Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
-Desecrator
|
bah.
Politiestaat. Net als legitimatieplicht is prefentief fouilleren kut. Ik voel me er niet veiliger op. Heb nu al gezeik met politie omdat ze me er kennelijk uit vinden zien als een crimineel en ik zou het graag zou houden dat ze met hun poten van me af blijven, ookal heb ik niks te verbergen.
||
Citaat:
Ga eens een kijkje nemen in, laten we zeggen Budapest. Politie stapt zomaar op mensen af en vraagt om legitimatie. Waarom? Geen enkele reden toe. Machtsvertoon en niets anders. Zelfde geldt voor fouilleren.
|||
Citaat:
Onder de huidige wetgeving kan alleen algemeen gefoullieerd worden als een gebied als onveilige zone is aangegeven. Dit geld dan voor de duur van 4 weken. Ik vind dit prima, hier in Rotterdam zijn zat wijken als de Millinxbuurt waar ze dat prima toe kunnen passen. Citaat:
-Desecrator
||
![]() |
Citaat:
de wet is echter aangepast en nu mag de burgermeester een onveilige zone aangeven, mits hij toestemming heeft gekregen van de gemeenteraad @drama: we wonen inderdaad niet in hongarije maar in nederland, maar ik zou me er denk ik wel veiliger bij voelen, als je de politie actief bezig ziet op straat, en als daar machtsvertoon voor nodig is, vind ik het niet erg; |
![]() |
|
Dat hele gedoe over die privacy vind ik onzin. Uiteraard moet er toezicht op zijn dat er zorgvuldig met mijn DNA, emails etc. om wordt gegaan, en moet misbruik van persoonlijke gegevens afgestraft worden. Maar zodra daar een beetje redelijke regels voor worden opgesteld mogen ze alles van me weten
![]()
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
Ik ben tegenstander, mijn rechten voor alles.
![]() Als het bewezen is dat de criminaliteit erdoor zal afnemen dan zou ik het niet erg vinden, maar het moet in elk geval met de steun van de meerderheid van de bevolking worden uitgevoerd. Maar hebben we het over vrijwillig fouilleren of fouilleren als de politie je verdacht vindt? En het moet in elk geval niet zo zijn dat het tot discriminatie/stigmatisering leidt..
||
Citaat:
![]() Gelukkig is nu de wet aangepast en kan er tenminste op een effectieve mannier gewerkt worden aan de veiligheid op straat ![]() -Desecrator
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Ik ben het ermee eens dat te veel macht voor de politie niet goed is. Het is idd een aantasting op je privacy en er zijn mensen die dat niks kan schelen, maar ik kan me best voorstellen dat sommige mensen er problemen mee hebben.
Bovendien is het dan te makkelijk om willekeurig mensen te fouilleren. Als ze de misdaad willen bestrijden kan dat op veel betere manieren.
|||||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eens kijken wat ze bij mij zouden vinden:
Nou nou, dat zouden ze zonder fouilleren echt niet vermoeden. Nou ben ik echt zwaar in mijn privacy aangetast ![]() Citaat:
-Desecrator
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Anyway, ik vind het wenselijk dat ze dan alleen fouilleren op risicoplekken op risicotijden. Op zo'n manier heeft de 'onschuldige burger', die zojuist uit de assvibratorshop komt gewandeld, er het minste last van. Btw..gemeende complimenten voor de term 'fundamenteel grondgrond'. Heerlijk hoe spelfouten poetisch kunnen worden. |
![]() |
||
Citaat:
-Desecrator
||
![]() |
Citaat:
Enkele decennia geleden was een dergelijk iets volkomen overbodig want een criminaliteit zoals tegenwoordig was toen onbestaanbaar. Diezelfde criminaliteit is de afgelopen 40 jaar vertienvoudigd ... Nu weet ik de oorzaak wel, maar die ga ik hier niet posten. Ik wil alleen maar aangeven dat niet alle "verrijkingen" van de afgelopen jaren ook verbeteringen zijn.... |
![]() |
||
Citaat:
|
Voor.
Ze zien idd me sleutels, me portemonnee en misschien de doos condooms die ik net heb gekocht. Woehoe wat erg. Stel; je gaat uit, je vriend botst tijdens enthousiast partyen tegen iemand op (per ongeluk - je weet hoe dat gaat), en krijgt messteken. Diezelfde gozer met het mes liep die middag door een straat (met het mes al bij zich), waar de politie een preventieve fouillering gepland had. Helaas, deze ging niet door, aangezien enkele burgers gesteld waren op hun privacy... Het is maar een voorbeeld, maar het geeft wél aan hoe die dingen in de praktijk gebeuren. En dan heb ik liever dat ik 10 minuten daar sta en dat ze me condooms zien, dan een vriend die in het ziekenhuis ligt...
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Laat maar..... als je niet snapt dat ik dat niet erg vind.....
||
Citaat:
![]() -Desecrator
||
![]() |
1984.
Citaat:
Als de politie dus zegt tegen ieder burger dat zij niet te vertrouwen zijn (want dat zeg je op deze manier vind ik) en dat zij dus zomaar gefouilleerd moeten worden zonder echt verdacht te zijn vind ik dat behoorlijk wat wantrouwen tov. een burger. Dan vind ik het ook niet vreemd dat een burger wantrouwen heeft tov. de politie want zoals ik zei vertrouwen moet van 2 kanten komen. Zeg jij: maar elke burger is ook een potentieel crimineel. Zeg ik: elke agent ook. En wat blijkt uit verschillende bronnen: agenten houden zichook niet altijd aan hun doen en laten maar kunnen daar niet op aangesproken worden. Wat doe je dan? Dan geef je ze nog meer rechten. Niet dus! Dan zorgen zij eerst dat ze zich wel aan hun doen en laten houden. Verder ben ik er ook al op tegen in die zin dat de politie niet teveel macht mag hebben over de burger en het idd de privacyaantast a-la Big-brother/Echelon etc. dat is net zoiets als dit.
Laatst gewijzigd op 28-09-2002 om 00:15. |
![]() |
||
Goed, het is een afgezaagde quote, maar helaas zelfs in Nederland toepasselijk:
Citaat:
|
![]() |
Zoals de wet nu is, mag de politie iemand pas fouilleren als er een vermoeden van misdaad bestaat. [edit: "degeene te wiens aanzien uit feiten of omstandigheden een redelijk vermoeden van schuld aan een eenig feit voortvloeit"] En dat vind ik een goede zaak. Misschien heb je dan wel niets te verbergen, maar door de politie in staat te stellen iedereen te fouilleren maak je de weg vrij voor allerlei rare practijken.
Stel je voor: de politie loopt door de straat en fouilleert iedereen die niet blank is. Of iedereen die rookt. Of iedereen die zwart haar en een grote neus heeft. Of geeft een politieman zelfs het recht om net dat ene knappe meisje in dat strakke truitje te fouilleren. Voor dit soort dingen moet je een solide wet hebben, want anders laat je ruimte open voor misbruik. Misschien gebeurt het dan niet op grote schaal, of misschien pas over een paar jaar, maar je kunt er donder op zeggen dat het gebeurt.
Laatst gewijzigd op 01-10-2002 om 12:59. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Debat Preventief Fouilleren Mikkelmike | 8 | 14-11-2005 17:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Burgerwacht Zuidoost (Amsterdam) Gatara | 28 | 16-07-2004 17:09 | |
Preventief fouilleren. JantjePietje | 42 | 19-03-2004 16:46 | |
Grootscheepse fouilleer-actie op Schiphol MissCzechMeOut | 21 | 26-05-2003 18:24 | |
Drugs & Alcohol |
Preventief fouilleren & Drugs Mad Ruda | 2 | 30-01-2003 14:34 | |
CDA: preventieve controles in auto en trein Atje85 | 29 | 10-01-2003 21:13 |