Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2006, 10:30
agile anaconda
agile anaconda is offline
Citaat:
Maypole schreef op 01-08-2006 @ 18:53 :
momenteel nergens meer. zodra die ()**(^&*^_( blessure over is. judo in Monster bij westlandsport. en kickboksen bij kester
al mma gevochten?
Advertentie
Oud 02-08-2006, 10:35
Rioto
Citaat:
agile anaconda schreef op 02-08-2006 @ 11:30 :
al mma gevochten?
nope mn doel was om zeker begin 2007 een wedstrijd te gaan doen , helaas haal ik dat nu zeker niet.
Oud 05-08-2006, 16:28
Sortjuh
Sortjuh is offline
Ik ga volgende week beginnen met Kenjustu.

1x in de week een les van 2u.
Oud 06-08-2006, 20:31
snoopy
snoopy is offline
ik doe kenpo karate en heb de blauwe band
Oud 08-08-2006, 12:07
Eagle_13
Eagle_13 is offline
Ik heb zelf een aantal jaren aan Shotokan Karate gedaan en heb hierin de blauwe band gehaald (al weet ik niet waar die ligt na l de verhuizingen).

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar iets anders, wel in de Martial Arts, maar ik wil graag iets doen waar ik uiteindelijk kan leren om wapens te gebruiken in combinatie met mijn lichaam. Ik heb alleen geen idee welke sporten hier het beste in zijn, dus als iemand tips heeft, geef maar door, of hier of in een pm.

Alvast bedankt voor eventuele tips.
Oud 12-08-2006, 09:27
Verwijderd
Ik deed judo en jiu-jitsu, 2x groene band, maar heb al 2 jaar niet getraind ofzo. Weet ook niet of ik nog doorga...
Oud 12-08-2006, 18:09
Rioto
Citaat:
Eagle_13 schreef op 08-08-2006 @ 13:07 :
Ik heb zelf een aantal jaren aan Shotokan Karate gedaan en heb hierin de blauwe band gehaald (al weet ik niet waar die ligt na l de verhuizingen).

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar iets anders, wel in de Martial Arts, maar ik wil graag iets doen waar ik uiteindelijk kan leren om wapens te gebruiken in combinatie met mijn lichaam. Ik heb alleen geen idee welke sporten hier het beste in zijn, dus als iemand tips heeft, geef maar door, of hier of in een pm.

systema
Oud 19-08-2006, 22:12
Eagle_13
Eagle_13 is offline
Citaat:
Rioto schreef op 12-08-2006 @ 19:09 :
systema
Lijkt me wel leuk om een keer iets van te leren, maar toch niet helemaal wat ik zoek. Ik heb er al wat lesjes in gehad in Groningen (sensei gaf die lessen ook) en het trok me toch niet helemaal.
Oud 27-08-2006, 11:16
SupahhSannie
SupahhSannie is offline
Ik doe aan judo, heb laatst mijn 1e dan gehaald (zwarte band), na er 2 jaar uit te zijn geweest door ziekte....

Heb ook wedstrijden gedaan enzo, zelfs een EK....
Oud 04-09-2006, 15:19
koekbakblik
koekbakblik is offline
Ik ben vrij nieuw hier.
Het is hier een zeer divers forum.
Ik doe Kung Fu(how Chuen)
Dat beoefen ik nu 2,5 jaar, blauwe band gehaald. Dat heb ik een tijd in warnsveld gedaan en nu doe ik dat in Leiden.
Mijn Sifu geeft les in Wageningen, Arnhem(dojo Kreijtz) en Warnsveld(sporthal de Kei), Leiden(PC Hooftlaan).

(een stukje over de stijl)
Het is een traditionele Zuid Chinese vorm voor de korte afstand, als je verder komt komen er andere invloeden bij, zoals draak-voor de brede standen en hoge trappen, Tai Mantis, Tijger en Kraanvogel.

We hebben onlangs een cursus opgestart in Leiden en zoeken leden.

Woon je in de buurt van of in Leiden en lijkt het je leuk om eens een veelzijdige en traditionele verdedigingsvorm te leren kom dan langs op zaterdagmiddag van 12:30u tot 14:00u.
Locatie: PC Hooftlaan, gelegen naast het mondriaan scholengemeenschap.(Vondellaan 35).

1e proefles meedoen is gratis. En geheel vrijblijvend.
(neem los en makkelijk zittend t-shirt en jogging/trainingsbroek mee).
Tjosan
Oud 08-09-2006, 19:41
phensicske
phensicske is offline
Ik ben nu begonnen met karate. Mijn vraag is wel : krijg je geen opgepompte spieren door zo'n trainingen. We moeten slaan, schoppen en behoorlijk veel pompen.

Ik wil wel aan mijn conditie werken, maar er nu niet mannelijk beginnen uitzien. (brede schouders of zo)
Oud 11-09-2006, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Strictly Aimee schreef op 16-05-2005 @ 17:37 :
Ik doe nu ongeveer 10 jaar jiu jitsu. Ik vind het een leuke sport omdat je gewoon lekker kunt sparren, je meer zelfbewustzijn krijgt en meer zelfvertrouwen krijgt. IK heb de zwarte band dit jaar gehaald, en wil nu graag n andere vechtsport gaan doen maar weet nog niet welke.
Als ik +/- 5 jaar geleden niet was gestopt had ik nou ook richting blauw/bruin gezeten, vond het zeker leuk om te doen, maar zonder vaste sparringspartner werkt het gewoon niet.

Ik doe/deed niet aan wedstrijden ofzo.

Wbt vechtsporten/krijgskunsten geef ik de voorkeur aan die die niet zo regeltjesgebonden, Jiu Jitsu laat "short cuts" al redelijk toe, dat vond ik erg prettig, Judo is me te strict en niet geweldig toepasbaar op straat, wat ik wel belangrijk vind; een vechtsport beoefen ik als zelfverdedigingssport en moet als zodanig toepasbaar zijn in situaties die dat vereisen
Oud 11-09-2006, 21:58
Eagle_13
Eagle_13 is offline
Citaat:
phensicske schreef op 08-09-2006 @ 20:41 :
Ik ben nu begonnen met karate. Mijn vraag is wel : krijg je geen opgepompte spieren door zo'n trainingen. We moeten slaan, schoppen en behoorlijk veel pompen.

Ik wil wel aan mijn conditie werken, maar er nu niet mannelijk beginnen uitzien. (brede schouders of zo)
Ik heb het al jaren op die manier getrained, maar ik ben helemaal geen breed persoon. Je kunt zelf ook zorgen dat je geen dikke, korte, maar lange dunne speren krijgt. Ik heb wel de kracht, maar niet het uiterlijk.

Door het schoppen en stoten krijg je weinig tot geen korte spieren, dat is zelfs niet makkelijk bij dit soort sporten aangezien het ten koste gaat van je snelheid.
Oud 12-09-2006, 14:22
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Eagle_13 schreef op 11-09-2006 @ 22:58 :
Je kunt zelf ook zorgen dat je geen dikke, korte, maar lange dunne speren krijgt. Ik heb wel de kracht, maar niet het uiterlijk.
En hoe doe ik dat dan?
Oud 13-09-2006, 20:46
Verwijderd
door niet aan de gewichten te hangen.

beste is gewoon push-ups en sit-ups doendaar wordt je niet bepaald "opgepompt" van.
Oud 13-09-2006, 20:55
Bertje B.
Bertje B. is offline
Misschien het verkeerde topic, maar ik wil denk ik gaan boksen maar dan geen wedstrijden. Gewoon 1 of 2 keer in de week ff beetje slaan en zo om in beweging te blijven en ook om wat vet kwijt te raken. Kan toch wel ergens of moet je gelijk ook wedstrijden doen?
Oud 18-09-2006, 23:04
Azaelia
Azaelia is offline
Ik doe nu alweer 11 jaar judo volgens mij. Nu 1ste kuy en hoop in december 1ste dan te hebben. Ik train in Veldhoven, zo'n 4 a 5 uur in de week. Voor de lol en daarnaast om bezig te zijn. Verder ben ik nu ook assisent judoleraar. Heel leuk!

Heb ook ooit 2 jaar jiu-jitsu gedaan maar door liesblessure mocht ik niet meer trappen en ben ik dus maar gestopt. Tot oranje ben ik geloof ik gekomen.
Oud 19-09-2006, 09:55
Rioto
Citaat:
Bertje B. schreef op 13-09-2006 @ 21:55 :
Misschien het verkeerde topic, maar ik wil denk ik gaan boksen maar dan geen wedstrijden. Gewoon 1 of 2 keer in de week ff beetje slaan en zo om in beweging te blijven en ook om wat vet kwijt te raken. Kan toch wel ergens of moet je gelijk ook wedstrijden doen?
je kan dat zelf aangeven. je bent niet verplicht om wedstrijden te doen. maar kan nooit kwaad om het van te voren aan te geven dat je alleen wilt trainen.
Oud 19-09-2006, 09:58
Rioto
Citaat:
Havock schreef op 11-09-2006 @ 14:34 :
Judo is me te strict en niet geweldig toepasbaar op straat

bullshit? als je op de grond ligt en iemand begin op je in te slaan wil je zeggen dat je niks aan judo heb? of bedoel je dat je er zo een ben die een vechtsport doet om te gaan knokken op straat?
Oud 20-09-2006, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Rioto schreef op 19-09-2006 @ 10:58 :
bullshit? als je op de grond ligt en iemand begin op je in te slaan wil je zeggen dat je niks aan judo heb? of bedoel je dat je er zo een ben die een vechtsport doet om te gaan knokken op straat?
Nee, ik zeg dat ik graag een realistische vechtsport/krijgskunst heb.

Je hebt handen en voeten, daar kan je mee slaan en schoppen, dat gebruik je bij judo niet, regels en achterliggende filosofie.

Jiu-Jitsu is een "completere" tak.
Judo is best toepasbaar op straat overigens, totdat je tegenstander niet meer volgens het boekje speelt, vuur met vuur bevechten, zand in de ogen gooien is imo een totaal legitieme tactiek om de overhand te krijgen

Laatst gewijzigd op 20-09-2006 om 15:36.
Oud 23-09-2006, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Rioto schreef op 19-09-2006 @ 10:58 :
Nee nee, we gaat het niet hebben over welke vechtsport beter is, en ook niet over welke vechtsport effectiever is.

Boehoe, shotgun rules.
Oud 24-09-2006, 21:13
Verwijderd
Don't bring a gun to a knife-fight.
Oud 24-09-2006, 23:34
Rambo
Rambo is offline
judo is bedacht als sport en niet om mensen dood te maken dus als dat je doel is ga dan lekker met je pistool spelen ciao.
Oud 24-03-2007, 14:26
judoka
judoka is offline
Ik ben op judo en heb de oranje bant heb op 24 wedstrijd gehad 1e gewoorden
Oud 24-03-2007, 14:31
judoka
judoka is offline
Citaat:
Eagle_13 schreef op 08-08-2006 @ 13:07 :

ik weet oip welke sportje kan gaan op jiu-jutzo (y)
Oud 28-03-2007, 18:39
The Dark Mister
The Dark Mister is offline
Guys guys guys......

What happen to the force...?

Tai Chi !!

een van de meest sterke "forces" van het leven...

http://www.youtube.com/watch?v=s9kIGXF2kKk&NR

let op intersand mssn herken je het wel

wie er meer over weet of dit of andere versie's van chi of qi laat wat weten ben erg geintreseerd in chi/Qi
Oud 02-04-2007, 13:08
Andrew
Andrew is offline
judo tot de oranje band gedaan en sinds kort met krav maga bezig
Oud 28-11-2007, 16:52
DoubleG
DoubleG is offline
Ik zit op Pencak Silat Ratu Adil, en heb de rode sjerp. ik vind deze sport leuk omdat er alles in voor komt.
Oud 29-11-2007, 00:28
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Niet echt een hele nuttige up.

Regels voor berichten