Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2007, 16:26
Daevrem
Daevrem is offline
Lijkt me ook niet de rede. Lijkt me dat de ouders gewoon falen in het opvoeden.

Je zou kunnen stellen omdat de ouders gewoon hun kind niet op de Nederlandse manier op kunnen voeden omdat ze uit een traditie komen waarin de hele gemeenschap samen het kind op voedt.

Je kunt ook stellen dat de ouders slecht opgeleidt zijn en een lage sociale positie innemen en daarom falen in de opvoeding.

Heeft niet zo zeer te maken met conflicten tussen culturen lijkt me. dat lijkt me alleen een punt in de identiteit-vorming van dit soort jongeren.
Oud 07-06-2007, 16:27
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Sylph schreef op 07-06-2007 @ 17:23 :
De jongeren krijgen geen slechtere opvoeding omdat ze allochtone ouders hebben, maar wel omdat deze ouders vaak aan hun cultuur vasthouden terwijl de jongeren zelf vernederlandsen, wat tot conflicten leidt.
Hmm, reden te meer om te streven naar een MONO-culturele samenleving. Ja: mono!

En dan heb ik het niet over eten, muziek, kleren, enz...
Maar over immateriele waarden en normen omtrend gedrag.

Ik zeg gewoon: embrace Modernity or LEAVE!!!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 16:30
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Poggy schreef op 07-06-2007 @ 17:25 :
Er is wel een verband tussen huidskleur en opvoeding. En daarmee indirect tussen huidskleur en gedrag.
Je bedoelt dat je een verband lijkt te zien. Om een bepaalde rede zie je in Nederland meer opvoedproblemen bij mensen met een getinte huidskleur. Dat wil helemaal niet zeggen dat het een met de ander te maken heeft. Er is geen sprake van causaliteit.
Oud 07-06-2007, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Er is wel een verband tussen huidskleur en opvoeding. En daarmee indirect tussen huidskleur en gedrag.

Uiteraard is dit generaliserend en zitten er zat 'goeden' tussen, blabla.
Een verband tussen afkomst en opvoeding, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 16:45
perfectme
perfectme is offline
Secundaire victimisering de gexkste. Sukkels
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 16:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
TheCreator schreef op 07-06-2007 @ 15:21 :
52 en een mouwloos topje. Dat ze uberhaupt denkt dat het daardoor zou kunnen komen zeg.
Ze heeft zichzelf wel hoog in het vaandel
Neh.. Ze was gewoon een trut, klappen geven, klaar.
Ze zal die opmerkingen voortaan wel laten denk ik.
Verrek, en ik maar denken dat dergelijk gedachtengoed alleen nog maar in achterlijke paternalistische holen als Iran, Afghanistan, Indonesië of Saoudi-Arabië voorkwam. Je steekt nog wat op op dit forum zo.
Oud 07-06-2007, 16:53
Joostje
Joostje is offline
Citaat:

correlatie en causaliteit zijtwee verschillende dingen
Oud 07-06-2007, 16:53
perfectme
perfectme is offline
Citaat:

