Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2002, 08:46
arrebar
arrebar is offline
gothics zijn mensen die naar een soort techno gepiep luisteren zich meestal zwart kleden,
tegenwoordig bestaat er ook zoiets wat ik neo gothic noem, mensen die gothic metal voor heuze gothic muziek aanzien
die marilyn manson en dani filth gothic vinden,
en die nog nooit van blutengel of vnv nation hebben gehoort.
ze zijn vaak ook nog wicca of ze doen aan modern satanisme(een zinloos kutgeloofje vol onlogica en zonder enig nut wat volgens de aanhangers niks met de duivel te maken heeft)
Oud 21-09-2002, 11:40
Morphia
Morphia is offline
Gothic is voor mij Romantiek in het heden.
Oud 21-09-2002, 15:47
Andora
Andora is offline
gothic heeft tog niks met een religie te maken?
Voor mij is het gewoon een soort lifestyle. De kleding en de muziek vind ik mooi. Net als die middeleeuwse dingen en de nacht. gewoon de romantiek van 't verleden. *lastig uit te leggen *
maar volgens mij is ut voor iedereen anders.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 16:56
kleine wicca
kleine wicca is offline
Nee, niet alle wiccan kleden zich gothic en niet alle gothic-gekleden hebben die religie (zoals ik al zei)
Oud 22-09-2002, 20:03
2young2live
2young2live is offline
.....Blaatblaatblaat.....
Oud 23-09-2002, 07:45
Morphia
Morphia is offline
Waar ik me nou echt dood aan erger, zijn die mensen die door anderen af te kraken proberen te benadrukken hoe ontzettend Gothic ze wel niet zijn.

We weten allemaal wat Gothic is, we weten allemaal wie er wel en niet zo uitzien. Ook van jezelf weet je het best.

Iedereen geeft er een andere betekenis aan en natuurlijk is het vervelend als er anderen zijn die zich hetzelfde kleden als jij, maar dat doen omdat ze dat cool vinden, of spannend, of weet ik wat, en jij het doet omdat je met hart en ziel voelt dat het bij je hoort en het jouw manier van zelfexpressie is. Maar als je die anderen dan net zo hard gaat afkraken, doe je dan niet precies hetzelfde?

Hetzelfde met muziek. Een wedstrijdje wie de meeste onbekende bands kan noemen (en natuurlijk wel minstens een nummer). Ik heb het zo vaak gehoord. Wie het duurste corset heeft.

Hou toch op! Geef gewoon zelf uiting aan je gevoelens en creativiteit en je zult zien dat je uniek bent.
Oud 23-09-2002, 10:18
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
kleine wicca schreef:
*verhaal*
Niet om het een of ander, maar als je zegt dat je satanist bent, waarom heet je dan in hemelsnaam 'kleine wicca' op het forum...

Citaat:
Gothic is voor mij Romantiek in het heden.
Idd, ik denk dat het een een vroegere bouwstijl vertaal naar kleding is. Zie gotieke kerken als Notre Dame e.d.
Oud 23-09-2002, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Hukkie schreef:
Niet om het een of ander, maar als je zegt dat je satanist bent, waarom heet je dan in hemelsnaam 'kleine wicca' op het forum...

Idd, ik denk dat het een een vroegere bouwstijl vertaal naar kleding is. Zie gotieke kerken als Notre Dame e.d.
gotieke kerken zijn mooi
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 11:15
Hukkie
Hukkie is offline
Zeker
Oud 23-09-2002, 12:41
Verwijderd
gothic, gotiek en gotiesch is niet hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 09:30
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
McLaren schreef:
gothic, gotiek en gotiesch is niet hetzelfde
Romantic gothic heeft wel degelijk dezelfde elementen als oude gotiek-bouwwerken:

...Hele theatrale versiersels en randen. Verder is voor de gotieke bouwkunst kenmerkend dat er zo hoog mogelijk werd gebouwd en in de de kleding zie je dat terug in de lange jurken en mouwen met veel lange kantranden en slierten:

Oud 24-09-2002, 09:44
Stigmata666
Stigmata666 is offline
kdenk dat aan zelfde kleding, muziek, hobby's e.d.
Oud 24-09-2002, 18:23
2young2live
2young2live is offline
Citaat:
Hukkie schreef:

oeoeoeoeoeoh die jurk wil ik!
Oud 24-09-2002, 20:11
kleine wicca
kleine wicca is offline
Ja shit happens..................Ik voelde eerst heel veel voor wicca, daar bennik zo'n twee jaar mee bezig geweest. Ik zat toendertijd alleen nog vol met de vooroordelen van "satanisme is sleeeecht" ik droeg altijd een pentagram en mensen noemden mij satanist. Ik ben toen uit nieuwsgierigheid toch eens gaan zoeken wat dat nou precies inhoudt allemaal..............ik vond het mooi wat ik vond. Dus ik ben niet zomaar een of andere ondoordachte overloper, ik heb er heel veel over nagedacht, en ja,.........satanisme trekt me toch net ff wat meer.................
Oud 24-09-2002, 21:09
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
Citaat:
Hukkie schreef:

Elf Fantasy Fair ...Kasteel de Haar Daar is ook een foto van mij gemaakt,precies op die plaats
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 21:12
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
Diana's~Acolyte schreef:
Elf Fantasy Fair ...Kasteel de Haar Daar is ook een foto van mij gemaakt,precies op die plaats

zien zien zien !
Oud 24-09-2002, 22:02
Masked Mage
Masked Mage is offline
Citaat:
Morphia schreef:
We weten allemaal wat Gothic is
nee, dat weten ze niet, en deze topic schijt ook niet te helpen
Oud 25-09-2002, 13:18
Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Masked Mage schreef:
nee, dat weten ze niet, en deze topic schijt ook niet te helpen
Ik bedoelde eigenlijk meer de uiterlijke kenmerken. Maar ik begin je nu te geloven, ja..

Grr.
Oud 25-09-2002, 13:22
Hukkie
Hukkie is offline
Van Veronica "Kink-tv" word je ook niet veel wijzer.

Acid Star was wel lief btw
Oud 25-09-2002, 13:22
Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
MM en COF zijn geen gothic.
Waarom denk jij dat te kunnen bepalen? Het heeft toch te maken met een gevoel dat je je zo kleedt, en bij dat gevoel kan toch ook CoF horen? Ik hou zelf absoluut niet van die muziek, maar stel dat het voor mij op en top Romantiek zou zijn, dan zou het het toch wel zijn? Ik kan het niet goed uitleggen.

Citaat:
Goithic wezen lijkt me wel kut, je kan niet true genoeg zijn , echt DOM!
Als je het doet om ergens bij te horen, lijkt het me ook flink kut, ja. Maar dat is altijd zo. Maar je houdt elkaar dan toch overeind: "Wij horen er echt bij, jij bent cool, ik ben cool en samen gaan we eens bepalen wie er allemaal niet cool zijn." Ja, dat is kut ja.
Oud 25-09-2002, 13:33
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
Citaat:
MoonDance schreef:
zien zien zien !
*grin* ik kan die foto niet vinden maar hier zie je ook kasteel de haar; http://www.mybegin.nl/photos/getfile/?file=3533
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 14:07
Masked Mage
Masked Mage is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
MM en COF zijn geen gothic.
u bedoelt hopelijk Marlyn Manson
Oud 27-09-2002, 20:23
Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Masked Mage schreef:
u bedoelt hopelijk Marlyn Manson
Doh, jij bent toch de Gothic-God.
Oud 27-09-2002, 20:48
Verwijderd
voor alle mensen die hier gothic zijn:

blijven jullie je nou je hele leven zo kleden? zoek je dan ook zo een jongen uit die er zo uit ziet? wil je dan een kind krijgen die zich ook zo gaat kleden?

en ik wil jullie niet kwetsen of wat.. maar ik vind de kleding niet mooi, tenzij de gothic's bij mij op school geen echte zijn..

er loopt zo een meisje met een topje dat net over haar borsten heen gaat en de rest is bloot...zooo koud!!! en met van die punten aan je hals, van wel 10 cm lang.. wat is daar mooi aan???? nouja.. misschien is dat omdat je alles overhebt voor je gothic euh religie ofzo??

'k vat het echt niet hoor...ik heb dit voordat ik in de derde klas kwam.. dus 2 jaar geleden.. nooit zo veel gezien... is het ineens "in" ofzo?? hoor je er niet bij als je in "normale kleding loopt" waarom moet iedereen zo opvallen...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 21:21
Masked Mage
Masked Mage is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
blijven jullie je nou je hele leven zo kleden? zoek je dan ook zo een jongen uit die er zo uit ziet? wil je dan een kind krijgen die zich ook zo gaat kleden?

jah, altijd
nee, ik zoek geen jongens --> en mijn vriendin is een mode type

en jah, boeit mij het als mijn kinderen Gothic worden of niet

Citaat:

en ik wil jullie niet kwetsen of wat.. maar ik vind de kleding niet mooi, tenzij de gothic's bij mij op school geen echte zijn..

er loopt zo een meisje met een topje dat net over haar borsten heen gaat en de rest is bloot...zooo koud!!! en met van die punten aan je hals, van wel 10 cm lang.. wat is daar mooi aan???? nouja.. misschien is dat omdat je alles overhebt voor je gothic euh religie ofzo??

'k vat het echt niet hoor...ik heb dit voordat ik in de derde klas kwam.. dus 2 jaar geleden.. nooit zo veel gezien... is het ineens "in" ofzo?? hoor je er niet bij als je in "normale kleding loopt" waarom moet iedereen zo opvallen...
Gothic is geen religie.
en jah, als je het zow beschrijft lijkt het zo'n WT meisje bij je op school, dus geen echte Goth.
maarjah, ik ken haar niet dus ik zeg ook maar wat ik denk

en normale kleding bestaat niet
Oud 28-09-2002, 00:26
Vice
Vice is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:

smaken verschil
Oud 28-09-2002, 01:08
GRRR
GRRR is offline
neuke?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 14:46
nenne
nenne is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:

net alsof alle kinderen de stijl van hun ouders overnemen.....
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 16:41
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
terror koe schreef:
Best. Wel eerst even je kont afvegen.

Oud 28-09-2002, 17:05
Verwijderd
Citaat:
nenne schreef:
vaak wel...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 18:19
Faery
Faery is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
vaak wel...
of ze zetten zich er juist tegen af
Oud 29-09-2002, 12:01
2young2live
2young2live is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:

ik ben van plan om me altijd zo te kleden, misschien in verband met werk later dat het wat minder word, maar dan kleed ik me nog steeds zo in het weekend bijvoorbeeld, en dit ís voor mij gewone kleding.
en het lijkt me heerlijk als mijn kinderen ook gothic zijn, stuk beter dan zo'n barbiepop...
en dat topje, ik zie genoeg van die hoertjes lopen die geen gothic zijn, dus dat heeft echt niks met gothic te maken hoor,
en waar slaat datnou op met die spikes, het gaat er niet om dta je die dingen moet dragen om gothic te zijn, dat je dat ervoor over moet hebben, het is een keus, als je het mooi vind dan draag je dat en zo niet dan draag je het niet, simpel...
Oud 29-09-2002, 12:14
Morphia
Morphia is offline
Toch jammer dat hier nauwelijks een normale discussie over te voeren valt. Zou best interessant kunnen zijn.
Oud 29-09-2002, 15:36
Masked Mage
Masked Mage is offline
Citaat:
Morphia schreef:
Toch jammer dat hier nauwelijks een normale discussie over te voeren valt. Zou best interessant kunnen zijn.
op het Gothic forum kan dat ook niet
Oud 29-09-2002, 16:06
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
2young2live schreef:
ik ben van plan om me altijd zo te kleden, misschien in verband met werk later dat het wat minder word, maar dan kleed ik me nog steeds zo in het weekend bijvoorbeeld, en dit ís voor mij gewone kleding.
Jou wil ik graag spreken als je leeft van je uitkering. Lijkt me fantastisch!
Oud 29-09-2002, 16:47
mystress-darqyr
mystress-darqyr is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Jou wil ik graag spreken als je leeft van je uitkering. Lijkt me fantastisch!
hoezo? als jij werkt(ligt er natuurlijk wel aan welk werk) draag jij toch ook niet al je alledaagse kleren? zo hoeft een gothic dat ook niet te doen...die dragen gewoon andere werkkleren dan vrijetijdskleren...
net zoals de meeste mensen, van welke levensstijl dan ook dat doen...

*inderdaad jammer dat hier geen normale discussie over valt te voeren...*
Oud 29-09-2002, 16:51
Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Masked Mage schreef:
op het Gothic forum kan dat ook niet
... Tja, daar kom ik nooit. Maar waar ik me dus aan erger is dat het blijkbaar cool is om abnormaal te reageren op dit soort topics en zelfs denigrerend te doen tegen de maker. Ik heb het vaker zien gebeuren en ik vind het triest.

"Wij zijn met z'n allen pas echt Gothic en jij mag er niet bij."

Doet me denken aan de tijd dat ik op de basisschool zat en er gedreigd werd met niet uitgenodigd worden op partijtjes.
Oud 29-09-2002, 16:53
Morphia
Morphia is offline
Citaat:
*luna* schreef:
hoezo? als jij werkt(ligt er natuurlijk wel aan welk werk) draag jij toch ook niet al je alledaagse kleren? zo hoeft een gothic dat ook niet te doen...die dragen gewoon andere werkkleren dan vrijetijdskleren...

En het hypocriete is nog dat Gothic over gevoel zou gaan.

Ik hou hiermee op. :/ Sorry, ik voel me echt kut, laat me maar even ofzo.
Oud 29-09-2002, 18:23
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
*luna* schreef:

Ik bedoelde AOW. Sorry en daarmee wordt dan ook mijn essentie duidelijk: ik geloof er geen ene zak van dat iemand met z'n 65ste nog in 'gothickleren' rondloopt. Een belachelijk ideaal dus, dat je simpelweg niet waar gaat maken voor zover ik me kan voorstellen. Idealen vervagen met de jaren.
Oud 29-09-2002, 18:26
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
a new noise schreef:
GHAHAHAH

infaustus roeleert

*kusje*

bedankt?
Oud 30-09-2002, 01:05
ieyor
ieyor is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
Gothic wezen lijkt me wel kut, je kan niet true genoeg zijn , echt DOM!
geldt net zo goed voor punk/alto/metalmensjes...

ach je moet iets als je je verveelt
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 02:25
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Je ribben weg laten halen zodat je jezelf oraal kan bevredigen.
Kan nu ook hoor, at least mannen dan
Oud 30-09-2002, 08:59
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
Infaustus schreef:
oh, ff ontopic , lees de laatste fancy
echt he?
Oud 30-09-2002, 09:07
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
Een bevredigend antwoord hierop krijg je toch niet, voor iedereen is " gothic" wat anders en iedereen zou elkaar blijven aanvullen of afkraken zodat het voor de ander gevoelsmatig niet klopt..
Oud 30-09-2002, 18:11
emperor crono
emperor crono is offline
Citaat:
nenne schreef:

Citaat:
StefanLovertje schreef:

Net alsof 'Gothic' zoals we er nu over praten over een jaartje of 10, 15 nog bestaat. Dat zal wel veranderen en anders gaan heten, een soort van neo-neo-gothisme.
*kan niet wachten tot over 15 jaar!*
Oud 30-09-2002, 18:21
2young2live
2young2live is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Ik bedoelde AOW. Sorry en daarmee wordt dan ook mijn essentie duidelijk: ik geloof er geen ene zak van dat iemand met z'n 65ste nog in 'gothickleren' rondloopt. Een belachelijk ideaal dus, dat je simpelweg niet waar gaat maken voor zover ik me kan voorstellen. Idealen vervagen met de jaren.

ik zei toch dat ik van plán was, ik wil absoluut niet beweren dat ik er op mijn 65ste nog zo bijloop, ik liep er 5 jaar geleden ook niet zo bij, dus dat kan ik niet zeggen nee, maar ik hoop wel dat het zo gebeurd, maargoed...das verder niet boeiend
Oud 30-09-2002, 20:40
Andora
Andora is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:

Ik heb geen idee misschien heb ik later wel iets van, ik ga meer andere kleuren dragen enzow... maar ik denk wel dat ik die jurken blijf dragen *och, maybe word ik later wel kakker *
Mijn vriend is... tja... vanalles gewoon lief enzow... khoef niej perse een jongen die utzelfde is enzow.
En later met kinderen... kdenk dat ik ut wel lol zouw vinden als ie zich zow kleed, maar tuurlijk mag ie dan zelf een style aannemen wat ie zelf wil
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 12:16
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
Masked Mage schreef:
jGothic is geen religie.
en jah, als je het zow beschrijft lijkt het zo'n WT meisje bij je op school, dus geen echte Goth.
wat een gezeik hier zeg! meuh... ik draag ook van die shirtjes, maar ik weet donders god dat ik geen goth ben (en dat wt geen gothic muziek is), want ik kleed me ook in knalblauw/rood en andere happy kleuren...
en dat gedoe van "I am Gother than thou" (ofzow... ik ben geen echte goth dus ik zou het niet precies weten) is ook vreselijk irritant. zo .. dus.. en dan nu mijn mening over het goth zijn:

Ik denk dat een Goth iemand is die zich kleed in donkere kleuren (sommige goths kleden zich ook spierwit) naar verschillende soorten gothic muziek luistert (dance/metal enz) weet je wel...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 12:46
Verwijderd
Ik vind iemand goth, zals je leefwijze zo is..
[en dat mensen die naar Wt luisteren bijna nooit Goth zijn want die leven als nu-metal figuurtjes [er zijn uitzonderingen uiteraard]]
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 15:22
Vice
Vice is offline
ik weet niet wanneer ik iemand goth vind, nooit over nagedacht
Reageren

Regels voor berichten