Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2007, 19:34
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Een vriendin van mij is al een paar maanden echt super verliefd op een jongen. Ze zit met hem samen bij twee lessen, en ze kan over niemand anders praten dan over hem. Buiten school spreken ze vaak af om aan opdrachten van die vakken te werken, en tegenwoordig zien ze elkaar zo'n beetje elke dag. Wat ik zo als buitenstaander kan zien is dat hij haar ook wel ziet zitten, anders zou hij haar niet uitnodigen om samen te werken, en zou hij haar ook niet achterop nemen als ze een lekke band heeft.

Maar het probleem is nu dat zij hartstikke verlegen is. Ik zeg al een hele tijd tegen haar dat ze haar angst opzij moet zetten, en hem gewoon eens een keer moet uitnodigen voor een film kijken ofzo, maar dat durft ze dus echt niet. En ondertussen blijft ze maar doorzeuren dat ze 'm zo leuk vindt, maar niks durft te doen. En ik blijf elke keer maar weer dezelfde raad geven. Nouja, ik zou dus hartstikke graag willen dat ze nu eindelijk eens een keer een move maakt (van zijn kant hoef je ook niet veel te verwachten, ook vrij verlegen)...

Sorry voor het lange verhaal, maar de vraag waar ik graag antwoord op zou willen hebben is: Hoe kan je iemand zelfvertrouwen geven en zorgen dat diegene een move maakt? Ik wil haar graag helpen, want ik weet dat ze die jongen heel graag wil, maar momenteel weet ik echt niet meer hoe...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2007, 19:42
CoolJessy
CoolJessy is offline
Dezelfde vriendin, neem ik aan?

Ik zou ze gewoon laten doen. Voordat ik en mijn vriend *eindelijk* iets hadden waren we ook al heel lang verliefd (hij zeg dat hij rond kerst verliefd werd, we kregen wat begin Juli). Als het van beide kanten echt goed zit komt het vanzelf, trouwens, ik zou niet denken dat de hij over wie we het nu hebben te verlegen is. Als hij haar leuk vind denk ik dat hij wel overgaat tot een move als hij zeker weet dat zij hem leuk vind, van haar kant verwacht ik dat niet.

Maar kom op, dat ze nu al opdrachten samen doen is al een hele verbetering met een paar weken geleden dat ze hem amper aandurfde te spreken buiten de les

Laten we nog maar veel weerwolf-avondjes regelen met Cupido, dan snapt hij de hint vanzelf
Oud 23-04-2007, 19:49
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Hahahaha, ja, we hebben het inderdaad over dezelfde

Bij mij en mn ex duurde het ook wel lang, maar ik wist wel dat het wat zou worden. Hij was er alleen nog niet klaarvoor...

Maar wat ik dus over die jongen (laten we 'm maar ff G noemen ) heb gehoord, is dat hij wat dat betreft dus wel verlegen is..., en zij (J), tsja, ze wil dus wel, maar durft niet...

Ja, het is wel een hele verbetering die opdrachten, maar J zegt zelf dat ze haar huiswerk niet meer goed doet, omdat ze steeds aan G zit te denken..., en ondertussen gaat echt élk gesprek over hem. Nouja, en ik wil haar dus wel graag een beetje opweg helpen, want op deze manier heeft ze er zelf niks aan, hij niet, en ik ook niet

Maargoed, die weerwolfavondjes werken inderdaad wel goed... en ze is trouwens net eindelijk zover gekomen om hem een mailtje te sturen om een film te komen kijken (jippie, na mn 10e poging ofzo!)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 19:57
CoolJessy
CoolJessy is offline
Go J! Ben trots op je

Naja als dat niet werkt...

Ik denk dat je voorlopig niet moet aansporen om echt een move te maken, zolang ze maar contact blijft zoeken en hij daarop in gaat, of hij zelf ook contact zoekt. Uiteindelijk valt het kwartje dan wel dat het waarschijnlijk wederzijds is en dan zal ze wel al iets zekerder zijn, en dan nemen we ze mee naar Divine en voeren we ze dronken. Succes gegarandeerd

En dat huiswerk... tja...
Oud 23-04-2007, 20:01
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Ja, ik heb er wel een beetje geholpen, maar het is in ieder geval verstuurd

Nee, als dat filmkijken gezellig gaat worden, komt de rest vanzelf ook wel inderdaad.

Dronken voeren en meenemen naar Divine had ik ook al voorgesteld, maar dat zag ze niet zo zitten.... ze heeft er niet echt vertrouwen in dat het in Divine gaat gebeuren Maargoed, we zullen zien!

Maar ondertussen zit ze nu wel de hele tijd de zenuwpees uit te hangen, en geen paper te schrijven voor morgen. Haha, wat een gedoe hè!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 21:23
Verwijderd
Mijn vriend en ik zijn ook maandenlang 'nee, we zijn echt alleen maar vrienden, heus' geweest terwijl iedereen om ons heen wel beter wist, maar wij niets deden. En wij waren indertijd ook allebei vrij verlegen en absoluut terughoudend. Maar het is uiteindelijk toch goed gekomen .

Misschien kan je je vriendin wat tips geven over hoe ze het zichzelf wat makkelijker maakt om het contact te verbreden. Een film kijken is inderdaad een goed idee.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 21:29
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Zoals het er nu naar uitziet, denk ik ook wel dat er een redelijk kans inzit dat het ooit wat zal worden tussen die twee, alleen denk ik dat het beter is voor J's "psychische staat" als 't toch wat sneller zou gebeuren

Maargoed, ik hoorde net dat hij vanavond waarschijnlijk geen tijd had om film te kijken... Maar ik probeer haar inderdaad tips te geven dat ze gewoon zichzelf moet zijn, en niet moet denken aan dat ze verlegen is. Als ze z'n hand wilt pakken, kan ze dat gewoon doen, als hij dat niet wilt, is dat een zaak om later mee te zitten, en niet al van te voren...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 21:35
thegoodlife
thegoodlife is offline
Pff verlegen mensen
Kan me niet voorstellen wanneer en hoe die 2 voor het eerst sex gaan hebben
Oud 24-04-2007, 10:09
CoolJessy
CoolJessy is offline
Dat wil ik me niet voorstellen... Ik moet nog op normale manier met die mensen omgaan

Maar ik denk opzich als de eerste stap eenmaal is gezet (de eerste echte stap, dus niet dat ze nu steeds meer opdrachten maakt met hem ofzo) de rest vanzelf wel komt.
Voor mijzelf was de eerste drempel ook het hoogst...

Nu moeten ze gewoon elkaar nog beter leren kennen en wat meer zekerheid vinden dat het wederzijds is, ik geloof dat het wel goedkomt als dat gebeurd en je moet ook niet overhaast in een longterm relatie stappen dat is ook nergens goed voor...
Oud 24-04-2007, 11:09
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Hahaha, nee, die details hoef ik dan ook weer niet te weten inderdaad!

Nouja, ze maken idd wel héél vaak opdrachten samen...

Gisteravond zag ze het helemaal zitten, ze kwam zelfs nog langs voor kauwgum, maar vanacht kreeg ik een smsje met de tekst "ik word gek van mezelf. hoe verlegen kan je zijn? nog niks gebeurd dus. waarom lukt t nou niet. en mn paper is ook nog niet af"

Hmm...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 12:14
ducky
ducky is offline
Moet er na het studeren dan niet gewoon gegeten worden? Vraag of hij mee eet; gezellig samen koken (of valt dat al onder studeren?).
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 16:26
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Dat vind ik een goeie inderdaad Ik zal het eens aan haar voorstellen! Vanavond feestje, en we zullen eens proberen het lot een handje te helpen!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 17:17
Experiment
Experiment is offline
Ik zat in een soort van situatie als jouw vriendin, en mijn vriendin (jij dus) heeft ons toen min of meer gekoppeld door telkens afspraakjes te regelen (wat drinken in café) met ons twee en een vriend van ons beiden en zichzelf.

Heeft goed gewerkt, we zijn nu ruim 2.5 jaar samen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 18:48
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Leuke reactie! Hoe heeft je vriendin er precies voor gezorgd dat jij en je vriend bij elkaar kwamen, want ik neem aan als jullie steeds met zn 4 afspreken, je ook niet veel privacy krijgt...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 09:54
Crimson
Crimson is offline
Nou, ik ben die vriendin, haha. Kijk, als je elkaar eenmaal een beetje kent, kun je ook zonder je vriendin afspreken. maar volgens mij kan Experiment het verhaal beter zelf vertellen, die weet dat vast nog wel.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 11:22
botervleug
botervleug is offline
He laat ze, ze zitten net in de spannendste fase. Alse ze je echt de oren van het hoofd zeurt gewoon dreigen dat je het hem gaat vertellen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 12:05
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Het punt is dat hij het al weet, zo via via, en daar heeft ze zelf ook absoluut geen problemen mee. Ze is juist blij dat hij nog met haar omgaat sinds hij het weet... maar hij onderneemt ook geen actie
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 12:08
Experiment
Experiment is offline
Eeeh hoe ging het verder, nou mijn vriend had wel door dat het een koppelactie was en op een gegeven moment ging ie toen zeggen dart hij mij ook leuk vond
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 13:18
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Jumpfrious schreef op 24-04-2007 @ 12:09 :
Hahaha, nee, die details hoef ik dan ook weer niet te weten inderdaad!

Nouja, ze maken idd wel héél vaak opdrachten samen...

Gisteravond zag ze het helemaal zitten, ze kwam zelfs nog langs voor kauwgum, maar vanacht kreeg ik een smsje met de tekst "ik word gek van mezelf. hoe verlegen kan je zijn? nog niks gebeurd dus. waarom lukt t nou niet. en mn paper is ook nog niet af"

Hmm...
Haha dat gaat inderdaad erg langzaam en ze weten het van elkaar en dan gebeurt er nog niets? Zijn ze echt zo verlegen/onzeker?

Anyway, nog nieuws? Ben benieuwd
Oud 25-04-2007, 15:00
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Nouja, gisteravond hadden we dus een feestje, waarvoor ik samen met nog een andere vriendin haar helemaal leuk hadden opgetut. Die jongen was ook op dat feestje, maar hij heeft niet eens wat tegen haar gezegd Ik had op dat moment ff het idee dat hij haar alleen gebruikt voor huiswerk mee te maken... Maarja, zij is zeker weten verlegen, en van hem denk ik het ook, maar nadat hij haar gisteravond negeerde weet ik dat niet meer zeker...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 15:05
thegoodlife
thegoodlife is offline
Gezellige boel...
Ik zou bijna willen zeggen dat hij homo is of op een totaal ander type valt ofzo.. Ik vind t maar vreemd
Oud 25-04-2007, 16:10
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Tsja, ik snap 'm ook niet meer op dit moment... En ik vind t ook maar sneu voor haar... Maarja, ik weet dat het best lastig is, maar als ik in haar situatie zat, had ik ondertussen toch wel aan hem gevraagd wat hij nou wil...

EDIT: ze spreekt me net aan op msn dat ze hem een mailtje heeft gestuurd met wat hij nou wil, maar nu heeft ze net antwoord gehad dat hij haar niet leuk vind...

Tsja, dan blijft het hier dus bij...

Laatst gewijzigd op 25-04-2007 om 16:15.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 16:54
thegoodlife
thegoodlife is offline
Hmm, zoiets zag ik eigenlijk al aankomen.. Maarja je hebt t geprobeerd en nu weten jullie tenminste hoe en wat. En ze komt vast iemand anders tegen die misschien wat minder vaag is ofzo
Oud 25-04-2007, 17:00
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Na gisteravond verwachtte ik het ook al eigenlijk, maar ik had niet verwacht dat zij een mailtje naar hem zou sturen met die vraag. Wat dat betreft is het natuurlijk wel goed dat ze zover is gekomen dat ze het aan 'm durfde te vragen, alleen jammer dat hij haar niet ziet zitten...

Ze hoopt stiekem nog dat hij haar leuk begint te vinden als ze elkaar nog wat beter leren kennen, maar ze is ook wel realistisch en zegt dat ze nog wel rond gaat kijken nu...

Toch vind ik het stom van 'm dat hij haar toch beetje valse hoop heeft gegeven. Hij wist al een tijdje dat zij hem leuk vind, en hij vraagt haar steeds vaker om huiswerk te doen, en geeft haar een lift enzo... maarja...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 18:11
ducky
ducky is offline
Ik zou het niet direct via een mailtje gevraagd hebben. Liever gewoon onder vier ogen... Een mailtje vind ik in die zin afstandelijk.
Niet dat ik een held ben in dat soort gesprekken, maar dan zorg ik toch wel dat ik al iets meer in aanrakerig en af en toe foute opmerkingen heb laten merken dat ik diegene wel zie zitten (dan kan ie het een beetje verwachten). Maar dat soort gesprekken heb ik als ik net een beetje meer dan goed voor je is, heb gedronken, dan durf ik dat wel (en nee, niet zo veel dat ik het de volgende dag niet meer weet...).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2007, 18:33
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Ja, het was beter geweest om het 'm te vertellen, maar ik vind het al goed dat ze überhaupt om duidelijkheid heeft durven vragen. En nu weet ze in elk geval dat het voorlopig niks gaat worden en ze zei al dat ze zich weer een stuk beter kon concentreren...

Tsja, ik had niet echt het probleem om met jongens in contact te komen, maar op een zeker moment klapte ik dicht (soort zelfbescherming denk ik...), maar gelukkig gaat dat nu een stuk beter. En alcohol is echt een prachtmiddel!!! (behalve dan als je door de alcohol zo los bent dat je beste vriend je op je kont slaat, jij dan als reactie hem omver gaat duwen en hij je dan optilt en op je bed laat vallen zodat de bodem doorzakt... Tsja, leg dat maar eens aan de huisbaas uit zonder dat hij rare ideeën krijgt...)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 15:29
CoolJessy
CoolJessy is offline
*ahem* heb ik iets gemist?
Hahaha zeg gewoon tegen Rob dat ie zomaar inzakte... die bedden zijn toch niet van super kwaliteit (en anders heb je altijd HAC nog).

Tja.. ik vroeg me opzich ook al af waar je het op gebaseerd had dat hij haar leuk vond, oke ze gaan vaak samen om, maar ikzelf had nog niet echt iets gezien dat erop duidde dat hij meer dan vrienden wou zijn.
Kan opzich ook begrijpen dat hij er niet toen op in ging toen L dat zei dat J hem leuk vond, zou niet helemaal leuk voor haar zijn geweest, al had ie er later wel op terug kunnen komen (maar ik weet niet wanneer dat was..?).
En tja.. ik geef J ook wel eens een lift dat zegt dus helemaal niets, had hij haar dan maar moeten lopen omdat ie haar geen valse hoop had mogen geven?
Oud 26-04-2007, 20:15
thegoodlife
thegoodlife is offline
Prive gesprekken op een forum, leuk
Zeg gewoon "Net alsof jij nooit wilde sex hebt?"
Moet ie vast kunnen begrijpen haha
Reageren

Regels voor berichten