Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2006, 21:36
Elmoo
Elmoo is offline
Ga je lekker eten?

Cadeautjes onder de kerstboom?

Misschien wel liedjes zingen langs de deuren?
Oud 06-12-2006, 22:33
Femic
Femic is offline
Lekker eten met m'n familie, in Zwitserland. M'n moeder neemt altijd eten voor een weeshuis mee voor dat weekje skiën enneh, met kerst barsten we los, lekkere zalm vooraf en goed vleesgerecht daarna en lekker toetje. Flink wijn drinken natuurlijk. Altijd heel gezellig! Helemaal in je vakantiehuisje in de sneeuw, bij de steenverwarming enzo.
Oud 06-12-2006, 22:51
Verwijderd
Niet.
Oud 06-12-2006, 23:06
Verwijderd
Diner met mn oma erbij. En verder weinig, denk ik.. En we zijn net na Kerst in Londen, mss dat we nog wat sfeer meekrijgen
Oud 07-12-2006, 01:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Kerstavond en eerste en tweede kerstdag doen we ieder jaar weer heel hypocriet alsof we een heel gezellig gezin zijn waarin alles goed gaat en harmonieus is. We maken pakjes open waarvan het ons eigenlijk niet kan schelen wat erin zit. We versieren het hele huis 'want dat hoort zo'. We sturen kaarten naar mensen die we al 10 jaar niet meer gezien of gesproken hebben, 'want dat hoort zo'. M'n zus en ik moeten schijnheilig doen alsof we elkaar twee dagen wél uit kunnen staan en mij moeder voert met m'n pa hetzelfde toneelstukje op. Want anders staat het zo ongezellig hè.

En daarna drink ik een stuk in m'n kraag terwijl ik naar alle anti-kerst afleveringen van Married with Children kijk.
Oud 07-12-2006, 09:06
Verwijderd
Wij doen altijd een kerstdag bij mijn vriend en zijn fam en een kerstdag bij mijn fam. Dit jaar gaan we het eerste kerstdag bij mijn vriend thuis vieren (of misschien komen zij hier, want wij hebben sinds kort een nieuw huis. Dan krijgen we ook cadeautjes.
Eerste kerstdag gaan we bij mijn moeder kerstontbijt/ brunche doen wat altijd erg uitgebreid is!
Tweede kerstdag gaan we naar een broer van mijn moeder, waar de hele fam dan is. We (de kleinkinderen) krijgen dan een cadeau van oma. Uitgebreid eten natuurlijk beide dagen.
Oud 07-12-2006, 09:58
radija
radija is offline
ik hou niet van de kerst
meestal moet ik dan 2 dagen achter elkaar thuisblijven wat ik dus een hel vind omdat er alleen van die crappy kerstfilms op tv zijn en alles is gewoon dicht
dan gaan we dus heel de dag die kerstfilms kijken je kent ze wel en dan gaan we savonds gourmetten enzo
ik vind dat nogal saai dus dit jaar ga ik er gewoon een dikke party van maken ergens met mensen
lijkt me een strakker plan
en desnoods ga ik naar een vriend van me en ga ik daar heel de dag televisie kijken of creatief bezig zijn
Oud 07-12-2006, 10:07
Verwijderd
Kerstavond ben ik bij mijn vriend, zij vieren dat echt, ook met cadeautjes enzo. (bij mij hadden we al sinterklaas gevierd. ). Eerste kerstdag gaan we naar mijn ouders toe en daarmee 's avonds uit eten, in dat restaurant is dan ook andere familie. En daarna gaan we weer naar huis en daar gezellig doen of zoiets, en de volgende ochtend een kerstontbijt. Tweede kerstdag gaan we weer terug naar mijn vriend om daar met zijn ouders en broer en zus te gaan gourmetten 's avonds.
Een beetje warrig heen en weer reizen dus, maar wel gezellig
Oud 07-12-2006, 10:32
ikkuh15
ikkuh15 is offline
kerst is gewoon saai...
familie komt op bezoek en dan dus vooral "gezellig" praten en "gezellig" eten...
en dat 2 dagen lang
En spullen pakken natuurlijk...
Oud 07-12-2006, 11:33
da leentjuh
da leentjuh is offline
20 december galadiner van m'n vriends werk
Zondag voor kerst bij mn vriend cadeautjes (lootjes getrokken)
1e kerstdag eerst naar de kerk, dan verjaardag van iemand en 's avonds met mn familie gourmetten.
2e kerstdag naar familie van m'n vriend, daar eten (rijsttafel ofzo)

Ik vind trouwens dat mensen niet moeten zeuren over 'verplichte gezelligheid' Dan kun je dat ook wel van verjaardagen, bruiloften en weet ik veel wat zeggen. Je hebt het toch gezellig? Nou dan, maakt het uit dat je dat met de halve wereld tegelijk doet.
Oud 07-12-2006, 12:48
radija
radija is offline
oh iedereen heeft altijd leuke kerst
Oud 07-12-2006, 13:19
Verwijderd
Waarschijnlijk wordt het:
Kerstavond bij de vader van m'n vriend eten, niet heel boeiend, maar ook niet erg.
1e kerstdag overdag wat rondhangen met vriend, 's avonds bij de moeder van m'n vriend eten, wat vast wel gezellig is.
2e kerstdag overdag kletsen met ouders, vrienden van m'n ouders, en bijbehorende kinderen, 's avonds daarmee eten, erg leuk.
"3e kerstdag", "4e kerstdag" en "5e kerstdag" hetzelfde als 2e kerstdag, maar dan meer activiteit overdag, bv. naar de sauna, naar de bioscoop, wandelen in het bos, veel spelletjes doen, enzovoort. Nog leuker.
Oud 07-12-2006, 15:19
Verwijderd
1e kerstdag bij mn vriend
2e hier

olé
Oud 07-12-2006, 15:41
Hawahaai
Hawahaai is offline
Waarschijnlijk kerstavond van huis naar de woonplaats van mijn en zijn ouders rijden, en daar ergens slapen. Dan op eerste kerstdag met mijn ouders naar de kerk, dan daar brunchen en dan naar de ouders van mijn vriend, waar we de rest van de dag wat sociaal doen en hangen en dan 's avonds daar eten en slapen. Op tweede kerstdag 's ochtends daar ontbijten en daarna naar mij ouders, waar hetzelfde verhaal volgt. En dan tweede kerstdag 's avonds weer naar huis.
Ik heb er nog niet echt zin in, al is het meestal op het moment zelf wel gezellig.
Oud 07-12-2006, 16:01
Mariekje*
Mariekje* is offline
Vooral lekker eten, en inderdaad kadootjes onder de kerstboom. Aankomende kerst zal waarschijnlijk stil worden met familie e.d. maar als alles goed gaat komen er wel wat mensen langs die anders ook maar alleen zitten, en anders ga ik misschien bij hun langs. Socializen voor het goede doel, of iets in die richting... Ik heb best zin in de feestdagen.
Oud 07-12-2006, 16:22
ganralph
ganralph is offline
of ik blijf in bed of ik ga met mn vriendin vrijwilliger spelen bij een of ander diner voor daklozen. hebben alleen nog niets gevonden waar we ons zo konden aanmelden. (iemand tips in Amsterdam?)
Oud 07-12-2006, 18:32
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik ga een kerstontbijtje maken voor mijn mamma, en dan warme chocomel met haar drinken. Misschien gaan we naar de film. Ik ga langs de kerk om Arnoud een kusje te brengen. En misschien kan ik wat gaan eten met m'n vriendje.
Oud 08-12-2006, 02:44
Verwijderd
Met een goede fles wijn! om vervolgens wakker te worden onder de boom en mij dan af te vragen hoe ik daar ben gekomen.
Oud 08-12-2006, 10:26
Verwijderd
Kerst vier ik met mijn schoonouders.
Kerstavond vieren we met cadeautjes en een bezoek aan de kerk. Op eerste kerstdag eten we samen.
Oud 08-12-2006, 11:23
Nuck
Nuck is offline
Kerstavond ben ik bij m'n ouders, gaan we lekker eten enzo . 1e en 2e kerstdag ben ik lekker aan het werk en het vriendje is dan aan het wintersporten...
Oud 08-12-2006, 11:23
mandarijn
mandarijn is offline
kerstavond -> werken
1e kerstdag -> werken
2e kerstdag -> werken

En dat al 4jaar achter elkaar.
Oud 08-12-2006, 11:38
Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Ik ga 4 dagen naar parijs 23 t/m 27 december.
Oud 08-12-2006, 13:59
gurl19
gurl19 is offline
Kerstavond naar de kerk en gezellig doen met mn schoonfamilie. 1e kerstdag eten bij mn schoonfamilie. 's Avonds naar Jovink. Niet helemaal mijn idee maarja. En tweede kerstdag eten bij mijn huis en misschien nog stappen ergens.
Oud 08-12-2006, 15:30
Konijn
Konijn is offline
Kerstavond gourmetten met mijn hele familie (zijn maar 12 mensen), 1e kerstdag uitgebreid ontbijt met mijn ouders en 's avonds gourmetten met zijn ouders en zus.
2e kerstdag hebben we nog niks, waarschijnlijk iets doen met vrienden of anders gezellig met zn tweetjes (misschien gourmetten? ).
Oud 08-12-2006, 21:40
Hagel
Hagel is offline
kerstavond moet mijn vriend optreden met zijn band dus daar ga ik kijken.
1e kerstdag samen met mijn vriend naar mijn ouders.
2e kerstdag moet ik de hele dag werken en dan 's avonds of thuis tv kijken of bij mijn ouders langs om patat te eten met mijn vader want mijn moeder moet dan 's avonds werken.
Oud 08-12-2006, 21:45
zeep007
zeep007 is offline
1 dag bij mijn familie en 1 dag bij zijn familie. Zonder cadeaus, met veel eten.
Oud 09-12-2006, 17:42
Drez
Drez is offline
kerstavond met de heeeele familie, bij mijn ouders. zzz
1e kerstdag met ouders & broertje. zal wel weer gourmetten worden. zzz
2e kerstdag met mijn vriendje uiteten oid, iig iets leuks HUHU.
Oud 09-12-2006, 18:21
Ieke
Ieke is offline
Kerstavond -> Sinterklaas vieren met ouders + broertje
1e kerstdag -> Oom en tante komen op bezoek en blijven slapen
2e kerstdag -> Zal wel uitgebreid ontbijten worden en dan gaan mijn oom en tante weer weg en verder geen bijzondere plannen.
Oud 09-12-2006, 20:46
Verwijderd
Ik zit vanaf 22 t/m 26 december met de hele familie (inclusief vriendje! ) in de Ardennen, dus daar gaan we ook kerst vieren. Hoe weet ik niet precies, maar we hebben 1e Kerstdag in ieder geval een buffet.
Oud 10-12-2006, 11:26
Verwijderd
Niet.
Behalve dat kerstkransjes welkom zijn.
Oud 10-12-2006, 14:02
it is anoli
it is anoli is offline
Met familie. Lekker uitgebreid eten, spelletje spelen, film kijken. En natuurlijk een mooie kerstboom en andere sfeerdingetjes erbij
Oud 10-12-2006, 14:31
__
__ is offline
kerstavond met ouders + broer, naar de kerk en kado's uitpakken. en kerstkransjes eten en thee drinken.
1e kerstdag naar familie/familie hier, is nog niet duidelijk, en dan krijgen we nog enkele kadootjes, ook gaat mn oma dan stukken uit de bijbel voorlezen en zingen we allemaal kerstliedjes. het klinkt heel lame maar het is heel leuk, echt waar
2e kerstdag zal ik wel naar de 'anti-christmas' ( ) filmmarathon gaan die Fake enzo organiseren en dan vroeg naar bed want de volgende ochtend om 06.00 vertrekt de bus naar Paris
Oud 10-12-2006, 22:32
Verwijderd
Eenzaam en alleen voor de tv, met veel lekker eten en kerstfilms.
En misschien ga ik, hoe toepasselijk op dat moment, naar de toneelversie van 'Alleen op de wereld' in de Verkadefabriek.
En op kerstavond ga ik waarschijnlijk wel mee doen aan de fakkeloptocht voor de vrede in de stad, daar kom je altijd veel bekenden tegen en is dus heel gezellig, en erg mooi (al die fakkels) en ook nog wel goed om met kerst ook iets anders te doen dan alleen eten. (en ik ben niet gelovig, dus naar de kerk zit er ook niet in)
Oud 11-12-2006, 08:20
Ruby
Ruby is offline
Uit eten met schoonfamilie, en de tweede dag weet ik niet waarschijnlijk iets met mijn vriend
Oud 11-12-2006, 12:43
silhouette_x
silhouette_x is offline
Geen Idee.

Ligt eraan wat een vriendin van mij gaat doen, die gaat waarschijnlijk naar Engeland wat 'k best wel kut vind -_- maarjah zij vind 't wel leuwk dus moet blij zijn voor haar denk 'k maar aan de andere kant vind ze 't ook wel kut.

Dus geen ideeeeeee -____-
Oud 11-12-2006, 16:59
~*kar*~
~*kar*~ is offline
ik ga voor het eerst écht kerst vieren, met cadeautjes onder de boom enzo. we aten wel altijd uitgebreid met de hele familie, maar vier nu voor het eerst met mijn schoonfamilie kerst...
ben benieuwd!
Oud 11-12-2006, 18:44
Poepkind
Poepkind is offline
ik ga 2e kerstdag bikken bij de vader van mn vriend. Wij vieren thuis geen kerst, hebben daar een ander feest voor in de plaats. Dus 1e kerstdag zal ik wel niet zoveel boeiends doen, hmmz mischien wordt ik ook wel uitgenodigd bij de ma van mn vriend hihi.
Oud 12-12-2006, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 11-12-2006 @ 19:44 :
ik ga 2e kerstdag bikken bij de vader van mn vriend. Wij vieren thuis geen kerst, hebben daar een ander feest voor in de plaats. Dus 1e kerstdag zal ik wel niet zoveel boeiends doen, hmmz mischien wordt ik ook wel uitgenodigd bij de ma van mn vriend hihi.
Nee die gaat die ochtend naar Colombo
Oud 13-12-2006, 17:30
wh0ej
wh0ej is offline
KerstavOnd: bij mn vriendj kerst vieren samen met z'n familie. Gezellig lekker eten met z'n alle en cadeautjes uitpakken
1e Kerstdag: Samen met m'n mams, zusj en oma en vriendj bij mij thuis kerstvieren, uiteten en cadeautjes uitpakken
2e Kerstdag: Samen met m'n mams, zusj en paps lekker lui op de bank en lekker smikkelen en smakkelen

...
Oud 13-12-2006, 17:42
BALKANduiveltje
BALKANduiveltje is offline
Wij vieren het op de Servische manier, ook al zijn we moslims en niet uit Servië, het lijkt ons toch leuk om de vreugde mee te maken....en heerlijk eten, wel kalkoen, maar wij zijn niet zo zuining met kerst, dus wij pakken lkkr uit! .
Oud 14-12-2006, 23:55
Verwijderd
ik ga het weekend naar me ouders
Zodat ik zondag ruzie kan krijgen met me ouwe om niets, en dan zitten we gezellig met kerst te mokken.
en me ma probeert dan een stakend vuren af te dwingen door gezellig te zijn

en dan ben ik blij dat het 2de kerst dag is want dan kan ik weer naar me eigen stek

denk dat het zo gaat want zo gaat het al jaren
Oud 15-12-2006, 18:16
juudjuh
juudjuh is offline
ik ga op kerst avond naar de kerst nachtdienst (mn eeerste keer naaar de kerk dit jaar, waarschijnlijk de laaste) gezellig met hele gezin! en als we dan thuis komen hebben we een kerst diner om 00:30 's nachts . best vreemde traditie maar wel heel bbijzonder en gezellig elk jaar weer.
1e kerstdag gezellig doen bij mn ouders en de 2e bij mn vriend thuis. Jippie
Oud 15-12-2006, 22:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kerstavond vieren we (mijn vriend en ik) bij mijn moeder en met mijn broertje. We gaan eerst gezellig samen eten, wel lekker maar niet super uitgebreid, dan naar de kerstnachtdienst in de kerk en daarna pakken we de kadootjes uit. Eerste kerstdag slapen we uit, brunchen we een beetje uitgebreid en eten we 's avonds ook wel uitgebreid denk ik. Wat we overdag doen weet ik niet. Waarschijnlijk de spelletjes spelen, boeken lezen etc die we de avond ervoor gekregen hebben (daarom pakken we de kadootjes op kerstavond uit). Op Tweede Kerstdag gaan we in de loop van de dag naar zijn moeder toe. Daar gaan we 's avonds gourmetten. De dagen erna gaan we iig een dagje naar het strand en verder met vrienden nog wat doen en ook nog wat schoolwerk.
Oud 17-12-2006, 01:19
Hakuna
Hakuna is offline
Ik ga met kertmis nergens heen, omdat ik het hele jaar nergens aan meedoe, doe ik dat met kertsmis ook niet! ga met die dagen mijn twee slaapkamers en de gang opnieuw verven, heb ik tenminste iets beters te doen, dan bij familie gaan zitten en vervelen.

Mijn moeder is voor 3 maanden op vakantie in Portugal, en zie ik pas weer tegen begin maart 2007.
Oud 17-12-2006, 18:13
Miranda
Miranda is offline
Niet
Oud 17-12-2006, 18:32
Verwijderd
Eerste kerstdag gaan we misschien bij een tante eten. Beetje verplicht, maar wel gezellig. Misschien blijven we hier, dat is nog beter.
Tweede kerstdag overdag heb ik geen idee, maar 's avonds gaan we met een grote groep (waarvan ik precies twee mensen ken ) naar Antwerpen, om daar uit te gaan.
Oud 17-12-2006, 20:51
Verwijderd
kerstavond ga naar de kerk, eerste kerstdag 's morgens werken, 's avonds cadeautjes en wat eten met enkel mijn ouders. tweede kerstdag slapen, films kijken en werken.
ik hou niet zo van kerst.
Oud 17-12-2006, 21:12
Papillon
Papillon is offline
Kerstavond heb ik nog geen plannen.
Eerste kerstdag ga ik 's middags even bij mijn ex langs, bij zijn nieuwe huisje kijken.
's Avonds steengrillen met mijn zusje en misschien dat er nog een vriendin langskomt.
Tweede kerstdag ga ik naar vrienden. Eerst Feyenoord-PSV kijken en daarna uitgebreid eten.
Oud 17-12-2006, 22:33
Verwijderd
Op één van de kerstdagen komt onze familie hier. We krijgen dan lekker eten voorgeschoteld en het is gezellig.

Verder:

Lekker programmeren, met een bakje cappuccino en een aantal lekkernijen erbij.
Oud 19-12-2006, 16:17
avrilfan
avrilfan is offline
Eerste kerstdag ga ik met familie eten en zo, tweede kerstdag komt mijn vriendje langs en gaan we met het gezin eten + mijn vriendje.
En daarna cadeautjes.

Gaat wel gezellig worden.
Advertentie

Regels voor berichten