Bron?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 16:58
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Sylph schreef op 07-06-2007 @ 17:23 :
De jongeren krijgen geen slechtere opvoeding omdat ze allochtone ouders hebben, maar wel omdat deze ouders vaak aan hun cultuur vasthouden terwijl de jongeren zelf vernederlandsen, wat tot conflicten leidt.
Bijna goed.
Men moet in deze context het begrip "innovatie" zien. Men accepteert hierbij de doelen door de maatschappij vooropgesteld, maar men verwerpt de door de maatschappij aangereikte (legitieme) middelen om die doelen te bereiken.
In deze context kan men ook 'allochtone criminaliteit' situeren en verklaren.
De eerste generatie allochtonen had het hier altijd beter. De tweede en de derde generatie allochtonen heeft onze normen geïnternaliseerd en derhalve accepteren zij een aantal toestanden niet meer.
Op basis daarvan kan men die vorm van criminaliteit verklaren.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 16:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
perfectme schreef op 07-06-2007 @ 17:53 :
Bron?
Ik gok dat bedoeld werd dat er een link tussen etniciteit en opvoeding bestaat. Etniciteit en huidskleur houden verband, waardoor een indirecte link tussen huidskleur en opvoeding bestaat, in de juiste omstandigheden. (zoals bijvoorbeeld beperkt tot "Immigranten in Nederland in de periode 1980-2000")
Oud 07-06-2007, 17:01
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
hookee schreef op 07-06-2007 @ 17:08 :
Als je kan stellen dat een bepaalde opvoeding en achtergrond voor langere tenen, een kort lontje en daardoor onverwacht snel aggressief gedrag zorgt, moet daar over die hele groep sterk corrigerend worden opgetreden, ook naar de ouders.
Een lezing van Buikhuisen leert ons dat dit niet altijd werkt aangezien die jongeren minder beïnvloedbaar en conditioneerbaar zouden zijn tot conformistisch gedrag. Een harde aanpak voor zo'n jongeren is wat de maatschappij wil, maar wat vaak tot een neerwaartse spiraal lijdt bij die jongeren.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 17:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
of je bent white trash of black trash.

Oud 07-06-2007, 17:04
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-06-2007 @ 17:59 :
Ik gok dat bedoeld werd dat er een link tussen etniciteit en opvoeding bestaat. Etniciteit en huidskleur houden verband, waardoor een indirecte link tussen huidskleur en opvoeding bestaat, in de juiste omstandigheden. (zoals bijvoorbeeld beperkt tot "Immigranten in Nederland in de periode 1980-2000")
Ik denk echter dat niet etniciteit alswel sociaal-economische status een determinerende factor speelt in al dan niet succesvolle opvoeding en de daaruit voortvloeiende conformiteit.
De link tussen etniciteit en opvoeding lijkt me dan ook eerder een voorbeeld van een intermediaire variabele (zonder hierbij te willen insinueren dat allochtonen altijd tot een lagere sociaal-economische klasse zouden behoren).
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 17:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
perfectme schreef op 07-06-2007 @ 18:01 :
Een lezing van Buikhuisen leert ons dat dit niet altijd werkt aangezien die jongeren minder beïnvloedbaar en conditioneerbaar zouden zijn tot conformistisch gedrag. Een harde aanpak voor zo'n jongeren is wat de maatschappij wil, maar wat vaak tot een neerwaartse spiraal lijdt bij die jongeren.
Hoho, dat is wel onderhevig aan de omstandigheden: het feit dat men zich al beschouwde als gemarginaliseerd en 'buiten de samenleving'. Elders, vaak in afkomstlanden, wordt keihard optreden als normaal gezien en leidt dat, binnen lokale context, wel tot resultaat.

Waar jij op doelde is het feit dat mensen corrigering beschouwen als een bevestiging van hun marginalisatie, zoals ze elke 'aanval' beschouwen als een bevestiging van hun denken daarover.
Oud 07-06-2007, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 07-06-2007 @ 17:42 :
Een verband tussen afkomst en opvoeding, zou ik zeggen.
Zelfde idee.

Citaat:
Daevrem schreef op 07-06-2007 @ 17:30 :
Je bedoelt dat je een verband lijkt te zien. Om een bepaalde rede zie je in Nederland meer opvoedproblemen bij mensen met een getinte huidskleur. Dat wil helemaal niet zeggen dat het een met de ander te maken heeft. Er is geen sprake van causaliteit.
Opvoeding heeft niet te maken met gedrag? Dat lijkt me apart. Voor al die mensen die zeggen dat het niet met opvoeding te maken heeft, waarmee dan?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 17:09
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Poggy schreef op 07-06-2007 @ 18:07 :
Zelfde idee.

Opvoeding heeft niet te maken met gedrag? Dat lijkt me apart. Voor al die mensen die zeggen dat het niet met opvoeding te maken heeft, waarmee dan?
Lees mijn post eens door, die snijden meer hout dan al jouw uit de lucht gegrepen beweringen! Waar zijn trouwens die bronnen waar jij je op baseert? Of is het natte vingerwerk, het boekgevoel?

Ik meen niet dat er wordt beweerd dat opvoeding niet met al dan niet normconform gedrag heeft te maken. Ik meen dat er wordt gesteld dat huidskleur en deviantie niet gelinkt zijn.

Laatst gewijzigd op 07-06-2007 om 17:12.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 17:11
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-06-2007 @ 18:06 :
Hoho, dat is wel onderhevig aan de omstandigheden: het feit dat men zich al beschouwde als gemarginaliseerd en 'buiten de samenleving'. Elders, vaak in afkomstlanden, wordt keihard optreden als normaal gezien en leidt dat, binnen lokale context, wel tot resultaat.

Waar jij op doelde is het feit dat mensen corrigering beschouwen als een bevestiging van hun marginalisatie, zoals ze elke 'aanval' beschouwen als een bevestiging van hun denken daarover.
Maar dat 'marginaal gevoel' vloeit wel voort uit hun probleem om geconditioneerd te worden tot conformistisch gedrag.

Ja, je weet wel wat volgt uit de bevestiging enzo, daar hoef ik dus niet op in te gaan
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 17:13
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 07-06-2007 @ 18:09 :
Lees mijn post eens door, die snijden meer hout dan al jouw uit de lucht gegrepen beweringen! Waar zijn trouwens die bronnen waar jij je op baseert? Of is het natte vingerwerk, het boekgevoel?
Het is natte vinger werk ja, een mening ook wel. Maar jij zegt dus dat het aan de sociaal economische status ligt? Maar dat houdt toch allemaal onderling verband? Bij de sociaal economische status lijkt mij afkomst van erg groot belang.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 17:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
perfectme schreef op 07-06-2007 @ 18:11 :
Maar dat 'marginaal gevoel' vloeit wel voort uit hun probleem om geconditioneerd te worden tot conformistisch gedrag.
Dat is een beetje een kip-ei verhaal, want ook mensen zonder autoriteitsprobleem ontwikkelen dergelijk gedrag. Kijk hoe sommigen bijvoorbeeld overal, soms zelfs plaatsvervangend, discriminatie in zien. Dat is niet door een eigen autoriteitsprobleem, maar door het denkbeeld dat ze toch al gemarginaliseerd zijn. Daarna ontwikkelen ze pas een afkeer van conformeren en meewerken.

Omgekeerd komt uiteraard ook voor, maar de context is allesbepalend.
Oud 07-06-2007, 17:21
MH
MH is offline
Foei foei foei, neerlandici mogen niet geslagen worden...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 17:23
Dinalfos
Dinalfos is offline
Het is gewoon Discriminatie en Rascismisatie!!!!11!!

Laatst gewijzigd op 07-06-2007 om 17:32.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 17:29
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 07-06-2007 @ 18:23 :
Het is gewoon Discriminatie en Racismisatie!!!!11!!
Racismisatie !?!?!?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 17:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 07-06-2007 @ 18:29 :
Racismisatie !?!?!?
Oh ja, ik vergat de 's'.

Fixed.
Oud 07-06-2007, 17:42
MH
MH is offline
Racisme is gewoon met een c, niet met sc, dat is alleen bij fascisme. Hoe vaak die twee ismen ook met elkaar geassocieerd worden, de spelwijze is anders.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 17:47
jompo
jompo is offline
Citaat:
perfectme schreef op 07-06-2007 @ 14:35 :
Ik denk dat daar enige vorm van ironie in aanwezig was.
ja, helaas is de kunst van de ironie niet aan iedereen besteed
Oud 07-06-2007, 17:56
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MH schreef op 07-06-2007 @ 18:42 :
Racisme is gewoon met een c, niet met sc, dat is alleen bij fascisme. Hoe vaak die twee ismen ook met elkaar geassocieerd worden, de spelwijze is anders.
No shit.
Oud 07-06-2007, 17:57
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 07-06-2007 @ 18:42 :
lol
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 18:08
juno
juno is offline
Een beetje linkse idejalist schrijft ze gewoon allebei met dubbele s.

fassisme, rassisme

In vlugschriften uit communistiese en sosialistiese hoek uit de jaren 70 en 80 was dit de normale spelling.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 18:09
Young Predator
Young Predator is offline
Tjongejonge zeg. Als ik bij zulk nieuws termen zoals: allochtoon, discriminatie, afkomst, huidskleur etc. hoor wordt ik misselijk.

Deze 'tiener' heeft totaal geen fatsoen, zou volgens het volwassen rechtsysteem berecht moeten worden en er zal bij zulke mensen absoluut geen uitweg, of smoes zoals allochtoon gebruikt gemaakt mee mogen worden.
Oud 07-06-2007, 18:16
Rooster
Rooster is offline
ik opper mijn idee nog een keer van een Militaire school.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 18:18
juno
juno is offline
Als de lerares in kwestie van allochtone afkomst geweest zou zijn, was dit dan ook gebeurd? Was haar de weg versperd? (Wie begon hier nou met provoceren?) Was die voor hoerrr uitgescholden? (moet je dat als vrouw zomaar pikken van een snotjongen?) Zou die in elkaar getrapt zijn?

Beste bewijs voor de stelling dat dit een racistisch geinspireerde misdaad is, dus hou alsjeblieft op met de daders tot slachtoffer van racisme te verheffen. Zij zitten fout, niet een keurige mevrouw van middelbare leeftijd. Dat is over het algemeen gesproken toch een bevolkingsgroep die ondervertegenwoordigd is in de geweldscriminaliteitsstatistieken.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 18:19
jompo
jompo is offline
Citaat:
juno schreef op 07-06-2007 @ 19:18 :
Als de lerares in kwestie van allochtone afkomst geweest zou zijn, was dit dan ook gebeurd? Was haar de weg versperd? (Wie begon hier nou met provoceren?) Was die voor hoerrr uitgescholden? (moet je dat als vrouw zomaar pikken van een snotjongen?) Zou die in elkaar getrapt zijn?

Beste bewijs voor de stelling dat dit een racistisch geinspireerde misdaad is, dus hou alsjeblieft op met de daders tot slachtoffer van racisme te verheffen. Zij zitten fout, niet een keurige mevrouw van middelbare leeftijd. Dat is over het algemeen gesproken toch een bevolkingsgroep die ondervertegenwoordigd is in de geweldscriminaliteitsstatistieken.
racismus!
Oud 07-06-2007, 18:22
mepsteen
mepsteen is offline
Alle mensen die zoiets doen verdienen het om op hun 20e te sterven vanwege drugsgebruik of een andere domme actie.

Of een nekschot, dat werkt ook wel.
Oud 07-06-2007, 18:23
jompo
jompo is offline
jammer dat er niet bij gezegd wordt dat het een moslim is, zou veel leukere reacties hier oproepen
Oud 07-06-2007, 18:25
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-06-2007 @ 14:38 :
Als je iemand tegen de buik of de rug schopt krijgt diegene daar niet zo veel van (behalve pijn en blauwe plekken), of je moet schoenen met stalen neuzen dragen.
echt waar? Je zou denken dat je er een inwendige bloeding aan over houd. Ook al zou je er niks aan over houden, we hebben het hier over minimaal 120 seconden, wie schopt er zo lang in op iemand? en de andere leraren, bleven die gewoon staan kijken tot hij klaar was?

Citaat:
jompo schreef op 07-06-2007 @ 18:47 :
ja, helaas is de kunst van de ironie niet aan iedereen besteed
helaas zijn er mensen die echt zo denken en is het dus niet altijd als ironie herkenbaar.
Oud 07-06-2007, 18:28
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 07-06-2007 @ 19:18 :

omg
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 18:45
TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:

Er is, toegegeven, zeker een heel verschil in opvoeding tussen Nederlandse gezinnen (over het algemeen) en dat van andere culturen. Ik ben zelf "allochtoon".
Maar ongeacht de opvoeding, moet je gewoon mee kunnen draaien vind ik. Ik heb ook vaak een hekel aan Nederlanders en hun standaard "aardappel-instelling". En toch red ik het.
Ik kan vaak ook niet met sociale conflicten omgaan.
Maar dat is meestal ook al omdat het met discriminatie en stereotypen te maken heeft dat dan op mij geprojecteert werd.
Discrimintaie zit nogal diep bij mij en ik kan er erg kwaad om worden.

Desondanks, wat ik wil zeggen is dat de agressie ook al voor een groot deel in
die gassies zelf zit. (marocs, surinamers, antilianen)
Ze willen en kunnen uit zichzelf al niet gedragen. Of op andere wijzen met sociale conflicten omgaan mbt. Nederlanders.
Ze proberen het nieteens. Waar je ook komt, Frankrijk, UK, China,
altijd hetzelfde gedrag en gemekker. Ik heb ook een teringhekel aan ze. En ondanks dat, zijn ze erg in trek en populair.
Leg dat laatste maar eens uit aan mij. Hoe dat zo komt.
Ondanks dat ik zelf een kleurtje heb durf ik dit allemaal wel te zeggen.

De taal en uitspraak van die morokkanen alleen al.
Grammaticale fouten zijn te vergeven. Ik kom uit een multi-culti familie en mijn ouders spraken een aantal talen.
Dan wil je nog welleens wat Nederlands praten met een ander taalgevoel in je achterhoofd.
Maar die uitspraak van die marocs, jeezus. Ze kunnen het wel,
Ik weet het zeker. Ze vertikken het gewoon.
Luister maar eens naar die Marrokkaanse meisjes. Een stuk beter.
Ze zijn hier geboren. Gingen hier vanaf de kleuter naar school. Het is voor hen enkelt stoer om met een berber-accent te praten Het IS ook stoer. Ik denk dat het probleem daar ligt..

Mijn ouders zijn hindoestaans. Mijn Nederlandse uitspraak is gewoon goed. Geen allochtoons accent. Ik praat zelfs wat plat.
Ik weet zeker dat zij dat ook kunnen, maarja als je het stoer vind om met een accent te praten.

Mischien moeten aziaten ook maar es beginnen met het roepen van "Dicriminatie!" ed.
Komen we in het nieuws, Worden we gehaat, wordt er ook voor ons gesproken, er komt meer aandacht, Witte mensen willen opeens meer van Hindoestanen en chinezen weten, ze gaan zelfs zoals hindoestanen lopen, er komen programmas met meer aziaten op de Nederlandse buis. En niet veel later zie je ook witte chickies aan de hand van een Hindoestaan! Eeeeuy!
En opeens heb je het!

Achja.

Laatst gewijzigd op 07-06-2007 om 18:59.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 18:55
juno
juno is offline
Van hindoestanen en chinezen heb je, zoals bekend, juist helemaal geen last. Ze spreken met twee woorden en doen hun best op school en vinden over het algemeen een goede baan.

Mijn dochter mag later thuiskomen met een hindoestaanse jongen hoor.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 18:57
TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
juno schreef op 07-06-2007 @ 19:55 :
Van hindoestanen en chinezen heb je, zoals bekend, juist helemaal geen last. Ze spreken met twee woorden en doen hun best op school en vinden over het algemeen een goede baan.

Mijn dochter mag later thuiskomen met een hindoestaanse jongen hoor.
We vliegen zo "onder de radar" omdat er niet zoveel
belangstelling voor ons is.
Dat vind ik jammer.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 18:59
jompo
jompo is offline
LOL?

Wat een onzin @ maroc gebash omtrent accent, als je als suri-hindoestaan bent opgevoed is het niet zo opmerkelijk dat je makkelijker in de omgang met de Nederlandse taal, dat anti's en suri's de taal beter beheersen is al duidelijk dus bespaar ons je onzin over marokkanen en de nederlandse accent en vooral dat onzin over het stoer zijn van berbers om er een berbers accent tegenaan te gooien...

lol @ juno, weet je ook wat over de hindoestaanse cultuur wat betreft gedrag tegenover meisjes zoals mishandeling en uithuwelijking etc?

mag je dochter ook thuiskomen met een turk
Oud 07-06-2007, 19:01
juno
juno is offline
Wees blij. Ik vlieg toch ook onder de radar? Zit ik er mee dat er geen belangsteling is voor mij?

Alleen voor probleemgevallen is belangstelling, maar moet je daarom maar een probleemgeval worden?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 19:02
Young Predator
Young Predator is offline
Bah, en maar door gaan met zulke reacties plaatsen.

Jullie moeten het niet hebben over welke afkomst wel of niet, maar welke gevolgen dit zou moeten hebben voor de daders.

Een nekschot zou terecht zijn, als ik het slachtoffer zou kennen zou ik niks meer heel laten van de dader(s). Wetend dat ik geen recht in eigen handen mag nemen, zou ik dit toch doen omdat ik het niet aan zou kunnen deze daders met een te lage straf te zien ontsnappen.
Oud 07-06-2007, 19:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
jompo schreef op 07-06-2007 @ 19:19 :
racismus!
Yep, niet meer of minder racistisch dan het gemiddelde Blood&Honour groepje.
Citaat:
jompo schreef op 07-06-2007 @ 19:59 :
LOL?
Wat een onzin @ maroc gebash omtrent accent, als je als suri-hindoestaan bent opgevoed is het niet zo opmerkelijk dat je makkelijker in de omgang met de Nederlandse taal, dat anti's en suri's de taal beter beheersen is al duidelijk dus bespaar ons je onzin over marokkanen en de nederlandse accent
"Meneer, oorzaak van probleem is, is, mijn vrouw die hoer niet betalen."
-"Tja, dat kan ik me voorstellen m'n beste, dat doet de mijne ook niet, maar wat wilde u zeggen over die huurachterstand?"

Maar ja, alle gekheid op een stokje is het meer de opstelling die vaak tot problemen leidt. Als je neerkijkt op alle vrouwen, luidruchtig bent, zwart rijdt, militant reageerd op elke vermeende aanval, constant rondhangt en de tijd doorbrengt met anderen treiteren, massaal op he VMBO zit (vooral de imagoschade daarvan an sich natuurlijk), dan ontstaat vanzelf wel een negatief stereotype beeld en bijbehorende afkeuring. Niks vooroordeel aan helaas.

De scheldreactie die op dit bericht zal volgen zal dat nog verder onderstrepen.
Oud 07-06-2007, 19:46
juno
juno is offline
Citaat:
jompo schreef op 07-06-2007 @ 19:59 :
LOL?

lol @ juno, weet je ook wat over de hindoestaanse cultuur wat betreft gedrag tegenover meisjes zoals mishandeling en uithuwelijking etc?

mag je dochter ook thuiskomen met een turk
En in nederland gewortelde suri-hindoe die met een nederlands meisje wil trouwen, zal daar niet veel van ophebben, denk ik zo.

