Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2002, 16:57
YeahYeahYeah!
YeahYeahYeah! is offline
Ik heb het vermoeden dat ik hypochondria heb. Gelukkig ben ik voor de rest gezond. Wie heeft hier ervaring mee?
Oud 06-10-2002, 17:38
YeahYeahYeah!
YeahYeahYeah! is offline
ach meis *knuff*

vervelend he? Tja en je voelt je zo lekker gezond en dan blijkt opeens dat je hypochondria hebt...tja tis niet makkelijk.

succes meis *knuff* zet hem op wijfie!
Oud 06-10-2002, 17:44
Verwijderd
dank je, maar ik vraag me af of jij doorhebt wat het inhoudt?

Als je hypochondrisch bent voel je je namelijk niet echt gezond en dan geloof je ook niet dat je gezond bent
Oud 06-10-2002, 17:52
YeahYeahYeah!
YeahYeahYeah! is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
dank je, maar ik vraag me af of jij doorhebt wat het inhoudt?

Als je hypochondrisch bent voel je je namelijk niet echt gezond en dan geloof je ook niet dat je gezond bent

is dat zo?

ja maar ik wel
Oud 06-10-2002, 17:54
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik dan...

Afgelopen jaar wéér een bloedtest laten doen, om dat rare in m'n hersenen te laten vinden.

Gedragsproblemen, concentratieproblemen.

En alsmaar onverklaarbare bewustzijnsstoornissen, plotseling flauw vallen.

Extreme vermoeidheid.

Epilepsie-achtige aanvallen van 'afwezigheid', waarin ik er wél ben maar niet bewust. Ik zit dan gewoon in de klas voor me uit te kijken, maar heb absoluut geen besef van de dingen die er gebeuren.

Hartritmestoornissen gehad.

Ik wéét gewoon dat er een reden moet zijn voor al die dingen.
Maar wat? Ik ben 3x geprikt, allerlei tests met m'n bloed gedaan, laatste keer op vrijwel alles gecontroleerd. Maar toch, ik weet het niet.
Het zijn EXACT de symptomen van bloedarmoede. Maar dat heb ik niet, aldus het priklab.
Wat dan wel???
Ik ben zeker van plan binnenkort een verwijzing naar de neuroloog te vragen en een CT-scan te vragen.
Oud 06-10-2002, 17:55
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
YeahYeahYeah! schreef:
Ik heb het vermoeden dat ik hypochondria heb. Gelukkig ben ik voor de rest gezond. Wie heeft hier ervaring mee?
Citaat:
YeahYeahYeah! schreef:
ach meis *knuff*

vervelend he? Tja en je voelt je zo lekker gezond en dan blijkt opeens dat je hypochondria hebt...tja tis niet makkelijk.

succes meis *knuff* zet hem op wijfie!
Oud 06-10-2002, 18:16
Verwijderd
Ach, ik sta altijd met één been buiten het leven..
Oud 06-10-2002, 19:04
Verwijderd
hypochondria is geen schizofrenie hoor..
Oud 06-10-2002, 19:05
the 6th gate
the 6th gate is offline
dat je irl met jezelf communiceert....ok, maar op t forum
Oud 06-10-2002, 19:28
Mephisto
Mephisto is offline
Het lijkt me wel duidelijk dat jij hypochondria hebt; je hoort van die kwaal en gelijk heb je dat

Hypochondria is een ziekte die tussen je oren zit...
Oud 06-10-2002, 20:27
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
YeahYeahYeah! schreef:
Ik heb zelf geen ervaring met hypochondrie, maar kan je wel naar een reply van mij hierover verwijzen zodat je kunt zien wat het inhoudt: http://forum.scholieren.com/showthre...t=hypochondrie
Oud 06-10-2002, 20:30
Verwijderd
wat is Hypochondria??
Oud 06-10-2002, 20:50
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
snoepie!!! schreef:
wat is Hypochondria??
Als je over een ziekte hoort denken dat jij die ook hebt...
Oud 06-10-2002, 20:56
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Mephisto schreef:
Zo kun je het inderdaad omschrijven. Overigens spreken we van hypochondrie. Hypochondria is de Engelse (of Latijnse) benaming hiervoor.
Oud 07-10-2002, 07:40
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
YeahYeahYeah! schreef:
Ik heb het vermoeden dat ik hypochondria heb. Gelukkig ben ik voor de rest gezond . Wie heeft hier ervaring mee?
Typische uitspraak voor iemand die hypochondrie heeft..
Oud 07-10-2002, 11:13
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
Mephisto schreef:
Mephisto, wil je in het vervolg nog zo antwoorden dat er nog iets nuttigs aan toe kan voegen, je neemt me de woorden weer uit de mond

