Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dan heb ik het niet over eten, muziek, kleren, enz... Maar over immateriele waarden en normen omtrend gedrag. Ik zeg gewoon: embrace Modernity or LEAVE!!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Men moet in deze context het begrip "innovatie" zien. Men accepteert hierbij de doelen door de maatschappij vooropgesteld, maar men verwerpt de door de maatschappij aangereikte (legitieme) middelen om die doelen te bereiken. In deze context kan men ook 'allochtone criminaliteit' situeren en verklaren. De eerste generatie allochtonen had het hier altijd beter. De tweede en de derde generatie allochtonen heeft onze normen geïnternaliseerd en derhalve accepteren zij een aantal toestanden niet meer. Op basis daarvan kan men die vorm van criminaliteit verklaren. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
De link tussen etniciteit en opvoeding lijkt me dan ook eerder een voorbeeld van een intermediaire variabele (zonder hierbij te willen insinueren dat allochtonen altijd tot een lagere sociaal-economische klasse zouden behoren). |
![]() |
||
Citaat:
Waar jij op doelde is het feit dat mensen corrigering beschouwen als een bevestiging van hun marginalisatie, zoals ze elke 'aanval' beschouwen als een bevestiging van hun denken daarover.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik meen niet dat er wordt beweerd dat opvoeding niet met al dan niet normconform gedrag heeft te maken. Ik meen dat er wordt gesteld dat huidskleur en deviantie niet gelinkt zijn. Laatst gewijzigd op 07-06-2007 om 17:12. |
![]() |
||
Citaat:
Ja, je weet wel wat volgt uit de bevestiging enzo, daar hoef ik dus niet op in te gaan ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Omgekeerd komt uiteraard ook voor, maar de context is allesbepalend.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Fixed.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ongeacht de opvoeding, moet je gewoon mee kunnen draaien vind ik. Ik heb ook vaak een hekel aan Nederlanders en hun standaard "aardappel-instelling". En toch red ik het. Ik kan vaak ook niet met sociale conflicten omgaan. Maar dat is meestal ook al omdat het met discriminatie en stereotypen te maken heeft dat dan op mij geprojecteert werd. Discrimintaie zit nogal diep bij mij en ik kan er erg kwaad om worden. Desondanks, wat ik wil zeggen is dat de agressie ook al voor een groot deel in die gassies zelf zit. (marocs, surinamers, antilianen) Ze willen en kunnen uit zichzelf al niet gedragen. Of op andere wijzen met sociale conflicten omgaan mbt. Nederlanders. Ze proberen het nieteens. Waar je ook komt, Frankrijk, UK, China, altijd hetzelfde gedrag en gemekker. Ik heb ook een teringhekel aan ze. En ondanks dat, zijn ze erg in trek en populair. Leg dat laatste maar eens uit aan mij. Hoe dat zo komt. Ondanks dat ik zelf een kleurtje heb durf ik dit allemaal wel te zeggen. De taal en uitspraak van die morokkanen alleen al. Grammaticale fouten zijn te vergeven. Ik kom uit een multi-culti familie en mijn ouders spraken een aantal talen. Dan wil je nog welleens wat Nederlands praten met een ander taalgevoel in je achterhoofd. Maar die uitspraak van die marocs, jeezus. Ze kunnen het wel, Ik weet het zeker. Ze vertikken het gewoon. Luister maar eens naar die Marrokkaanse meisjes. Een stuk beter. Ze zijn hier geboren. Gingen hier vanaf de kleuter naar school. Het is voor hen enkelt stoer om met een berber-accent te praten Het IS ook stoer. Ik denk dat het probleem daar ligt.. Mijn ouders zijn hindoestaans. Mijn Nederlandse uitspraak is gewoon goed. Geen allochtoons accent. Ik praat zelfs wat plat. Ik weet zeker dat zij dat ook kunnen, maarja als je het stoer vind om met een accent te praten. Mischien moeten aziaten ook maar es beginnen met het roepen van "Dicriminatie!" ed. Komen we in het nieuws, Worden we gehaat, wordt er ook voor ons gesproken, er komt meer aandacht, Witte mensen willen opeens meer van Hindoestanen en chinezen weten, ze gaan zelfs zoals hindoestanen lopen, er komen programmas met meer aziaten op de Nederlandse buis. En niet veel later zie je ook witte chickies aan de hand van een Hindoestaan! Eeeeuy! En opeens heb je het! Achja. Laatst gewijzigd op 07-06-2007 om 18:59. |
![]() |
||
Citaat:
belangstelling voor ons is. Dat vind ik jammer. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
-"Tja, dat kan ik me voorstellen m'n beste, dat doet de mijne ook niet, maar wat wilde u zeggen over die huurachterstand?" Maar ja, alle gekheid op een stokje is het meer de opstelling die vaak tot problemen leidt. Als je neerkijkt op alle vrouwen, luidruchtig bent, zwart rijdt, militant reageerd op elke vermeende aanval, constant rondhangt en de tijd doorbrengt met anderen treiteren, massaal op he VMBO zit (vooral de imagoschade daarvan an sich natuurlijk), dan ontstaat vanzelf wel een negatief stereotype beeld en bijbehorende afkeuring. Niks vooroordeel aan helaas. De scheldreactie die op dit bericht zal volgen zal dat nog verder onderstrepen.
||
Citaat:
En natuurlijk mag ze ook met een turk thuiskomen. Zolang hij met twee woorden spreekt en zijn best doet op school en een goede baan krijgt en haar goed behandelt. Maar dat geldt voor iedere jongen die mijn schoonzoon wil worden. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Grappig dat je er weer onzin op gaat gooien, dat deed je in het 'ze privacy' topic ook al, daar reageerde je toen ook al niet meer. En je laatste zin laat ook zien hoe triest je bent wanneer je het niet meer op de bal kan spelen :')
||
Citaat:
Topic: Hard aanpakken.
||
Citaat:
Bedankt overigens dat je mijn eerder punt wilde bevestigen door wederom beledigend te doen.
||
Citaat:
Ja, zoals ik al zei, als je t niet kan winnen dan moet je vooral gaan whinen over beledigingen enzo, maak er maar op M&M een melding van.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is ook bekend dat de opvoeding bij mensen met bruine ogen gebrekkiger verloopt dan bij mensen met blauwe ogen. Lies, big lies and... |
![]() |
|
Verwijderd
|
En voor iedereen die het nog niet begrepen heeft:
http://en.wikipedia.org/wiki/Correlation_causation |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |