Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Volgens mij hadden we zoiets ook op 1 van mijn verjaardagsfeesten. Ik geloof dat we het aan de man gebracht hebben als whisky-cola (met cola natuurlijk), maar dan... we hebben ook zoveel uit de kelder van mijn ouders gezopen en geprobeerd en samengegoten op die momenten ^^ Waar is de tijd!
|
![]() |
|
![]() |
Blij dat ik toch de Four Roses en Dimple nog voorbij heb zien komen..Puur is het wel te doen, maar beetje experimenteren met mixen is ook niet verkeerd!
Mn leukste mix en verassend genoeg ook de lekkerste was nog altijd: *Four Roses *Blue Curacao *Cointreau *Sprite Leuk kleurtje en smaakt verassend goed ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik heb thuis een aantal flesjes Highland Park 12yo. Heel lekker single malt met een zoete honingachtige geur en een lange rokerige afdronk.
Voor de liefhebber heb ik een (onaangebroken) fles te koop voor €30,- (winkelwaarde ong. €45,-). Ik vind hem heel lekker, maar vind het leuk om is wat andere te proberen! Kan iemand nog een goede single malt aanraden? Ik drink whiskey trouwens altijd op kamertemperatuur of hoogstens het glas van te voren een paar minuten in de diepvries. NOOIT ijs of water bij whiskey doen, al helemaal niet bij single malts.
||
Citaat:
Voor mij persoonlijk ook altijd zonder op kamertemperatuur, mixen heb ik nooit echt begrepen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
tullamore dew hier.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Whisky mixen is als kotsen in een te kleine emmer. Nóóit doen. En als je dan per se mixen moet, doe het dan met gore, goedkope whisky als Glen Moray 8 Years Old (Malt), Ballantine's Blended Scotch Whisky, Glen Talloch Blended Scotch Whisky, Grant's Blended Scotch Whisky, Johnnie Walker Red Label, de extreem smerige White Lion Scotch Whisky of de iets betere The Famous Grouse Blended Scotch (hoewel die laatste weer net te lekker is om te mixen). Ook kun je gore Amerikaanse whiskey als Jim Beam straight bourbon whiskey nemen.
Echt lekkere whisky vind ik - in de enigszins betaalbare klasse: Lagavulin (Schotse Islay single malt whisky) - mijn fles heb ik met korting gekocht en ik betaalde rond de 70 euro. 16 jaar oud. Dus dat is een goede koop. Ook de Ierse whiskey Bushmills vind ik wel lekker - lekker zacht in plaats van zo zwaar, turfachtige en rokerig. (Ik heb de Malt, 10 years old.) Roken jullie graag sigaren bij de whisk(e)y? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Peetvaders en saaie achternamen #1162 Geel | 500 | 13-10-2010 07:48 | |
Drugs & Alcohol |
Whiskey Gimme more beer | 56 | 13-02-2006 00:54 | |