Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2007, 14:55
RoxX
RoxX is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-03-2007 @ 15:52 :
Hmm ik heb de rijst die je in Griekse restaurants krijgt wel eens nagemaakt door knoflook te bakken in olijfolie, daar snippers verse koriander en tomatenpuree bij te doen en zout, en daar de rijst (na het koken) heel even in te bakken. Ik vond dat wel ongeveer hetzelfde smaken. Maar ik weet niet of jij precies dat bedoelt, want het verschilt ook weer per restaurant.
ik weet ook niet zeker of dat degene is die ik bedoel.. maar ik kan het natuurlijk altijd proberen dank je wel!
Oud 27-03-2007, 22:05
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 02-02-2007 @ 19:43 :
kan jij mij miss vertellen hoe je zelf chocolade mouse maakt? Ik hou echt van dat spul als toetje
Nodig:
6 repen pure chocolade (Cote d'Or reepjes, die zijn het goede gewicht, 25 gram ofzo per reep)
6 eieren
4 eetlepels suiker (afhankelijk hoeveel je van zoet houdt)

Smelt de chocolade au bain marie (hang een kleine pan met de choco erin boven een grote pan met een bodempje heet water, bodem v/d kleine pan mag het water niet raken, en zet dit op een laag vuur)
Scheidt de 6 eierdooiers van het eiwit, en hou ze apart. Voeg de dooiers bij de chocolade, zodra deze gesmolten is.
Klop 6 eiwitten helemaal stijf. Zorg dat er geen eigeel bij zit dan lukt het namelijk niet. Het eiwit is stijf als je de kom op z'n kop kan houden (wijsheid van m'n moeder) Voeg een voor een 4 eetlepels suiker toe, klop het eiwit steeds weer op na elke schep. Zorg dat het eiwit op het laatst helemaal stijf is.
Schep (NIET ROEREN!! dan gaat de lucht eruit) het chocolade-dooiermengsel door het schuim.
Giet het mengsel in een schaal en zet het minimaal 2 uur in de koelkast.

Heerlijk
Oud 28-03-2007, 20:26
dennis018
dennis018 is offline
aah morgen willen ze bijmij thuis WEER tagliatelli bolognese eten...
Aangezien de tagliatelli al in de koelkast staat...
weet iemand miss een andere lekker recept wat je met tagliatelli kan maken? (met voorkeur een recept waarbij je net als tagliatelli bolognese meer saus (groenten/gehakt/tomaat) opschept dan van de tagliatelli zelf)...
Oud 28-03-2007, 20:57
Bloem
Bloem is offline
Koop een pakje tagliatelle roomsaus van Honig, volg de gebruiksaanwijzingen op verpakking maar voeg behalve champignons ook broccoli toe
Oud 28-03-2007, 23:00
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 28-03-2007 @ 21:57 :
Koop een pakje tagliatelle roomsaus van Honig, volg de gebruiksaanwijzingen op verpakking maar voeg behalve champignons ook broccoli toe
Kan je die saus ook zelf maken? wij zijn thuis geen fan van kant en klare sausjes.. maar maken alles het liefst zelf
Oud 29-03-2007, 06:22
Verwijderd
Jahoor, gewoon kookroom, evt. water of wijn, evt. bindmiddel, zout. Of een roux maken (bloem langzaam laten garen in roomboter) en daar water/wijn en kookroom en zout bij doen. Crème fraiche ipv kookroom is ook lekker. Of roomkaas.
Oud 18-04-2007, 19:57
~karlyn~
~karlyn~ is offline
ben sinds deze week op stage, en moet dus helemaal voor mezelf zorgen, voor het eerst.
nu eet ik al de hele week van die voorgekookte aardappelschijfjes die je kan afbakken, met vlees en groentes.
Ben dit nu wel een beetje zat.
Ga morgen boodschappen doen, en moet alleen nog voor morgen avond en vrijdag avond eten hebben.

Morgen eet ik in mijn eentje, en vrijdag komt m'n vader bij mij eten. Dus vrijdag eten koken voor 2 personen.

Hier komt bij dat ik alleen maar beschik over een gasfornhuis en geen oven heb.

Iemand wat ideen misschien?
Oud 18-04-2007, 20:40
Hawahaai
Hawahaai is offline
Macaroni met gehakt/ham/spekjes, prei/wortel/paprika en (kant-en-klare) saus?
Oud 18-04-2007, 21:11
AlopiA
AlopiA is offline
Zelf kipsaté maken, met stokbrood, kroepoek en satésaus. En iets van rauwkost erbij

Kipsaté is makkelijk te maken.
Nodig:
kip
conimex saté-marinademix
satéprikkers

bij die marinademix moet wel ketjap en olie
Satésaus kun je ook kant-en-klaar kopen.
Oud 21-04-2007, 11:22
Verwijderd
Ik zoek goedkope gezonde gerechten, bij voorkeur met vis of een vleesvervanger.
Oud 25-04-2007, 15:01
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik post ff een idee wat ik altijd superlekker vindt, het heet pilav.
Gaat als volgt:

Nodig (per persoon)
*100 gr gehakt
*een halve paprik
*eventueel een uitje
*100 gr rijst (zilvervlies )
*100 ml bouillon
*peterselie
*één of twee perziken, vers maar uit blik kan ook goed

braad het gehakt bruin en rul
voeg de paprika en of ui toe
dan de ongekookte rijst
3 minuten laten bakken
dan de bouillon toevoegen
15 min laten koken
daarna perziken en peterselie toevoegen

mmmmmmmmmmm lekker!!!
Oud 01-05-2007, 19:00
jet
jet is offline
heeft iemand goede ideeen voor als je wilt avond eten in het park/op het strand?

en ik kan niet met broodjes aankomen, mn vriendje topsport en heeft dus echt een voedzame maaltijd nodig enzo
Oud 01-05-2007, 19:42
Roos
Roos is offline
Citaat:
jet schreef op 01-05-2007 @ 20:00 :
heeft iemand goede ideeen voor als je wilt avond eten in het park/op het strand?

en ik kan niet met broodjes aankomen, mn vriendje topsport en heeft dus echt een voedzame maaltijd nodig enzo
Koude pastasalade? Een zak sla en een berg gekookte (afgekoelde) pasta is je basis. Dit vul je dan lekker op met een combinatie van bijvoorbeeld deze ingredienten: paprika, ui, mais, tomaat, komkommer, courgette, wortel, sperzieboontjes, andere groenten, spekjes, salami, kipreepjes, ham, garnalen, tonijn, kaas (gewone kaas, geitenkaas, feta, of gorgonzola, etc), stukjes appel, een lekkere dressing of pesto (beetje tomatensaus is ook lekker), olijven, gekookte eieren, etc...

Het vult, want je eet gewoon een bord pasta. Het is handig mee te nemen, koud heel lekker, en je kunt er zelf ingooien wat je lekker vindt.
Oud 01-05-2007, 19:55
liek88
liek88 is offline
Citaat:

Ik kwam gister bij de AH to go een maaltijdsalade tegen waar behoorlijk wat inzat, dat was echt een grote bak vol (750kcal ofzo was het voor 1 persoon). Makkelijk om mee te nemen maar die dingen zijn niet echt goedkoop das wel weer een nadeel..
Oud 01-05-2007, 20:13
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:

uit eten bij een strandtentje kan ook erg leuk zijn?

Of koop een BBQtje van 5 euro (zon wegwerp ding waar al kooltjes en aanmaak blokjes inzitten).
Koop een stokbrood, wat sla en wat stukken vlees.
Doe het in een koelzak en je heb een UBER lekkere maaltijd

Laatst gewijzigd op 01-05-2007 om 20:34.
Oud 10-05-2007, 09:37
Verwijderd
Ik wil graag voor twee mensen tapas maken. Weet iemand misschien hoeveel je er dan nodig hebt, en heeft iemand misschien wat recepten? Op internet staan wel recepten, maar die zijn altijd voor grotere groepen... Dank!
Oud 10-05-2007, 16:50
Roos
Roos is offline
Citaat:
Lieveheersbeest schreef op 10-05-2007 @ 10:37 :
Ik wil graag voor twee mensen tapas maken. Weet iemand misschien hoeveel je er dan nodig hebt, en heeft iemand misschien wat recepten? Op internet staan wel recepten, maar die zijn altijd voor grotere groepen... Dank!
Ik zou die recepten (als het mogelijk is) gewoon halveren, en recepten kiezen met ingredienten die je dubbel kan gebruiken (dan hoef je niet 20 verschillende potjes te kopen )
Dan nog blijft het best lastig omdat je wél veel verschillende hapjes wilt, maar dan voor 2 personen.
Oud 11-05-2007, 21:39
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Lieveheersbeest schreef op 10-05-2007 @ 10:37 :
ik weet niet waar je woont, maar hier in amsterdam op de haarlemmerdijk heb je een winkel waar je allemaal tapas hapjes kan kopen voor thuis!
t word vers gemaakt, kant en klaar te koop
Oud 12-05-2007, 10:47
Verwijderd
Woon in Maastricht Maar bedankt voor de tip, ik ga eens zoeken of ze dat hier ook ergens hebben!
Oud 13-05-2007, 17:20
dennis018
dennis018 is offline
Ik wil morgen als mn ouders weg zijn voor mn zusje en mij dit gaan maken >

http://www.c1000.nl/deweekvanc1000/d...&receptId=2953

Een pita broodje (of taco) met kip, ui, rode peper, paprika, mais, tomaten puree en sla.
Ik zat alleen te twijfelen , zou het lekker zijn hier nog iets bij te eten als gebakken aardappelblokjes of krieltjes?
of gewoon 2 pitas/tacos per persoon maken?
Oud 13-05-2007, 17:41
Verwijderd
Citaat:
dennis018 schreef op 13-05-2007 @ 18:20 :
Ik wil morgen als mn ouders weg zijn voor mn zusje en mij dit gaan maken >

http://www.c1000.nl/deweekvanc1000/d...&receptId=2953

Een pita broodje (of taco) met kip, ui, rode peper, paprika, mais, tomaten puree en sla.
Ik zat alleen te twijfelen , zou het lekker zijn hier nog iets bij te eten als gebakken aardappelblokjes of krieltjes?
of gewoon 2 pitas/tacos per persoon maken?
Ik zou er drie per persoon maken en er geen aardappels bij doen. Maar als je niet zeker weet of je het lekker vindt kun je er natuurlijkt ook een doen met iets erbij, als je het dan niet lust heb je altijd dat andere nog.
De link klopt trouwens niet, heel gek want hij zou wel moten kloppen, maar met de zoekfunctie heb ik gevonden welk gerecht je bedoelt. Daar staat ook '1 zak Casa Fiesta Taco Soft', in zo'n pak zitten 8 zachte taco's en het recept is voor 4 personen, dus dat zouden er 2 per persoon zijn.

Laatst gewijzigd op 13-05-2007 om 18:28.
Oud 14-05-2007, 18:57
dennis018
dennis018 is offline
Tis gelukt en t was erg lekker eindelijk wat anders op tafel, had er een klein beetje friet bij gemaakt... was erg lekker erbij te hebben (zeker geen must) maar moest toch deze week op omdat we de ijskast gaan ontdooien.
Oud 01-06-2007, 09:45
dennis018
dennis018 is offline
weet iemand nog wat lekkere recepten met bonen??

I hou echt van bonenrecepten als: Chili con carne , Raasdonders (mosterd/prei/kapucijners mix)
Oud 02-06-2007, 14:55
Nebel
Nebel is offline
Ik moet donderdag voor zo'n 12 mensen koken. Ik dacht zelf dat iets van pasta wel makkelijk zou zijn... Het vlees moet wel apart want er zijn een paar vegetariers. En zonder vlees gaan er ook een aantal zeuren . Heeft iemand een idee wat makkelijk te maken is en waar niet veel kunstmatige dingen inzitten (een meisje is allergisch voor allerlei E-nummers en kruiden enzo).?
Oud 03-06-2007, 21:05
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 02-06-2007 @ 15:55 :
Ik moet donderdag voor zo'n 12 mensen koken. Ik dacht zelf dat iets van pasta wel makkelijk zou zijn... Het vlees moet wel apart want er zijn een paar vegetariers. En zonder vlees gaan er ook een aantal zeuren . Heeft iemand een idee wat makkelijk te maken is en waar niet veel kunstmatige dingen inzitten (een meisje is allergisch voor allerlei E-nummers en kruiden enzo).?
Zelf mag ik veel dingen niet, zoals geen kruiden.
Wat je kan maken is een pizzabodem met de groentes die ze wel mag, olijfolie en zout? Pizzabodem maak je dan van brooddeeg, want in de winkel zit er weer E-nummers in.
Je kan ook soep maken met zout, geen kruiden. Broccoli en bloemkool in een pan koken, als het zacht is pureren en klaar.
Oud 05-06-2007, 08:31
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 24-02-2004 @ 17:42 :
Ik wil graag iets maken hier thuis om te laten zien dat vegetarisch eten niet eenzijdig hoeft te zijn. En dan niet gewoon het vlees weglaten maar iets dat wat meer speciaal is. Weet iemand misschien iets? Het mag vanalles zijn maar er mag dus geen vlees en vis inzitten
Beetje laat maar alle niet-vegetariers hier zijn helemaal weg van de paddestoelenrisotto. Nodig:

- Paddenstoelenmix met allerlei soorten paddestoelen (oesterzwam, kastanje, portobello)
- Bleekselderij
- Goede kwaliteit risotto
- Vegetarische boullon (weet niet hoe je dat spelt)
- een brok parmezaanse kaas
- basilicum of oregano, een van die twee, ben ik vergeten
Oud 05-06-2007, 08:35
Lotte
Lotte is offline
Iemand nog een recept voor lekkere vegetarische dingen voor iemand met buikgriep/een kater? Ik ben namelijk zo iemand die ondanks hevige buikpijnen en misselijkheid toch nog zin heeft in lekker eten
Oud 06-06-2007, 11:13
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Lotte schreef op 05-06-2007 @ 09:35 :
Iemand nog een recept voor lekkere vegetarische dingen voor iemand met buikgriep/een kater? Ik ben namelijk zo iemand die ondanks hevige buikpijnen en misselijkheid toch nog zin heeft in lekker eten
Rijst met roergebakken groenten - niet echt een recept dit.. maar wel goed voor je buik
Oud 14-06-2007, 16:33
Verwijderd
wij hadden laatst echt een super lekker toetje!

- 3 bekers slagroom kloppen
- 3 zakken schuimkoekjes kapot stampen en door de slagroom
doen
- het mengsel in een springvorm doen
- even in de vriezerr

klaar is de schuimtaart die handig, snel en goedkoop is op verjaardagen en andere dagen
Oud 15-06-2007, 12:43
wup
wup is offline
Ik wil vanavond graag gehaktballetjes maken. Iemand een idee om het wat lekkerder te maken dan de standaard gehaktbal? Veel verder dan een uit erdoor kom ik niet
Oud 15-06-2007, 12:53
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
wup schreef op 15-06-2007 @ 13:43 :
Ik wil vanavond graag gehaktballetjes maken. Iemand een idee om het wat lekkerder te maken dan de standaard gehaktbal? Veel verder dan een uit erdoor kom ik niet
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1592877

miss heb je wat aan die topic...
Oud 16-06-2007, 09:39
Verwijderd
Citaat:
wup schreef op 15-06-2007 @ 13:43 :
Alles wat hartig is kan erdoor stukjes olijf bijvoorbeeld of stukjes zongedroogde tomaat. Of kaas.
Oud 18-06-2007, 22:06
Nona
Nona is offline
Ik krijg 5 vriendinnen te eten en maak nogal een big deal van het eten - ik wil echt iets lekkers en speciaals hebben. Liefst iets met veel tomaat want daar heb ik zin in. Iemand ideeën?

Moeilijkheidje: één van de dames is zwaar allergisch voor veel: "Ik kan niet tegen walnoten, hazelnoten, cashewnoten, pesto, pijnboompitten, amandelen, tarwe (voor als je bijvoorbeeld pannenkoeken gaat maken, bestaat er ook tarwemix.. en daar kan ik niet tegen)."
Oud 23-06-2007, 15:03
Nona
Nona is offline
Wordt er misschien weinig in dit topic gekeken?
Oud 23-06-2007, 17:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Uhm, een lekkere Griekse salade maken met oa feta, tomaat, komkommer, ui, olijven? Je kan het eten met gebakken aardappeltjes en iets van vlees of met stokbrood of met pasta eigenlijk ook wel
Oud 29-06-2007, 17:43
SLMH
SLMH is offline
Silver rain schreef op 24-02-2004 @ 17:42 :
Ik wil graag iets maken hier thuis om te laten zien dat vegetarisch eten niet eenzijdig hoeft te zijn. En dan niet gewoon het vlees weglaten maar iets dat wat meer speciaal is. Weet iemand misschien iets? Het mag vanalles zijn maar er mag dus geen vlees en vis inzitten

Het is niet echt een recept maar wel super lekker!!
Voor de vegetariers:

TOFU TANDOORI (L)
Benodigheden;
- 1 Pak kip tandoori
- Crème fraiche
- Tofu
- Komkommer

Klaarmaken;
Op het pak kip tandoori staat gewoon hoe je het gerecht moet klaarmaken. Alleen je vervangt de kip door de tofu.
En de komkommer schaaf je gewoon in hele dunne plakjes dat is lekker fris bij de tandoori.

Xx. Sharon

Laatst gewijzigd op 29-06-2007 om 17:50.
Oud 01-07-2007, 21:14
dennis018
dennis018 is offline
ik wil later deze week een keer goulash gaan maken, nu vroeg ik me af.. heeft iemand miss een lekker goulash recept?
en sommige mensen zeggen dat je goulash 1 dag van te voren moet klaarmaken (en laten sudderen) klopt dat?
Oud 03-07-2007, 10:30
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 01-07-2007 @ 22:14 :
ik wil later deze week een keer goulash gaan maken, nu vroeg ik me af.. heeft iemand miss een lekker goulash recept?
en sommige mensen zeggen dat je goulash 1 dag van te voren moet klaarmaken (en laten sudderen) klopt dat?
iemand aub?? en wat voor vlees en hoeveel moet je voor goulash voor 4 personen gebruiken?
en kan je ook goulash maken zonder hulp van zon pakje knorr?
Oud 03-07-2007, 10:36
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 03-07-2007 @ 11:30 :

en kan je ook goulash maken zonder hulp van zon pakje knorr?
Nee ik denk echt dat dat alleen maar kan met een pakje van knorr

tip: zoek eens op allerhande.nl naar een recept
Oud 03-07-2007, 11:50
Verwijderd
Je kunt waarschijnlijk ook wel een recept vragen aan de slager waar je het vlees voor de goulash gehaald hebt, die weten dat soort dingen vaak

edit: oh ik heb een recept in een kookboek. Nog nooit uitgeprobeerd maar de recepten in dit kookboek kloppen meestal wel, alleen vind ik dat ze groenten te lang koken, maar dat is hiervoor niet relevant.

ingrediënten voor 4 personen: 2 eetlepels olie, 750 gram rundvlees in stukjes, 600 gram ui, rode en groene paprika, paprikapoeder, zout, peper
olie in een braadpan verhitten, het rundvlees erin aanbraden en op smaak brengen met zout en peper. De uien pellen, fijnsnijden en bij het vlees in de pan doen. Een volle theelepel paprikapoeder erbij. De paprika's schoonmaken en in blokjes of reepjes snijden, ook in de pan doen. 1,25 dl water toevoegen, verhitten, vuur laag zetten, laten pruttelen tot het vlees gaar is (dat hangt dus af van wat voor soort vlees je neemt).

Dat is trouwens wel leuk, het is gewoon een dik kookboek met allemaal traditionele recepten erin. Misschien ook wel iets voor jou, want er staan heel veel verschillende dingen in maar wel veel dingen die je vader en zusje ook vast wel lusten. Zulke kookboeken zijn altijd wel bij de Slegte te koop, deze heet 'de kook-encyclopedie'.

Laatst gewijzigd op 03-07-2007 om 11:56.
Oud 17-07-2007, 23:26
crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
Hey allemaal

morgenavond komt mijn buurjongen hier eten..
Hij woont nogsteeds thuis, en heeft voorzover ik weet nog nooit gekookt..

nou gaan we dus samen koken, en de achterliggende gedachte is dat ik m dat een beetje leer..

wat is nou vrij makkelijk om te maken voor een eerste keer, duurt niet te lang en is nog lekker ook.

Tips!!!
Oud 18-07-2007, 05:16
justhanna
justhanna is offline
spaghetti? chicken tonight? standaard studentenmaaltijden?
Oud 18-07-2007, 10:49
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ja, of van die pakken van Honig of Knorr, waar bijna alles al bij inzit. Wraps bijv.
Oud 18-07-2007, 11:11
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 01-07-2007 @ 22:14 :
Is het tot nu toe een beetje gelukt? M'n oma maakt altijd Goulash, van zo'n familierecept.
Mocht je dat nog willen, dan hoor ik het wel, ik ga binnenkort naar haar toe.
Oud 18-07-2007, 11:14
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 18-06-2007 @ 23:06 :
Ik krijg 5 vriendinnen te eten en maak nogal een big deal van het eten - ik wil echt iets lekkers en speciaals hebben. Liefst iets met veel tomaat want daar heb ik zin in. Iemand ideeën?

Moeilijkheidje: één van de dames is zwaar allergisch voor veel: "Ik kan niet tegen walnoten, hazelnoten, cashewnoten, pesto, pijnboompitten, amandelen, tarwe (voor als je bijvoorbeeld pannenkoeken gaat maken, bestaat er ook tarwemix.. en daar kan ik niet tegen)."
Vraag haar eens of ze gebakken nootjes/pitten wel kan eten. Dat is wel meer werk, maar dan kan ze het wel eten.

Ik ben allergies voor hazelnoten, walnoten, zonnepitten, pompoenpitten, pijnboompitten, amadelen en als ik dat soort dingen in de salade wil eten, dan bak ik het gewoon even in een pannetje met een beetje boter/olie.
Oud 26-07-2007, 08:38
Crimson
Crimson is offline
Lekker Mexicaans:

Mexicaans tortillachips gerecht
Nodig:
Een zak tortilla/nacho chips naturel, van TexMex zijn ze erg lekker
1 rode paprika
2 tomaten
wat jalepenos, naar smaak toevoegen, want: scherp!
2 avocado's
1 blikje mais
1 zakje of krop sla
2 bekertjes zure room
1 potje guacamole saus (wederom: texmex!)
1 zak geraspte kaas

Snij alle groenten.

Pak een oven schaal, strooi daar een laag chips in. Dat bedek je met een flinke laag geraspte kaas.

Daarover heen leg je de helft van wat je hebt aan gesneden paprika, gesneden tomaat, mais en gesneden avocado

Hierop leg je een tweede laag, begin weer met de chips, dan de kaas, dan de groenten.

Het geheel kan nu in de oven! Een precieze tijd weet ik niet, maar in ieder geval tot de kaas lekker gesmolten is.

Als dat het geval is, haal dan de schaal uit de oven.
Bedek het geheel met een laag sla, een flinke laag zure room en een flinke laag guacamole saus.
Oud 28-07-2007, 13:21
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik zoek eigenlijk nog een lekker recept voor macaroni met ham en kaas. Iemand goeie ideen? (k heb een oven, geen magnetron)
Oud 29-07-2007, 13:08
crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 28-07-2007 @ 14:21 :
Ik zoek eigenlijk nog een lekker recept voor macaroni met ham en kaas. Iemand goeie ideen? (k heb een oven, geen magnetron)
de macaroni van mn oma <3

in een pan fruit je een in plakjes gesneden ui.
dan doe je er hamblokjes bij, t geheel laat je een beetje door bakken.
je kookt die macaroni gewoon zoals t op je pakje staat.

dan doe je de afgegoten macaroni in de pan bij de ui en ham.

en als laatste doe je er een flinke schet HEINZ tomaten ketchup bij... t moet écht van heinz zijn, anders is t fies

naar smaak geraspte kaas erover en klaar
Oud 30-07-2007, 16:23
Calyx
Calyx is offline
Heeft iemand nog een goed recept voor zuurkool (zonder vlees)?
Oud 31-07-2007, 07:26
Crimson
Crimson is offline
aww gaat er nog iemand mijn recept proberen?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten