Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2007, 16:34
dopydope
dopydope is offline
oh zoek eens op www.urbandictionary.com op boob scotch

Oud 12-04-2007, 20:07
Verwijderd
Meeste single malts zijn prima, maar kwaliteit is vaak duidelijk terug te vinden in de prijs.
Voorkeur zonder ijs of water, erbij wel, niet gemengd.

En wat mij betreft liever geen bourbon.. het is niet goor, maar ook net geen whisk(e)y wat mij betreft..

Geen voorkeur in merk oid..

Meeste Ierse (dus Whiskey's) zijn doorgaans iets soepeler imho.

All in the mood..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 19:19
MB
MB is offline
Ik heb net een fles Southern Comfort aangebroken. Ik weet niet hoe duur hij was (ik vermoed dat dat wel meeviel), maar het ie echt smerige bocht. Geen aanrader!
Oud 18-01-2008, 18:38
Verwijderd
Zelf heb ik net een Dun Bheagan Single Malt 8 Years old Islay aangebroken. Een geweldig goedje. Turfsmaak, denk aan bijvoorbeeld Laphroaig. Een tintje jodium. Geurt naar jodium. Errug lekker!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Ik heb net een fles Southern Comfort aangebroken. Ik weet niet hoe duur hij was (ik vermoed dat dat wel meeviel), maar het ie echt smerige bocht. Geen aanrader!
Ah, Southern Comfort. Die fout heb ik ook eens gemaakt. Het is dan ook geen whiskey, maar whiskeylikeur. Een wezenlijk verschil.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 19:20
wann
wann is offline
Southern Comfort.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Southern Comfort.
Ik wens je heel veel wijsheid toe.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 19:31
Verwijderd
Volgens mij hadden we zoiets ook op 1 van mijn verjaardagsfeesten. Ik geloof dat we het aan de man gebracht hebben als whisky-cola (met cola natuurlijk), maar dan... we hebben ook zoveel uit de kelder van mijn ouders gezopen en geprobeerd en samengegoten op die momenten ^^ Waar is de tijd!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 11:42
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
zoveel uit de kelder van mijn ouders gezopen en geprobeerd en samengegoten

zo vouwde, knipte en plakte ik graag origami met de duizendjes uit mn ouders kluis
waar blijft de tijd indeed.....
Oud 24-01-2008, 13:09
K-evin89
K-evin89 is offline
Blij dat ik toch de Four Roses en Dimple nog voorbij heb zien komen..Puur is het wel te doen, maar beetje experimenteren met mixen is ook niet verkeerd!

Mn leukste mix en verassend genoeg ook de lekkerste was nog altijd:
*Four Roses
*Blue Curacao
*Cointreau
*Sprite

Leuk kleurtje en smaakt verassend goed
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 13:43
Hulk
Hulk is offline
Ik heb thuis een aantal flesjes Highland Park 12yo. Heel lekker single malt met een zoete honingachtige geur en een lange rokerige afdronk.

Voor de liefhebber heb ik een (onaangebroken) fles te koop voor €30,- (winkelwaarde ong. €45,-). Ik vind hem heel lekker, maar vind het leuk om is wat andere te proberen!

Kan iemand nog een goede single malt aanraden?

Ik drink whiskey trouwens altijd op kamertemperatuur of hoogstens het glas van te voren een paar minuten in de diepvries. NOOIT ijs of water bij whiskey doen, al helemaal niet bij single malts.
Oud 05-03-2008, 10:57
M@TRIX
M@TRIX is offline
johnny blue
Oud 05-03-2008, 15:06
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
NOOIT ijs of water bij whiskey doen, al helemaal niet bij single malts.
whiskey minded vriend van me zei dat soms (vooral bij singel malts) 1 a 2 druppels water de smaak juist beter/anders kunnen maken.
Voor mij persoonlijk ook altijd zonder op kamertemperatuur, mixen heb ik nooit echt begrepen
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 15:09
C r Y p S
C r Y p S is offline
Ik heb hier een fles Bowmore Islay single malt staan. Gekregen voor mijn verjaardag van een whiskeyliefhebber. Ik heb nog nooit zo'n lekkere whiskey geproefd!
Oud 05-03-2008, 17:47
Verwijderd
Citaat:
whiskey minded vriend van me zei dat soms (vooral bij singel malts) 1 a 2 druppels water de smaak juist beter/anders kunnen maken.
Voor mij persoonlijk ook altijd zonder op kamertemperatuur, mixen heb ik nooit echt begrepen
Maar goed, 1 a 2 druppels water is natuurlijk wel iets anders dan drie van die dikke hompen ijs in je whiskey.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 23:42
Perception
Perception is offline
Citaat:
dat werd mij ook een keer verteld door een schot.
tullamore dew hier.
Oud 06-03-2008, 00:11
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Dat is zodat de geur beter vrijkomt voor als je de whiskey eerst wilt gaan 'nosen'. Het zal de smaak verder niet beïnvloeden!
Oud 19-03-2008, 15:03
J-roenn
J-roenn is offline
in de kroeg laatst een glenn fiddich gedronken, die is echt te rlx, wat kost zo'n fles ongeveer ( de 12 year versie ) ?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 17:22
strigoii
strigoii is offline
de 8 jaar versie is geloof ik een euro of 20 ofzo? het is geen extreem duur merk dus zal tussen de 20 en 30 zijn denk ik. (mun opa drinkt het altijd en die is gierig)
Oud 03-04-2008, 11:49
Verwijderd
Whisky mixen is als kotsen in een te kleine emmer. Nóóit doen. En als je dan per se mixen moet, doe het dan met gore, goedkope whisky als Glen Moray 8 Years Old (Malt), Ballantine's Blended Scotch Whisky, Glen Talloch Blended Scotch Whisky, Grant's Blended Scotch Whisky, Johnnie Walker Red Label, de extreem smerige White Lion Scotch Whisky of de iets betere The Famous Grouse Blended Scotch (hoewel die laatste weer net te lekker is om te mixen). Ook kun je gore Amerikaanse whiskey als Jim Beam straight bourbon whiskey nemen.

Echt lekkere whisky vind ik - in de enigszins betaalbare klasse: Lagavulin (Schotse Islay single malt whisky) - mijn fles heb ik met korting gekocht en ik betaalde rond de 70 euro. 16 jaar oud. Dus dat is een goede koop.
Ook de Ierse whiskey Bushmills vind ik wel lekker - lekker zacht in plaats van zo zwaar, turfachtige en rokerig. (Ik heb de Malt, 10 years old.)

Roken jullie graag sigaren bij de whisk(e)y?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten