Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2007, 12:57
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
En daar zeg ik meteen bij dat ik lang niet altijd heel verantwoord eet
Oud 25-01-2007, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-01-2007 @ 12:57 :
En daar zeg ik meteen bij dat ik lang niet altijd heel verantwoord eet

ik was wel idd de cheap ass pasta vergeten, maar dat heb jij voor je rekening genomen
en in principe is het gezond: aardappels, vlees en groente...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 13:07
Gimme more beer
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 25-01-2007 @ 13:02 :

ik was wel idd de cheap ass pasta vergeten, maar dat heb jij voor je rekening genomen
en in principe is het gezond: aardappels, vlees en groente...
Ja, maar verandering is wel belangrijk. Andere koolhydraten, ander vlees et cetera. En de prijsverschillen in koolhydraten zijn niet schokkend. Sterker nog, Euroshopper pasta is verdomd goedkoop!

Ik ben dan wel zo'n sukkel die altijd verse pasta koopt
Oud 25-01-2007, 15:07
Ramble On
Ramble On is offline
Hmm volgens mij geef ik wel meer uit dan de rest. Ik denk zo'n 30-35 euro per week aan eten en drinken. Ik hoorde altijd dat 150 per maand gemiddeld was.
Ik eet trouwens 1 keer per week bij m'n ouders.
Oud 25-01-2007, 17:13
Verwijderd
Veel te veel Ik haal vaak ontbijt op het station wat me per keer al gauw 5euro kost, haal op school broodjes bij de supermarkt en drink ook regelmatig nog wat na/tussen de lessen.
In totaal geef ik ongeveer 35 euro per week uit aan eten & drinken denk ik. &Dat terwijl ik thuis woon en eigenlijk alles daarvan kan krijgen
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 17:27
Gimme more beer
Blijkbaar vind je het helemaal niet zo " ", anders zou je het niet doen
Oud 25-01-2007, 17:35
Gloeilamp
Gloeilamp is offline
Ik denk toch wel tegen de 150 tot 200 euro per maand alleen als ik krap bij kas zit kan ik ook met aanmerkelijk minder toe.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 00:58
Ceridwen
Ceridwen is offline
Ik woon op kamers ga 1x in de 2 weken naar mijn ouders, en ik denk dat ik ongeveer 20 euro per week kwijt ben aan voedsel. Maahaar, er staat ook nog 'drinken' in de titel, en dat kost weer wat meer, in de kroeg. Mja hoeveel ik daaraan uitgeef verschilt heel erg, maar dat ligt denk ik op een gemiddelde van iets van 5 euro per keer, en dan ga ik 1x in de 2 weken uit (gemiddeld op jaarbasis).
Oud 26-01-2007, 01:01
Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
jukeboxxx schreef op 25-01-2007 @ 17:13 :
Veel te veel Ik haal vaak ontbijt op het station wat me per keer al gauw 5euro kost, haal op school broodjes bij de supermarkt en drink ook regelmatig nog wat na/tussen de lessen.
In totaal geef ik ongeveer 35 euro per week uit aan eten & drinken denk ik. &Dat terwijl ik thuis woon en eigenlijk alles daarvan kan krijgen
Je kunt ook thuis brood smeren en drinken meenemen. Dan kan je 140 euro per maand sparen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 01:05
Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-01-2007 @ 12:21 :
Verhaal
Dank je!!!. Ik heb het al even uitgeprint. Er zitten erg handige tips tussen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 09:48
Verwijderd
tussen de 15 tot 25 euro per normale week, als er mensen over de vloer komen meer.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 11:50
Gimme more beer
Citaat:
Mestkever schreef op 26-01-2007 @ 01:05 :
Dank je!!!. Ik heb het al even uitgeprint. Er zitten erg handige tips tussen.
Toch nog iemand die mijn verhalen leest
Oud 26-01-2007, 22:37
*gaapt*
*gaapt* is offline
Toch verbazingwekkend dat de meesten zo weinig geld uitgeven aan eten. Ik zou het echt niet kunnen om voor 15 euro per week boodschappen te doen, ook niet als ik elk weekend naar mn ouders zou gaan.

Maar dat zou dus betekenen 3,- per dag. Meestal kost mijn avondeten al zoveel. Dan komt er dus nog fruit, brood, beleg en tussendoortjes bij. En drinken, maar ik drink eigenlijk alleen water, dus dat reken ik nu niet mee.

Zou er wel mee te maken hebben dat ik veel uit pakjes kook en meestal naar de AH ga. En ik heb nou eenmaal geen zin om zelf mijn aardappels te schillen als ik ze ook geschild en voorgekookt kan kopen, voor iets meer. En verder ben ik ook niet echt moeite aan het doen om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen.

en helaas geef ik ook veel geld uit om de uni aan broodjes e.d, daar moet ik echt mee ophouden
Oud 26-01-2007, 23:07
Verwijderd
Mijn vriend en ik komen per maand op totaal 200 euro uit. Da's voor ons tweeën en inclusief non-food, wijn, bier en dat soort dingen. En af en toe iets huishoudelijks (20 euro voor een droogrek bvb).

En ik snap ook niet hoe mensen zo goedkoop kunnen eten, alleen fruit bijvoorbeeld (waar ik &vriendjelief toch braaf 2 stuks van eten per dag) is al zo verschrikkelijk duur.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 23:25
Bloem
Bloem is offline
Ik woon in een woning die valt onder een woonvorm achtig iets en ik zou er voor kunnen kiezen om vanuit die instelling met een groep mee te eten. Dat wil ik niet, ik kook veel liever zelf, daarom krijg ik een bepaald bedrag van mijn 'huur/servicekosten/eigen bijdrage' terug (vage berekeningen allemaal). Anyway, waar ik naartoe wilde, zij gaan uit van €3.50 per dag voor eten en drinken. Vind ik vrij weinig en ik geloof niet dat ik het ermee red, maar daar blijk ik niet de enige in te zijn
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 11:27
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik geef ongeveer 20-25 euro per week aan eten uit. ik woon op kamers. Meestal ga ik naar de aldi, maar dingen als vlees en brood haal ik bij de c1000/ah. Verder let ik vaak ook op de aanbiedingen bij de c1000/ah.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 26-01-2007 @ 23:25 :
Anyway, waar ik naartoe wilde, zij gaan uit van €3.50 per dag voor eten en drinken. Vind ik vrij weinig en ik geloof niet dat ik het ermee red, maar daar blijk ik niet de enige in te zijn
Zij kopen waarschijnlijk 'groot' in en ze koken natuurlijk ook voor een grotere groep, dat scheelt vaak toch aardig wat.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 13:44
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-01-2007 @ 13:15 :
Zij kopen waarschijnlijk 'groot' in en ze koken natuurlijk ook voor een grotere groep, dat scheelt vaak toch aardig wat.
van die enorme dozen belastingaftrekbare makro dingen denk ik?

Oh, ik heb deze week bijgehouden hoeveel ik kwijt was aan eten en het was 20 E, en ik was nog uit geweest en daar drink je ook, maar op een of andere manier noem ik dat toch non-food.
En het klinkt niet veel, maar als je er vanuitgaat dat ik 2 x bij mijn ouders at, en 2 x bij mijn vriendje is het opzich wel erg, maarja ik houd nu eenmaal van veel vruchtensap, fruit en verse groenten enzo.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 18:18
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-01-2007 @ 13:15 :
Maar in de mensa betaal ik ook 4 euro, alleen voor een warme maaltijd. (1 euro pasta/aardappel/rijst, 1 euro groente/rauwkost, 2 euro vlees/vega).

@Bloem: wat kun je dan krijgen voor die 3,50?
Oud 27-01-2007, 18:47
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Miracle schreef op 27-01-2007 @ 18:18 :
@Bloem: wat kun je dan krijgen voor die 3,50?
Die 3,50 per dag krijg ik gecompenseerd op mijn 'huur' omdat ik dus niet mee eet. Ik geloof dat de andere mensen ontbijten/lunchen/dineren en op vaste tijden 'koffietijd' hebben.

Daar zat ik ook aan te denken Leonoor, dat het het verschil is tussen de groep en ik alleen. In ieder geval had ik in het begin het gevoel dat ik het 'moest' redden met die 3.50 omdat dat kennelijk een soort norm was, maar daar red ik het dus niet mee
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 16:38
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Bloem schreef op 27-01-2007 @ 18:47 :
In ieder geval had ik in het begin het gevoel dat ik het 'moest' redden met die 3.50 omdat dat kennelijk een soort norm was, maar daar red ik het dus niet mee
Volgens het NIBUD zou een volwassene, in een tweepersoonshuishouden, per dag €4,75 kwijt zijn aan eten (ontbijt, tweede brood-maaltijd, warme maaltijd en tussendoortjes).
Ik had, toen ik net samenwoonde, ook een soort streven om dat bedrag iedere dag te halen, maar ben er intussen achter dat ik dat gemiddeld makkelijk kan halen, zelfs al eet ik niet altijd enorm simpele dingen. Een duurdere maaltijd kun je makkelijk weer compenseren met een goedkopere, die niet eens 'minder lekker' hoeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 19:05
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Bloem schreef op 27-01-2007 @ 18:47 :
Ik geloof dat de andere mensen ontbijten/lunchen/dineren en op vaste tijden 'koffietijd' hebben.
Dat is wel erg weinig. Ik vraag me af of ze werkelijk zo weinig geld kwijt zijn. Of ze 'vergeten' de arbeidsuren oid..
Oud 29-01-2007, 11:06
Konijn
Konijn is offline
Tussen de 100 en 125 euro per maand.

Ik woon samen, en dit is dus voor twee personen (uiteraard ook in het weekend).

Boodschappen doen we bij de supermarkt, behalve fruit op de markt of bij de groentezaak, en brood van de bakker.

En dit bedrag is inclusief non-food (schoonmaakmiddelen etc).
Oud 07-02-2007, 19:51
charlotte_1985
charlotte_1985 is offline
ik eet altijd op school en das echt superduur! ga dus nu bezuinigen...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 20:09
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-01-2007 @ 23:07 :
En ik snap ook niet hoe mensen zo goedkoop kunnen eten, alleen fruit bijvoorbeeld (waar ik &vriendjelief toch braaf 2 stuks van eten per dag) is al zo verschrikkelijk duur.
Groente en fruit op de markt kopen kan vele euro's schelen (en het is ook nog eens lekkerder & verser!)

Ik denk dat ik doordeweeks (als ik alleen ben) iets van 15 Euro kwijt ben aan eten, en in het weekend (met vriendje & vrienden samen meestal) ongeveer hetzelfde, omdat we meestal iets duurder doen. Ook koop ik doordeweeks meestal groot in en kook ik voor meerdere dagen.
Ongeveer 120 Euro per maand, dus
Oud 07-02-2007, 20:27
Bloem
Bloem is offline
Ik ben aan het bijhouden vanaf 1 februari, valt nu al tegen
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 20:56
Verwijderd
Ik geef best veel uit, maar ik weet niet precies hoeveel. Ik koop veel light-producten en dat is vaak iets duurder. Verder probeer ik zo gezond mogelijk te eten, zodoende veel groente en fruit (wat duur is). Aan de andere kant koop ik de rest zo goedkoop mogelijk in en niet zoveel drinken, ik drink meestal water. Wel 'sochtends een glas sap, wat weer duur is. Daarnaast ga ik vrij regelmatig uit, wat ook weer veel geld kost.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 21:34
Verwijderd
Ik geef redelijk veel uit, al is het maar omdat ik meerdere malen in de week ergens ontbijt of lunch, toch ook vaak 's avonds in de stad wat eet en verder gewoon een dure smaak heb. Ik denk per week zo'n 40/50 euro nu.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 15:34
snoopy
snoopy is offline
ik woon sinds kort op mezelf en ik geloof dat ik wel zuinig aan doe met eten. Ik hou bijv. niet zo van vlees dus vaak eet ik dat niet, dat scheelt erg in de kosten.
Bovendien is er een aldi om de hoek
Oud 08-02-2007, 15:42
Verwijderd
Samen ongeveer 150-200 per maand. Toen ik nog alleen woonde kon ik het wel met minder redden, maar toen at ik ook niet altijd even goed/gezond en vaak bij mn ouders.
Nu eet ik bijvoorbeeld fruit en probeer vaker vegaburgers te halen en dat kost ook allemaal weer geld.
Ik drink vooral thee en water dus dat scheelt weer, maar goed. boodschappen zijn gewoon duur

Ik snap ook niet dat mensen het met 15-20 pp pw kunnen redden. Eten jullie weinig? Eten jullie ongezond? Eten jullie niet?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 17:02
poirot
poirot is offline
ca 100 euro per maand boodschappen
ca 150 euro per maand uit eten

Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 21:10
Geisha
Geisha is offline
ik weet het niet precies want ik woon nog thuis
maar als ik boodschappen doe voor 1 avond met zijn 3'en kost het me 10 euro vaak..
soms heb ik extra dingen nodig dan kost het max 25..

maar ik doe meestal niet uitgebreid: koop geen koffie, afwas middel enzo maar vooral het eten dat we nodig hebben en soms yoghurt
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 21:37
Verwijderd
ik geef ongeveer 40 a 50 euro per week uit, inclusief roken en douche spul enzo.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 13:53
niña
niña is offline
Niks/zo min mogelijk. Ik krijg nu natuurlijk van school drie keer per dag een maaltijd en vind dat ik daar naast verder niks hoef te eten. Alleen als ik zo eng word dat ik echt iets nodig heb ga ik het halen. En dan zijn het eurocenten
Oud 09-02-2007, 14:20
Stefanie
Stefanie is offline
Tegenwoordig zo'n 100 euro per maand en dan eet ik ongeveer vijf keer per week thuis en betaal ik mn eigen avondeten.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 09:19
Shoney
Shoney is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 24-01-2007 @ 14:07 :
ehh elk dier dat je op eet is vlees. hetzij vis, vee, gevogelte, wild of wat dan ook. doe zelf niet zo onnozel.
HAHAHA heeerlyke diss
Oud 19-02-2007, 11:38
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Shoney schreef op 19-02-2007 @ 09:19 :
HAHAHA heeerlyke diss
fijn dat je met deze zinvolle toevoeging dit topic weer even wilt uppen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 15:19
zweedsmeisje
zweedsmeisje is offline
100 - 200 euro per maand.
hangt ervanaf waar ik eten koop en hoevaak ik uit eten ga.
maar minder als 100 euro lukt iig echt niet
Oud 19-02-2007, 19:26
damsco
damsco is offline
ik woon nog bij me ouders, dus niet zo heel erg veel..
alleen op school wel eens een broodje, en vrijdagavond tijdens het uitgaan gaat er meestal geld weg als water
maar nu het bijna zomer is en ik op me lichaam let, nog minder
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 11:24
Strever
Strever is offline
Per dag op school €10. En als ik ga stappen, eet ik vaak bij de Febo. Dat kost me ongeveer €20. Ik hou van uitdelen
Oud 22-02-2007, 11:26
Sanctus
Sanctus is offline
Ik eet ongeveer één keer per maand bij de Librije in Zwolle maar dat betalen mijn ouders, maar is ongeveer 200 euro per persoon. In in het weekend trekken we ongeveer vier flessen Grand Cru open, dus ook ongeveer 400. En als ontbijt kaviaar met champagne.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 11:30
Strever
Strever is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 22-02-2007 @ 11:26 :
Ik eet ongeveer één keer per maand bij de Librije in Zwolle maar dat betalen mijn ouders, maar is ongeveer 200 euro per persoon. In in het weekend trekken we ongeveer vier flessen Grand Cru open, dus ook ongeveer 400. En als ontbijt kaviaar met champagne.
WoW, wat duur.
Oud 22-02-2007, 11:39
snoopy
snoopy is offline
ik heb 200 euro per maand te besteden voor 'losse uitgaven'
(dwz: boodschappen (ook non-food), uit eten, ergens wat drinken, de kapper, etc.)
Ik denk dat ongeveer de helft daarvan voor boodschappen is.
Oud 03-03-2007, 02:36
DusterBoy
DusterBoy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-01-2007 @ 17:19 :
Wij geven met z'n tweeën en twee katten ongeveer 70 euro per week uit aan boodschappen. (En ik heb wel een vriezer, maar gebruik hem niet voor dingen als avondeten en ik haat winkels als de Lidl ook (Aldi is nog erger ). )
Voor dingen als kaas, vleeswaren en vis doet de kwaliteit echt niet onder voor die van de AH hoor. En hier kan je juist veel geld op besparen. Ook op dingen als nootjes enzo. Helaas zit er bij mij geen Lidl/Aldi in de buurt en woon ik boven de AH. Echt een hele slechte winkel, met name de kwaliteit van vlees en groente is dramatisch.

Voor eten en drinken ben ik denk ik ongeveer 4 a 5 euro per dag kwijt.

Laatst gewijzigd op 03-03-2007 om 02:38.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 02:44
DusterBoy
DusterBoy is offline
Citaat:
Ceridwen schreef op 26-01-2007 @ 00:58 :
Maahaar, er staat ook nog 'drinken' in de titel, en dat kost weer wat meer, in de kroeg. Mja hoeveel ik daaraan uitgeef verschilt heel erg, maar dat ligt denk ik op een gemiddelde van iets van 5 euro per keer, en dan ga ik 1x in de 2 weken uit (gemiddeld op jaarbasis).
Naar welke kroeg ga jij?
Oud 04-03-2007, 05:02
Dexter_M
Dexter_M is offline
Tussen de `100 en 250 per maand, komt vooral omdat vlees zo duur is
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 18:11
xyz
xyz is offline
Alle eten betaald en kookt mijn moeder en van mijn zakgeld koop ik, bijna elke dag in de winkelcentrum met een paar vrienden:

1 flesje cola a 0,79
1 zak lays chips a 1,00
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 18:43
xyz
xyz is offline
^ mot denk ik topic titel lezen, en koop je dat allemaal zelf?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 07:52
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
xyz schreef op 06-03-2007 @ 18:43 :
^ mot denk ik topic titel lezen, en koop je dat allemaal zelf?
moet doen wat je wilt, en ik denk dat de meeste mensen die reageren op zichzelf wonen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 14:34
Lilything
Lilything is offline
Ik denk dat ik op zo'n 15 euro per week zit
en ik eet in de weekenden bijna altijd bij mijn ouders of vrienden
dus dat is 60 euro per maand

Ik let een beetje op de prijs, maar niet extreem ofzo en ik neem altijd gewoon mee wat ik lekker vind. Daarnaast moet ik alles op de fiets vervoeren waardoor ik nooit super veel in huis heb.
Reageren

Regels voor berichten