Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2006, 17:58
muisjeisthuis
muisjeisthuis is offline
Het schooljaar is weer begonnen en net zoals elk jaar heb ik weer een heleboel goede voornemens.....Één daarvan is om gezond eten mee te nemen naar school, i.p.v. vette troep uit de kantine te halen. Hebben jullie nog tips voor lekker en gezond eten dat niet te duur is en dat ik mee naar school kan nemen en wat nemen jullie normaal mee?

Groetjes,

Muisje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2006, 18:03
Mariposa
Mariposa is offline
een plakje (volkoren)ontbijtkoek voor de zoete trek?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 18:14
PV
PV is offline
fruit?
of een bakje voorgesneden fruit uit de supermarkt.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 18:27
Verwijderd
Fruit, komkommer, tomaat, sultana, een boterham, ontbijtkoek, rijstewafels, mueslireep, ...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 19:24
ikkuh15
ikkuh15 is offline
zit ik ook wel beetje mee... ik eet nu elke dag om half 11 ongeveer een stuk fruit. Maar word straks wel moeilijk, want kan bijvoorbeeld een nectarine nou niet echt opeten op school..
een banaan of appel zou natuurlijk wel kunnen, maar die vind ik juist allebei niet zo lekker dus meot nog gaan bedenken hoe i kdat moet oplossen....
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 19:38
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 28-08-2006 @ 20:24 :
zit ik ook wel beetje mee... ik eet nu elke dag om half 11 ongeveer een stuk fruit. Maar word straks wel moeilijk, want kan bijvoorbeeld een nectarine nou niet echt opeten op school..
een banaan of appel zou natuurlijk wel kunnen, maar die vind ik juist allebei niet zo lekker dus meot nog gaan bedenken hoe i kdat moet oplossen....
druiven pruimen peren? er zijn meer mogelijkheden.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 20:25
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Fruit, of bruin brood met gezond beleg, dat kun je het beste doen.
Ik ken het bij veel schoolgangers. Ze willen iets aan de lijn doen, maar toch blijft het broodje kroket het best lopende eten in de schoolkantine.
Oud 28-08-2006, 20:27
Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 28-08-2006 @ 20:24 :
Je kunt die nectarine voordat je weggaat even schillen en in mootjes in een bakje doen? Dekseltje erop en dan kun je het prima eten op school.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 20:35
Verwijderd
Fruit van te voren klaar maken en in een bakje doen is erg fijn, dit kan je ook met groente doen, bijvoorbeeld een paar stukken komkommer, of worteltjes. Daarnaast wat bruinbrood met kaas of vlees. Mocht je lang op school zitten, dan kan je 's middags een keer een kop soep eten. En liga's zijn handig voor als je ineens trek hebt. Ik krijg nogal snel last van een knorrende maag, en met liga's kan ik dat prima voorkomen tijdens colleges
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 20:47
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ziet dat er niet een beetje vreemd uit als ik met een bakje aankom met gesneden fruit?
Ga aan nieuwe opleiding beginnen en ben beetje bang dat ze daar (HBO-opleiding) allemaal juist vooral "snacken" enzo en niet precies op tijd eten en al helemaal geen fruit...(ik kan het helemaal fout hebben hoor!)
maar ben dan beetje bang dat zij mij raar gaan vinden omdat ik fruit in een bakje mee heb..
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 20:51
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 28-08-2006 @ 21:47 :
ziet dat er niet een beetje vreemd uit als ik met een bakje aankom met gesneden fruit?
Ga aan nieuwe opleiding beginnen en ben beetje bang dat ze daar (HBO-opleiding) allemaal juist vooral "snacken" enzo en niet precies op tijd eten en al helemaal geen fruit...(ik kan het helemaal fout hebben hoor!)
maar ben dan beetje bang dat zij mij raar gaan vinden omdat ik fruit in een bakje mee heb..
Nee man, daar maken mensen zich echt niet druk over
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 20:58
freakje
freakje is offline
Citaat:
Ze kijken er misschien eventjes raar van op, maar dat moet je je totaal niet aantrekken. Ze vinden het zelfs een beetje bewonderswaardig als je zo gezond eet, dat vertelde een meisje me een keer tussen 2 lessen in...
Oud 28-08-2006, 21:36
Cookie
Cookie is offline
Ik heb het idee dat ze zich daar op de middelbare drukker over maken dan op het HBO!
Klinkt stom maar volgens mij is iedereen dan van die ''wat heb jij nou'' mentaliteit af. Niet druk om maken gewoon doen!! je bent echt niet de enige.
Oud 28-08-2006, 21:47
Verwijderd
Mensen kijken altijd naar mij en beginnen dan met 'dat zou ik eigenlijk ook moeten doen', ik heb nog nooit iemand raar zien kijken, alleen leuk en jaloers
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 21:50
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ze kijekn je hoogstens raar aan als je steeds niet eet en panisch alle snacks en lekkere dingen afwijst...
Oud 28-08-2006, 22:20
Verwijderd
Nee je bent pas een toffe gozer als je 4 snacks per pauze eet, bah Dat en maaltijdvervangers zoals afslankshakes zou ik vreemd vinden ipv fruit in een bakje.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 22:46
Verwijderd
Brood, fruit, sultana. Is niet zo moeilijk hoor.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 08:45
freakje
freakje is offline
- Boterhammetjes met gewoon beleg (kaas, ham, kipfilet, ...)
- Fruit, fruitsla, fruit in bakje (appelmoes, kiwi, ananas, pruim, ...)
- Koekjes zoals sultana, granny, all bran, peperkoek, ...
- Bakje cornflakes of cruesli
- Yoghurtjes of danio'tjes
- Crackers oid

Dat zijn zo de dingen die ik standaard mee naar school neem, niet allemaal samen natuurlijk

Met dat fruit kan je wel gewoon appel of banaan in je tas stoppen, met andere dingen gaat het snel fout (bvb. geplet worden) dus die doe je best in een bakje.
Oud 29-08-2006, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Juist op het HBO maken mensen zich daar een stuk minder druk om...en er zijn genoeg studenten die kiezen voor gezond eten ipv snacks. In de meeste kantines op hogescholen en universiteiten verkopen ze ook fruit, salade, enz., het scheelt alleen wel (veel) geld als je het gewoon zelf meeneemt.

En als er toch iemand is die zich er wel druk om maakt (kan het me bijna niet voorstellen, maar goed): laat hem/haar lekker.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 14:44
Verwijderd
Brood met (gezond) beleg natuurlijk. En voor in de kleine pauze fruit of 'tussendoorkoeken' zoals sultana of liga of kruidkoek.

Als ik zacht fruit mee neem doe ik 't trouwens altijd gewoon zo in een bakje, niet geschild en gesneden maar wel gewassen en nouja, in dat bakje dus, om te voorkomen dat het kapot gaat in m'n tas. Als je fruit in stukjes snijdt en dan een hele tijd wacht voordat je het opeet wordt het minder lekker, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 15:52
Verwijderd
Sultana is toch helemaal niet zo gezond? Veel suiker toch?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 15:54
freakje
freakje is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 29-08-2006 @ 16:52 :
Wel gezonder dan mars, snickers, twix en andere lekkernijen die je op school kan krijgen als tussendoortje en als je eens zin hebt in een koekje.
Oud 29-08-2006, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Minder gezond dan een bruine boterham, gezonder dan een 'normaal' koekje
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Klopt, maar makkelijk is het wel voor als je tijdens een les/college honger hebt. Ik vind een boterham gaan eten dan een beetje raar, net zoals m'n fruit uit mijn bakje, dus daarvoor zijn sultana's en liga's erg prettig. Je kan natuurlijk ook iets anders meenemen dat gezonder is en nog steeds handig te eten tijdens een heel korte pauze of tijdens de les.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 14:52
duivelaartje
duivelaartje is offline
Poffers.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2006, 16:22
Mara
Mara is offline
Ik neem brood mee. In de 'kleine pauze' eet ik meestal ook gewoon één boterham. Of ik neem iets van een 'verantwoorde koek' zoals ze dat noemen, zoals sultana, ontbijtkoek etc. Fruit neem ik soms mee, moet maar net iets in huis zijn (meestal zijn er alleen bananen voor m'n pa )
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 18:38
niene
niene is offline
kruidkoek is ook een lekkere optie. Zit vaak al in van die voorverpakte pakjes.. Op ontbijtkoek moet je vaak nog boter smeren om het wat lekkerder te maken en dat wordt dan zo klef ... kruidkoek is zo al lekker
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 20:49
Verwijderd
Ik heb voor morgen, een dag van 7.30 tot 15 uur: twee bruine broodjes met kaas, pakjes zoete sultana, pakjes hartige sultana en ik ga nog ergens een stuk fruit vandaan toveren rond 13 uur Appel ofzo. (Rond 15 uur ben ik weer thuis en kan ik dus eten wat er in de kast ligt.)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 29-08-2006 @ 16:55 :
Minder gezond dan een bruine boterham, gezonder dan een 'normaal' koekje
Ik weet het, het is een beetje offtopic, maar waarom is het gezonder dan een 'normaal' koekje?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 23:07
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 30-08-2006 @ 23:34 :
Ik weet het, het is een beetje offtopic, maar waarom is het gezonder dan een 'normaal' koekje?

snap ik ook niet

ik heb zelf t idee dat n volkoren koekje, die je in n rol koopt van AH ofzo of verkade, beter zijn: vezels
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 23:44
muisjeisthuis
muisjeisthuis is offline
Citaat:
het voelt in ieder geval wel gezonder
Oud 31-08-2006, 08:37
Verwijderd
Citaat:
't is meestal minder vet en vaak is het idd gedeeltelijk volkorenmeel, dus meer nuttige voedingsstoffen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 14:05
liek88
liek88 is offline
Ik smeer mn brood altijd als het nog bevroren is en doe het daarna in aluminiumfolie en n boterhamzakje zodat het lekker vers is als je het opeet
Fruit wat superhandig is mee te nemen (geen geplet fruit ) en lekker en gezond: gewelde abrikozen (bv van de AH excellent met sinaasappelsmaak). Appels zijn altijd makkelijk mee te nemen En anders idd wat in een bakje doen!

Laatst gewijzigd op 31-08-2006 om 14:11.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 14:14
liek88
liek88 is offline
is n liga evergreen krenten trouwens een gezond en verantwoord tussendoortje?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 14:39
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 31-08-2006 @ 15:14 :
is n liga evergreen krenten trouwens een gezond en verantwoord tussendoortje?
natuurlijk
Oud 31-08-2006, 14:46
senneee
senneee is offline
Citaat:
liek88 schreef op 31-08-2006 @ 15:05 :

Fruit wat superhandig is mee te nemen (geen geplet fruit ) en lekker en gezond: gewelde abrikozen (bv van de AH excellent met sinaasappelsmaak).
abrikozen met sinasappelsmaak, waar gaat het heen met de wereld...
Oud 31-08-2006, 14:49
liek88
liek88 is offline
Citaat:
senneee schreef op 31-08-2006 @ 15:46 :
abrikozen met sinasappelsmaak, waar gaat het heen met de wereld...
geen overheersende sinaasappelsmaak ofzo lijkt eigenlijk gewoon op normale gedroogde abrikozen alleen dan net iets zoeter!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 15:21
Nijn*
Nijn* is offline
Ik neem altijd voor de kleine pauze (11 uur) een appel/liga fruitkick extra/lu continu koekjes/snelle jelle mee en dan haal ik nog een beker koffie in de kantine.
En voor de grote pauze (1 uur) gewoon twee boterhammen die ik thuis heb gesmeert.
Oud 31-08-2006, 21:52
Gothic
Gothic is offline
ik neem altijd 4 boterhammen mee als ik van half 11 tot 13.15 school heb...
Oud 01-09-2006, 18:56
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik neem trouwens altijd minstens 3 boterhammen mee, twee pakjes sultana/liga/evergreen, één between chocolade en als ik tot 4 uur moet of na school nog ergens heen iets van ontbijtkoek (tegenwoordig dus 'poffers' ) of cheesdippers. En als ik nog honger heb koop ik een broodje kroket/broodje gezond op school.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 01:13
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Eten op school is bij mij ook altijd een gedonder, omdat ik brood (als het een tijdje uit de diepvries is) helemaal niet lekker vind. Ook lust ik geen beleg op brood als het een tijdje gestaan heeft, dus dat is behoorlijk lastig...
(Thuis eet ik wel boterhammen met iets erop, maar op school krijg ik dat helemaal niet weg.)

Ik nam daarom meestal 2x fruit (van tevoren klaargemaakt) een paar crackers (3 of 4) en 1 pakje liga mee (bijvoorbeeld sultana, sultana hartig, liga evergreen, liga milkbreak).
Dat was vorig schooljaar, maar ik denk dat daar dit jaar iets bij komt, omdat ik meer ben gaan eten.
Oud 02-09-2006, 13:20
Verwijderd
Notenmix werkt altijd wel goed als je opeens honger krijgt en ik vind het altijd wel lekker.

Verder ben ik verslaafd aan fruitsapjes, sla, soep, lekkere broodjes enz. Helaas voor mij zijn die allemaal te koop in het winkeltje op school waardoor ik nog geld aan het uitgeven ben
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 13:37
Verwijderd
Maandag heb ik een lange dag. Om 6.30 uur zit ik in de trein, en ga ik ontbijten met een bakje yoghurt met cruesli. Om 8.45 uur begint mijn eerste college, ik denk dat ik daar vlak voor een paar gewelde abrikoosjes eet (handig maar niet met sinaasappelsmaak ). Vervolgens heb ik van 10.30 tot 13.45 geen colleges, dan eet ik een broodje met kaas en ik haal mogelijk een kom soep. Vervolgens weer van 13.45 tot 17.30 college, tussendoor eet ik een pakje sultana en mogelijk weer een paar gewelde abrikoosjes. Dan rond 18 uur met de trein richting huis, eet ik weer een broodje met kaas en weer een pakje sultana's (hartige).

Genoeg, denk ik Een maal thuis eet ik nog warm, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 05:45
suvórov
suvórov is offline
Ik neem altijd een campingpitje mee + restjes van de dag ervoor.
Oud 03-09-2006, 16:24
Verwijderd
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 02-09-2006 @ 02:13 :
Eten op school is bij mij ook altijd een gedonder, omdat ik brood (als het een tijdje uit de diepvries is) helemaal niet lekker vind. Ook lust ik geen beleg op brood als het een tijdje gestaan heeft, dus dat is behoorlijk lastig...
(Thuis eet ik wel boterhammen met iets erop, maar op school krijg ik dat helemaal niet weg.)

Ik nam daarom meestal 2x fruit (van tevoren klaargemaakt) een paar crackers (3 of 4) en 1 pakje liga mee (bijvoorbeeld sultana, sultana hartig, liga evergreen, liga milkbreak).
Dat was vorig schooljaar, maar ik denk dat daar dit jaar iets bij komt, omdat ik meer ben gaan eten.
Vleeswaren en kaas kun je mee nemen in een apart bakje, van jam zijn kleine kuipjes te koop
Brood gewoon 's ochtends direct uit de diepvries in het trommeltje doen, dan is het om 10 uur ontdooid en om 14 uur smaakt nog steeds vers.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 18:48
girl-in-trouble
Citaat:
Sarah schreef op 03-09-2006 @ 17:24 :
Vleeswaren en kaas kun je mee nemen in een apart bakje, van jam zijn kleine kuipjes te koop
Brood gewoon 's ochtends direct uit de diepvries in het trommeltje doen, dan is het om 10 uur ontdooid en om 14 uur smaakt nog steeds vers.
Dat deed ik eerst ook, brood vanuit de vriezer in een broodtrommel, maar dan kon ik het 's middags niet meer wegkrijgen. Beleg apart verpakken heb ik ook wel eens gedaan, maar als het een tijdje uit de koelkast is, kan ik er niet meer tegen. Dan komt er een bepaalde geur vanaf en als ik dat ruik, heb ik ineens helemaal geen trek meer. Dat is niet mijn bedoeling, daarom pak ik meestal de wat drogere dingen en fruit.
Het is heel lastig/vervelend... maar ik ben er inmiddels wel aan gewend. Iedere dag iets kopen vind ik ook zoiets...
Oud 04-09-2006, 19:19
Verwijderd
Gewelde abrikoosjes in combinatie met walnoten is echt Ik heb alles in een bakje gegooid en af en toe wat gepakt, was echt prima te doen en noten vullen ook best goed
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 21:40
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 03-09-2006 @ 19:48 :
Dat deed ik eerst ook, brood vanuit de vriezer in een broodtrommel, maar dan kon ik het 's middags niet meer wegkrijgen. Beleg apart verpakken heb ik ook wel eens gedaan, maar als het een tijdje uit de koelkast is, kan ik er niet meer tegen. Dan komt er een bepaalde geur vanaf en als ik dat ruik, heb ik ineens helemaal geen trek meer. Dat is niet mijn bedoeling, daarom pak ik meestal de wat drogere dingen en fruit.
Het is heel lastig/vervelend... maar ik ben er inmiddels wel aan gewend. Iedere dag iets kopen vind ik ook zoiets...
dat is wel iets psychisch waar je overheen moet gaan komen... ik gebruikte ook allerlei uitwegen om niet op school te hoeven eten, nu doe ik niet meer anders. Gewoon opbouwen en jezelf dwingen, jezelf vertellen dat het wel lekker is, dat het goed voor je is en hoe sterk je wel niet bent als je toch kunt eten. Een nieuwe vorm van controle creeeren: het wél eten op school. Zo heb ik het gedaan, gewoon m'n gedachtes veranderen...
Oud 05-09-2006, 10:45
girl-in-trouble
Citaat:
Gothic schreef op 04-09-2006 @ 22:40 :
dat is wel iets psychisch waar je overheen moet gaan komen... ik gebruikte ook allerlei uitwegen om niet op school te hoeven eten, nu doe ik niet meer anders. Gewoon opbouwen en jezelf dwingen, jezelf vertellen dat het wel lekker is, dat het goed voor je is en hoe sterk je wel niet bent als je toch kunt eten. Een nieuwe vorm van controle creeeren: het wél eten op school. Zo heb ik het gedaan, gewoon m'n gedachtes veranderen...
Gisteren geprobeerd om brood met jam mee te nemen, maar na een paar happen stond het me al tegen... Toen ben ik naar de supermarkt gegaan om een pak koekjes te kopen en die vervolgens helemaal leeg te eten... Dat is ook niet helemaal de bedoeling.
Vandaag neem ik twee boterhammen (dit keer zonder iets erop) mee en een pakje liga (naast de lunch die ik zometeen ga pakken). Ik hoop dat het vandaag wat dat betreft iets beter gaat. En dat ik er niet weer misselijk word.
Het voordeel vandaag is wel dat ik nu in ieder geval thuis al iets fatsoenlijks kan pakken.

Ik weet niet of ik mezelf kan dwingen om iets te eten wat ik absoluut niet lust. Vanaf dat ik klein ben, heb ik daar al moeite mee.
Oud 05-09-2006, 11:08
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 05-09-2006 @ 11:45 :
Gisteren geprobeerd om brood met jam mee te nemen, maar na een paar happen stond het me al tegen... Toen ben ik naar de supermarkt gegaan om een pak koekjes te kopen en die vervolgens helemaal leeg te eten... Dat is ook niet helemaal de bedoeling.
Vandaag neem ik twee boterhammen (dit keer zonder iets erop) mee en een pakje liga (naast de lunch die ik zometeen ga pakken). Ik hoop dat het vandaag wat dat betreft iets beter gaat. En dat ik er niet weer misselijk word.
Het voordeel vandaag is wel dat ik nu in ieder geval thuis al iets fatsoenlijks kan pakken.

Ik weet niet of ik mezelf kan dwingen om iets te eten wat ik absoluut niet lust. Vanaf dat ik klein ben, heb ik daar al moeite mee.
Dat je het niet lust, zit ook in je hoofd.

Misschien een kop soep kopen in de kantine en daar je brood in deppen zodat het wat makkelijker eet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten