|
Citaat:
eefjee schreef op 30-05-2007 @ 16:44 :
Volgens mij zijn Nederlands en Engels geen profielvakken hoor. Alleen bijv. economie, aardrijkskunde, wiskunde en geschiedenis ofzo. Maar Nederlands en Engels heeft iedereen, dus wordt gerekend tot het algemene (vrije) deel. Geloof ik. ![]() ![]() |
||||
![]() |
|
|
Citaat:
Miroir schreef op 30-05-2007 @ 16:45 :
volgens mij was het zo dat in een plooiingsgebergte je alle soorten gesteenten (sediment/stollings/metamorfe) in elkaar gekreukt had, en dat die lijnen synclinalen heten. Maar dit is een vage omschrijving ![]() |
||||
![]() |
|
Verwijderd
|
Citaat:
Larry Flint schreef op 30-05-2007 @ 16:43 :
Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar als je een 4 voor engels hebt en nog een onvoldoende (5) voor een ander vak dat in je profiel zit ben je gezakt, want engels zit bij iedereen in zijn profiel, er is alleen verschil tussen profielvakken (verplichte vakken + vakken die bij jouw profiel horen) en keuzevakken (vrije deel dat je zelf kiest) toch? Maar pin me er niet op vast, door de stress ga ik overal aan twijfelen. |
||||
|
|
Citaat:
eefjee schreef op 30-05-2007 @ 16:44 :
Volgens mij zijn Nederlands en Engels geen profielvakken hoor. Alleen bijv. economie, aardrijkskunde, wiskunde en geschiedenis ofzo. Maar Nederlands en Engels heeft iedereen, dus wordt gerekend tot het algemene (vrije) deel. Geloof ik. ![]() De vakken in het gemeenschappelijk deel Deze vakken zijn voor iedereen verplicht. Nederlands Engels Algemene natuurwetenschappen Moderne vreemde taal (op Gymnasium: Grieks of Latijn) CKV Maatschappijleer Lichamelijke opvoeding De profielvakken Deze vakken zijn verplicht in het profiel Cultuur en Maatschappij. Geschiedenis Wiskunde C (mag vervangen worden door Wiskunde A of Wiskunde B) De keuzevakken De profielvakken worden aangevuld met één maatschappij vak en één cultureel vak. Niet alle scholen bieden al deze vakken aan. De school kan er zelfs voor kiezen om maar één vak per categorie aan te bieden; dat vak is dan verplicht. Maatschappij vak: Economie Aardrijkskunde Maatschappijwetenschappen Cultureel vak: Moderne vreemde taal / Grieks / Latijn Filosofie Kunstvak |
||||
![]() |
Ik heb precies hetzelfde Paranoide, een paar weken geleden had ik het precies geweten, maar door die examenstress ben ik alles kwijt. Zelf dacht ik ook dat Engels in het algemene deel zit, want iedereen heeft het, ongeacht welk profiel je kiest. ZOu raar zijn als het dan een profielvak is...
|
||||
![]() |
AllureV schreef op 30-05-2007 @ 16:48 :
Ik heb precies hetzelfde Paranoide, een paar weken geleden had ik het precies geweten, maar door die examenstress ben ik alles kwijt. Zelf dacht ik ook dat Engels in het algemene deel zit, want iedereen heeft het, ongeacht welk profiel je kiest. ZOu raar zijn als het dan een profielvak is... ![]() |
||||
![]() |
|
|
Citaat:
Larry Flint schreef op 30-05-2007 @ 16:47 :
volgens mij juist niet, omdat iedereen ze verplicht moet doen. op google vind ik dit, voor het profiel dat ik heb in ieder geval: De vakken in het gemeenschappelijk deel Deze vakken zijn voor iedereen verplicht. Nederlands Engels Algemene natuurwetenschappen Moderne vreemde taal (op Gymnasium: Grieks of Latijn) CKV Maatschappijleer Lichamelijke opvoeding De profielvakken Deze vakken zijn verplicht in het profiel Cultuur en Maatschappij. Geschiedenis Wiskunde C (mag vervangen worden door Wiskunde A of Wiskunde B) De keuzevakken De profielvakken worden aangevuld met één maatschappij vak en één cultureel vak. Niet alle scholen bieden al deze vakken aan. De school kan er zelfs voor kiezen om maar één vak per categorie aan te bieden; dat vak is dan verplicht. Maatschappij vak: Economie 1,2 Aardrijkskunde Maatschappijwetenschappen Cultureel vak: Moderne vreemde taal / Grieks / Latijn Filosofie Kunstvak N&T: Scheikunde 1,2 Natuurkunde 1,2 Wiskunde B1,2 N&G: Wiskunde B1 Natuurkunde 1 Scheikunde 1 Biologie 1,2 E&M: Economie Geschiedenis Aardrijkskunde Wiskunde A1,2 Van c&m weet ik het niet precies ![]() In ieder geval zijn Nederlands en Engels vakken in het gemeenschappelijk deel, en de rest is volgens mij keuzevak en hoort dus ook niet in het profieldeel thuis. |
||||
![]() |
|
|
Citaat:
AllureV schreef op 30-05-2007 @ 16:48 :
Ik heb precies hetzelfde Paranoide, een paar weken geleden had ik het precies geweten, maar door die examenstress ben ik alles kwijt. Zelf dacht ik ook dat Engels in het algemene deel zit, want iedereen heeft het, ongeacht welk profiel je kiest. ZOu raar zijn als het dan een profielvak is... |
||||
![]() |
|
|
Citaat:
Milll schreef op 30-05-2007 @ 16:46 :
Jaa het komt alweer een beetje terug! Had dit niet toevallig iets met horsten en slenken te maken? *Of wel?* Voor zover ik weet niet. Hier In de link staat het examen 2006 2e tijdvak, daar is een plaatje. Op het derde plaatje zie je twee gebergtes, met in het midden een lagergelegen dal. Het dal heet een slenk, volgens mij zijn de twee hogergelegen delen de horsten. Volgens mij is het zo dat twee delen van een plaat een andere kant opgaan via een breuk (zoals in Afrika, het triple junction systeem) en dat er in het tussengelegen stuk een dal vormt. Ok? ![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Milll schreef op 30-05-2007 @ 16:46 :
Jaa het komt alweer een beetje terug! Had dit niet toevallig iets met horsten en slenken te maken? Slenken - Langs breukranden gedaald stuk continentale korst. Gewoonlijk heeft een slenk een smalle voet. Geosynclinalen - Een dalingsgebied aan de rand van een continent als gevolg van een voortdurende toevoer van afzettingen. |
||||
|
Verwijderd
|
Huhuuuu ik was eerderrrr.
![]() Ik vat trouwens niet zo goed hoe een gebied kan dalen als er juist afzettingen bij komen. Dan wordt het toch juist hoger? Of bedoelen ze dat het hoger wordt maar door de druk van de afzettingen daalt de aardkorst er onder een stukje en daarom is het een geosynclicaal? ![]() |
||||
|
|
Citaat:
Milll schreef op 30-05-2007 @ 16:53 :
Oke dus door alle 'afvoer' van de rest van europa is Nederland gaan dalen? ![]() |
||||
![]() |
|
|
Ja, het gewicht van de sedimenten leidt tot een daling van het gebied.
Over lange tijd gezien is er sprake van een kringloopproces, waarbij gesteenten steeds worden afgebroken en na concentratie in een geocynclinale weer worden gebruikt bij de opbouw van een nieuw gebergte. |
||||
![]() |
eefjee schreef op 30-05-2007 @ 16:53 :
Ja zo dringen de feitjes weer langzaam tot me door. ![]() ![]() |
||||
![]() |
|
Verwijderd
|
Citaat:
Milll schreef op 30-05-2007 @ 16:53 :
Oke dus door alle 'afvoer' van de rest van europa is Nederland gaan dalen? ![]() Dus we leven hier wel op allemaal afzettingen van andere gebieden, alleen snap ik niet zo goed hoe dat dalen er dan bij gehaald kan worden. Behalve dus dat alleen de aardkorst een stuk daalt. Ik ga wel even zoeken in m'n boek. [edit] Oh, Allure heeft het al gezegd. ![]() |
||||
|
|
Volgens mij moet je dat wel weten ja, met die lage- en hogedrukgebieden.
Hoe was het ook al weer: je hebt gebieden die dichter bij de evenaar liggen dan andere gebieden, maar toch kouder zijn door de koude zeestromen (klinkt heel vaag, is het ook, want ik begrijp mijn eigen vraag niet echt ![]() |
||||
![]() |
AllureV schreef op 30-05-2007 @ 16:56 :
Volgens mij moet je dat wel weten ja, met die lage- en hogedrukgebieden. Hoe was het ook al weer: je hebt gebieden die dichter bij de evenaar liggen dan andere gebieden, maar toch kouder zijn door de koude zeestromen (klinkt heel vaag, is het ook, want ik begrijp mijn eigen vraag niet echt ![]() ![]() |
||||
![]() |
|
Verwijderd
|
Subductiezone
Zone in de zee langs de continentrand waar oceanische korst onder de continentale korst duikt. Deze zone is herkenbaar aan een trog. Hier komen veel stratovulkanen voor. Als je dat in je hoofd stampt en het overal door je examen heenschrijft dan heb je al een hoop punten binnen volgens m'n docent. Nouja, niet als je er over gaat praten bij Politiek&Ruimte maar je snapt wat ik bedoel, een van de belangrijkste begrippen enzo. |
||||
|
|
Citaat:
AllureV schreef op 30-05-2007 @ 17:01 :
ITCZ: Zone met lage druk nabij de evenaar waar de passaten elkaar ontmoeten en waar een sterk stijgende luchtbeweging bestaat. Deze zone volgt de hoogste zonnestand en verplaatst zich (vooral boven land). |
||||
![]() |
|
Verwijderd
|
Citaat:
AllureV schreef op 30-05-2007 @ 17:01 :
ITCZ: Zone met lage druk nabij de evenaar waar de passaten elkaar ontmoeten en waar een sterk stijgende luchtbeweging bestaat. Deze zone volgt de hoogste zonnestand en verplaatst zich (vooral boven land). |
||||
|
|
Citaat:
Paranoide schreef op 30-05-2007 @ 17:01 :
Subductiezone Zone in de zee langs de continentrand waar oceanische korst onder de continentale korst duikt. Deze zone is herkenbaar aan een trog. Hier komen veel stratovulkanen voor. Als je dat in je hoofd stampt en het overal door je examen heenschrijft dan heb je al een hoop punten binnen volgens m'n docent. Nouja, niet als je er over gaat praten bij Politiek&Ruimte maar je snapt wat ik bedoel, een van de belangrijkste begrippen enzo. ![]() |
||||
![]() |
|
|
Eefje:
Omdat een stratovulkaan redelijk steil is door het uitvloeien van taai granitisch magma. En graniet is een stolingsgesteente bestaande uit continentaal materiaal. Bij een subductiezone schuift de oceanische korst onder de continentale korst. Daardoor krijg je dus granitisch magma. |
||||
![]() |
eefjee schreef op 30-05-2007 @ 17:04 :
Weet je ook waarom nou juist daar veel stratovulkanen voorkomen dan? Geloof dat dat wel een reden voor was. ![]() |
||||
![]() |
|
|
|
![]() |
||||
Topic | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
[HAVO] Aardrijkskunde :S | LauraJansen | Eindexamens 2013 | 1 | 21-05-2013 20:37 |
Aardrijkskunde, profielkeuze | Verwijderd | Algemene schoolzaken | 20 | 24-11-2011 14:32 |
duits of aardrijkskunde?? | anouk1994 | Algemene schoolzaken | 16 | 26-03-2009 17:38 |
Examen aardrijkskunde | brands | VMBO | 9 | 01-06-2006 13:00 |
[aardrijkskunde] Al je vragen & opmerkingen over het CE aardrijkskunde hier! | Verwijderd | Eindexamens 2003 | 220 | 26-05-2003 09:46 |