Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Heel goed, Broer. Ik zal er nog even wat uitvoeriger overheen gaan.
![]() De briefconventies ken ik overigens niet, maar zie hier: http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Briefkopf.jpg Dat "Betreff" wordt volgens mij afgekort tot "Betr.". Soms heb ik ook iets, wat op zichzelf wel door de beugel kon maar op een andere manier misschien net iets beter klonk, ook veranderd. Perfect zal het niet zijn, maar beter wel ![]() Amstelveen, der 13. Dezember 2006 Betr.: Internationaler Austausch Sehr geehrte Frau, sehr geehrter Herr, ich möchte mich bewerben um den Internationalen Austausch und um ein Auslandsstipendium. Im Moment bin ich im Abitur und habe Deutsch unter meinen Abiturfächern. Ein Internationaler Ausstausch -- ist ideal zur Erweiterung meiner Deutschkenntnisse. Mein höchstes Ziel ist, die Kunst der deutschen Sprache zu (er)lernen und fließend Deutsch sprechen zu können. Wegen des Falles der Mauer und da es dort das Bauhaus Kunstflußen gibt, finde ich Deutschland ein sehr interessantes Land. Es scheint mir sehr nett zu sein, Darum möchte ich sehr gern an diesem Programm teilnehmen. Ich sehe Ihrer baldigen Antwort mit Interesse entgegen. Mit freundlichen Grüßen, Masha "Infolge" is heel specifiek causaal, is dus niet echt geschikt om eenr eden te geven. Dan moet je "wegen" gebruiken (die overigens óók causaal kan zijn), die in de schrijftaal de 2e naamval neemt, in de omgangstaal de 3e (wegen dem Fall). Het Duits kent geen constructies als "met x als/.../ y (met duits als examenvak / met de hond op schoot / ...". Let ook op de woordvolgorde. Werkwoord bij voorkeur helemaal achteraan. Dus niet: ....teilnehmen an diesem Progr." maar "an diesem progr. teilnehmen".
Laatst gewijzigd op 11-12-2006 om 23:52. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maar ik moet Paranoide wel te internetvriend houden, want zij wordt mijn nog in onwetendheid hierover verkerende vraagbank als ik ergens niet uitkom als ik in februari hopelijk met m'n cursus Russisch begin ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
nakijken brief Duits LauraJansen | 5 | 26-10-2011 18:38 | |