Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2007, 14:41
Kwekky
Kwekky is offline
Ik heb al sinds mijn 9de lactose-intollerantie. Ik heb mij overlaatst terug laten testen en mijn percentage is fel gestegen. Ik ben nu 98% intollerant. Ik kan dus niets van lactoseproducten eten zonder er ziek van te worden.

Nu vroeg ik mij, of er mensen zijn die mij enkele weetjes kunnen bijbrengen over bepaalde etenswaren waarvan zij (eventueel als zelf lactose-intollerant persoon) weten dat je ze wel mag eten.

Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld dat ik (volgens een eerder topic) wel feta mag eten, maar niet elke kaas?

Zo'n dingen weet ik dus niet, dus misschien word het na 10 jaar eens tijd dat ik mij informeer

Graag enkel serieuze reacties

of moet dit bij het forum over eten komen te staan? Sorry dan...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 15:03
IcedEarth
IcedEarth is offline
Een klasgenootje van mij heeft het ook, en dan in combinatie met een allergie voor gluten en een heleboel kruidige dingen. Ze mag geen brood behalve maïsbrood, daarom eet ze zo'n 2 a 3 x per dag warm (qua avondeten mag ze wel veel hebben). Maar is iets van alpro soya niet iets voor jou? Daar hebben ze allemaal zuivelproduchten maar dan niet van zuivel maar van soja, daar zag ik laatst een advertentie van. Nepmelk, neproomijs etc.?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 15:50
Miracle
Miracle is offline
Ga eens bij een natuurvoedingswinkel kijken of misschien bestaan er wel fora voor mensen met lactose intollerantie.

Er zijn best veel vervangende producten te vinden. Soja-kaas, soja-slagroom, chocola met rijstemelk. Naast natuurlijk de standaard dingen als sojamelk en yoghurt dingen.
Oud 10-04-2007, 19:02
Verwijderd
heb je geitenmelk wel eens geprobeerd want dat heeft minder lactose, vandaar dat je ook feta kan eten, dat is ook van geitenmelk gemaakt (iig, de goeie feta dan) en t hangt ook samen met de manier waarop de melk is verwerkt want mn pa kan wel karnemelk drinken en geen gewone melk, en koffiemelk gaat ook wel ok.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 20:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik dacht dat je gewone hollandse kaas wel kon eten met een lactoseintollerantie
Oud 10-04-2007, 21:09
DDM
DDM is offline
Vraag anders eens een doorverwijzing voor een dietiste. Deze kan je goed verder helpen. Verder bestaan er ook enzympillen die lactase bevatten. Laat je eens wegwijs maken door de dietiste

Off topic: Verder vind ik het wel leuk om te zien dat mensen geneigd zijn om spellingsfouten over te nemen Aangezien het intoLerantie is
Oud 10-04-2007, 21:25
Vice
Vice is offline
Ik weet dat bij AH-producten altijd wel allergie informatie bij staat. Dus ook of een product wel of geen lactose bevat.
Oud 10-04-2007, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-04-2007 @ 21:47 :
Ik dacht dat je gewone hollandse kaas wel kon eten met een lactoseintollerantie
Klopt...gewone kaas bevat,voor zo ver ik weet, geen lactose (toch kunnen veel mensen met een lactose-intolerantie volgens mij ook niet goed tegen koeienmelk en daardoor ook niet tegen gewone kaas, maar dat is een kwestie van uitproberen).

Doorverwijzing naar een dietiste is idd erg handig als je er zelf niet uitkomt of graag meer/specifieker advies wil hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 10:11
Roos
Roos is offline
In ieders basis zorgverzekeringspakket zit 4 uur bij een dietiste.

Ik zou zeggen, ga eens langs, die heeft vast wel wat mooie lijstjes en tips liggen

Regels voor berichten