En natuurlijk mag ze ook met een turk thuiskomen. Zolang hij met twee woorden spreekt en zijn best doet op school en een goede baan krijgt en haar goed behandelt. Maar dat geldt voor iedere jongen die mijn schoonzoon wil worden.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 20:00
jompo
jompo is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-06-2007 @ 20:32 :
Yep, niet meer of minder racistisch dan het gemiddelde Blood&Honour groepje.
"Meneer, oorzaak van probleem is, is, mijn vrouw die hoer niet betalen."
-"Tja, dat kan ik me voorstellen m'n beste, dat doet de mijne ook niet, maar wat wilde u zeggen over die huurachterstand?"

Maar ja, alle gekheid op een stokje is het meer de opstelling die vaak tot problemen leidt. Als je neerkijkt op alle vrouwen, luidruchtig bent, zwart rijdt, militant reageerd op elke vermeende aanval, constant rondhangt en de tijd doorbrengt met anderen treiteren, massaal op he VMBO zit (vooral de imagoschade daarvan an sich natuurlijk), dan ontstaat vanzelf wel een negatief stereotype beeld en bijbehorende afkeuring. Niks vooroordeel aan helaas.

De scheldreactie die op dit bericht zal volgen zal dat nog verder onderstrepen.
Nee, dat is geen racisme.

Grappig dat je er weer onzin op gaat gooien, dat deed je in het 'ze privacy' topic ook al, daar reageerde je toen ook al niet meer. En je laatste zin laat ook zien hoe triest je bent wanneer je het niet meer op de bal kan spelen :')
Oud 07-06-2007, 20:06
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
juno schreef op 07-06-2007 @ 19:55 :
In België, klopt dat allebei maar zit er geen verband tussen. De Chinese gemeenschap in Brussel en de Indiase en Joodse in Antwerpen zijn niet echt het toonbeeld van integratie maar dragen wel positief bij aan onze samenleving (diamantsector alleen al). Hier geldt echter het omgekeerde, jouw dochter mag daar niet binnen bij wijze van spreken.

Topic: Hard aanpakken.
Oud 07-06-2007, 20:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
jompo schreef op 07-06-2007 @ 21:00 :
Nee, dat is geen racisme.
Iemand haten of discrimineren vanwege afkomst is racisme. Welnu, dat geldt net zo goed voor racisme tegenover autochtonen zoals hier het onderwerp was.

Bedankt overigens dat je mijn eerder punt wilde bevestigen door wederom beledigend te doen.
Oud 07-06-2007, 20:20
jompo
jompo is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-06-2007 @ 21:10 :
Iemand haten of discrimineren vanwege afkomst is racisme. Welnu, dat geldt net zo goed voor racisme tegenover autochtonen zoals hier het onderwerp was.

Bedankt overigens dat je mijn eerder punt wilde bevestigen door wederom beledigend te doen.
Nee, dat is discriminatie en geen racisme, haal deze 2 begrippen niet door elkaar, kom maar met bewijs dat die gast t deed vanwege kenmerken gebaseerd op ras, dan is er pas sprake van racisme.

Ja, zoals ik al zei, als je t niet kan winnen dan moet je vooral gaan whinen over beledigingen enzo, maak er maar op M&M een melding van.
Oud 07-06-2007, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 07-06-2007 @ 17:15 :
Sorry, maar dat is gewoon echt niet waar. Hoezeer ik ook gekant ben tegen discriminatie, het is wel een feit dat de opvoeding van jongeren van allochtone afkomst vaak gebrekkiger verloopt dan bij autochtone jongeren.

Laten we overduidelijke feiten niet onder het tapijt schuiven.
Het is ook bekend dat de opvoeding bij de lagere sociale klasse gebrekkiger verloopt dan bij de hogere sociale klasse.
Het is ook bekend dat de opvoeding bij mensen met bruine ogen gebrekkiger verloopt dan bij mensen met blauwe ogen.

Lies, big lies and...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 20:42
Verwijderd
En voor iedereen die het nog niet begrepen heeft:

http://en.wikipedia.org/wiki/Correlation_causation
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten