Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2006, 09:09
Poepkind
Poepkind is offline
girl in trouble wat vervelend voor je dat de intro helemaal niet zo leuk is! Mn intro in Leiden was echt super, het is maar gewoon hoe je het treft denk ik.
Oud 23-08-2006, 10:33
Verwijderd
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 23-08-2006 @ 01:12 :
De eerste drie dagen overleefd, maar het ging allemaal niet van harte.
De eerste dag verliep alles nog al afstandelijk. Niemand had elkaar iets te zeggen en we waren ook geen groep te noemen, maar 15 individuen.
De tweede dag was iets beter. Ik heb wat contacten gelegd, maar toen we 'vrij' door Nijmegen mochten lopen, ging iedereen met wie ik samen liep ineens naar hun kamer, waardoor ik alleen in de stad achter bleef. Ik voelde me niet al te best en het was maar goed dat een paar van mijn mentoren me oppikten. Anders had ik direct de trein terug naar huis gepakt en was die hele avond niet meer teruggekomen. De kroegentocht was gelukkig wel gezellig en maakte weer iets goed.
Vandaag was matig. De proefcolleges waren interessant, maar ik voeldeme de hele tijd alsof ik er helemaal niet bijhoorde. Ik kon ook nergens tussenkomen... Ben om 19:15 naar huis gegaan ((anders moest ik wachten tot 23:00 op een feest, terwijl ik daar toch maar een uur kon blijven)). Ik kon die rust ook wel gebruiken, want zo geweldig voelde ik me niet.
Hopelijk is het morgen beter.
Ik zou 't ook niet 'kunnen' denk ik, ik ben echt slecht in 'verplicht contact maken'. Als de intro verder hetzelfde verloopt, gaat 't bij de colleges vast beter. Dan heb je ook iets gezamelijks om over te praten en is die verplichting weg. Het komt vast helemaal goed hoor
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 10:52
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 23-08-2006 @ 01:12 :
De eerste drie dagen overleefd, maar het ging allemaal niet van harte.
De eerste dag verliep alles nog al afstandelijk. Niemand had elkaar iets te zeggen en we waren ook geen groep te noemen, maar 15 individuen.
De tweede dag was iets beter. Ik heb wat contacten gelegd, maar toen we 'vrij' door Nijmegen mochten lopen, ging iedereen met wie ik samen liep ineens naar hun kamer, waardoor ik alleen in de stad achter bleef. Ik voelde me niet al te best en het was maar goed dat een paar van mijn mentoren me oppikten. Anders had ik direct de trein terug naar huis gepakt en was die hele avond niet meer teruggekomen. De kroegentocht was gelukkig wel gezellig en maakte weer iets goed.
Vandaag was matig. De proefcolleges waren interessant, maar ik voeldeme de hele tijd alsof ik er helemaal niet bijhoorde. Ik kon ook nergens tussenkomen... Ben om 19:15 naar huis gegaan ((anders moest ik wachten tot 23:00 op een feest, terwijl ik daar toch maar een uur kon blijven)). Ik kon die rust ook wel gebruiken, want zo geweldig voelde ik me niet.
Hopelijk is het morgen beter.
Het is logisch dat het in het begin van de intro allemaal iets stroever gaat, je kent elkaar immers nog niet echt goed. Als je gewoon met de meeste dingen mee gaat en doet, komt dat steeds meer en wordt het ook steeds leuker. Maak je er niet te druk om of je er wel of niet buiten valt, probeer open te staan voor andere mensen, dan komt het echt wel goed. Veel plezier nog!
Oud 23-08-2006, 13:50
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
De gespreksstof komt inderdaad vanzelf met de gezamenlijke ervaringen. Bij de een gaat dat wat sneller als met de ander en met sommigen zul je nooit iets hebben, maar als het goed is (en je je niet helemaal afsluit), komen er vanzelf gesprekken op gang met groepsgenoten.
Oud 24-08-2006, 21:16
Sparkle.
Sparkle. is offline
Introductie Nijmegen is ronduit fantastisch. (en ook geweldig slopend...)
Ik beleef hem nu vanuit een heel ander perspectief.
Eerste keer als mentorkindje; alles voor het eerst, nieuwe mensen, nieuwe indrukken. Ik heb geluk gehad met mijn mentorgroep, want die was echt gezellig

Tweede keer was als 'vrij' persoon
Lees: Weekend georganiseerd en rest van de tijd 's avonds beetje de feestjes aflopen.

En dan nu de derde keer met ons dispuut.
En daar komt een hoop geregel bij kijken... Te denken aan eetacties, promo en verschillende (al dan niet leuke) commissies draaien.
Nu moeten wij ook min of meer 'verplicht' integreren. Afstappen op nieuwste jaars studenten en tijdens het eten gewoon beetje sociaal met ze doen.
(Maar 's nachts uiteraard gewoon de kroegen aflopen en dan zien mensen vanzelf wel waarom Carte Blanche het meest fantastische dispuut is )

@ girl-in-trouble:
Ik hoop dat je intro inmiddels een stuk leuker is, want het zou jammer zijn wanneer je mentor-groep het voor je verpest.
Want de intro is gewoon fantastisch!
Oud 25-08-2006, 20:25
Vanitas
Vanitas is offline
De introductie is geweldig. Ik ga niet mee op het weekend, maar ik heb ontzettend veel zin in maandag en dinsdag weer.

Ik ging er eigenlijk heen terwijl ik geen zin had, maar dat was al snel over. Ik heb echt een hele leuke mentorgroep met spontane mensen en hele leuke mentorouders. Ik kan het met iedereen wel vinden, maar met een paar mensen trek ik toch wel iets meer op.

Ik vind de feesten helemaal geweldig. En dat had ik niet eens verwacht eigenlijk, maar helemaal leuk om met de mentorgroep tot heel laat, of heel vroeg, bij die feesten te zijn. Je mist echt iets als je niet naar die feesten gaat... Je kunt ook de eerste trein nemen in plaats van de laatste. Dat heb ik ook gedaan en het ging heel goed

Anyway, ik heb helemaal geen spijt van dat ik toch mee heb gedaan met de introductie. Of ja, met vlagen, 's morgens als ik brak ende moe ben, maar ja, uiteindelijk zitten we dan ook allemaal in hetzelfde schuitje.

@girl-in-trouble

Het spijt me dat ik degene ben die de eerste nogal kritische opmerking moet maken op je 'probleem', maar ik geloof niet dat het tegenvallen van jouw introductie alleen door je mentorgroep komt.

Ten eerste, je ging er met een negatief gevoel naar toe, en dat heeft niet echt een positieve invloed op de rest van je verblijf, en het straalt ook niet uit dat je een leuk persoon bent.

Ten tweede, toen iedereen opeens naar zijn kamer ging, ik snap dat dat vervelend voor je is, maar in principe had je ook kunnen vragen of je met iemand even meekon naar zijn of haar kamer omdat jij geen kamer had en je dus nergens heen kon, in plaats van dan maar alleen achter te blijven. Ik heb eenzelfde situatie gehad want ik heb ook geen kamer, maar ik ben met een groepgenoot mee naar de kamer gegaan. Kan je gelijk beter kennismaken.

En ten derde, wellicht ligt het helemaal niet (alleen) aan de mensen in je mentorgroep dat het niet leuk is. Het kan natuurlijk altijd dat je niet klikt, maar het lijkt me sterk dat je in een groep van 12 mensen met niemand klikt. Per slot van rekening doen jullie allemaal dezelfde opleiding en zal er dus wel sprake zijn van gezamenlijke interesses. Bovendien, ik ken je, en ik kan je zeggen dat je (sorry) niet echt veel positiviteit en openheid en spontaniteit uitstraalt, en dat schrikt mensen ook af in de zin dat ze niet snel ook met je praten, en jij ook je best moet doen om contact te leggen al is dat misschien niet makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 20:54
Verwijderd
De intro (geschiedenis) bevalt tot nu toe prima. Ik ga 's avond meestal met de trein van 10.20 terug via Utrecht naar Zwolle (werkzaamheden op lijn Zwolle-Deventer), het nadeel hieraan is dat ik de feesten mis. Dit vind ik aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant slaap ik toch liever in m'n eigen bedje.

Ik ben ook niet meegegaan op weekend, maar behalve bij de feesten en bij het weekend ben ik eigenlijk overal bij.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 21:50
twijfelaartje
twijfelaartje is offline
Hey!
Ik doe ook mee aan de intro Psychologie en ik heb het echt super naar mijn zin! Er is echt heel veel georganiseerd en ik heb een gezellige groep. Ik ga niet naar alle feesten, ik ben nou eenmaal niet zo'n feestbeest en kan niet te laat naar huis maar aan de rest doe ik wel mee. Ik vind echt dat je met deze intro een leuke kennismaking met je medestudenten, de stad en de campus. Ik vind ook wel dat je een beetje eigen inititiatief moet tonen en niet te afwachtend moet zijn want je kan niet verwachten dat iedereen naar jou toekomt. Dat wordt nog wat als straks het collegejaar begint want het is een massale studie! Ik ben niet mee met het weekend, maar ik heb echt super veel zin in maandag en dinsdag!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 12:40
Sparkle.
Sparkle. is offline
Citaat:
Commendatore schreef op 25-08-2006 @ 21:54 :
De intro (geschiedenis) bevalt tot nu toe prima. Ik ga 's avond meestal met de trein van 10.20 terug via Utrecht naar Zwolle (werkzaamheden op lijn Zwolle-Deventer), het nadeel hieraan is dat ik de feesten mis. Dit vind ik aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant slaap ik toch liever in m'n eigen bedje.

Ik ben ook niet meegegaan op weekend, maar behalve bij de feesten en bij het weekend ben ik eigenlijk overal bij.
Dan heb je een fantastisch weekend gemist
Oud 27-08-2006, 17:10
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Allereerst thanx voor jullie reacties. Door de introductie had ik geen tijd om eerder te reageren, maar nu heb ik wel even tijd.
Mijn laatste twee dagen waren gelukkig wat beter dan de eerste drie.
Woensdag waren we de hele tijd in Nijmegen om opdrachten uit te voeren. Dat was echt heel grappig. Toen we tegen het eind van de middag mochten shoppen, kon ik met een groepje meelopen, wat best gezellig was =). Het cabaret 's avonds vond ik wat minder, maar toen wilde ik ook heel graag naar huis. Het was echt ontzettend heet/benauwd daarbinnen en daar werd ik behoorlijk misselijk van.
Donderdag was het sportdag en dat was heel leuk om te doen. Het BOMmen vond ik heel leuk, terwijl ik daar op het voortgezet onderwijs een hekel aan had. Ook kon ik goed praten met een jongen, die ik heel aardig vind (a)... Naar de film 's avonds was ik liever niet heengeweest. Ik vond het echt verschrikkelijk om te zien hoe mensen levend opgegeten werden. Dat soort films zijn toch niet helemaal mijn doen...
Morgen proefcolleges en nog veel meer, ik ben benieuwd
Oud 27-08-2006, 17:18
girl-in-trouble
Citaat:
Vanitas schreef op 25-08-2006 @ 21:25 :
@girl-in-trouble

Het spijt me dat ik degene ben die de eerste nogal kritische opmerking moet maken op je 'probleem', maar ik geloof niet dat het tegenvallen van jouw introductie alleen door je mentorgroep komt.

Ten eerste, je ging er met een negatief gevoel naar toe, en dat heeft niet echt een positieve invloed op de rest van je verblijf, en het straalt ook niet uit dat je een leuk persoon bent.

Ten tweede, toen iedereen opeens naar zijn kamer ging, ik snap dat dat vervelend voor je is, maar in principe had je ook kunnen vragen of je met iemand even meekon naar zijn of haar kamer omdat jij geen kamer had en je dus nergens heen kon, in plaats van dan maar alleen achter te blijven. Ik heb eenzelfde situatie gehad want ik heb ook geen kamer, maar ik ben met een groepgenoot mee naar de kamer gegaan. Kan je gelijk beter kennismaken.

En ten derde, wellicht ligt het helemaal niet (alleen) aan de mensen in je mentorgroep dat het niet leuk is. Het kan natuurlijk altijd dat je niet klikt, maar het lijkt me sterk dat je in een groep van 12 mensen met niemand klikt. Per slot van rekening doen jullie allemaal dezelfde opleiding en zal er dus wel sprake zijn van gezamenlijke interesses. Bovendien, ik ken je, en ik kan je zeggen dat je (sorry) niet echt veel positiviteit en openheid en spontaniteit uitstraalt, en dat schrikt mensen ook af in de zin dat ze niet snel ook met je praten, en jij ook je best moet doen om contact te leggen al is dat misschien niet makkelijk.
Een tijdje ervoor was ik negatief, maar net van tevoren al niet meer omdat ik me erbij neergelegd had. Helemaal niemand kennen daar leek me ook niet de juiste oplossing...
Over dat in de stad... Ik had in het begin echt niemand waarmee ik ook maar kom praten zonder dat ik het idee had dat ze dat vervelend vonden. Daarom durfde ik ook niet te vragen of ik met ze mee mocht... Misschien zaten ze er wel helemaal niet op te wachten. Gelukkig werd het de woensdag wel gezellig toen we de stad door liepen. Er was er toen slechts één die naar huis ging.
In het begin was het helemaal niet makkelijk om met de anderen te praten. Ze vroegen mij nooit dingen en als ik iets zei, reageerden ze altijd kortaf. Ik had helemaal niet het idee dat ik er bij hoorde. Ik wist even ook niet of ik wel bij mensen wilde horen die zo deden... Maar die dingen maakte me behoorlijk onzeker en dat zal ook niet onopgemerkt gebleven zijn...
Maar ff een vraagje: Waar ken je me dan van?
Oud 31-08-2006, 18:55
Nebel
Nebel is offline
Ik zag er ook erg tegen op, omdat ik als enige in Nijmegen ging studeren en ik meer dan 2 uur moet reizen om weer thuis te komen, maar het viel me allemaal heel erg mee en ik heb een super tijd gehad .
In mijn mentorgroep voelde ik me eerst ook niet zo heel erg thuis, maar omdat we veel leuke dingen deden had ik het naar mn zin en ik denk ook dat ik dat ging uitstralen en toen legde ik veel makkelijker contacten en bleek dat ik een super gezellige groep had!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 19:29
lisanne_tje
lisanne_tje is offline
Citaat:
lisanne_tje schreef op 01-09-2006 @ 20:29 :
ik ben ook weer met beide benen thuis geland, en ik vond het echt vettttt!!! we hadden echt een hele leuke groep en 2 hele leuke mentormama's
en we waren naar het all stars weekend geweest en dat was ook heel leuk

oja... ik moet ff mn buiksliding laten zien

en maandag is de eerste dag...
allemaal een beetje een goed rooster?

Laatst gewijzigd op 01-09-2006 om 19:32.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 19:30
lisanne_tje
lisanne_tje is offline
oja, ik had alleen 1 probleem tijdens de introductie: de weg terug vinden midden in de nacht op mn fietsje

Laatst gewijzigd op 01-09-2006 om 19:33.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 01:32
girl-in-trouble
Ik was zo positief voordat ik maandag naar de proefcolleges ging, nou het werd de meest verschrikkelijke dag van de hele introductie. Nog geen enkele dag hadden ze me zoveel genegeerd als toen. En ze hadden hun colleges zo gepland dat ik er niet meer bij kon =S. Ik was toen ook vrij vroeg naar huis gegaan, omdat ik het gewoon niet meer trok. En dat in combinatie met problemen thuis, zorgde voor een hele nacht depressie (geen oog dicht gedaan).

Dinsdagochtend was het dan ook even schrikken voor de spiegel: Ik leek wel een alien en was het liefste helemaal thuis gebleven, maar dat kon niet omdat ik mijn boekenpakket op moest halen. Ik heb proberen te redden wat er te redden viel met make-up.
's Middags moest ik in m'n eentje in Nijmegen doorbrengen, wat ik oersaai vond. Het liefste was ik naar huis gegaan, maar ik kon niet eerder dan zes uur opgehaald worden. Pas iets voor vijven kwam ik een paar Duitse meiden van mijn groepje tegen, waar ik wel aardig mee kon kletsen =).
's Avonds hadden we een etentje en de mentoren vroegen of iedereen naar het I-feest ging. Ik zei toen dat ik daar best heen wilde, maar dat er dan wel iemand bereid moest zijn om van half acht tot half elf de tijd met mij door te brengen. Gelukkig kwam ik bij een groepje (waar uiteindelijk nog maar twee meiden van over bleven omdat de rest naar huis ging) en was het nog best gezellig. We hadden het over van alles en nog wat en ik bedacht me dat dit wel eens mijn beste intro-moment tot nu toe kon worden =).
Het I-feest was wel oké, niet zo leuk als feesten op het voortgezet onderwijs, maar ja. Ik kon maar maximaal blijven tot half één, dan zou ik opgehaald worden. Voordat ik ging had ik nog een gesprek met mijn mentoren en met een jongen uit mijn groepje. Met hem kon ik wel goed praten en hij wilde mijn mobiel =).
Wel was ik blij dat ik iets over vieren in bed lag...

Ik ben er erg blij om dat de intro voorbij is. Het heeft meer dan lang genoeg geduurd en heeft me de nodige problemen gekost. Nu heb ik nog twee dagen om mijn rust te nemen en hopelijk wordt het daarna iets beter. Ik zie er enorm tegenop omdat ik niemand heb en er helemaal alleen voor sta, maar ik hoop toch dat het ooit nog beter wordt dan dit...
Oud 02-09-2006, 11:07
Verwijderd
Dat wordt het wel, ga gewoon naar die colleges toe voor jezelf, luister, maak aantekeningen en in pauzes praat je met de persoon naast je. Zo komen er vanzelf mensen langs waarmee het klikt.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 12:15
Verwijderd
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 20-08-2006 @ 00:17 :
Mmm... dan lijkt me dat andere in ieder geval veel belangrijker en meer iets wat ik niet mag missen, dan dat kamp.
Dat denk ik eigenlijk ook wel; bij ons was het niet echt een groepsvormende gebeurtenis. Maar dat verschilt misschien ook wel per groep en per kamp...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 12:19
Verwijderd
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 02-09-2006 @ 02:32 :
Ik was zo positief voordat ik maandag naar de proefcolleges ging, nou het werd de meest verschrikkelijke dag van de hele introductie. Nog geen enkele dag hadden ze me zoveel genegeerd als toen. En ze hadden hun colleges zo gepland dat ik er niet meer bij kon =S. Ik was toen ook vrij vroeg naar huis gegaan, omdat ik het gewoon niet meer trok. En dat in combinatie met problemen thuis, zorgde voor een hele nacht depressie (geen oog dicht gedaan).

Dinsdagochtend was het dan ook even schrikken voor de spiegel: Ik leek wel een alien en was het liefste helemaal thuis gebleven, maar dat kon niet omdat ik mijn boekenpakket op moest halen. Ik heb proberen te redden wat er te redden viel met make-up.
's Middags moest ik in m'n eentje in Nijmegen doorbrengen, wat ik oersaai vond. Het liefste was ik naar huis gegaan, maar ik kon niet eerder dan zes uur opgehaald worden. Pas iets voor vijven kwam ik een paar Duitse meiden van mijn groepje tegen, waar ik wel aardig mee kon kletsen =).
's Avonds hadden we een etentje en de mentoren vroegen of iedereen naar het I-feest ging. Ik zei toen dat ik daar best heen wilde, maar dat er dan wel iemand bereid moest zijn om van half acht tot half elf de tijd met mij door te brengen. Gelukkig kwam ik bij een groepje (waar uiteindelijk nog maar twee meiden van over bleven omdat de rest naar huis ging) en was het nog best gezellig. We hadden het over van alles en nog wat en ik bedacht me dat dit wel eens mijn beste intro-moment tot nu toe kon worden =).
Het I-feest was wel oké, niet zo leuk als feesten op het voortgezet onderwijs, maar ja. Ik kon maar maximaal blijven tot half één, dan zou ik opgehaald worden. Voordat ik ging had ik nog een gesprek met mijn mentoren en met een jongen uit mijn groepje. Met hem kon ik wel goed praten en hij wilde mijn mobiel =).
Wel was ik blij dat ik iets over vieren in bed lag...

Ik ben er erg blij om dat de intro voorbij is. Het heeft meer dan lang genoeg geduurd en heeft me de nodige problemen gekost. Nu heb ik nog twee dagen om mijn rust te nemen en hopelijk wordt het daarna iets beter. Ik zie er enorm tegenop omdat ik niemand heb en er helemaal alleen voor sta, maar ik hoop toch dat het ooit nog beter wordt dan dit...
Het I-feest vind ik eigenlijk altijd kut - alle feesten in de Refter zijn eigenlijk niet leuk. Het is té massaal, té druk, je komt de mensen die je wilt zien, gewoon niet tegen, en je kunt nauwelijks bewegen... nah, ik zou die niet als maatstaf gebruiken voor de feesten in Nijmegen...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 19:18
girl-in-trouble
Citaat:
Andijvie schreef op 02-09-2006 @ 12:07 :
Dat wordt het wel, ga gewoon naar die colleges toe voor jezelf, luister, maak aantekeningen en in pauzes praat je met de persoon naast je. Zo komen er vanzelf mensen langs waarmee het klikt.
'
Het lijkt me alleen verschrikkelijk om er helemaal alleen voor te staan. Ik heb momenten dat ik graag alleen ben, maar ik moet soms ook mensen hebben waarmee ik kan praten. Anders ga ik me alleen maar slechter voelen...
Ik hoop dat er nog meer mensen zijn, een beetje hetzelfde als ik, waarmee ik uiteindelijk contacten kan leggen. Als ik dit hele jaar in m'n eentje door moet brengen, betwijfel ik of ik het wel haal... Ik hoop echt dat er ook nog mensen zijn die niet alleen maar kortaf tegen me zijn.
Oud 02-09-2006, 19:19
girl-in-trouble
Citaat:
Morgan schreef op 02-09-2006 @ 13:15 :
Dat denk ik eigenlijk ook wel; bij ons was het niet echt een groepsvormende gebeurtenis. Maar dat verschilt misschien ook wel per groep en per kamp...
Bij ons schijnt dat ook niet zo geweest te zijn. Sommigen hieden het na één dag al voor gezien. Wat dat betreft ben ik echt blij dat ik dat weekend gewoon mijn rust genomen heb.
Oud 02-09-2006, 19:22
girl-in-trouble
Citaat:
Morgan schreef op 02-09-2006 @ 13:19 :
Het I-feest vind ik eigenlijk altijd kut - alle feesten in de Refter zijn eigenlijk niet leuk. Het is té massaal, té druk, je komt de mensen die je wilt zien, gewoon niet tegen, en je kunt nauwelijks bewegen... nah, ik zou die niet als maatstaf gebruiken voor de feesten in Nijmegen...
Het was inderdaad erg druk en ik had er ook weinig bekenden gezien. Alleen m'n beste vriendin kwam ik tegen en dat deed me echt heel goed =).
Maar ik hoop wel dat er leukere feesten zijn dan dit.
Oud 02-09-2006, 19:30
Verwijderd
Geen enkel feest was echt leuk?
Bij dat feest van de eerste zondag, bij Van Buren, daar werd ik geplet en toen was een of andere sukkel ook nog boos dat zijn bier over mij heen ging
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 19:32
Verwijderd
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 02-09-2006 @ 20:18 :
'
Het lijkt me alleen verschrikkelijk om er helemaal alleen voor te staan. Ik heb momenten dat ik graag alleen ben, maar ik moet soms ook mensen hebben waarmee ik kan praten. Anders ga ik me alleen maar slechter voelen...
Ik hoop dat er nog meer mensen zijn, een beetje hetzelfde als ik, waarmee ik uiteindelijk contacten kan leggen. Als ik dit hele jaar in m'n eentje door moet brengen, betwijfel ik of ik het wel haal... Ik hoop echt dat er ook nog mensen zijn die niet alleen maar kortaf tegen me zijn.
Je zal toch een beetje zelfstandig moeten worden, als 't feit of jij door je eerste jaar gaat komen af hangt van het feit of je mensen gaat leren kennen die je kunnen steunen, dan doe je sowieso al iets fout, lijkt me. Maar goed, bij colleges en werkgroepen moet je gewoon een beetje direct doen, begin een gesprek met de persoon naast je, als je in een tussenuur iemand in de refter ziet zitten die je kent, vraag dan of je er bij mag komen zitten, etc etc. Ga ook naar borrels en feesten.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 20:30
girl-in-trouble
Citaat:
Andijvie schreef op 02-09-2006 @ 20:32 :
Je zal toch een beetje zelfstandig moeten worden, als 't feit of jij door je eerste jaar gaat komen af hangt van het feit of je mensen gaat leren kennen die je kunnen steunen, dan doe je sowieso al iets fout, lijkt me. Maar goed, bij colleges en werkgroepen moet je gewoon een beetje direct doen, begin een gesprek met de persoon naast je, als je in een tussenuur iemand in de refter ziet zitten die je kent, vraag dan of je er bij mag komen zitten, etc etc. Ga ook naar borrels en feesten.
I know... Ik kan ook best een aantal dagen zelf bezig zijn. Maar soms moet ik gewoon met iemand praten. Ik weet zelf ook wel dat het niet helemaal goed met me gaat. Heb heel vaak last van persoonlijke problemen, daarom heb ik af en toe ook een beetje steun van anderen nodig.
Ik moet denk ik maar afwachten hoe het allemaal uit gaat pakken tijdens die werkgroepen. Hopelijk zijn ze beter dan de intro... Vooral bij Academische Vaardigheden hoop ik dat, want bij die groep zit je een heel jaar lang. Colleges zijn er toch alleen maar voor om aantekeningen te maken en te luisteren, dus daar maak ik me iets minder zorgen over.
Maar inderdaad, de pauzes lijken me wel verschrikkelijk. Is er niet een speciale ruimte of zo waar je kunt studeren tijdens de pauzes? Want in m'n eentje is 1 uur en 15 minuten pauze wel erg lang.
Over die feesten, daar wil ik best heen gaan, maar dan moet ik wel iemand hebben om bij te kunnen staan/mee op te kunnen schieten, want anders blijf ik liever thuis, dan dat ik me de hele avond slecht voel.
Oud 02-09-2006, 20:36
Vanitas
Vanitas is offline
Citaat:
per piacere schreef op 02-09-2006 @ 20:30 :
Geen enkel feest was echt leuk?
Bij dat feest van de eerste zondag, bij Van Buren, daar werd ik geplet en toen was een of andere sukkel ook nog boos dat zijn bier over mij heen ging
Ik vond de feesten waar ik heen ben gegaan juist wel heel leuk... ook het i-feest, daar heb ik het echt enorm naar mijn zin gehad.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 21:18
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 02-09-2006 @ 21:30 :
I know... Ik kan ook best een aantal dagen zelf bezig zijn. Maar soms moet ik gewoon met iemand praten. Ik weet zelf ook wel dat het niet helemaal goed met me gaat. Heb heel vaak last van persoonlijke problemen, daarom heb ik af en toe ook een beetje steun van anderen nodig.
Ik moet denk ik maar afwachten hoe het allemaal uit gaat pakken tijdens die werkgroepen. Hopelijk zijn ze beter dan de intro... Vooral bij Academische Vaardigheden hoop ik dat, want bij die groep zit je een heel jaar lang. Colleges zijn er toch alleen maar voor om aantekeningen te maken en te luisteren, dus daar maak ik me iets minder zorgen over.
Maar inderdaad, de pauzes lijken me wel verschrikkelijk. Is er niet een speciale ruimte of zo waar je kunt studeren tijdens de pauzes? Want in m'n eentje is 1 uur en 15 minuten pauze wel erg lang.
Over die feesten, daar wil ik best heen gaan, maar dan moet ik wel iemand hebben om bij te kunnen staan/mee op te kunnen schieten, want anders blijf ik liever thuis, dan dat ik me de hele avond slecht voel.
Je kunt ook bij een studievereniging gaan? Iets minder 'hecht'/officieel dan een studentenvereniging, je leert er ontzettend veel (mensen) en je hebt altijd wat om over te praten omdat je samen ook dingen organiseert/onderneemt.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 23:35
girl-in-trouble
Mmm... Dat zou ik even na moeten vragen hoe dat zit. Ik heb echt geen idee hoe dat op de uni geregeld is en ook hoeveel dat gaat kosten...
Oud 03-09-2006, 10:08
Lente
Lente is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 03-09-2006 @ 00:35 :
Mmm... Dat zou ik even na moeten vragen hoe dat zit. Ik heb echt geen idee hoe dat op de uni geregeld is en ook hoeveel dat gaat kosten...
huh je hebt tijdens de intro niks over een studievereniging gehoord?
kost niet veel en je krijgt dan korting op je boeken dus je hebt het er zo uit. Als je lid bent kun je in een van de commissies gaan waardoor je dus meer mensen leert kennen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 10:25
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 03-09-2006 @ 00:35 :
Ik zag in je profiel dat je Psychologie in Nijmegen gaat studeren. Volgens mij is dit de site van de studievereniging.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 14:48
Verwijderd
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 02-09-2006 @ 21:30 :
Je maakt misschien niet direct vrienden, daar is niet iedereen even goed in, maar je krijgt vast wel kennissen, als je je niet helemaal afsluit dan gaat dat vanzelf in werkgroepjes enzo . Dan kun je daar dus de pauzes mee doorbrengen. Maar als je een pauze van meer dan een uur hebt kun je ook best naar een studieruimte of de universiteitsbieb natuurlijk, zonde van de tijd anders.

Studieverenigingen zijn nooit duur (prijzen die ik heb gehoord variëren van 30 euro voor de gehele studie tot 15 euro per jaar, en je krijgt bij de wat grotere studies dan ook korting op je boeken, dus de contributie heb je er zo uit) en inderdaad een goede manier om je studiegenoten beter te leren kennen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 19:06
girl-in-trouble
Citaat:
Lente schreef op 03-09-2006 @ 11:08 :
huh je hebt tijdens de intro niks over een studievereniging gehoord?
kost niet veel en je krijgt dan korting op je boeken dus je hebt het er zo uit. Als je lid bent kun je in een van de commissies gaan waardoor je dus meer mensen leert kennen
Nee, helemaal niks... Op die infomarkt zou dat allemaal toegelicht worden, maar daar wilde het groepje waarbij ik meeliep niet heen, dus ik heb er niks van meegekregen. Achteraf gezien wel balen.
Oud 03-09-2006, 19:08
girl-in-trouble
Citaat:
HaWaHaai schreef op 03-09-2006 @ 11:25 :
Ik zag in je profiel dat je Psychologie in Nijmegen gaat studeren. Volgens mij is dit de site van de studievereniging.
Volgens mij regelt de psybond het verkoop van boeken en organiseert feesten. Ik weet niet of dat ook iets is om samen te kunnen studeren.
Maar in ieder geval bedankt.
Oud 03-09-2006, 19:18
girl-in-trouble
Citaat:
Sarah schreef op 03-09-2006 @ 15:48 :
Je maakt misschien niet direct vrienden, daar is niet iedereen even goed in, maar je krijgt vast wel kennissen, als je je niet helemaal afsluit dan gaat dat vanzelf in werkgroepjes enzo . Dan kun je daar dus de pauzes mee doorbrengen. Maar als je een pauze van meer dan een uur hebt kun je ook best naar een studieruimte of de universiteitsbieb natuurlijk, zonde van de tijd anders.

Studieverenigingen zijn nooit duur (prijzen die ik heb gehoord variëren van 30 euro voor de gehele studie tot 15 euro per jaar, en je krijgt bij de wat grotere studies dan ook korting op je boeken, dus de contributie heb je er zo uit) en inderdaad een goede manier om je studiegenoten beter te leren kennen
Mmm... dat wil ik best doen, met anderen van de werkgroepen samen de pauzes doorbrengen, maar dan moeten ze me wel accepteren. En dus niet net als tijdens de intro me negeren en kortaf om me reageren. Daar kan ik niet goed tegen, maar de hele tijd in m'n eentje zijn ook niet...
Ik hoop in ieder geval dat die studieruimtes ook in de pauzes open zijn. Dat ze niet denken dat iedereen dan toe is aan pauze en dat ze daarom dan dicht zijn.
Maar bij zo'n studievereniging, wat doe je daar dan? Ik een groep opdrachten maken of zo en leren voor een tentamen? Ik kan me daar helemaal niks bij voorstellen.
Oud 03-09-2006, 19:59
Verwijderd
De studievereniging is gewoon de vereniging van een studie, hij is niet bedoeld om samen te studeren . Wel kun je daar binnen dingen doen die met je studie samenhangen, zoals de verkoop van boeken regelen of klachten over tentamens in behandeling nemen. En er zijn vaak commissies die bv. feesten organiseren voor de studenten van die studie, en een commissie die een krantje oid maakt, enzovoort.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 20:04
girl-in-trouble
Mmm... dan weet ik niet of dat wel wat voor me is... Ik ben niet zo van organiseren...
Het liefste heb ik gewoon contact met mensen om naast mijn studie iets leuks mee te doen.
Oud 03-09-2006, 20:52
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 03-09-2006 @ 21:04 :
Mmm... dan weet ik niet of dat wel wat voor me is... Ik ben niet zo van organiseren...
Het liefste heb ik gewoon contact met mensen om naast mijn studie iets leuks mee te doen.
Ik ben maar twee jaar lid geweest van de studievereniging van pedagogiek (Postelein heet die in Nijmegen), maar zij organiseerden regelmatig excursies naar instellingen uit het vakgebied, of een avondje schaatsen of de boekenverkoop met 10% korting t.o.v. de winkel. Misschien is er voor psychologie ook wel zoiets.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 21:18
girl-in-trouble
Citaat:
HaWaHaai schreef op 03-09-2006 @ 21:52 :
Ik ben maar twee jaar lid geweest van de studievereniging van pedagogiek (Postelein heet die in Nijmegen), maar zij organiseerden regelmatig excursies naar instellingen uit het vakgebied, of een avondje schaatsen of de boekenverkoop met 10% korting t.o.v. de winkel. Misschien is er voor psychologie ook wel zoiets.
Mmm... Dat wil ik dan wel even nazoeken. Zoiets is natuurlijk wel leuk
Oud 03-09-2006, 21:21
Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 03-09-2006 @ 22:18 :
Mmm... Dat wil ik dan wel even nazoeken. Zoiets is natuurlijk wel leuk
Als je op http://www.ru.nl/psybond/ onder commissies kijkt, dan zie je dat er ook bij de studie Psychologie zulke activiteiten georganiseerd worden. Het is zeker niet nodig dat je ook heel actief lid wordt, je kunt gewoon lid worden en (zeker het eerste jaar) eens kijken welke activiteiten je leuk vindt en daaraan meedoen. Eventueel kun je dan later besluiten zelf in een commissie te gaan
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 19:33
Verwijderd
Idd, je hebt mensen die in een commissie gaan, maar je kan ook gewoon lid zijn en naar borrels gaan, of feesten, of je gaat mee met de uitstapjes naar bedrijven of gewoon voor de gezelligheid (bijvoorbeeld schaatsen of een spelletjesavond, dat soort dingen).
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 00:21
girl-in-trouble
Mmm... oké, het zou inderdaad leuk zijn als dat zo kon. Ik heb een folder daarover gehaald vandaag en die moet ik nog even doorlezen =).
Organiseren is niet zo mijn ding, maar feesten, sporten en zo lijkt me wel leuk.
Oud 05-09-2006, 10:56
Lente
Lente is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 05-09-2006 @ 01:21 :
Mmm... oké, het zou inderdaad leuk zijn als dat zo kon. Ik heb een folder daarover gehaald vandaag en die moet ik nog even doorlezen =).
Organiseren is niet zo mijn ding, maar feesten, sporten en zo lijkt me wel leuk.
Heb je een sportkaart? Je kunt dan natuurlijk ook gewoon gaan sporten in het sportcentrum. Je hebt daar van die ticketuren maar ook dingen waar je je voor in moet schrijven en dan zit je dus elke keer met ongeveer hetzelfde groepje of je wordt lid van een studentensportvereniging.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 11:01
girl-in-trouble
Citaat:
Lente schreef op 05-09-2006 @ 11:56 :
Heb je een sportkaart? Je kunt dan natuurlijk ook gewoon gaan sporten in het sportcentrum. Je hebt daar van die ticketuren maar ook dingen waar je je voor in moet schrijven en dan zit je dus elke keer met ongeveer hetzelfde groepje of je wordt lid van een studentensportvereniging.
Yep, die heb ik. Gaan sporten was ik sowieso al van plan. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit wat voor een sport (fitness schijnt het eerste half jaar vol te zitten), maar ik denk dat het BOMmen wordt.
Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe het zit met die ticketuren en zo. Maar dat wordt waarschijnlijk volgende week, want ik heb het deze week behoorlijk druk en ik zit met de avondvierdaagse.
Oud 06-09-2006, 12:25
Verwijderd
Haha, of klimmen, dan kun je hoi komen zeggen tegen mij.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 18:39
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Zazana85 schreef op 05-09-2006 @ 14:21 :
Ga anders een keer mee Body Workouten. Erg leuk! Een soort BOM maar dan minder massaal! Wanneer kan je
Body workout is leuk.

Log je gewoon in op de inschrijfpagina en klik op de sporten die je leuk lijken. Dan kun je kijken waar en wanneer ze gegeven worden.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 18:43
Verwijderd
Wat is body workout dan precies?
ik vind bommen juist wel fijn, zo massaal
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 23:28
girl-in-trouble
Heb ik komend weekend iets om naar te kijken... Deze week gaat niet meer lukken, want ik zit nog al druk en heb weinig tijd.
Maar inderdaad, Body Workout heb ik ook niet bij de intro gezien volgens mijn, dus ik weet niet wat ik me erbij voor moet stellen...
Oud 07-09-2006, 19:26
Verwijderd
Niet dat met die boksdingen eh?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 22:07
girl-in-trouble
Klinkt interessant

Kikfit leek me ook niks voor mij. Ik heb het moeten doen tijdens de introductie, maar mijn daar kan mijn pols niet zo goed tegen.
Oud 08-09-2006, 19:23
Lynn
Lynn is offline
Kickfit is best leuk, als je veel zweten en een rood hoofd niet erg vindt. Het is in ieder geval wél goed voor je conditie.

Je kunt je ook inschrijven voor cursussen; die duren iets langer en dan heb je misschien meer kans dat je wat mensen leert kennen. Je kunt gaan tennissen, hockey, volleybal, squash, weet ik het wat nog meer. Zit vast wel iets bij dat je leuk vindt.
Oud 09-09-2006, 14:36
girl-in-trouble
Mmm... ik doe liever een sport die je ook in je eentje kunt doen. Ik ben zó slecht in teamsporten.
Reageren

Regels voor berichten