Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2007, 14:21
Skilly
Skilly is offline
Ja want ik denk dat mensen in een relatie toch meer tijd insteken in hun vriend en daardoor minder aandacht hebben voor de andere.

Wat maakt de mens tot een mens?
Oud 07-03-2007, 14:40
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Skilly schreef op 07-03-2007 @ 15:21 :
Ja want ik denk dat mensen in een relatie toch meer tijd insteken in hun vriend en daardoor minder aandacht hebben voor de andere.

ja maar dan hoef je otch niet eenzaam te zijn

het hebben van een bepaald percentage van een waslijst met kenmerken
als
benen
voeten
tenen
nagels
hoofd
haar
buik
neus
hersenen
iq
eq
adem kunnen halen
enz..
Oud 07-03-2007, 15:06
Hanneke
Hanneke is offline
"Waarom gaat dit uur zo snel?" En dat is raar omdat het strafmiddag is, en dat gaat meestal veel te langzaam juist. Maar ik moet nu een paar dingen echt even doen, en dan heb ik liever wat meer tijd.
Oud 07-03-2007, 16:38
Little Sister
Little Sister is offline
Citaat:
Ray schreef op 06-03-2007 @ 22:50 :
Waar ben je mee bezig dan?
Confrontaties vermijden en waarheden ontkennen

(maar wat je waarschijnlijk wilde horen: Ik plan een moord op Balkenende, omdat ik het simpelweg niet meer aankan, maar niet verder vertellen he)
Oud 07-03-2007, 17:23
Verwijderd
Citaat:
kunst schreef op 07-03-2007 @ 15:40 :
ja maar dan hoef je otch niet eenzaam te zijn

het hebben van een bepaald percentage van een waslijst met kenmerken
als
benen
voeten
tenen
nagels
hoofd
haar
buik
neus
hersenen
iq
eq
adem kunnen halen
enz..
ja, dat is het lichaam. Mens is meer dan lichaam denkt men soms
Oud 07-03-2007, 17:55
homehapero
homehapero is offline
waarom komen steeds de beeldnei n me op waarvan ik angstvallig probeer om ze niet te zien? Hoe meer ik prbeer hoe sneller ze komen
Oud 07-03-2007, 18:51
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Skilly schreef op 07-03-2007 @ 15:21 :

Ik had me vandaag bij de les nederlands bedacht dat de docente met haar zeer interessante verhaal eigenlijk gewoon een hoopje samenwerkende moleculen was. Wat ons tot mensen maakt is kennelijk dat de combinatie van moleculen in onze hersenen ons uitzonderlijk slim maakt in vergelijking met andere diersoorten. Wij zijn ook maar gewoon dieren. Alleen hebben we op een gegeven moment bedacht dat het gewoon wat comfortabeler is om in huizen te gaan wonen in plaats van grotten en andersoortige primitieve bouwsels. Waarschijnlijk kwam dat ook door t steeds groter wordende gebrek aan grotten in nederland.

Jaja, interessante les was dat

edit: 2 fouten verbeterd

Laatst gewijzigd op 07-03-2007 om 18:59.
Oud 07-03-2007, 18:57
Hanneke
Hanneke is offline
Volgens -ik geloof- Plato onderscheiden wij ons als mens van andere dieren met ons rationele vermogen (vermogen tot redeneren/denken, ons verstand). Dieren hebben enkel het vegatatieve en sensitieve vermogen (vermogen om te leven en om waar te nemen). Planten hebben alleen het vegetatieve vermogen.
Oud 07-03-2007, 19:27
Tink*
Tink* is offline
Waarom eten sommige mensen het klokhuis van een appel op?
Oud 07-03-2007, 20:00
mueslireep
mueslireep is offline
wat mis ik?
Oud 07-03-2007, 21:29
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Tink* schreef op 07-03-2007 @ 20:27 :
Messchien omdat ze lui zijn om naar de prullenbak te lopen?

