Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2007, 17:04
klaasje1099
klaasje1099 is offline
Hallo,

Ik heb een proefvertaling Grieks gemaakt op school, en mijn leraar wil geen cijfer geven op mijn toets omdat ik deze zou hebben gespiekt omdat mijn vertaling te veel zou lijken op een internetvertaling van www.latijnengrieks.com. Nu moet ik deze van hem verplicht herkansen. Dus ik heb dit aangevochten bij de coordinator, welke de leraar gelijk geeft en we dus een probleem hebben. Nu is mijn vraag: In hoeverre kan een leraar je verplicht laten herkansen als hij je niet gesnapt hebt tijdens het spieken? Ik ben op zoek naar ECHT bewijs, weet iemand of hier regels voor bestaan?

Groeten Klaas
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2007, 17:25
Verwijderd
Nee, er bestaan geen echte regels voor, echter je kan wel naar de examencommissie bij je op school stappen (of naar de daadwerkelijke rector). Deze staat nog altijd bóven de afdelingscoördinator/leider en maakt het uiteindelijke besluit.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 17:27
Verwijderd
Een proefvertaling herkansen?

Ik zou even in het leerlingenregelement ofzo kijken, als daar iets in staat. Ik ken de verdere details natuurlijk niet, maar het lijkt me onredelijk dat een leraar een sanctie kan opleggen gebaseerd op iets dat hij alleen maar denkt.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 18:27
klaasje1099
klaasje1099 is offline
Probleem is dat we op dit moment zonder rector zitten. Er zit nu wel een interim, maar deze houdt zich niet met leerlingzaken bezig.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 19:45
Sanctus
Sanctus is offline
Gaat het om een proefvertaling, of een vertaling die als SE meetelt?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 20:23
Verwijderd
Citaat:
klaasje1099 schreef op 05-02-2007 @ 19:27 :
Probleem is dat we op dit moment zonder rector zitten. Er zit nu wel een interim, maar deze houdt zich niet met leerlingzaken bezig.
Je kan de examencommissie van je school aanschrijven.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 21:11
Balance
Balance is offline
Het lijkt me toch meer luiheid van je leraar dat hij zijn eigen toetsen niet maakt. Dat jij je dan goed voorbereid door teksten van het internet alvast te oefenen, lijkt me dan zijn probleem.

En mocht je het niet hebben gebruikt om te oefenen, dan zou ik het bij je examencommissie toch op die manier aandragen

Voor maatschappijleer gebruikte mijn docent trouwens ook oude examens. Die maakte ik van te voren en ik heb zo wel eens achten en negens gehaald. Daar kan hij dan toch weinig tegen inbrengen: ik had alleen maar geoefend!
Oud 05-02-2007, 21:12
Verwijderd
Latijnengrieks.com, de nostalgie

En ja, het is onwijs lullig voor je als je het er inderdaad niet vandaan hebt gehaald. Maar heb je enig idee waarom je leraar dat denkt? Want tja...dit is nogal vaag, het komt een beetje neer op de onzinredenering 'ik denk dat je hebt afgekeken want je antwoord is hetzelfde als op mijn antwoordmodel'.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 21:28
klaasje1099
klaasje1099 is offline
Ik zit in Gymnasium 5, het was een vertaling als voortgangtoets. Dus in principe gelden er geen examenregels.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 08:37
Anika
Citaat:
klaasje1099 schreef op 05-02-2007 @ 22:28 :
Ik zit in Gymnasium 5, het was een vertaling als voortgangtoets. Dus in principe gelden er geen examenregels.
Maar dan telt het toch ook niet mee ofzo? Althans, wij hadden in 5 Gym alleen maar toetsmodules die meetelden voor het schoolexamen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 08:40
Kitten
Kitten is offline
Ik heb het idee dat je leraar je deze vertaling mee heeft gegeven naar huis en niet in de klas hebt moeten maken.

Klopt dat? (hoe kan je anders op een website spieken)
Oud 06-02-2007, 15:54
klaasje1099
klaasje1099 is offline
Nee deze leraar heeft deze vertaling niet meegegeven naar huis of wat dan ook. Het was gewoon een vertaling in de klas als toets.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 06:57
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
klaasje1099 schreef op 06-02-2007 @ 16:54 :
Nee deze leraar heeft deze vertaling niet meegegeven naar huis of wat dan ook. Het was gewoon een vertaling in de klas als toets.
Kan iemand mij uitleggen hoe je op een website spiekt in de klas tijdens een proefwerk?
Oud 07-02-2007, 07:20
Estar
Estar is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 07-02-2007 @ 07:57 :
Kan iemand mij uitleggen hoe je op een website spiekt in de klas tijdens een proefwerk?
PDA?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 07:36
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Estar schreef op 07-02-2007 @ 08:20 :
PDA?
En dat valt niet op? Ik weet niet hoor, maar een docent moet zo'n PDA volgens mij gewoon hebben om te bewijzen dat je hebt gespiekt.
Oud 07-02-2007, 07:42
Verwijderd
Vertaling uitprinten en erbij houden. En uit ervaring kan ik vertellen dat het niet opvalt.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 08:14
Estar
Estar is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 07-02-2007 @ 08:36 :
En dat valt niet op? Ik weet niet hoor, maar een docent moet zo'n PDA volgens mij gewoon hebben om te bewijzen dat je hebt gespiekt.
Klopt dat denk ik ook, maar je vraagt naar een mogelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 16:54
klaasje1099
klaasje1099 is offline
Ik zeg niet excact hoe ik gespiekt zou hebben, want de mogelijkheid bestaat dat de desbetreffende leraar dit forum leest. Hij zegt dat hij het recht heeft om te zeggen van: 'Ik geloof niet dat je dit zelf gemaakt hebt, herkans maar!' Ik vraag me alleen af in hoeverre hij dat recht ook echt heeft.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 17:22
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
klaasje1099 schreef op 07-02-2007 @ 17:54 :
Ik zeg niet excact hoe ik gespiekt zou hebben, want de mogelijkheid bestaat dat de desbetreffende leraar dit forum leest. Hij zegt dat hij het recht heeft om te zeggen van: 'Ik geloof niet dat je dit zelf gemaakt hebt, herkans maar!' Ik vraag me alleen af in hoeverre hij dat recht ook echt heeft.
Nouja, als hij een plausiebele verklaring heeft die zou kunnen kloppen dan kan je er weinig aan doen. Je kan moeilijk van een leraar vragen te filmen hoe mensen naar links kijken voor antwoorden van hun buurman. Voor de rest heeft ie gewoon bewijs nodig... al moet ik zeggen dat je er redelijk vanaf komt in verhouding, had ook een 1 kunnen zijn.
Oud 08-02-2007, 06:14
Anika
Maar als je niet gespiekt hebt en de stof gewoon beheerst, dan is het toch ook niet erg om te herkansen? Haal je gewoon weer een voldoende.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 07:48
klaasje1099
klaasje1099 is offline
Nee opzich snap ik het ook wel, en haal ik waarschijnlijk wel weer een voldoende, maar op deze toets had ik 0 fout en dus eigenlijk een 10.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 07:53
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
klaasje1099 schreef op 08-02-2007 @ 08:48 :
Nee opzich snap ik het ook wel, en haal ik waarschijnlijk wel weer een voldoende, maar op deze toets had ik 0 fout en dus eigenlijk een 10.
En is een hoge score voor jou uitzonderlijk?
Oud 08-02-2007, 07:58
klaasje1099
klaasje1099 is offline
Mwah valt mee, op de vorige proefvertaling had ik een 8.3
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 09:15
Yolcu
Yolcu is offline
Hmm als ik het zo lees heb je dus wél gespiekt?
Anders is het haast onmogelijk om een 10 te halen voor een vertaling, er is altijd wel íets dat nét anders had gemoeten.

Als je wel gespiekt hebt -> niet zeiken, gewoon herkansen en je dan vooral heel goed voorbereiden voor die herkansing want het komt een beetje lullig over als je nu een 6je haalt.

Als je niet gespiekt hebt -> er werk van maken (hogerop zoeken, desnoods bij die interim) want dan heb je gewoon recht op die 10.
Oud 08-02-2007, 09:16
Yolcu
Yolcu is offline
Oh en volgende keer beter spieken! Dus geen hele zinnen overschrijven, de antwoorden in je eigen woorden omzetten en altijd een paar foutjes laten zitten. Zo deed ik dat altijd op de middelbare school
Reageren

Regels voor berichten