groeten

the conquer
Oud 07-10-2002, 15:28
Cat
Cat is offline
Hypochondrie is een overspanningssyndroom waarbij er geen pijn is maar waar men zich inbeeldt dat men pijn heeft.
Een vorm hiervan is dysmorfofobie maw. denken dat je een lichamelijke handicap hebt terwijl dit niet zo is.
Oud 07-10-2002, 17:24
YeahYeahYeah!
YeahYeahYeah! is offline
Nou neem nou bijv mij: ik hoorde van de ziekte hypochondria en dacht direct: heej dat heb ik ook!
Oud 07-10-2002, 18:06
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
YeahYeahYeah! schreef:
Nou neem nou bijv mij: ik hoorde van de ziekte hypochondria en dacht direct: heej dat heb ik ook!
Citaat:
Ik heb het vermoeden dat ik hypochondria heb. Gelukkig ben ik voor de rest gezond.
i don't get it
Oud 07-10-2002, 18:34
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Precies wat ik ook dacht.
Oud 07-10-2002, 18:56
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
i don't get it
Zoals ze het brengt blijkt het te kloppen dat ze hypochondrie heeft; maar aangezien het zo nuchter eruit komt betekent eigelijk dat ze het niet heeft. Echte hypochonders zijn er namelijk heilig van overtuigd dat ze een of andere ernstige kwaal hebben...

"He, hoe gaat het met je hartkwaal?"
"Hartkwaal? Haha, dat was 3 kwalen geleden, ik heb nu een longembolie. Ik denk dat ik morgen hepatitis B heb..."
"Oh uh, beterschap dan hè?"

Oud 08-10-2002, 19:24
YeahYeahYeah!
YeahYeahYeah! is offline
Citaat:
Mephisto schreef:
Zoals ze het brengt blijkt het te kloppen dat ze hypochondrie heeft; maar aangezien het zo nuchter eruit komt betekent eigelijk dat ze het niet heeft. Echte hypochonders zijn er namelijk heilig van overtuigd dat ze een of andere ernstige kwaal hebben...

ik ook: ik heb hypochondria en ik ben trouwens ook heel verkouden.
Hypochondria is een hele ernstige ziekte hoor. Dat ik voor de rest gezond ben is mooi, maar zo'n ziekte als hypochondria verpest dat weer helemaal. Het is echt balen hoor!
Oud 08-10-2002, 19:26
Verwijderd
Citaat:
YeahYeahYeah! schreef:
Hypochondria is een hele ernstige ziekte hoor. Dat ik voor de rest gezond ben is mooi, maar zo'n ziekte als hypochondria verpest dat weer helemaal. Het is echt balen hoor!
Oud 08-10-2002, 19:30
YeahYeahYeah!
YeahYeahYeah! is offline
Citaat:
snap je het niet? Hypochondria betekent dus dat je denkt dat je een erge ziekte hebt/allerlei erge ziektes hebt. Nu zeggen zij dat het niet klopt omdat ik kerngezond ben. dat ben ik ook wel maar ik denk wel dat ik hypochondria heb en ik denk dat ik snotverkouden ben dat zijn al twee ziektes. snap je
Oud 08-10-2002, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Mephisto schreef:
nou ik bekijk het op zich redelijk nuchter...op de manier dat ik wéét dat ik hypochondrie heb. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik er ondertussen niet bang voor ben dat ik een ziekte heb.
Tis wel een beetje raar dat de topicstartster zegt dat ze "voor de rest helemaal gezond is"
Dus dan heeft ze het echt niet.
Citaat:

"He, hoe gaat het met je hartkwaal?"
"Hartkwaal? Haha, dat was 3 kwalen geleden, ik heb nu een longembolie. Ik denk dat ik morgen hepatitis B heb..."
"Oh uh, beterschap dan hè?"

uhm ja....alleen is dat niet zo heel erg grappig, want je leeft wel constant in doodsangst
Oud 08-10-2002, 19:33
Verwijderd
Citaat:
YeahYeahYeah! schreef:
snap je het niet? Hypochondria betekent dus dat je denkt dat je een erge ziekte hebt/allerlei erge ziektes hebt. Nu zeggen zij dat het niet klopt omdat ik kerngezond ben. dat ben ik ook wel maar ik denk wel dat ik hypochondria heb en ik denk dat ik snotverkouden ben dat zijn al twee ziektes. snap je
hmm zo werkt het niet helemaal
Oud 08-10-2002, 19:36
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
YeahYeahYeah! schreef:
Ehm, volgens mij bedoelde Mephisto jou met 'ze'
En ehm, weet je zeker dat je hypochondrie hebt?
Ik bedoel, volgens mij, lijkt het erop dat
je niet zo goed weet wat t inhoud..
Nouja, lama
Oud 08-10-2002, 19:40
YeahYeahYeah!
YeahYeahYeah! is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Ehm, volgens mij bedoelde Mephisto jou met 'ze'
En ehm, weet je zeker dat je hypochondrie hebt?
Ik bedoel, volgens mij, lijkt het erop dat
je niet zo goed weet wat t inhoud..
Nouja, lama
voor de 100-ste keer: je denkt dat je een erge ziekte hebt en dat denk ik dus. Of wil je soms zeggen dat hypochondria niet erg is ofzo?????????????
Oud 08-10-2002, 19:43
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
YeahYeahYeah! schreef:
voor de 100-ste keer: je denkt dat je een erge ziekte hebt en dat denk ik dus. Of wil je soms zeggen dat hypochondria niet erg is ofzo?????????????
Relax joh
Heb ik gezegd dat het niet erg is?
Nee, en zo heb ik het ook niet bedoeld.
Ik zei dat alleen maar, omdat je schreef:
Citaat:
Ik heb het vermoeden dat ik hypochondria heb.
Gelukkig ben ik voor de rest gezond.
En wel meer dingen die me opvielen.
Ik bedoel dit heus niet aanvallend oid.
T viel me alleen op.
Oud 08-10-2002, 19:51
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
YeahYeahYeah! schreef:
Iemand die hypochondrie heeft zal er niet zo gauw van overtuigd zijn dat hij of zij verder gezond is, dus waarschijnlijk heb je het niet, ook al vermoed je dan misschien van wel. Ik heb in mijn eerste reply een link geplaatst naar een reply van mij in een psychologietopic waarin ik omschrijf wat hypochondrie inhoudt. Lees het er nog maar eens op na. Overigens is een verkoudheid op zich niet zo ernstig, dus ik neem aan dat je je druk maakt om niets en afgezien van je verkoudheid niets mankeert.
Oud 08-10-2002, 19:53
Verwijderd
ik wil je wel ter vergelijking vertellen waar ik op dit moment allemaal bang voor ben hoor......
met je verkoudheid
Oud 08-10-2002, 19:59
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Cat schreef:
Hypochondrie is een overspanningssyndroom waarbij er geen pijn is maar waar men zich inbeeldt dat men pijn heeft.
Een vorm hiervan is dysmorfofobie maw. denken dat je een lichamelijke handicap hebt terwijl dit niet zo is.

Kijk uitleg over de ziekte...........
Oud 08-10-2002, 20:04
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Wasteland schreef:
Kijk uitleg over de ziekte...........
Alicia heeft hypochondrie (ehm, toch?)
Denk dat zij het goed weet.
Maar YeahYeahYeah!, volgens mij,
denkt ze dat ze hypochondrie heeft,
terwijl ze het niet heeft.
@ YeahYeahYeah; en nou niet overgevoelig reageren ajb.
Oud 08-10-2002, 20:17
Markiex
Markiex is offline
een echte "pure" hypochonder weet vast niet dat hij/zij hypochonder is. Z'on persoon denkt dus bij minste of geringste dat er iets ergs aan de hand is en gelooft ook in die gedachten. De mensen hier zeggen van zichzelf dat ze hypochonder zijn, wat aangeeft dat ze doorhebben dat hun reactie op een bepaald "symptoom" buitensporig is. Hier lijkt mij dus sprake van een enigszins hypochondrische aanleg. Dat wil dus nog niet zeggen dat (doordat ze weten dat ze "hypochonder zijn") ze niet ongerust over bepaalde dingen kunnen zijn natuurlijk.
Ow en...niet oververhit reageren he
Oud 08-10-2002, 20:30
Verwijderd
Citaat:
YeahYeahYeah! schreef:
goed, hypochondria wil dus zeggen dat je denkt dat je een ziekte/meerdere ziektes hebt.
Maar YeahYeahYeah! waarom denk je dan dat je hypodinges hebt?
Denk je nou allerlei ernstige ziektes te hebben of niet?
Oud 08-10-2002, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Markiex schreef:
een echte "pure" hypochonder weet vast niet dat hij/zij hypochonder is. Z'on persoon denkt dus bij minste of geringste dat er iets ergs aan de hand is en gelooft ook in die gedachten. De mensen hier zeggen van zichzelf dat ze hypochonder zijn, wat aangeeft dat ze doorhebben dat hun reactie op een bepaald "symptoom" buitensporig is. Hier lijkt mij dus sprake van een enigszins hypochondrische aanleg. Dat wil dus nog niet zeggen dat (doordat ze weten dat ze "hypochonder zijn") ze niet ongerust over bepaalde dingen kunnen zijn natuurlijk.
Ow en...niet oververhit reageren he
je kan het ook gewoon zelfkennis noemen....
Wie zegt er dat je als hypochonder niet kan weten dan je hypochonder bent....
Ik denk dat je niet kunt beoordelen of mensen het wel of niet zijn als je verder geen gegevens over die mensen hebt...
Ik bedoel, ik weet ook van mezelf dat ik soms een hypocriet kreng kan zijn , maar dat wil niet zeggen dat ik het dan ineens niet meer ga zijn. Het is gewoon een eigenschap, en of je die nou bij jezelf herkent of niet dat maakt voor het wel of niet hebben van die eigenschap niet zoveel uit.
Maarjaaah

Laatst gewijzigd op 09-10-2002 om 12:53.
Oud 09-10-2002, 10:37
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
je kan het ook gewoon zelfkennis noemen....
Wie zegt er dat je als hypochonder niet kan weten dan je hypochonder bent....
Ik denk dat je niet kunt beoordelen of mensen het wel of niet zijn als je verder geen gegevens over die mensen hebt...
Ik bedoel, ik weet ook van mezelf dat ik soms een hypocriet kreng kan zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik het dan ineens niet meer ga zijn. Het is gewoon een eigenschap, en of je die nou bij jezelf herkent of niet dat maakt voor het wel of niet hebben van die eigenschap niet zoveel uit.
Maarjaaah
zelfkennis is een goeie eigenschap en ik beoordeel verder ook niet of jij nu juist hypochonder bent of niet, zou niet durven ken je niet eens. Maar wat ik probeer te zeggen is dat het volgens mij vanuit de psychiatrie zo is dat een persoon die hele sterke hypochondrische gedachten heeft niet optimaal bewust is van het feit dat die gedachten ongepast zijn. Maar zoals veel dingen bij de psychiatrie zijn er veel tussen cq. voorvormen die daar sterk op lijken. Verder lijkt het me een onzinnige discussie worden als we nu gaan kibbelen wie zich nu wel tot de echte hypochonders mag rekenen of bij wie er alleen wat ongeruste gedachten bestaan. Er zat bij mijn vorige post eigenlijk een meer informatief karakter achter. Het is niet mijn bedoeling om mensen te vertellen wat ze nu wel of niet hebben, sorry als ik me dan wat ongelukkig heb geformuleerd.
Oud 09-10-2002, 12:52
Verwijderd
ow, ik bedoelde het niet alsof ik kwaad was ofzo.....ik had alleen te weinig (geen) smilies bij m'n post gezet dus dat zal ik dan ff doen
Oud 09-10-2002, 13:23
de doornvogel
de doornvogel is offline
waarom denk je dat je hypochondria hebt? jouw antwoord is dan: omdat ik denk dat ik hypochondria heb en dat is een erge ziekte.
Nou mis je de link. Je moet ergens beginnen te denken dat j hypochondria hebt en dat kan niet beginnen op het moment dat je het hebt
Oud 09-10-2002, 13:25
YeahYeahYeah!
YeahYeahYeah! is offline
ik snap je wel doornvogel maar het begon eigenlijk toen ik dacht dat ik snotverkouden was. En toen dacht ik: shit ik heb hypochondria....snapje?
Oud 09-10-2002, 14:23
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
ow, ik bedoelde het niet alsof ik kwaad was ofzo.....ik had alleen te weinig (geen) smilies bij m'n post gezet dus dat zal ik dan ff doen
hehehe, vooral die rooie smiley doet ut em
Oud 09-10-2002, 15:15
REIE
REIE is offline
Ik waste vroeger ook snel mijn handen nadat ik iets "vies" aan had geraakt. Nu weet ik wel dat een beetje vies ook gezond is. Maar het is dus niet zo ver dat ik vermoed kanker te hebben. Ach, veel groten der aarde hadden er last van, Hitler, paus Pius XII en nog anderen...

REIE
Oud 09-10-2002, 15:44
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
REIE schreef:
Ik waste vroeger ook snel mijn handen nadat ik iets "vies" aan had geraakt. REIE
klinkt meer als smetvrees :-)
Oud 09-10-2002, 18:51
zeep007
zeep007 is offline
vroeger had ik er veel last van. Om de twee weken ging ik standaard naar de dokter om me na te laten kijken. Alle erge ziektes zou ik hebben. De dokter deed alleen een stokkie in mn mond en luisterde naar mn hartslag, maar ik dacht tenminste dan weer even dat ik gezond was.
Nu heb ik er niet zo heel veel last van, al denk ik wel vaak weer iets te hebben, die gedachtes zijn dan meestal na 1 dag weer over.
Oud 09-10-2002, 18:56
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
zeep007 schreef:
vroeger had ik er veel last van. Om de twee weken ging ik standaard naar de dokter om me na te laten kijken. Alle erge ziektes zou ik hebben. De dokter deed alleen een stokkie in mn mond en luisterde naar mn hartslag, maar ik dacht tenminste dan weer even dat ik gezond was.
Nu heb ik er niet zo heel veel last van, al denk ik wel vaak weer iets te hebben, die gedachtes zijn dan meestal na 1 dag weer over.
Een echte hypochonder dus.. Snap je nou YEAHYEAHYEAH, dat dat geblaat van jou aanduidt dat je dat niet hebt?
Oud 09-10-2002, 19:18
YeahYeahYeah!
YeahYeahYeah! is offline
Citaat:
Mephisto schreef:
Een echte hypochonder dus.. Snap je nou YEAHYEAHYEAH, dat dat geblaat van jou aanduidt dat je dat niet hebt?
hier wordt ik erg verdrietig van, ik denk dat ik depressief ben
Oud 09-10-2002, 19:29
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
YeahYeahYeah! schreef:
:\ depressief is meer dan een dipje hoor.
Oud 09-10-2002, 19:44
Verwijderd
Citaat:
YeahYeahYeah! schreef:
volgens mij ben jij de boel in de maling aant nemen.
ik snap waarom je zegt dat je hypochondrie hebt.
je oorzaak is je gevolg en je gevolg is je oorzaak, ik weet niet of je die theorie wel eens gehad ehbt maar dit is dus GEEN argument! jaja ingewikkeld.
Oud 09-10-2002, 21:11
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Alicia heeft hypochondrie (ehm, toch?)
Denk dat zij het goed weet.
Maar YeahYeahYeah!, volgens mij,
denkt ze dat ze hypochondrie heeft,
terwijl ze het niet heeft.
@ YeahYeahYeah; en nou niet overgevoelig reageren ajb.

Dus ze is hypochondrisch, want ze heeft geen hypochondrie terwijl ze er heilig van overtuigd is dat ze hypochondrisch is. Iemand die zeker weet dat-ie hypochondrisch is is dat dus niet want dan ben je niet hypochrondrisch.

Oud 09-10-2002, 21:13
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
volgens mij ben jij de boel in de maling aant nemen.
ik snap waarom je zegt dat je hypochondrie hebt.
je oorzaak is je gevolg en je gevolg is je oorzaak, ik weet niet of je die theorie wel eens gehad ehbt maar dit is dus GEEN argument! jaja ingewikkeld.
Volgens mij is dit topic absoluut niet serieus begonnen en verdient de topicstarter een waarschuwing.
Laat het topic maar open.
Topic gesloten

Regels voor berichten