Vraag 1: Waarom ben ik de laatste tijd de heletijd moe? Al slapa ik voldoende.
Vraag 2: Waarom krijgen de meeste mensen slaap tijdens saaie lessen? Hierop is vraag 1 gebasseert
Oud 07-03-2007, 21:49
Verwijderd
Hoe heette dat mannetje van asterix en obelix wat altijd ging zingen, maar niet zo gewaardeerd werd?
Oud 07-03-2007, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Lisaaah schreef op 07-03-2007 @ 22:49 :
Hoe heette dat mannetje van asterix en obelix wat altijd ging zingen, maar niet zo gewaardeerd werd?
Assurancetourix of kakofonix, verschilt per jaar van uitgave geloof ik. Andere vertalers. Ik vind Assurancetourix leuker omdat dat precies hetzelfde klinkt als 'assurance à tous risques', maar ik denk dat Kakofonix kindvriendelijker werd gevonden..
Oud 07-03-2007, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Tink* schreef op 07-03-2007 @ 20:27 :
ik denk dat ze het niet vies vinden om het op te eten, en waarom zou je het dan laten?
Oud 07-03-2007, 22:10
Verwijderd
Citaat:
kunst schreef op 07-03-2007 @ 14:23 :

wat je doet in een afkickkliniek, de heeeele dag
Bezigheidstherapie. Knutselen enzo.
Oud 08-03-2007, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 07-03-2007 @ 23:03 :
Assurancetourix
Die ja
Oud 08-03-2007, 12:41
Verwijderd
Ik heb me serieus wel eens afgevraagd of er een maximumtemperatuur bestaat omdat er ook een maximumsnelheid bestaat. Mijn natuurkundeleraar kon er geen goed antwoord op geven. Hij zei alleen dat er nooit genoeg energie voor zou kunnen zijn.
Oud 08-03-2007, 13:24
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 08-03-2007 @ 13:41 :
Ik heb me serieus wel eens afgevraagd of er een maximumtemperatuur bestaat omdat er ook een maximumsnelheid bestaat. Mijn natuurkundeleraar kon er geen goed antwoord op geven. Hij zei alleen dat er nooit genoeg energie voor zou kunnen zijn.
Echt veel warmer dan in de zon zal het toch niet worden denkk..
Oud 08-03-2007, 15:25
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
in theorie is er wrsch geen maximum, in praktijk denk ik wel...

Citaat:
Sarah schreef op 07-03-2007 @ 23:10 :
Bezigheidstherapie. Knutselen enzo.
Waarom?
Oud 08-03-2007, 15:47
Verwijderd
wanneer ben ik nou echt tevreden?
Oud 08-03-2007, 15:48
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
DoraRing schreef op 08-03-2007 @ 16:47 :
wanneer ben ik nou echt tevreden?
wie ben jij

maar dat is niet zo vreemd toch?
Oud 08-03-2007, 16:56
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
kunst schreef op 08-03-2007 @ 16:25 :
Waarom?
Om ze bezig te houden.. duh! Om hun gedachten af te leiden van de drugs.
Oud 08-03-2007, 17:07
Verwijderd
wat ze moet?
Oud 08-03-2007, 18:17
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Naarmate het kouder wordt gaan de moleculen langzamer bewegen. Helemaal stil staan doen ze nooit, maar daar kunnen ze wel heel dicht bij komen. Helemaal stil staan zouden ze doen bij -273gradenC geloof ik.
Andersom geld ook. Als het warmer wordt gaan de moleculen sneller ten opzichte van elkaar bewegen. Als jij zegt dat er een maximumsnelheid is, kan de snelheid van de moleculen niet sneller dan dat bewegen dus. Er zou dus een maximumtemperatuur moeten zijn.

Lijkt me, maar zeker weten doe ik niet.
Oud 08-03-2007, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 08-03-2007 @ 19:17 :
Als jij zegt dat er een maximumsnelheid is, kan de snelheid van de moleculen niet sneller dan dat bewegen dus. Er zou dus een maximumtemperatuur moeten zijn.

Lijkt me, maar zeker weten doe ik niet.
Kijk, dat had ik zo dus bedacht, maar niemand weet het echte antwoord. Maar ach, ik neem maar aan dat een maximumtemperatuur gewoon bestaat.
(Dit is nou echt het enige serieuze vreemde wat ik me afvroeg, het houdt me al een tijdje bezig)
Oud 09-03-2007, 13:47
Verwijderd
maximumsnelheid hangt af van wrijving dacht ik, moleculen die sneller bewegen botsen dus vaker en harder tegen elkaar aan. daar moet idd een maximum aan zitten. maar ik denk eigenlijk dat ik nu iets heel essentieels over het hoofd zie, ik weet alleen niet wat
Oud 09-03-2007, 20:54
Skilly
Skilly is offline
Als je op aarde doet en je gaat met arm heen en weer dan voel je de wind als "woesj" en voel je de wind. Maar stel je kon het doen in het heelal wat niet kan vanwege de temp. maar stel het kon zal je ook iets voelen en een woesj horen?

Wat gebeurt er zonder ruimtepak als je in het heelal stap spat je door de vacuüm uit elkaar?
Oud 09-03-2007, 20:57
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 08-03-2007 @ 19:28 :
Kijk, dat had ik zo dus bedacht, maar niemand weet het echte antwoord. Maar ach, ik neem maar aan dat een maximumtemperatuur gewoon bestaat.
(Dit is nou echt het enige serieuze vreemde wat ik me afvroeg, het houdt me al een tijdje bezig)
Ik heb het even aan een natuurkundeleraar gevraagd op school. Hij zei in eerste instantie nee, maar toen zei ik 'er is toch ook een maximum snelheid?' en toen was 't van 'ja, nou als je het zo bekijkt. Maar in de kern van de zon is het al miljoenen graden C' oid. Dus die maximumtemperatuur is er waarschijnlijk wel, maar het lukt ons nog niet eens er bij in de buurt te komen.
Oud 09-03-2007, 23:15
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Skilly schreef op 09-03-2007 @ 21:54 :
Als je op aarde doet en je gaat met arm heen en weer dan voel je de wind als "woesj" en voel je de wind. Maar stel je kon het doen in het heelal wat niet kan vanwege de temp. maar stel het kon zal je ook iets voelen en een woesj horen?

Wat gebeurt er zonder ruimtepak als je in het heelal stap spat je door de vacuüm uit elkaar?
Als je de ruimte in gaat zonder ruimtepak spat je uit elkaar ja. De druk van de lucht om je heen (op aarde) is gelijk aan de druk in je lichaam. Dus de moleculen in je lichaam duwen net zo hard naar buiten als de moleculen in de lucht naar binnen. In de ruimte is vacuum, dus zijn er geen moleculen om terug te duwen. Dus spat je uit elkaar.

Of anders gezegd. Moleculen willen graag zo goed mogelijk verspreiden in een ruimte. Je lichaam is een hoop moleculen bij elkaar. In de ruimte zijn er (bijna) geen moleculen, dus vliegen de moleculen in je lichaam alle kanten op om zo goed mogelijk te verspreiden.

Vergeef me voor deze niet-wetenschappelijke uitleg. Het kan zijn dat ik nu iets fundamenteels fout zeg, maar zo is het ongeveer..
Oud 09-03-2007, 23:19
Bongalientje
Bongalientje is offline
Waarom vind niemand dit liedje leuk en ik wel (maar dan ook echt niemand nog)

Waarom worden mensen zo boos om spelfouten

waarom hebben stille watere diepe gronden *uitdrukking*

en waarom heet het appels en peren vergelijken, dat kan best!

waarom is er een uitdrukking die zegt: Uitzondering bevestigt de regel. Zijn er geen regels zonder uitzondering? dan is het toch niet een echte goede regel,..,,vind ik
Oud 10-03-2007, 12:19
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
kunst schreef op 10-03-2007 @ 00:19 :
waarom is er een uitdrukking die zegt: Uitzondering bevestigt de regel. Zijn er geen regels zonder uitzondering? dan is het toch niet een echte goede regel,..,,vind ik
Dat is inderdaad een belachelijke uitdrukking eigenlijk. Alsof het als er geen uitzonderingen zijn niet klopt.
Oud 10-03-2007, 18:39
Bongalientje
Bongalientje is offline
hoe je iemand zegt dat je sinds de laatste date die geweldig was.. iemand hebt leren kennen..
als de laatste date gister was..
Oud 10-03-2007, 18:52
Verwijderd
waarom word ik in godsnaam zo emotioneel van deze muziek
Oud 11-03-2007, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 09-03-2007 @ 21:57 :
Ik heb het even aan een natuurkundeleraar gevraagd op school. Hij zei in eerste instantie nee, maar toen zei ik 'er is toch ook een maximum snelheid?' en toen was 't van 'ja, nou als je het zo bekijkt. Maar in de kern van de zon is het al miljoenen graden C' oid. Dus die maximumtemperatuur is er waarschijnlijk wel, maar het lukt ons nog niet eens er bij in de buurt te komen.
Nee ik hoef er niet bij in de buurt te komen Maar theoretisch is er dus een maximum. Grappig dat zelfs natuurkundeleraren er echt over na moeten denken.
Oud 11-03-2007, 08:25
Appeltje
Appeltje is offline
Wat was ik 2 jaar geleden op dit tijdstip aan het doen?
Oud 12-03-2007, 10:00
Bongalientje
Bongalientje is offline
of anderen zicxh ook rare dingen afvragen

Laatst zat ik in de les op de 1e verdieping, toen vroeg ik me toch af wat er zou gebeuren als ik zou gaan springen en gillen. Of op tafel zou gaaan dansen

en ik fietste, normaal over het fietspad langs de weg.
Vroeg ik me af of ik dit me ooit nog zou herinneren, of ik voor een herinnering niet beter iets spectaculairs zou doen, over de weg fietsen, voor een auto staan en in stappen, vrienden worden met de jongen en het meisje dat voor me fietst, de straat afzetten en stoepkrijten.. Of echt spectaculaire dingen.

Ik deed het overigens niet hoor
Oud 12-03-2007, 22:46
TopDrop
TopDrop is offline
We hadden net een poker-discussie. Texas Hold'em. Ok, begin van laatste rondje (dus flop, turn en river op tafel). Laten we zeggen met 5 personen. Persoon 1 is de small blind, hij checkt. Persoon 2 begint met een bet van 10 dollar. De rest callt hem. Wie moet dan als eerste zijn kaarten laten zien? De persoon met de small blind button, of de persoon die als eerste de laatste bet heeft neergelegd?

Je 'callt' iemand om zn kaarten te zien. Dus de persoon die als laatste heeft ge-bet/geraised moet als eerste zijn kaarten laten zien toch?

En nog iets. Pre-flop. De persoon NA de big blind begint met inzetten/checken etc. Als iedereen de blind heeft gecalled, dan mag de persoon met de big blind toch nog raisen? Hij is immers nog niet aan de beurt geweest.
Oud 13-03-2007, 09:39
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 12-03-2007 @ 23:46 :

En nog iets. Pre-flop. De persoon NA de big blind begint met inzetten/checken etc. Als iedereen de blind heeft gecalled, dan mag de persoon met de big blind toch nog raisen? Hij is immers nog niet aan de beurt geweest.
volgens mij mag dat idd
dat eerste weet ik niet..

ik vraag me af, waarom bij mijn luisterexamens altijd geluid is
vorige keer zaten we in de gymzaal, terwijl ze ernaast aan het verbouwen waren, nu ging 4 keer keihard de bel,
waarom zetten ze dat niet af? en waarom zaten we naast de verbouwing?
Zoveel moeite is het niet om ons ergens anders te zetten of de bouw 1 uur later laten beginnen. Nu krijgen we steeds punten voor niets.
Right?
Oud 13-03-2007, 20:48
flyaway
flyaway is offline
hoeveel kcal moet je afhalen van je inname aan t eind van de dag als je t uitgekotst hebt?
Oud 13-03-2007, 22:41
Skilly
Skilly is offline
Waarom zijn we allemaal vrolijker als de zon schijnt?
Oud 14-03-2007, 20:46
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
flyaway schreef op 13-03-2007 @ 21:48 :
hoeveel kcal moet je afhalen van je inname aan t eind van de dag als je t uitgekotst hebt?
als je kotst en nog je kcal telt! ben je niet goed bezig!!

ik vroeg em af, hoe geef je een rondleiding?
Oud 14-03-2007, 20:51
Skilly
Skilly is offline
Stink urine die geel is meer dan kleurloze urine?
Heeft kleurloze urine een geur?
Oud 14-03-2007, 21:55
Bongalientje
Bongalientje is offline
WAT IS er zo vreselijk moeilijk aan gewoon een keertje te zeggen:

ohw vertel/wat is er dan/wat erg
Ipv hele verhalen over blablabla

@ de vorige..
hoe minder kleur hoe meer water en minder afscheidingssappen..
dus minder geur. Dus kleurloos is geurloos
I gues..
nooit echt geroken
Oud 15-03-2007, 13:04
TopDrop
TopDrop is offline
Kunnen ouders ook stoppen met zeuren?
Oud 15-03-2007, 13:06
Verwijderd
Zal ik stoppen met mijn studie ?
Oud 15-03-2007, 15:02
Bongalientje
Bongalientje is offline
huh dit verteld ze me net, er staat op mijn vla altijd voorhoudbaarheidsdatum; zie houdbaarheidsdatum

Is daar een goed argument voor?
@Jive, nee doe het niet!?
Oud 17-03-2007, 13:13
TopDrop
TopDrop is offline
Als je naar http://forum.scholieren.com gaat zie je rechtsboven dat blauwe plaatje/fotootje. Wie zijn die 2 mensen?
Oud 17-03-2007, 13:19
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 17-03-2007 @ 14:13 :
Als je naar http://forum.scholieren.com gaat zie je rechtsboven dat blauwe plaatje/fotootje. Wie zijn die 2 mensen?
dat vraag ik me echt al heel lang af!!! ik dacht er gister nog aan

ont : waarom het toch in godsnaam mogelijk is dat ik rationeel alles door heb, en precies weet hoe ik mijn leven zou moeten leven, wat ik zou moeten doen en laten. Maar vervolgens niet het gedrag vertoon wat daar bij hoort ?!
Oud 17-03-2007, 23:51
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Naojan schreef op 17-03-2007 @ 14:19 :
dat vraag ik me echt al heel lang af!!! ik dacht er gister nog aan

ont : waarom het toch in godsnaam mogelijk is dat ik rationeel alles door heb, en precies weet hoe ik mijn leven zou moeten leven, wat ik zou moeten doen en laten. Maar vervolgens niet het gedrag vertoon wat daar bij hoort ?!
omdat je rationele gedachte niet goed doordacht zijn.
Blijkbaar wil je niet doen wat je denkt dat je wilt

OT:
ik vroeg me af, als 2 mensen trouwen neemt de vrouw vaak de naam van de man over, als ze dan weer scheiden: moet ze dan haar eigen naam terug nemen?
En de kinderen? Mogen die kiezen?
en als zij dan weer trouwt mogen de kinderen dan ook de naam van de 2e man van hun moeder, als dat niet hun vader is?

en ik vroeg me af waarom ik nooit door heb wat mensen van mij denken
Oud 18-03-2007, 10:48
Appeltje
Appeltje is offline
Waarom heet een tafel eigenlijk een tafel?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten