dan, wij betalen je studie niet' heb je nu dus ouders die niet gestudeerd hebben. Als die kinderen dan ook niet kunnen studeren, blijf je zo lekker bezig. En inderdaad, een studie is een investering, ook van de overheid in haar burgers.
||
![]() |
Citaat:
laten we niet vergeten dat zolang je studeert, je stufi een lening is. en sinds wanneer ben je een profiteur als je besluit om meer te lenen ![]() ![]() ![]()
|||
Citaat:
Zoek eerst 'spanningsveld' op in het woordenboek, en bedenk dan dat dat aangeeft dat ik niet beweerde dat beiden tegelijk mogelijk zijn, ok? ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 07-08-2006 om 19:12. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom moet ik dat opzoeken? Ik ben juist diegene die het erbij vertelt terwijl jij altijd vergeet dat bij elk miljardje dat jij opnoemt weer minder door de staat word gedaan. Ik ben diegene die ze op het spanningsveld wijst, terwijl jij doet alsof het niet bestaat. ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb echter nog nooit een uitspraak gedaan in welke richting het gehele spanningsveld tussen overheidsuitgaven en lastenverlaging beslecht moet worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Indirecte belastingen? Gelden die niet voor iedereen? Trouwens zal met een hoger inkomen verhoudingsgewijs stukken minder naar dergelijke belastingen stromen dan voor iemand met een laag inkomen. Hoe het een positief effect heeft? Als mijn vader nu zelf zou moeten opkomen voor mijn studiekosten en levensonderhoud kosten dan zou het hem grofweg ((750x12)x5)=45000 euro kosten, en een periode van 5 jaar. Een som die voor hoge inkomens nog te doen is, maar er natuurlijk financiel goed inhakt. Maar als hij 30 jaar elk jaar 1500 belasting betaald is dat toch stukken beter te doen. Stel dat een zelfstandig ondernemer, het favoriete voorbeeld persoon van onze liberale kameraden, dit allemaal in dit tijdsbestek bij elkaar moet sprokkelen dan word dat zeer lastig. Terwijl het afstaan van elk jaar 1500 euro stukken beter te doen is. (Ik geef toe dat dit wel een erg versimpelde voorstelling is, maar ik denk dat je het punt wel begrijpt). Kosten spreiding en het voorkomen van schulden, iets wat economisch gerichte mensen toch volkomen helder voor ogen zou moeten staan. De zaken die je van de staat tegenwoordig krijgt zijn over het algemeen toch zaken waar zo goed als ieder mens uiteindelijk toch aanspraak op zal maken in zijn leven, en bij een bepaalde groep zaken kun je blij zijn dat je er niet onder valt, en zelfs heel erg dankbaar dat het goed geregeld is mocht je er wel onder vallen. Daarbij moet men vooral denken aan ziektes natuurlijk. In feite lijken mij alleen uitkeringen het enige wat niet 100% rendabel is voor elke burger om aan mee te betalen. Trouwens is het wel een algemeen geaccepteerd feit, ook ander liberalen dat men met collectief geld, dus grote hoeveelheden in een keer in een hand stukken meer kan realiseren dan wanneer bepaalde burgers ieder eerst zelf al hun kleine bedragen bij elkaar moeten zien te krijgen en dan nog tot een realiseerbare vorm van besteding komen. Daarin zit toch juist de kracht van een overheid. Verschil zit hem in het feit dat de een geld wil voor hulpbehoeftigen en de ander voor zn eigen porsche. Het is maar wat voor geweten je tegenover je medemens hebt. ![]() Ik wil best even eenvoudig ingaan op die begroting, die voorziet namelijk in een heel ander financieringsstelsel dan het huidige, dus geen wonder dat verschillende media zich tamelijk belachelijk hebben gemaakt door het direct naast het huidige inkomens en financieringsstelsel te leggen. In de overgang zal zeker een tijdlang niet helemaal kostendekkend gewerkt kunnen worden, maar dat hoeft geen probleem te zijn als het systeem zich later weer houdbaar en rendabel maakt. Trouwens is een tegenbegroting maar een idee, een fictie over hoe het gedaan zou kunnen worden als men bepaalde andere prioroteiten en financieringsmogelijkheden stelt. Die begroting is natuurlijk wel gemaakt in het licht van bepaalde SP visies die natuurlijk wel eerst doorgang moeten kunnen vinden, voordat een dergelijke begroting ook echt realiteit kan zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als de Sp zijn zin zou krijgen gaat Nederland failliet, simple as is, hard roepen dat we solidair zijn zal daar niet tegen helpen. Verder is de SP amateuristisch: je kan geen inkomsten ondervinden door maatregelen te stoppen die nog niet eens genomen zijn; dat is slecht rekenwerk. Verder geen ze voorbij aan militaire verplichtingen, om maar eens een voorbeeld te noemen. De gevolgen van een sterk wegtrekkend bedrijfsleven door de SP-hervormingen zijn er niet in meegenomen, evenels de kapitaalvlucht die zal ontstaan. Laat staan dat sommige dingen haalbaar zijn. Grote veranderingen in bestedingspatronen van de overheid vernielen gehele economische sectoren. Hard roepen dat je de Betuwelijn stil legt geeft je namelijk op korte termijn minder uitgaven. De ontslagen daardoor bij bouwbedrijven en de economische schade omdat de haven van Rotterdam dan blijft zitten met een verstopt spoorwegnet zijn, kortzichtig als de SP is, uiteraard niet meegerekent.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind het niet de slimsten als je een dergelijke economische politiek nastreeft aangezien er maar weinigen zijn die er echt baat bij hebben. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat nederland failliet gaat is ook het domste liberale sprookje in eeuwen, de enigen die nederland failliet maken zijn de mensen die de vijand zijn van ons nationale product, namelijk kennis. Iets waar de VVD serieus weigert zich voor in te zetten. Wegtrekkende bedrijfsleven is ook maar de vraag, veel bedrijven zijn gewoon te plaats gebonden en kunnen hier nieteens weg. Een probleem is hierbij wel het door de VVD zo geweldige opgeheerlijkte europa waarin een land als polen bijvoorbeeld bedrijven als zo goed als geen belastingen meer laat betalen en zichzelf daardoor zeer aantrekkelijk maakt. In feite maken wij ons door dat soort doorgeslagen economisch liberalisme alleen maar zelf kapot, maar maatregels om dat tegen te gaan worden door diezelfde liberalen die erover klagen zelf geweigerd. Zij roepen liever zelf ook dat wij niets meer moeten heffen. Iets wat ten koste zal gaan van onze verdeelde welvaart, en door gebrek aan overheidssturing west europa nog onaantrekkelijker maakt. De economische kracht ligt hem hier ook deels in een sterke overheid. Verder lijkt het mij ookwel een economisch feitelijk iets dat de markt altijd achter de feiten aanholt, dus dat de belangen van de burger nooit optijd worden bedient. Een sterke overheid kan hier wel op inspelen door optijd op te treden, ipv zoals het bedrijfsleven eerst rustig de kat uit de boom te kijken en zo de risicos te minimaliseren. Dit kost gewoon geld, maar het is wel in het belang van de burger, en dat is waar de overheid primair voor moet gaan. Een economie draait altijd door, de geschiedenis heeft bewezen dat je die niet kunt uitschakelen.Waar mensen zijn word gehandeld. Een economie moet zeker gestimuleerd worden, en dat kan op meerdere manieren, alleen moet er gekozen worden op wat voor manier. Een sterke overheid met goede zorg voorzieningen neemt ook weer een verantwoordelijkheid uit handen van bedrijven die daardoor weer minder zelf hoeven te regelen. In amerika zie je vaak dat ze helemaal niets regelen en ook te weinig betalen om het mensen zelf te laten regelen, dus daarom ook liever een overheid die dat doet. Verder kan een sterke overheid ook goed investeren in de infrastructuur, en het stimuleren van nieuwe alternatieven. Maar om elke economische controle in invloed zoveel mogelijk uit handen van de overheid te geven zoals de VVD zeer voorstaat kan ik niet waarderen. Er moeten sturingsmechanismes blijven zodat ook de economie in het belang van de burger een zet in de goede richting kan krijgen. Over hoge belastingen alleen nog maar dit: vroeger waren de belastingen nog hoger en de overheid nog actiever en toen ging het economisch ook goed. En weet je waarom? De staat kun sturen, iets wat tegenwoordig in europa onmogelijk word gemaakt. |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
We kunnen nog zoveel hoogopgeleiden hebben, maar als torenhoge belastingen, regelzucht en een zeer restrictief arbobeleid het onmogelijk maken in Nederland te werken dan blijven ook die hoogopgeleiden zonder baan. Ook heb je nog steeds niet kunnen bewijzen dat het huidige gemengde systeem voor onderwijs onze economie grote schade toebrengt; er is dus zelfs een beter alternatief. Citaat:
De supermarkt die hier wel moet zitten om Nederlanders te kunnen bedienen zal echt onze economie niet redden, daar heb je internationale handel voor nodig. Citaat:
Er boven noem je voorbeelden van maatregelen in Oost-Europa die kenmerkend zijn voor een zeer kapitalistisch systeem, je concludeerd vervolgens dat dat bedrijven aantrekt, maar ondanks dat ben je voorstander van maatregelen die juist het tegenovergestelde daarvan zijn? Je spreekt jezelf impliciet tegen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien komt onze staatsschuld waardoor we nu in de shit zitten met de vergrijzing uit die tijd, dus dit argument pleit heel erg tegen jouw standpunt. Met schulden maken terwijl je toch al achteruit gaat kom je er niet, en dat is nog zoiets waar hard roepen dat we solidair zijn niets aan kan veranderen.
||
Citaat:
Hierdoor krijg ik 300 euro per maand studiefinanciering terwijl ik thuiswonend ben, maar moet ook alles zelf betalen. Collegegeld, schoolboeken, verzekering en telefoonrekening. Ik ben toch ook geen profiteur omdat ik meer geld krijg dan iemand anders dan? Als de vriendin van TS alleen de basisbeurs zou krijgen én haar eigen collegegeld en de rest zou moeten betalen zou ze pas recht van spreken hebben.
||
Citaat:
Het gaat dan meestal niet over het verschil tussen uitwonen en thuiswonend, maar tussen aanvullende stufi en enkel basisbeurs. @gauloises en T_ID : wellicht is het een idee om een eigen topic te openen. Ik moest een hele bladzijde terugbladeren om de laatste post te vinden die over het onderwerp ging, en niet zo overdreven langdradig was.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Je moet trouwens niet denken, dat moet je overlaten aan paarden die hebben een groter hoofd. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het tweede vind ik niet helemaal juist, deze persoon heeft toch geen mazzel ![]() En het betalen van huur is geen eis voor stufi, er zijn zat mensen die geen huur betalen en uitwonend zijn en dus ook uit stufi krijgen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Algemeen kraakverbod van tafel Kitten | 131 | 29-10-2009 19:50 | |
Algemene schoolzaken |
Basisbeurs afschaffen de abt van sion | 128 | 15-12-2007 12:33 | |
Psychologie |
Het grote lucht je hart topic #54 darkfairy | 485 | 30-03-2006 20:29 | |
Favoriete politicus NN | 128 | 28-11-2002 21:43 | |
Melkert opgestapt bracelance | 112 | 25-05-2002 12:52 | |
Wat vinden jullie ervan dat Nederland POLITIEK INCORRECT is? Nieuwe Nationale Partij | 89 | 21-01-2002 21:21 |